Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2007, 15:12   #41
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Moslims en carnavalshumor : een combinatie die niet werkt.

.
In Aalst is ook een brief toegekomen van de Arabische liga, een paar jaar geleden met het verzoek de schuldigen op te sporen en te straffen. Er was toen een minaret afgebeeld met een lont erin of iets dergelijks. Sedertdien is de stoet in Aalst nog properder dan vroeger.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 20:38   #42
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Gelukkig bent u met uw mening in de minderheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dat denk jij.Dat jij alles blindelings gelooft weet ik al langer dan vandaag.
Ik denk dat niet. Dat staat vast. Lees de survey.

Laatst gewijzigd door C2C : 20 februari 2007 om 20:38.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 23:21   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Moslims en carnavalshumor : een combinatie die niet werkt.

A Düsseldorf, un char provoque la colère des instances islamiques allemandes

LEMONDE.FR avec AFP | 19.02.07 | 20h49

Un char surmonté de deux islamistes en carton-pâte portant les inscriptions "Réalité" et "Cliché", lors du carnaval de Düsseldorf, lundi 19 février 2007.

AFP/VOLKER HARTMANN

Le char surmonté de deux islamistes en carton-pâte, brandissant des armes et ceinturés d'explosifs, qui a défilé pour le carnaval de Düsseldorf a provoqué un tollé, lundi 19 février, au Conseil central des musulmans d'Allemagne. L'une des figures portait l'inscription "Cliché", l'autre "Réalité".

Les organisateurs du cortège du lundi des Roses, point d'orgue du carnaval rhénan, avaient assuré vouloir se montrer "plus insolents" qu'en 2006, où l'affaire des caricatures de Mahomet avait incité �* une certaine retenue.
Dans une interview �* paraître mardi dans le quotidien Westdeutsche Zeitung, le Conseil central des musulmans d'Allemagne protestera contre la présence de ce char. "C'est une provocation pour le plaisir de la provocation", un "prejugé" et un "mensonge", a indiqué Aiman Mazyek, secrétaire général de cette institution.
het gevoel voor humor der moslims is legendarisch, evenals hun typische arabische flegme
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 13:59   #44
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

C2C en consoorten.
Geef me nu eens één reden waarom wij, westerlingen ons moeten laten inpalmen door die islamieten? Links geeft de autochtonen een schuldgevoel, alsof wij het zijn die altijd alles mis doen. Als je opstandig bent, ben je racist... Je bent wel multicultureel ingesteld als je je hele land laten inpalmen door een vreemde cultuur die hier nooit iets heeft bijgedragen.
Gewoon de aanwezigheid van deze vreemde bevolkingsgroep drijft de autochtone bevolking verder uit elkaar. Voor en tegenstanders.Links en rechts.
De politiek is totaal fout bezig. In plaats van de autochtone bevolking en zijn eigenheid te beschermen alsook de eigendommen zaait de politieke klasse wetten die juist tegen de autochtonen zijn.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 14:23   #45
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Om objectief te blijven zou men een overzicht moeten hebben van het "godsdienstige wereldgebeuren". Mischien dat de geheime dienst van het Vaticaan zich met zulke fratsen bezighoudt, maar daar krijgen we geen feedback van. Het is intussen een feit dat men in china zich aktief bezighoudt met een genocidaire beweging tegen te chinese etnisch turkse moslims. In Europa verliezen de immigranten na x generaties hun fundamentele moslim-roots. Het aantal mensen met moslim-afkomst die alcohol gaan gebruiken, varkensvlees eten enz... stijgt volgens mij sneller dan dat er verse moslims geboren worden of bekeerd worden.

er zijn overigens europese moslims op europese bodem sedert meer dan 500 jaar. Ondanks kruistochten en andere bloedige veldslagen leven moslims en niet-moslims in vrede met elkaar.

India is andere koek : de hindoe's leven nog altijd in een religieus kaste-systeem, dat weliswaar in de burgerlijke wetgeving afgeschaft heet te zijn, maar dat nog steeds sociale consequenties heeft. Om aan het paria
statuut te ontsnappen is er één weg : moslim worden. Daar hoef ik geen tekeningetje bij te maken zeker ? We kunnen slechts hopen dat er ook meer christelijke en atheïstische Indiërs bijkomen en dat de Hindoes zich een beetje beter gaan gedragen tegenover hun medemensen. Is het niet schrijnend dat rijke Indiërs de Europese Staalindustrie efkes komen overnemen, maar dat we nog altijd geplaagd zitten met beelden van schrijnende armoede, kinderarbeid enz.. in het land van deze multimiljardairs ?

Het is zo dat waar de "gewone man" zich zorgen maakt over religieus fanatisme, de rijken van deze wereld moslim of shintoïst enz.; hetzeer goed met elkaar kunnen vinden in restaurants en in de business class afdelingen van vliegtuigen waar elk precies van zijn eigen gastronomie kan genieten.
Oud 21 februari 2007, 14:33   #46
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar onze westerse 'beschaving' heeft wel véél meer geweld op haar conto dan al het geweld ooit gevoerd in naam van de Islam. De Westerse oorlog in Irak alleen al, met zijn 500,000 doden, heeft méér slachtoffers geëist dan al het geweld gepleegd in naam van de Islam sinds het ontstaan van de Islam.
Ik neem er één landje uit:
The Bahmani sultans in central India made it a rule to kill 100,000 Hindus a year. In 1399, Teimur killed 100,000 Hindus IN A SINGLE DAY, and many more on other occasions

"It is estimated that the Islamic conquest and rule in India may have resulted in killing of an estimated 50-80 million Hindus and other indigenous religion people"

http://www.islam-watch.org/AlamgirHussain/india.htm

Jij weet duidelijk niet waarover je spreekt!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 14:37   #47
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een kleine aanpassing aan een bekende christelijke uitspraak:

"god vergeef het hem, want hij heeft er geen idee van wat hij zegt".

Lotgevallen der niet-moslims

Zullen we al eens met India beginnen?
Euh sorry Circe, volgende keer lees ik eerst het volledige topic alvorens op een post te reageren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 21 februari 2007 om 14:37.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be