Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2007, 23:30   #61
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En gij kunt dat weten he?! Gij hebt al de gezegende leeftijd van van rond de 80?

Wel straf dat ge dan nu de kaart trekt van degene die alles willen ongedaan maken van wat die generatie heeft opgetrokken.

Nogal logisch. Ik pluk er de vruchten van. Terwijl dat men tijdens de oorlog arm was en er veel slachtoffers vielen, pluk ik nu de vruchten van wat men in de jaren '50 gedaan heeft. Da's alleen maar 'n feit en gezond verstand van mijne kant. Ik heb er lekker van geprofiteerd terwijl ik de oorlog niet heb meegemaakt. Ik ben dus van de goeie. Mag ik dat niet meer zeggen misschien? En nee, ik heb de jaren '50 niet meegemaakt, maar misschien is het goed om u eens af te vragen waar al die luxe en comfort vandaan komt en hoe het er gekomen is. Het is NIET vanzelfsprekend.

De huidige generatie is opgegroeid in de grote luxe en beseft niet dat we dat allemaal kunnen verliezen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 23:34   #62
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Terug naar de middeleeuwen, misschien kunnen ze de omwalling terug optrekken
In de middeleeuwen hadden ze géén slaven en verbrandden ze géén heksen. Dat was pas later, n�* de middeleeuwen. Veel mensen zijn onwetend. Tijdens de middeleeuwen steunde de Kerk de wetenschap, waren er geen heidenen, dus die werden niet vervolgd en er werden geen heksen verbrand. Dat was allemaal pas later.
Oud 24 februari 2007, 23:35   #63
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
??? Waar neem ik criminelen in bescherming? Ik had het trouwens over gewelddadige criminelen. Het gaat trouwens helemaal niet over "beschimpen". Maar ja, wat verdoe ik hier mijnen tijd? Ik heb de goeien tijd gehad, de puinhoop zal vooral voor de komende generaties zijn.
Wel u neemt die duidelijk in bescherming vermits u enkel spreekt over wat vreemdelingen hun aandeel in criminaliteit is en totaal het eigen geweld negeert terwijl we daar toch dagelijks ook mee geconfronteerd worden.
U bent selectief in het aanduiden van problemen
Citaat:
Ik vind wel dat ik de afschuw van de politiek correcten voor alles wat westers is niet moet pikken. Dat zij de westerse cultuur verachten hoef ik niet zomaar te pikken. Mijn sympathie voor het Vlaams belang wordt er alleen maar groter door.
U klinkt heel verward, er is geen afschuw voor de westerse cultuur, u verafschuwt gewoon het deel van onze westerse cultuur dat niet in uw kraam past.
Oud 24 februari 2007, 23:36   #64
Dynamics
Burger

Dynamics's schermafbeelding

Standaard

Met liefde gemaakt voor Savatage

Jonge jonge, zucht...eerste opmerking: stond in VB folder die in Antwerpen verdeeld werd na de rellen (waar ik als Belg trouwens middenin gezeten heb, per ongeluk voor je me van iets raar beschuldigt, ik moest vanuit het Zuid via de Leien naar het Noord), en eigenlijk niets bedreigend heb meegemaakt

Tweede opmerking: In deze tijden van commercie is België al een Brand geworden om het in managerstermen te zeggen. We gaan veel van onze internationale geloofwaardigheid verliezen als we als superklein land (die gebieden die je noemt zijn elk afzonderlijk nog een stuk groter dan België, laat staan Vlaaanderen) om communautaire strubbelingen uit elkaar zulen gaan. En laat me niet lachen dat die twee landen zonder het vallen van doden uit elkaar zijn gegaan. Als het jullie dat allemaal waard is, allee dan...

Derde opmerking: Alles lezen hè, ik zeg dat die standunten van het VB niet verenigbaar zijn met een bedrijfswereld die arbeiders niet als slaven behandelt. Die mensen die 2 jobs moeten werken om hun huur te betalen zijn geen bedienden hè.

Vierde opmerking: Ik meen mij een aantal gevallen te herinneren waar bvb een VB aanhanger het vuur opende op een moskee. Timothy MCVeigh was ook een aanhanger van jullie theoriën toen hij al die mensen vermoordde in het Oklahoma gebouw (ik ken nog geen gelukte aansagen in België, dus ik mag er ook internationale bijhalen, dat doe jij ook). Enkele maanden geleden kwam in het nieuws dat die soldaten (die naar ik vermoed toch op het VB zullen stemmen) explosieven verzamelden en daar god weet ik wat mee van plan waren.

