Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 23:01   #6941
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik wel. De vriendin van mijn dochter is opgevoed door twee vrouwen. Ze voelt zich heel gelukkig, zit heel goed in haar vel en heeft nul spijt van het het feit dat ze opgevoed is door twee vrouwen.
jaja, en Mowgli werd opgevoed door een familie wolven.Die bekloeg zich ook niet daarover Als ge niet beter weet...Mensen kunnen zich aan alles gewennen.Is het daarom ook goed?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:03   #6942
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

carlgustaaf vindt een strakke vaderhand die petsen uitdeeld vast erg belangrijk in de opvoeding.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:04   #6943
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Aangezien bepaalde forumleden te lui zijn om bronnen na te trekken die hen worden aangeboden via een eenvoudige hyperlink (ik zal geen namen noemen), zal ik hier dan maar wat stukjes copy-pasten. Vertalen ga ik niet doen.
Don't bother... hij kent geen Engels... en dus negeert hij dat gewoon verder.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:07   #6944
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
carlgustaaf vindt een strakke vaderhand die petsen uitdeeld vast erg belangrijk in de opvoeding.
wat zou jij daarvan weten?Ga naar huis , ventje, uw moekke heeft viskes gebakken.Ik heb medelijden met dat mens...
Oud 21 februari 2007, 23:11   #6945
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
En dan nog wat extra leesvoer voor Paulus : de bronnen waaruit bovenstaande extracten komen (sorry iedereen voor de spam) :

"IBLIOGRAPHY
Alcock, John. Animal Behavior: An Evolutonary Aproach, Third Edition. Sunderland, Massachusetts: Sinauer Associates, Inc., 1984.

Alcock, John. Evolutionary Behavior. Sunderland, Massachusetts: Sinauer Associates, 1989.

Alex, Ian. "Another for Joseph..." Born Gay? folder, Community Forum Newsroom, Gay & Lesbian Forum. Posted 93-01-18 06:55:17 EDT. Downloaded from America Online computer network 5 April 1993.

Angier, Natalie. "Researchers Find a Second Anatomical Idiosyncracy." New York Times. (1 August 1992) p. A7.

Bell, Alan P., Martin S. Weinberg and Sue Kiefer Hammersmith. Sexual Preference: Its Development in Men and Women. Bloomington, Indiana: Indiana University Press, 1981.

Birke, Lynda I. A. "Is Homosexuality Hormonally Determined?." Journal of Homosexuality . Vol 6 (4), Summer 1981, pp. 35-48.

Boswell, John. "Theological Traditions." In Christianity, Social Tolerance, and Homosexuality. Chicago: The University of Chicago Press, 1980.

Bower, B. "Gene influence tied to sexual orientation." Science News. Vol. 141, January 4, 1992, p. 6.

Broderick, Carlfred B. "Homosexuality." World Book Encyclopedia. Chicago: Field Enterprises Educational Corporation, 1977. Vol. 9, p. 275.

Bullough, Vern. "The Kinsey Scale in Historical Perspective." In David P. McWhirter, Stephanie A. Sanders, and June Machover Reinisch (eds.) Homosexuality/ Heterosexuality: Concepts of Sexual Orientation. New York: Oxford University Press, 1990.

Chan, S. T. H. and Wai-Sum O. "Environmental and Non-genetic Mechanisms in Sex Determination." In C. R. Austin and R. G. Edwards (eds.) Mechanisms of Sex Differentiation in Animals and Man. New York: Academic Press, 1981.

CNN Health Works (television program), 27 March 1993.

Dave J727 [This is an online (computer network) name. Dave, who is gay, uses a pseudonym to protect his identity.] "What Evidence." Born Gay? folder, Community Forum Newsroom, Gay & Lesbian Forum. Posted 93-01-20 at 15:41:49 EDT. Downloaded from America Online computer network 5 April 1993.

Davies, Nicholas B. "Mating systems." In J.R. Krebs and N.B. Davies (eds.) Behavioural Ecology: An Evolutionary Approach (Third Edition). Boston: Blackwell Scientific Publications, 1991, pp. 263-294.

