Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 17:22   #101
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Toch een paar 'flipflop's' van De Wever: eerst vond hij de uitzending op de RTBF goed, nadien niet meer. En wel voor een republiek zijn maar een ceremoniële monarchie wilden dulden (zie uitzending Ter Zake) lijkt me weinig consequent.
Kom, serieus blijven hé: Alsof dat nu signalen zijn dat N-VA het republikeinse en separatistische karakter van haar programma heeft afgezworen? Ik som hier drie-vier N-VA-acties op die allemaal de media hebben gehaald met een sterk separatistische of republikeinse inslag en jij komt af met het RTBF-journaal. Ik meen ook dat de kritiek van De Wever was dat de RTBF de Vlaamse onafhankelijkheid compleet absurd voorstelde met nadars op tramsporen en passencontroles en da's toch wel iets anders dan jij lijkt te willen suggereren...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:41   #102
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Kom, serieus blijven hé: Alsof dat nu signalen zijn dat N-VA het republikeinse en separatistische karakter van haar programma heeft afgezworen? Ik som hier drie-vier N-VA-acties op die allemaal de media hebben gehaald met een sterk separatistische of republikeinse inslag en jij komt af met het RTBF-journaal. Ik meen ook dat de kritiek van De Wever was dat de RTBF de Vlaamse onafhankelijkheid compleet absurd voorstelde met nadars op tramsporen en passencontroles en da's toch wel iets anders dan jij lijkt te willen suggereren...
Sorry hoor, maar hij had die uitzending ook 's morgens gezien en toen was het wel goed. En ja, die acties die je opnoemde waren niet slecht, dat ga ik niet betwisten. Maar die dateren toch al van een tijdje terug, terwijl die uitspraken van De Wever van de voorbije maanden zijn.

Maar ik krijg toch stilaan de indruk dat N-VA op dat punt véél voorzichtiger is geworden, zeker na het geval Dedecker en ook nu blijkt dat binnen de CD&V de zaak aan het schuiven is gegaan.

Nu goed, we wachten af.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 18:30   #103
007hype
Vreemdeling

007hype's schermafbeelding

Standaard

Even terzijde maar DD heeft zichzelf buiten gebonjourd. Als je aan alle N-VA'ers die het wilden horen luidop schreeuwt dat je in de eerste plaats een liberaal bent en dat prioriteit heeft, kan je het de facto schudden. Een betere timing en enig vernuft op taktisch vlak had hem zonder slag of stoot binnen geloodst. Maar ja, zijn schouders waren te breed.
Met of zonder DD, het zal geen verschil maken, wees daar maar gerust van.
007hype is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 18:52   #104
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maar nu zeg je weer iets anders, hé?
Daarstraks luidde het nog dat het VB de punten diende goed te keuren die goed waren voor Vlaanderen om aanvaarbaar te worden. Nu is weer de mentaliteit die moet veranderen. Hoe zie jij dat dan?
Dat is helemaal niets anders. Een mentaliteitswijziging houdt onder andere in dat voorstellen niet zomaar worden afgeschoten omdat ze van een andere partij komen. Voorbeelden zijn de Vlaamse wooncode, de Vlaamse huizen in Europa, de profilering van Vlaanderen als natie in toerisme, buitenlands beleid en ontwikkelingssamenwerking.

Citaat:
Ik ben ook geen politiek genie, maar IK ben ook niet degene die een reden zoekt om het VB achter het cordon te kunnen blijven houden, hé? Ik sta aan de kant van de meerderheid van N-VA-ers die het CS naar de prullenmand verwezen. Waren die soms allemaal hun verstand verloren dat zij niet zagen dat er aan de mentaliteit van het VB nog altijd iets schortte?
Geloof jij trouwens écht nòg altijd dat het aan de mentaliteit van het VB ligt dat het cordon sanitaire (door wie?) niet opgeven wordt?
Waarom wordt er dan geen cordon rond het FDF gelegd? Of is de mentaliteit van die partij zoveel aanvaardbaarder?
Zou het niet zijn omdat het FDF belgicistisch is dat die partij zoveel meer gepermiteerd wordt dan het VLAAMS BELANG?
Ik zeg helemaal niet dat het VB de oorzaak is van het cordon sanitaire. De oorzaak zijn de belgicistische regimepartijen die de democratische eis van een Vlaamse natie proberen te dwarsbomen. Het VB is geen oorzaak, maar speelt wel een onderhoudende factor. De "toenaderingspogingen" die het VB al heeft ondernomen, bijvoorbeeld naar de N-VA, bestaan er enkel uit om eerst een stamp in de kl*ten te geven, nadien poeslief te vragen samen te werken en bij een njet nog eens een stomp in de maag te geven.
En nogmaals, opdat je me niet weer verkeerd begrijpt, ik probeer hier niet de N-VA vrij te pleiten. Beide kanten zijn schuldig en het wordt hoog tijd dat die mentaliteit van wederzijdse haat verdwijnt.

