![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6941 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6942 |
|
Banneling
|
carlgustaaf vindt een strakke vaderhand die petsen uitdeeld vast erg belangrijk in de opvoeding.
|
|
|
|
|
|
#6943 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Don't bother... hij kent geen Engels... en dus negeert hij dat gewoon verder.
|
|
|
|
|
|
#6944 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6945 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6946 | |
|
Banneling
|
Citaat:
volgens mij ben jij er zo eentje met losse handjes. en daarna natuurlijk lekker rukken met diezelfde handjes, niet? lekker hard over dat kleffe piemeltje. ja toch? is het niet kareltje? |
|
|
|
|
|
|
#6947 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6948 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#6949 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#6950 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6951 |
|
Parlementsvoorzitter
|
qoud erat demonstrandum
|
|
|
#6952 |
|
Parlementsvoorzitter
|
q.e.d./QED is een term uit de wiskunde, wat geschreven wordt na een wiskundig bewijs:
'Quod erat demonstrandum' betekent "wat aan te tonen was", m.a.w. het bewijs is gegeven.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 februari 2007 om 23:38. |
|
|
|
|
|
#6953 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Latijns nu...Raf moest weer eens laten zien dat hij gestudeerd heeft |
|
|
|
|
|
|
#6954 | |
|
|
Citaat:
edit: ik heb het hier niet over forumtroll carlgustaaf, maar dat had je waarschijnlijk al wel begrepen Laatst gewijzigd door Edina : 22 februari 2007 om 00:00. |
|
|
|
|
|
|
#6955 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar wat mij bereft is er genoeg geLULt over wat doodnormaal is in de mensen/dierenwereld.Ik heb ervoor gestemd om deze k*t-topic, pardon **rs-topic te boycotten.Dus, Ciao. |
|
|
|
|
|
|
#6956 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beste mensen ik moet er even uit.
Er is een sterfgeval in mijn famillie. Mijn broer. Sorry Paulus. |
|
|
|
|
|
#6957 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Mijn medeleven
|
|
|
#6958 |
|
|
Sterkte. Troost je familieleden.
|
|
|
|
|
|
#6959 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6960 | |
|
|
Citaat:
Het voorstellen alsof kinderen een vader en een moeder nodig hebben, een vrouw en een man, om "evenwichtig" op te groeien stoelt op een vooroordeel: dat er een groot verschil is tussen mannen en vrouwen. Dit op zich is nogal kortzichtig. Mannen die alleen kinderen moeten opvoeden gedragen zich even "moederlijk" op sommige momenten als vrouwen, tegenover kinderen. En dat geldt voor vrouwen ook (psychologen stellen vast dat ze vaak overdrijven en al eens te streng zijn...omdat ze "vaderlijkheid" met "streng" associeren.) Er is nu eenmaal maar een klein verschil, dat verschil uit zich inderdaad voornamelijk over het al dan niet kunnen baren en op sexueel vlak. Maar kinderen hebben nu eenmaal niets te maken met de sexualiteit van hun ouders. Mogen er zelf niet rechtstreeks mee te maken hebben. Het opstapelen van vooroordelen heeft in deze discussie dus niet alleen voor homofobie gezorgd maar voor een flinke pak sexisme. Een derde vooroordeel: "de ongelukkige kinderen van gescheiden ouders die een nieuwe partner hebben". Dit wordt nergens wetenschappelijk bevestigd. Vast staat dat kinderen in een gelukkig gezin gelukkig worden en evenwichtig. In een gelukkig hersamengesteld gezin blijken de kinderen socialer te zijn dan een "gemiddeld" kind. Is ook te begrijpen omdat ze een meer gevarieerde (multiculturele Laat ons ophouden met te leven van voorgebakken stereotyperingen. Holebi's en hetero's verschillen niet veel. Het genetisch verschil kan men overigens nog steeds niet duidelijk vinden. Het verschil tussen mannen en vrouwen is vooral cultureel bepaald. En mensen zijn heel inventief, heel creatief en tot heel veel liefde in staat. Spijtig genoeg ook tot irrationele haat. Die kunnen we beter eens onder de loepe nemen en zien waar DIE vandaan komt, wie die heeft uitgevonden en wie die cultiveert. Dan kunnen we de rotte appel isoleren en in vreugde en vrede verder leven. AMEN. Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 februari 2007 om 12:26. |
|
|
|
|