De Witt, Karen. "Quayle Contends Homosexuality Is a Matter of Choice, Not Biology." The New York Times. Monday, September 14 , 1992, p. A17.

Denniston, R. H. "Ambisexuality in Animals." In Judd Marmor (ed.) Homosexual Behavior: A Modern Reappraisal: A Modern Reappraisal. New York: Basic Books, Inc., 1980, pp. 25-40.

Dickemann, Mildred. "Reproductive Strategies and Gender Construction: An Evolutionary View of Homosexualities." Journal of Homosexuality . Vol 24 (3/4), 1993, pp. 55-71.

Edwards, Anna-Marie A. R. and John D. Todd. "Homosexual Behaviour in Wild White-handed Gibbons (Hylobates lar )." Primates. Vol. 32 (2), April 1987, 231-236.

Ellis, Albert. "Are Gays and Lesbians Emotionally Disturbed?" The Humanist. (September/October 1992) p. 33.

Fairbanks, Daniel J. Lecture. Brigham Young University, Provo, Utah. 25 March 1993.

Flinders, Jerran T. Abbreviated interview. Brigham Young University, Provo, Utah. 1 November 1993.

Friedman, Richard C. Male Homosexuality: A Contemporary Psychoanalytic Perspective. New Haven and London: Yale University, 1988.

Green, R. "Sexuality and Aggressivity: Development in the Human Primate." In D. J. Chivers and J. Herbert (eds.) Recent Advances in Primatology: Volume One: Behaviour. New York: Academic Press, 1978.

GregBear. [This is an online (computer network) name. Greg, who is gay, uses a pseudonym to protect his identity.] "Poor understanding of Genetics." Born Gay? folder, Community Forum Newsroom, Gay & Lesbian Forum. Posted 93-01-21 at 10:03:15 EDT. Downloaded from America Online computer network 5 April 1993.

Grier, James W. Biology of Animal Behavior. St. Louis: Times Mirror/Mosby College Publishing, 1984.

Harrison, Barbara Grizzuti . "Are some men born to be gay?" Mademoiselle Vol. 98, No. 1, January 1992.

Jones, Clinton R. Understanding Gay Relatives and Friends. New York: The Seabury Press, 1978.

Kavanau, Lee. Lovebirds, Cockatiels, Budgerigars: Behavior and Evolution. Los Angeles, California: Science Software Systems, Inc., 1987.

Kirsch, John A. W. and James Eric Rodman. "Selection and Sexuality: The Darwinian View of Homosexuality" In William Paul & James D. Weinrich (eds.) Homosexuality: Social, Psychological, and Biological Issues. Beverly Hills: Sage Publications, 1982, pp. 183-195.

Leavy, Christopher (Online name: "RhubarbCub"). "Subj: Joseph." Born Gay? folder Community Forum Newsroom, Gay & Lesbian Forum. Posted 93-01-18 03:12:34 EDT. Downloaded from America Online computer network 5 April 1993. Leavy lives in Springvilleboro, Missouri.

LeVay, Simon. "A Difference in Hypothalamic Structure Between Heterosexual and Homosexual Men." Science. Vol. 253, 30 August 1991, pp. 1034-1037.

Marmor, Judd. "Epilogue: Homosuality and the Issue of Mental Illness." In Judd Marmor (ed.) Homosexual Behavior: A Modern Reappraisal. New York: Basic Books, Inc., 1980, pp. 391-401.

McWhirter, David P. "Prologue." In David P. McWhirter, Stephanie A. Sanders, and June Machover Reinisch (eds.) Homosexuality/Heterosexuality: Concepts of Sexual Orientation. New York: Oxford University Press, 1990.

Mehlman, Patrick T. and Bernard Chapais. "Differential Effects of Kinship, Dominance, and the Mating Season on Female Allogrooming in a Captive Group of Macaca fuscata ." Primates. Vol. 29 (2), April 1988, 195-217.

