![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Kom, serieus blijven hé: Alsof dat nu signalen zijn dat N-VA het republikeinse en separatistische karakter van haar programma heeft afgezworen? Ik som hier drie-vier N-VA-acties op die allemaal de media hebben gehaald met een sterk separatistische of republikeinse inslag en jij komt af met het RTBF-journaal. Ik meen ook dat de kritiek van De Wever was dat de RTBF de Vlaamse onafhankelijkheid compleet absurd voorstelde met nadars op tramsporen en passencontroles en da's toch wel iets anders dan jij lijkt te willen suggereren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik krijg toch stilaan de indruk dat N-VA op dat punt véél voorzichtiger is geworden, zeker na het geval Dedecker en ook nu blijkt dat binnen de CD&V de zaak aan het schuiven is gegaan. Nu goed, we wachten af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Vreemdeling
|
![]() Even terzijde maar DD heeft zichzelf buiten gebonjourd. Als je aan alle N-VA'ers die het wilden horen luidop schreeuwt dat je in de eerste plaats een liberaal bent en dat prioriteit heeft, kan je het de facto schudden. Een betere timing en enig vernuft op taktisch vlak had hem zonder slag of stoot binnen geloodst. Maar ja, zijn schouders waren te breed.
Met of zonder DD, het zal geen verschil maken, wees daar maar gerust van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nogmaals, opdat je me niet weer verkeerd begrijpt, ik probeer hier niet de N-VA vrij te pleiten. Beide kanten zijn schuldig en het wordt hoog tijd dat die mentaliteit van wederzijdse haat verdwijnt. Citaat:
Laatst gewijzigd door lomeanor : 21 februari 2007 om 18:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp je maar al te goed, Lomeanor.
Ik zeg je maar dit: zolang het CS bestaat blijven we overgeleverd aan de Franstaligen. Ook de N-VA wéét dat, maar toch houdt ze het CS mee in stand. Meer nog, ze schorste de eigen mensen die er effectief iets aan probeerden te doen. Ja dus, het stemt me bitter dat ik tot twee keer toe mijn vertrouwen aan de verkeerde partijen heb geschonken. Een derde keer word ik geen lid meer, van welke partij dan ook. Ik kan alleen maar hopen dat het VB nooit in een regering stapt behalve in de laatste, en dat het ook zonder machtsdeelname, maar door de pure kracht van het getal, dit kloteland aan zijn einde kan helpen. Wie weet kan dit uitgerekend terwille van het cordon sanitaire.
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kom kom, N-VA wou Dedecker om een groter gewicht te krijgen binnen het kartel en dat zag de CD&V en vooral ACW niet zitten. Gisteren niet, vandaag niet, morgen niet en tot in de eeuwigheid niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noppes. De Wever heeft hem binnengehaald, belogen, bedrogen én hem een mes tussen de ribben gestoken. Wie d�*t allemaal slikt is getikt. Natuurlijk zal het wél verschil maken. Daarom werd De Decker trouwens aangetrokken: om het verschil te maken. Dat het een liberaal was deerde de kopstukken van de N-VA evenmin als het de VU deerde dat Ansjoo een populist was. Het gaat hem om het stemmenkanon. Niet meer, maar ook niet minder. Mét de Decker had de N-VA de kiesdrempel kunnen halen en op zichzelf kunnen overleven. Na De Decker zit de N-VA voor de rest van haar bestaan aan de CD&V vast. Meer nog, ze verdwijnt er zienderogen in. Ik heb geen boontje voor De Decker maar het natrappen na wat die man is aangedaan door de N-VA is gewoon schandalig.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2007 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
N-VA is bij mijn weten geen onvoorwaardelijk voorstander van het cordon sanitaire, zowel De Wever als Demesmaeker hebben dat reeds gezegd. ![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wil zeggen: 'tot het moment dat er een keuze gemaakt moet worden zich concreet stelt'. En dan trekt men zijn staart snel weer in. Bovendien is het twijfelachtig dat grote broer CD&V zomaar zou slikken dat zijn kartelpartner eigenhandig het cordon zou opblazen. Met dit in het achterhoofd weet je meteen dat het niét de N-VA zal zijn die ooit de stap zal zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant kan het komende proces ook als katalysator dienen voor een pak meer stemmen, zeker bij de zwevende kiezers. Die electorale katalysator kan enkel werken mits goede propaganda wat ik merk toch al bezig is, dus dat ziet er goed uit. Er is ook nog de versnippering ter rechterzijde (Lijst Dedecker wilt nu eenmaal alleen naar de verkiezingen gaan) dus ik denk dat we heel blij mogen zijn als het Vlaams Belang 20% van de stemmen haalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://polling2004.belgium.be/nl/vla..._tab_etop.html
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 21 februari 2007 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je beseft wat er de gevolgen van zijn is veel belangrijker, maar ook dat heb je begrepen. De N-VA jammer genoeg niet. Of misschien juist wél.....
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Los daarvan, de actie met de kartonnen Di Rupo's naast de weg dateert bij mijn weten van een maand of vier geleden, heb er zelf nog aan meegedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe diep de NVA-ers ook op voorhand door de knieën gaan, het zal geen moer uitmaken: van zodra de CD&V het informateurschap binnen heeft, worden ze weggegooid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat u zich vergist ; CD&V alleen haalt niet veel meer stemmen dan VLD of SPA; ze zullzn NVA blijvend nodig hebben als ze de leiding van de federale regering op zich willen nemen .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kreeg nochtans de indruk dat De Decker zwaarder doorwoog voor de CD&V dan het totale gewicht van de N-VA....