Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2007, 14:44   #21
Mac Don
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Gooi je 'papieren' weg en je behoort zo onmiddellijk tot de heilig verklaarde 'mensen zonder papieren'
Probeer zelf eens 1 dag 'mens zonder papier' te spelen en ontdek hoe "heilig" je je dan voelt!

zielig gewoon, zo'n zwans!
Mac Don is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 14:50   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mac Don Bekijk bericht
Probeer zelf eens 1 dag 'mens zonder papier' te spelen en ontdek hoe "heilig" je je dan voelt!

zielig gewoon, zo'n zwans!
Ga maar eens naar een van de door links aanbeden staten, en zeg daar maar eens dat je geen papieren hebt. Ik kan je verzekeren: dat is geen zwans.

Er bestaat toch geen twijfel: als vreemdelingen hier binnen willen geraken, en als dat beter gaat zonder papieren dan gooien ze die toch weg.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 23:16   #23
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga maar eens naar een van de door links aanbeden staten,
De zoveelste mythe: Leg eens uit welk soort linkse (marxist, acv-er, ecologist, sociaal democraat) welke staat(en) aanbid.

Is het creeëren van vage mythes, stereotypes iets dat jij doet zoals kakken?
Is daarom de kleur van jullie bende bruin?

Zo kunnen we vanalles gaan verzinnen.
Feit is dat de door rechts aanbeden regimes onverdedigbaar zijn, opgedoekt, en hun leiders gefusilleerd, gelyncht(door hun eigen volk eerst) of omgekomen door zelfdoding.
Astamblief
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 13:56   #24
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Wat jij voorstelt is het invoeren van slavernij: mensen voor de overheid laten werken voor een appel en een ei.
Dit helpt ons geen fluit vooruit: een bende paupers kan geen economische groei veroorzaken omdat er geen vraag meer is naar goederen.
Met alle respect, maar ik vrees dat u mijn analyse inzake het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem toch niet aandachtig gelezen hebt.

Wat ik wil, is dat de werkbekwamen zonder werk aanzienlijk meer inspanningen leveren om een gewone job te zoeken of om iets te proberen op zelfstandige basis.

Het feit dat heden zowat een miljoen werkbekwamen op de één of andere wijze zomaar een passieve uitkering krijgen, is een zware last voor onze economie.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 25 februari 2007 om 13:58.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 14:01   #25
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het creeëren van vage mythes, stereotypes iets dat jij doet zoals kakken?
Ik lach me kapot! Dat net u dit zegt!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 14:17   #26
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Toch had ik liever de Feremans als voorzitter van Spirit gezien dan de Geert...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 14:31   #27
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht

Wat ik wil, is dat de werkbekwamen zonder werk aanzienlijk meer inspanningen leveren om een gewone job te zoeken of om iets te proberen op zelfstandige basis.
Ik vind dat prima: als er om te beginnen al werk IS. Dat ligt niet in de handen van de werklozen maar van twee groepen werkgevers:
- de overheid
- de privé sector

In onze gemengde economie schieten beiden tekort, en om dezelfde reden:
de overheid is steeds liberaler en vies van het vervullen van een deel van haar taak omdat ze "gelooft" dat de privé het moet doen
de privé heeft enkel winst als motief en is best tevreden met de situatie.

Zelf een bedrijf beginnen kan, maar dan moeten of overheid of privé daar geld voor vrijmaken en het lenen aan de moedigen. Dat doen ze dus niet.
Ga eens naar een bank: "ik ben vijf jaar werkloos, leen me nu eens tien miljoen: ik ga een zaak beginnen".

Je voorstellen zijn dus wereldvreemd: ze houden geen rekening met de politieke situatie en met de houding van de privé (banken).

Voor de rest: als er werk is moet er gewerkt worden. Natuurlijk.
Oud 25 februari 2007, 14:33   #28
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik niet: Geert is jonger en sympathieker. Maar ik had liever gehad dat hij andere ideeën had.
Politiek gaat over politieke denkbeelden, over ideeën en over het algemeen belang. De invulling door een bepaalde persoon of een ander is ondergeschikt.
Tenzij je oud en lui bent. Daar moet je rekening mee houden!

Denken jullie nu echt dat mensen ALLEEN maar aan politieke debatten deelnemen, aan verkiezingen om een postje te veroveren?
Er is méér dan dat: je staat voor een bepaalde visie en je verdedigt die, ook vanuit een minderheidsstandpunt. Niet omdat je gaat "winnen", maar omdat je wil overtuigen of omdat je de spreekbuis wil zijn van mensen die niet politiek kunnen actief zijn of willen zijn.

Een politieker moet een stuk realist zijn, de macht verwerven, maar ook een stuk filosoof: zijn standpunt verdedigen en onderbouwen.
Maar niet alle politici zijn daarom persoonlijk happig op veel macht, en huiveren daarvoor.

Voor mij hoeft het niet. Maar als men mij vraagt een steentje bij te dragen, en dat is dan te verantwoorden dan zal ik mijn best doen. Ook (en vooral) als het niet is uit "eigen belang eerst". Daar zijn namelijk andere wegen voor, en ambitie hebben om rijk of interessant of bewonderd te worden is in tegenspraak met aan politiek doen in dit land.