Mitchell, G. Behavioral Sex Differences in Nonhuman Primates. New York: Van Nostrand Reinhold Company, 1979.

Paul, William and James D. Weinrich. "Whom and What We Study: Definition and Scope of Sexual Orientation." In William Paul & James D. Weinrich (eds.) Homosexuality: Social, Psychological, and Biological Issues. Beverly Hills: Sage Publications, 1982, pp. 23-54.

Puterbaugh, Geoff (ed.). Twins and Homosexuality: A Casebook. New York: Garland Publishing, 1990.

Reverne, E. B., Rachel E. Meller and A. M. . "Dominance, Aggression and Sexual Behaviour n Social Groups of Talapoin Monkeys." In D. J. Chivers and J. Herbert (eds.) Recent Advances in Primatology: Volume One: Behaviour. New York: Academic Press, 1978.

Ridley, Mark. Evoluton. Boston: Blackwell Scientific Publications, 1993.

Rist, Darrell Yates. "Are Homosexuals Born That Way?" The Nation. October 19, 1992.

Ruse, Michael. "Are There Gay Genes? Sociobiology and Homosexuality." Journal of Homosexuality . Vol 6 (4), Summer 1981, pp. 5 - 34.

Sanders, Stephanie A., June Machover Reinisch, and David P. McWhirter. "Homosexuality/Heterosexuality: An Overview." In David P. McWhirter, Stephanie A. Sanders, and June Machover Reinisch (eds.) Homosexuality/ Heterosexuality: Concepts of Sexual Orientation. New York: Oxford University Press, 1990.

Savage, Susan and R. Bakeman. "Sexual Morphology and Behavior in Pan paniscus. " In D. J. Chivers and J. Herbert (eds.) Recent Advances in Primatology: Volume One: Behaviour. New York: Academic Press, 1978.

Short, R. V. "Oestrous and menstrual cycles." In C. R. Austin and R. V. Short (eds.) Hormonal control of reproduction. Cambridge: Cambridge University Press, 1984.

Sites, Jack. Lecture. Brigham Young University, Provo, Utah. 15 October 1993.

Small, Meredith F. Female Choices: Sexual Behavior of Female Primates. Ithaca, New York: Cornell University Press, 1993.

SteveD41. [This is an online (computer network) name. Steve, who is gay and lives in Reston, Virginia, uses a pseudonym to protect his identity.] "Evidence." Born Gay? folder, Community Forum Newsroom, Gay & Lesbian Forum. Posted 93-01-21 21:55:09 EDT. Downloaded from America Online computer network 5 April 1993.

Steve D41. "God Made Me Gay." Born Gay? folder, Community Forum Newsroom, Gay & Lesbian Forum. Posted 93-01-17 19:27:31 EDT. Downloaded from America Online computer network 5 April 1993.

United Press International (UPI). "Study Indicated Lesbian Women More Likely to have Homosexual Sisters." Chicago: United Press International, 1993. Downloaded 5 April 1993 from America Online.

Weinberg, Thomas S. "Biology, Ideology, and the Reification of Developmental Stages in the Study of Homosexual Identities." Journal of Homosexuality . Vol 10 (3/4), Winter 1984, pp. 77-84.

Weinrich, James D. "Is Homosexuality Biologically Natural?" In William Paul & James D. Weinrich (eds.) Homosexuality: Social, Psychological, and Biological Issues. Beverly Hills: Sage Publications, 1982, pp. 197-208.

West, D. J. Homosexuality Re-examined. London: Gerald Duckwort & Co. Ltd, 1977.

Wheeler, David L. "A Researcher's Claim of Finding a Biological Basis for Homosexuality Rekindles Debate Over Link Between Brain Morphology and Behavior." The Chronicle of Higher Education. Vol. 38, No. 2, September 4, 1991, p. A9.

Wrangham, Richard W. "Ecology and Social Relationships in Two Species of Chimpanzee." In Daniel I. Rubenstein and Richard W. Wrangham (eds.)Ecological Aspects of Social Evolution: Birds and Mammals . Princeton, New Jersey: Princeton University Press: 1986.