Citaat:
Sorry hoor, maar sinds de N-VA meer en meer in de greep komt van de CD&V, en nu zelfs haar eerste programmapunt verloochent, zie ik die partij niet echt meer als de vriend van Vlaanderen. Volgens mij is het trouwens juist daarom dat de N-VA de CD&V aan de macht mag helpen komen: omdat ze niet langer een vijand van Belgique is en zich probleemloos laat verbranden.
Het valt je blijkbaar zeer moeilijk in te zien dat ik op ongeveer dezelfde golflengte als jij zit. Het kartel CD&V-NVA is wat mij betreft ook geen vriend meer van Vlaanderen. Een onafhankelijke N-VA zou dat wat mij betreft echter wel nog zijn. Ik vrees echter dat ik hier op mijn honger zal blijven zitten. In de tussentijd kan ik niet anders dan VB stemmen.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 21 februari 2007 om 18:53.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 19:28   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp je maar al te goed, Lomeanor.

Ik zeg je maar dit: zolang het CS bestaat blijven we overgeleverd aan de Franstaligen. Ook de N-VA wéét dat, maar toch houdt ze het CS mee in stand. Meer nog, ze schorste de eigen mensen die er effectief iets aan probeerden te doen.

Ja dus, het stemt me bitter dat ik tot twee keer toe mijn vertrouwen aan de verkeerde partijen heb geschonken. Een derde keer word ik geen lid meer, van welke partij dan ook. Ik kan alleen maar hopen dat het VB nooit in een regering stapt behalve in de laatste, en dat het ook zonder machtsdeelname, maar door de pure kracht van het getal, dit kloteland aan zijn einde kan helpen.

Wie weet kan dit uitgerekend terwille van het cordon sanitaire.
Oud 21 februari 2007, 19:28   #106
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 007hype Bekijk bericht
Even terzijde maar DD heeft zichzelf buiten gebonjourd. Als je aan alle N-VA'ers die het wilden horen luidop schreeuwt dat je in de eerste plaats een liberaal bent en dat prioriteit heeft, kan je het de facto schudden. Een betere timing en enig vernuft op taktisch vlak had hem zonder slag of stoot binnen geloodst. Maar ja, zijn schouders waren te breed.
Dan moet De Wever toch een grote uil zijn geweest toen hij Dedecker binnenhaalde, want dat wist toch iedereen? En een betere timing? Vijf minuten voor het indienen van de lijsten of zo?

Kom kom, N-VA wou Dedecker om een groter gewicht te krijgen binnen het kartel en dat zag de CD&V en vooral ACW niet zitten. Gisteren niet, vandaag niet, morgen niet en tot in de eeuwigheid niet.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 19:31   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 007hype Bekijk bericht

Noppes.
De Wever heeft hem binnengehaald, belogen, bedrogen én hem een mes tussen de ribben gestoken. Wie d�*t allemaal slikt is getikt.

Natuurlijk zal het wél verschil maken. Daarom werd De Decker trouwens aangetrokken: om het verschil te maken. Dat het een liberaal was deerde de kopstukken van de N-VA evenmin als het de VU deerde dat Ansjoo een populist was. Het gaat hem om het stemmenkanon. Niet meer, maar ook niet minder.

Mét de Decker had de N-VA de kiesdrempel kunnen halen en op zichzelf kunnen overleven. Na De Decker zit de N-VA voor de rest van haar bestaan aan de CD&V vast. Meer nog, ze verdwijnt er zienderogen in.

Ik heb geen boontje voor De Decker maar het natrappen na wat die man is aangedaan door de N-VA is gewoon schandalig.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 19:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 20:16   #108
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg je maar dit: zolang het CS bestaat blijven we overgeleverd aan de Franstaligen. Ook de N-VA wéét dat, maar toch houdt ze het CS mee in stand. Meer nog, ze schorste de eigen mensen die er effectief iets aan probeerden te doen.
Waarover heeft u het? Heeft u het over die affaire in Wettteren? Daar wilden N-VA'ers een kartel aangaan voor de gemeenteraadsverkiezingen.
N-VA is bij mijn weten geen onvoorwaardelijk voorstander van het cordon sanitaire, zowel De Wever als Demesmaeker hebben dat reeds gezegd.
Oud 21 februari 2007, 20:22   #109
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
N-VA is bij mijn weten geen onvoorwaardelijk voorstander van het cordon sanitaire, zowel De Wever als Demesmaeker hebben dat reeds gezegd.
Dat wil zeggen: 'tot het moment dat er een keuze gemaakt moet worden zich concreet stelt'. En dan trekt men zijn staart snel weer in. Bovendien is het twijfelachtig dat grote broer CD&V zomaar zou slikken dat zijn kartelpartner eigenhandig het cordon zou opblazen. Met dit in het achterhoofd weet je meteen dat het niét de N-VA zal zijn die ooit de stap zal zetten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 20:57   #110
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Als er een serieuze knik komt in de groei vh Belang of het weet zijn winst van 2004 niet te verzilveren in de komende verkiezingen, dan kunnen we ze allen schudden.
Ik ben ook voor een sterker Vlaams Belang maar verwachten dat ze 24% gaan halen is niet realistisch. Dat kwam door het proces tegen racisme dat net voor de verkiezingen was en het migrantenstemrecht. Nu zijn er een pak meer nieuwe Belgen in vergelijking met 2004.
Langs de andere kant kan het komende proces ook als katalysator dienen voor een pak meer stemmen, zeker bij de zwevende kiezers. Die electorale katalysator kan enkel werken mits goede propaganda wat ik merk toch al bezig is, dus dat ziet er goed uit.
Er is ook nog de versnippering ter rechterzijde (Lijst Dedecker wilt nu eenmaal alleen naar de verkiezingen gaan) dus ik denk dat we heel blij mogen zijn als het Vlaams Belang 20% van de stemmen haalt.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 21:00   #111
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik ben ook voor een sterker Vlaams Belang maar verwachten dat ze 24% gaan halen is niet realistisch. Dat kwam door het proces tegen racisme dat net voor de verkiezingen was en het migrantenstemrecht. Nu zijn er een pak meer nieuwe Belgen in vergelijking met 2004.
Wat bedoelt u? De veroordeling van Vlaams Blok was in november 2004, toen de Vlaamse verkiezingen allang voorbij waren. U zult zien dat zij ook onder de naam Vlaams Blok in de uitslagen staan :