Laatst gewijzigd door Dynamics : 24 februari 2007 om 23:40.
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 23:39   #65
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel u neemt die duidelijk in bescherming vermits u enkel spreekt over wat vreemdelingen hun aandeel in criminaliteit is en totaal het eigen geweld negeert terwijl we daar toch dagelijks ook mee geconfronteerd worden.
U bent selectief in het aanduiden van problemen
Wat heeft dit te maken met "in bescherming nemen"? Dat snap ik niet, hoor. Ik stel alleen maar vast dat de overheid alleen maar de criminelen in bescherming neemt en zich tegen de slachtoffers en de Vlaamse bevolking keert. Het is gewoon 'n feit dat de criminaliteit bij sommige allochtonen wel heel hoog ligt. Beschermen heeft daar helemaal niks mee te maken. Ik haal maar de feiten aan. Ik zeg maar wat er gebeurt. Meer niet.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 24 februari 2007 om 23:41.
Oud 24 februari 2007, 23:40   #66
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Nogal logisch. Ik pluk er de vruchten van. Terwijl dat men tijdens de oorlog arm was en er veel slachtoffers vielen, pluk ik nu de vruchten van wat men in de jaren '50 gedaan heeft. Da's alleen maar 'n feit en gezond verstand van mijne kant. Ik heb er lekker van geprofiteerd terwijl ik de oorlog niet heb meegemaakt. Ik ben dus van de goeie. Mag ik dat niet meer zeggen misschien? En nee, ik heb de jaren '50 niet meegemaakt, maar misschien is het goed om u eens af te vragen waar al die luxe en comfort vandaan komt en hoe het er gekomen is. Het is NIET vanzelfsprekend.

De huidige generatie is opgegroeid in de grote luxe en beseft niet dat we dat allemaal kunnen verliezen.
U bent dus ook opgegroeid in die luxe, u heeft ook geen honger of oorlog gekend dus bent u nu gewoon een verwend nest dat wat ligt te kwelen.

U zegt zelf dat er geen momenteel geen probleem is en dat we volop in comfort en luxe leven. U wordt gewoon oud en egoistisch en beseft niet dat al uw luxe en comfort is gebouwd door mensen die een grote afschuw hebben van alles waar het VB voor staat omdat zij weten wat zulke mensen in de oorlogsjaren hebben aangericht met net dezelfde ingesteldheid.
Oud 24 februari 2007, 23:41   #67
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit te maken met "in bescherming nemen"? Dat snap ik niet, hoor. Ik stel alleen maar vast dat de overheid alleen maar de criminelen in bescherming neemt en zich tegen de slachtoffers en de Vlaamse bevolking keert. Het is gewoon 'n feit dat de criminaliteit bij sommige allochtonen wel heel hoog ligt. Beschermen heeft daar helemaal niks mee te maken. Ik haal maar de feiten aan. Ik zeg maar wat er gebeurt. Meer niet.
Bij vlamingen ook maar dat wil u niet geweten of gezegd hebben dus neemt u ze in bescherming.
Oud 24 februari 2007, 23:44   #68
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
In de middeleeuwen hadden ze géén slaven en verbrandden ze géén heksen. Dat was pas later, n�* de middeleeuwen. Veel mensen zijn onwetend. Tijdens de middeleeuwen steunde de Kerk de wetenschap, waren er geen heidenen, dus die werden niet vervolgd en er werden geen heksen verbrand. Dat was allemaal pas later.

Ja inderdaad in de middeleeuwen werd de president verkozen door het volk en was iedereen even rijk als wij nu. Iedereen had een eigen huis, electriciteit; stromend water, eersteklas onderwijs. Het is inderdaad pas later toen de linksen heksen begonnen te verjagen en slaven begonnen aan te nemen dat al die dingen zijn verloren gegaan
Oud 24 februari 2007, 23:45   #69
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent dus ook opgegroeid in die luxe, u heeft ook geen honger of oorlog gekend dus bent u nu gewoon een verwend nest dat wat ligt te kwelen.