Yamagiwa, Juichi. "Intra- and Inter-group Interactions of an All-male Group of Virunga Mountain Gorillas (Gorilla gorilla beringei )." Primates. Vol. 28 (1), January 1987, 1-30.

Yamagiwa, Juichi. "Functional Analysis of Social Staring Behavior in an All-male Group of Mountain Gorillas." Primates. Vol. 33 (4), October 1992, 523-544."
nobody cares a shit about those nonsens
Oud 21 februari 2007, 23:11   #6946
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat zou jij daarvan weten?Ga naar huis , ventje, uw moekke heeft viskes gebakken.Ik heb medelijden met dat mens...
ben jij dan niet zo'n type dat vindt dat er veel petsen moeten uitgedeeld worden aan stoute kindjes?
volgens mij ben jij er zo eentje met losse handjes.
en daarna natuurlijk lekker rukken met diezelfde handjes, niet?
lekker hard over dat kleffe piemeltje.
ja toch?
is het niet kareltje?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:21   #6947
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ben jij dan niet zo'n type dat vindt dat er veel petsen moeten uitgedeeld worden aan stoute kindjes?
volgens mij ben jij er zo eentje met losse handjes.
en daarna natuurlijk lekker rukken met diezelfde handjes, niet?
lekker hard over dat kleffe piemeltje.
ja toch?
is het niet kareltje?
die vunzige taal lijkt echt op wat ik me van je voorstel:Een jaar of 25, nog steeds inwonend bij moekke, geen lief, want te mottig/onnozel/kasthomo mischien, geen toekomstuitzicht, en 2 handjes, druk bezig daarmee onder de lakens...Triestig spektakel, manneke...ik heb kompassie met u hoor.Maar daarom moet ge niet onbeleefd worden met de mensen
Oud 21 februari 2007, 23:22   #6948
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Don't bother... hij kent geen Engels... en dus negeert hij dat gewoon verder.
Je vraagt je op den duur af wie er nu eigenlijk de domste is. Al degenen die hier al duizenden posts lang op een gefundeerde, wetenschappelijk onderbouwde wijze argumenteren, of hij die al die bewijzen vrolijk terzijde schuift en 350 bladzijden later even vrolijk verder leeft in zalige onwetendheid.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:23   #6949
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nobody cares a shit about those nonsens
QED.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:30   #6950
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
QED.
wasda?Vertaal in Nederlands? Translate in Englisch?
Oud 21 februari 2007, 23:34   #6951
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wasda?Vertaal in Nederlands? Translate in Englisch?
qoud erat demonstrandum
Oud 21 februari 2007, 23:37   #6952
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

q.e.d./QED is een term uit de wiskunde, wat geschreven wordt na een wiskundig bewijs:

'Quod erat demonstrandum' betekent "wat aan te tonen was",
m.a.w. het bewijs is gegeven.

Laatst gewijzigd door Judokus : 21 februari 2007 om 23:38.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:45   #6953
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
q.e.d./QED is een term uit de wiskunde, wat geschreven wordt na een wiskundig bewijs:

'Quod erat demonstrandum' betekent "wat aan te tonen was",
m.a.w. het bewijs is gegeven.
veel dank voor de uitleg...
Latijns nu...Raf moest weer eens laten zien dat hij gestudeerd heeft Benieuwd wat voor diploma's deze kerel heeft?Of heeft hij enkel wat latijnse woordjes opgezocht , om belangrijk te kunnen (proberen) doen.Om een "wetenschappelijk" tintje aan zijn schots en scheve redeneringen te geven
Oud 21 februari 2007, 23:58   #6954
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
hij die al die bewijzen vrolijk terzijde schuift en 350 bladzijden later even vrolijk verder leeft in zalige onwetendheid.
Ik denk dat hij vooral bezig is zichzelf van iets te overtuigen. De gebetenheid en frequentie waarmee hij hier post wordt stillaan zelfs zorgwekkend.

edit: ik heb het hier niet over forumtroll carlgustaaf, maar dat had je waarschijnlijk al wel begrepen