http://polling2004.belgium.be/nl/vla..._tab_etop.html
Oud 21 februari 2007, 21:03   #112
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat bedoelt u? De veroordeling van Vlaams Blok was in november 2004, toen de Vlaamse verkiezingen allang voorbij waren. U zult zien dat zij ook onder de naam Vlaams Blok in de uitslagen staan :

http://polling2004.belgium.be/nl/vla..._tab_etop.html
Dat was dan ook de veroordeling in Cassatie, op 21 april 2004 (= voor de verkiezingen) werd het Vlaams Blok door het Gentse hof van beroep veroordeeld.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 21 februari 2007 om 21:06.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 21:12   #113
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja dus, het stemt me bitter dat ik tot twee keer toe mijn vertrouwen aan de verkeerde partijen heb geschonken. Een derde keer word ik geen lid meer, van welke partij dan ook. Ik kan alleen maar hopen dat het VB nooit in een regering stapt behalve in de laatste, en dat het ook zonder machtsdeelname, maar door de pure kracht van het getal, dit kloteland aan zijn einde kan helpen.

Ik snap echt niet wat ik moet zeggen om je er van te overtuigen dat ik tegen het cordon gekant ben.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:05   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik snap echt niet wat ik moet zeggen om je er van te overtuigen dat ik tegen het cordon gekant ben.
Dat had ik ook wel door.
Dat je beseft wat er de gevolgen van zijn is veel belangrijker, maar ook dat heb je begrepen.
De N-VA jammer genoeg niet.
Of misschien juist wél.....
Oud 22 februari 2007, 18:42   #115
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Sorry hoor, maar hij had die uitzending ook 's morgens gezien en toen was het wel goed. En ja, die acties die je opnoemde waren niet slecht, dat ga ik niet betwisten. Maar die dateren toch al van een tijdje terug, terwijl die uitspraken van De Wever van de voorbije maanden zijn.
Je moet de argumentatie ook ten gronde voeren hé: De eerste reactie werd 's avonds gepost en was heel beknopt, de tweede 's morgens nadat hij de mankementen eraan had vastgesteld.

Los daarvan, de actie met de kartonnen Di Rupo's naast de weg dateert bij mijn weten van een maand of vier geleden, heb er zelf nog aan meegedaan.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 00:09   #116
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knuppel, sorry, maar het VB had erop gerekend in enkele gemeentebesturen te raken. Zegt dat dan ook niks?
Oud 23 februari 2007, 06:09   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 23 februari 2007, 06:17   #118
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frieda Brepoels Bekijk bericht
"Worden we geroepen voor onderhandelingen, dan zullen we samen met CD&V als één ploeg onderhandelen, met één gezamenlijk eisenpakket", zegt ze. Het gemeenschappelijk verkiezingsprogramma zal niet de Vlaamse onafhankelijkheid bepleiten.
Hoe diep de NVA-ers ook op voorhand door de knieën gaan, het zal geen moer uitmaken: van zodra de CD&V het informateurschap binnen heeft, worden ze weggegooid.
Oud 23 februari 2007, 11:32   #119
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hoe diep de NVA-ers ook op voorhand door de knieën gaan, het zal geen moer uitmaken: van zodra de CD&V het informateurschap binnen heeft, worden ze weggegooid.
Ik denk dat u zich vergist ; CD&V alleen haalt niet veel meer stemmen dan VLD of SPA; ze zullzn NVA blijvend nodig hebben als ze de leiding van de federale regering op zich willen nemen .....
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 11:39   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Ik denk dat u zich vergist ; CD&V alleen haalt niet veel meer stemmen dan VLD of SPA; ze zullzn NVA blijvend nodig hebben als ze de leiding van de federale regering op zich willen nemen .....
Ik kreeg nochtans de indruk dat De Decker zwaarder doorwoog voor de CD&V dan het totale gewicht van de N-VA....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be