U zegt zelf dat er geen momenteel geen probleem is en dat we volop in comfort en luxe leven. U wordt gewoon oud en egoistisch en beseft niet dat al uw luxe en comfort is gebouwd door mensen die een grote afschuw hebben van alles waar het VB voor staat omdat zij weten wat zulke mensen in de oorlogsjaren hebben aangericht met net dezelfde ingesteldheid.
Daar gaat het niet om. Ge vergist u trouwens. Jaren '50 mentaliteit was anti-multicul. Jaren '50 mentaliteit is denk ik negatiever over vreemde culturen dan mijn mentaliteit. Maar allez, dat heeft er niks mee te maken. Ik haal alleen maar de feiten aan. Bovendien is er momenteel wél een probleem. Ge bevestigt hiermee wat ik daarnet zei. We worden geregeerd door 'n elite die zich niet bekommert om slachtoffers van criminaliteit. Lees eens wat ik daarnet zei over werkloosheiduitkeringen en sociale woningen.
Oud 24 februari 2007, 23:47   #70
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij vlamingen ook maar dat wil u niet geweten of gezegd hebben dus neemt u ze in bescherming.
Neen. Bij de Vlamingen zijn er gewoon minder criminelen. Da's gewoon 'n feit. Met in bescherming nemen heeft dat niets te maken.
Oud 24 februari 2007, 23:47   #71
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. Ge vergist u trouwens. Jaren '50 mentaliteit was anti-multicul. Jaren '50 mentaliteit is denk ik negatiever over vreemde culturen dan mijn mentaliteit. Maar allez, dat heeft er niks mee te maken. Ik haal alleen maar de feiten aan. Bovendien is er momenteel wél een probleem. Ge bevestigt hiermee wat ik daarnet zei. We worden geregeerd door 'n elite die zich niet bekommert om slachtoffers van criminaliteit. Lees eens wat ik daarnet zei over werkloosheiduitkeringen en sociale woningen.
Inderdaad, DENKT U! De "multicul" is net toen in gang gezet om nog meer luxe en comfort te hebben. U haalt helemaal geen feiten aan, u verzint er gewoon.
Oud 24 februari 2007, 23:48   #72
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Neen. Bij de Vlamingen zijn er gewoon minder criminelen. Da's gewoon 'n feit. Met in bescherming nemen heeft dat niets te maken.
Doe die oogkleppen af!
Oud 24 februari 2007, 23:51   #73
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad in de middeleeuwen werd de president verkozen door het volk en was iedereen even rijk als wij nu. Iedereen had een eigen huis, electriciteit; stromend water, eersteklas onderwijs. Het is inderdaad pas later toen de linksen heksen begonnen te verjagen en slaven begonnen aan te nemen dat al die dingen zijn verloren gegaan
Waarom ? En waarom haalt ge d'r al die andere dingen bij? Daar heb ik toch niks over gezegd? Wat ik zei zijn trouwens historische feiten. Meer niet. Het was trouwens de Kerk die heksen verbrandde, niet verjaagde. Verjagen is wat anders.

Ik weet het niet, maar ge klinkt nogal materialistisch. 't Is niet omdat wij rijker zijn dan de middeleeuwers dat onze normen en waarden perfect zijn. Mij komt het over alsof ge meer om geld en luxe geeft dan om mensen. Ik ruik hier nogal wat hebzucht.
Oud 24 februari 2007, 23:58   #74
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, DENKT U! De "multicul" is net toen in gang gezet om nog meer luxe en comfort te hebben. U haalt helemaal geen feiten aan, u verzint er gewoon.
Ik verzin helemaal niks. Ik stel alleen maar vast. En feit is dat er toen met minder respect en ontzag over vreemde culturen gesproken werd. Dat is pas later gekomen.

Trouwens, dat "in gang zetten" weerlegt toch niks? Daarmee hebt ge toch niks weerlegd? En zelfs dan nog. Zelfs indien men in de jaren '50 dweepte met de Islam, zoals sommigen nu, doet dat toch niets af aan de feiten en aan de ernst van de problemen waar we nu al mee kampen?

De puinhoop van de multicul blijft dezelfde, om het even in welk jaar dat in gang is gezet.

En nog iets: Mijn opmerking is helemaal niet persoonlijk. Het gaat niet om 'n oordeel over de generatie van de jaren '50. Ik oordeel niet. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om die generatie te verdedigen. Ik denk trouwens dat de manier waarop men toen over de Islam dacht en sprak er weinig te doet.

Het kan misschien zijn dat het toen allemaal begonnen is, maar dat wil nog niet zeggen dat ik moet staan toekijken hoe de Westerse cultuur vernietigd wordt.
Oud 25 februari 2007, 00:02   #75
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
U klinkt heel verward, er is geen afschuw voor de westerse cultuur, u verafschuwt gewoon het deel van onze westerse cultuur dat niet in uw kraam past.
Oh, maar die afschuw is er wel. Die heb ik duidelijk gehoord en gezien. Ik geef toe dat die politiek correcten bij het Westen horen. Dat is zo. Maar het probleem is dat de politiek correcten de Westerse cultuur en alles wat Westers is willen vernietigen. Ook zichzelf dus. Die politiek correcten doen alleen maar aan zelfvernietiging. Ze leiden aan zelfhaat. Ze haten dus inderdaad ook zichzelf, of toch minstens hun afkomst. Nu, als die mensen zichzelf haten, laat ik dat voor hun rekening. Met mijn emoties heeft dat niets te maken.
Oud 25 februari 2007, 00:07   #76
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik verzin helemaal niks. Ik stel alleen maar vast. En feit is dat er toen met minder respect en ontzag over vreemde culturen gesproken werd. Dat is pas later gekomen.