Laatst gewijzigd door Edina : 22 februari 2007 om 00:00.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:13   #6955
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik denk dat hij vooral bezig is zichzelf van iets te overtuigen. De gebetenheid en frequentie waarmee hij hier post wordt stillaan zelfs zorgwekkend.

edit: ik heb het hier niet over forumtroll carlgustaaf, maar dat had je waarschijnlijk al wel begrepen
beledigingen zijn verboten
Maar wat mij bereft is er genoeg geLULt over wat doodnormaal is in de mensen/dierenwereld.Ik heb ervoor gestemd om deze k*t-topic, pardon **rs-topic te boycotten.Dus, Ciao.
Oud 22 februari 2007, 00:16   #6956
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Beste mensen ik moet er even uit.

Er is een sterfgeval in mijn famillie. Mijn broer.

Sorry

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:22   #6957
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Sorry

Paulus.
Mijn medeleven
Oud 22 februari 2007, 00:24   #6958
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry

Paulus.
Sterkte. Troost je familieleden.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 00:26   #6959
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry

Paulus.
Sterkte.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 12:24   #6960
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Homoseksualiteit is niet normaal maar wil ik wel aanvaarden.Het is niet mijn zaak dat wat iemand in de slaapkamer doet.

Man en vrouw;dat is normaal en zo is het nu eenmaal en leer dat nu maar eens aanvaarden.

Tja,kinderen krijgen,leuk voor je eigen en/of je partner.Het kind zla er maar mee moeten leven niewaar

En ik meerdere mensen die ondertussen mja,2 vaders en moeders hebben doordat ze gescheiden zijn en dus allemaal iemand anders hebben leren kennen en bij de meesten is dat echt een dikke miserie,een vervelende situatie.
Een hele hap om door te slikken.

Het voorstellen alsof kinderen een vader en een moeder nodig hebben, een vrouw en een man, om "evenwichtig" op te groeien stoelt op een vooroordeel: dat er een groot verschil is tussen mannen en vrouwen. Dit op zich is nogal kortzichtig. Mannen die alleen kinderen moeten opvoeden gedragen zich even "moederlijk" op sommige momenten als vrouwen, tegenover kinderen. En dat geldt voor vrouwen ook (psychologen stellen vast dat ze vaak overdrijven en al eens te streng zijn...omdat ze "vaderlijkheid" met "streng" associeren.)
Er is nu eenmaal maar een klein verschil, dat verschil uit zich inderdaad voornamelijk over het al dan niet kunnen baren en op sexueel vlak.
Maar kinderen hebben nu eenmaal niets te maken met de sexualiteit van hun ouders. Mogen er zelf niet rechtstreeks mee te maken hebben.

Het opstapelen van vooroordelen heeft in deze discussie dus niet alleen voor homofobie gezorgd maar voor een flinke pak sexisme.

Een derde vooroordeel: "de ongelukkige kinderen van gescheiden ouders die een nieuwe partner hebben". Dit wordt nergens wetenschappelijk bevestigd.
Vast staat dat kinderen in een gelukkig gezin gelukkig worden en evenwichtig. In een gelukkig hersamengesteld gezin blijken de kinderen socialer te zijn dan een "gemiddeld" kind. Is ook te begrijpen omdat ze een meer gevarieerde (multiculturele ) levenssfeer kennen.

Laat ons ophouden met te leven van voorgebakken stereotyperingen.
Holebi's en hetero's verschillen niet veel. Het genetisch verschil kan men overigens nog steeds niet duidelijk vinden. Het verschil tussen mannen en vrouwen is vooral cultureel bepaald. En mensen zijn heel inventief, heel creatief en tot heel veel liefde in staat.
Spijtig genoeg ook tot irrationele haat.
Die kunnen we beter eens onder de loepe nemen en zien waar DIE vandaan komt, wie die heeft uitgevonden en wie die cultiveert. Dan kunnen we de rotte appel isoleren en in vreugde en vrede verder leven.
AMEN.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 februari 2007 om 12:26.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be