Trouwens, dat "in gang zetten" weerlegt toch niks? Daarmee hebt ge toch niks weerlegd? En zelfs dan nog. Zelfs indien men in de jaren '50 dweepte met de Islam, zoals sommigen nu, doet dat toch niets af aan de feiten en aan de ernst van de problemen waar we nu al mee kampen?

De puinhoop van de multicul blijft dezelfde, om het even in welk jaar dat in gang is gezet.

En nog iets: Mijn opmerking is helemaal niet persoonlijk. Het gaat niet om 'n oordeel over de generatie van de jaren '50. Ik oordeel niet. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om die generatie te verdedigen. Ik denk trouwens dat de manier waarop men toen over de Islam dacht en sprak er weinig te doet.

Het kan misschien zijn dat het toen allemaal begonnen is, maar dat wil nog niet zeggen dat ik moet staan toekijken hoe de Westerse cultuur vernietigd wordt.
Maar lees nog eens alles wat u schrijft aub. Eerst zijn het feiten en nu geeft u zelf toe dat het zich allemaal in uw hoofd afspeelt, getuige : "Ik verzin helemaal niks. Ik stel alleen maar vast." Het zijn dus geen feiten het is uw beeld over de wereld. U hebt gewoon een angstig beeld over de toekomst omdat u schrik hebt uw comfort en luxe die u door anderen zij aangebracht zult verliezen. Het slechte nieuws voor u is dat uw toekomstbeeld redelijk correct is maar dat zal enkel te danken zijn aan het feit dat u niet hebt opgelet en het gevaar van de andere kant kwam.
Oud 25 februari 2007, 00:08   #77
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oh, maar die afschuw is er wel. Die heb ik duidelijk gehoord en gezien. Ik geef toe dat die politiek correcten bij het Westen horen. Dat is zo. Maar het probleem is dat de politiek correcten de Westerse cultuur en alles wat Westers is willen vernietigen. Ook zichzelf dus. Die politiek correcten doen alleen maar aan zelfvernietiging. Ze leiden aan zelfhaat. Ze haten dus inderdaad ook zichzelf, of toch minstens hun afkomst. Nu, als die mensen zichzelf haten, laat ik dat voor hun rekening. Met mijn emoties heeft dat niets te maken.

Ik ben anders fier op mijn antwerpse en belgische afkomst maar ja belgie en antwerpen zijn niet zo westers als vlaanderen he
Oud 25 februari 2007, 00:16   #78
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Tientallen jaren van vernedering en spot blijven nu eenmaal niet onbestraft. Dat zullen de linksen aan de lijve mogen ondervinden. Men kan toch niet verwachten dat als wij aan de macht komen, wij zullen zeggen : 'Zand erover'. Welk redelijk mens kan zoiets verwachten ? Ik kijk in ieder geval uit naar die mooie tijd die zal komen en waarin wij de rekeningen zullen vereffenen.
.....
geduld, wij zullen niet eeuwig het slachtoffer blijven van alles en iedereen, er komt een tijd dat wij het recht zullen laten zegevieren. En dan zullen jullie huilen ...
Rechts-extremisten, daar distantiëren wij ons van hoor meneer
Oud 25 februari 2007, 00:49   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Predator
mitgard schreef o.a. :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de crisis waarin het VB verkeerd schemert alleszins door in deze zwakke precampagne.
Het feit dat jij al zéér lang "studeert", schemert alleszins door in hogerstaand citaat ...
Aha! Hier heb ik jullie!

Niet zo lang geleden postte ik een veel ergere fout die ik had gevonden in een officieel VB-perbericht, dat dus was nagelezen door het hele partijbureau... Alle VB'ers kwamen toen huilen dat over taalfouten geen post mocht worden opgestart!

Nochtans ging het om een erge fout die van een totaal gebrek aan cultuur getuigt en die bovendien voortkwam in een persbericht. De fout van Mitgard is daarentegen een gewone tikfout.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 00:53   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u "politiek correcten" noemt, zijn eigenlijk interculturalisten. Als Europa een identiteit heeft, dan is het wel die van "vanishing mediator", van universeel intercultureel vertaalbureau, van "eenheid in verscheidenheid" (de leuze van de Europese Unie). Europa is diversiteit.

Zwijg ons dus maar van uw "Westen"... Weg met het Westen, leve Europa!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be