Tenzij je een volmaakte onbenul bent en bij het VB ging. Vroeger kon je daar slapend promotie maken en zonder één griemel talent, inzicht of bekwaamheid een mandaat verwerven dat goed verdiende.
Nu is het voor velen "fin de carriere" geblazen. Er zal gevloekt en getiert worden. Reken maar!

Toen Stijn Beckx mijn imago voor de rest van mijn leven bepaalde door mij "een ambetante zot" te noemen was ik niet eens boos: de man had gelijk.
Eerst en vooral omdat hij een ervaringsdeskundige is: je moet goed gek zijn om je in dit landje politiek te engageren. En ik was inderdaad een ambetanterik voor de yuppietjes van Spirit die hun plaatsje hadden cadeau gekregen zonder er een klop voor uit te richten.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 14:50.
Oud 25 februari 2007, 15:47   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat prima: als er om te beginnen al werk IS. Dat ligt niet in de handen van de werklozen maar van twee groepen werkgevers:
- de overheid
- de privé sector

Stop, einde discussie.
Je schrijft zelf, als er al werk is!
Waarom dan buitenlanders naar hier halen!

In onze gemengde economie schieten beiden tekort, en om dezelfde reden:
de overheid is steeds liberaler en vies van het vervullen van een deel van haar taak omdat ze "gelooft" dat de privé het moet doen
de privé heeft enkel winst als motief en is best tevreden met de situatie.

Zelf een bedrijf beginnen kan, maar dan moeten of overheid of privé daar geld voor vrijmaken en het lenen aan de moedigen. Dat doen ze dus niet.
Ga eens naar een bank: "ik ben vijf jaar werkloos, leen me nu eens tien miljoen: ik ga een zaak beginnen".

Je voorstellen zijn dus wereldvreemd: ze houden geen rekening met de politieke situatie en met de houding van de privé (banken).

Voor de rest: als er werk is moet er gewerkt worden. Natuurlijk.
Oud 25 februari 2007, 16:49   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet: Geert is jonger en sympathieker. Maar ik had liever gehad dat hij andere ideeën had.
Politiek gaat over politieke denkbeelden, over ideeën en over het algemeen belang. De invulling door een bepaalde persoon of een ander is ondergeschikt.
Tenzij je oud en lui bent. Daar moet je rekening mee houden!

Denken jullie nu echt dat mensen ALLEEN maar aan politieke debatten deelnemen, aan verkiezingen om een postje te veroveren?
Er is méér dan dat: je staat voor een bepaalde visie en je verdedigt die, ook vanuit een minderheidsstandpunt. Niet omdat je gaat "winnen", maar omdat je wil overtuigen of omdat je de spreekbuis wil zijn van mensen die niet politiek kunnen actief zijn of willen zijn.

Een politieker moet een stuk realist zijn, de macht verwerven, maar ook een stuk filosoof: zijn standpunt verdedigen en onderbouwen.
Maar niet alle politici zijn daarom persoonlijk happig op veel macht, en huiveren daarvoor.

Voor mij hoeft het niet. Maar als men mij vraagt een steentje bij te dragen, en dat is dan te verantwoorden dan zal ik mijn best doen. Ook (en vooral) als het niet is uit "eigen belang eerst". Daar zijn namelijk andere wegen voor, en ambitie hebben om rijk of interessant of bewonderd te worden is in tegenspraak met aan politiek doen in dit land.

Tenzij je een volmaakte onbenul bent en bij het VB ging. Vroeger kon je daar slapend promotie maken en zonder één griemel talent, inzicht of bekwaamheid een mandaat verwerven dat goed verdiende.
Nu is het voor velen "fin de carriere" geblazen. Er zal gevloekt en getiert worden. Reken maar!

Toen Stijn Beckx mijn imago voor de rest van mijn leven bepaalde door mij "een ambetante zot" te noemen was ik niet eens boos: de man had gelijk.
Eerst en vooral omdat hij een ervaringsdeskundige is: je moet goed gek zijn om je in dit landje politiek te engageren. En ik was inderdaad een ambetanterik voor de yuppietjes van Spirit die hun plaatsje hadden cadeau gekregen zonder er een klop voor uit te richten.
wie is stijn beckx?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 16:50   #31
born2bewild
Banneling

Standaard

kan spirit de feremans eens niet afvaardigen naar een TV debat? plieeeeeeeeees
Oud 25 februari 2007, 17:32   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Goed, maar dan met een vuurrood brilletje
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 18:06   #33
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, maar dan met een vuurrood brilletje

Hij zal dan wel een goede

drinken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 18:11   #34
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Allemaal uitwijzen zonder pardon;de mannen en vrouwen van spirit mogen mee.Zijn we daarvan ook af.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 18:14   #35
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel procent van onze actieve bevolking werkt er. Hoeveel procent van de vreemdelingen? Wat is de bijdrage van de gemiddelde Belg aan de sociale zekerheid, wat van de vreemdelingen?
Wat is de bijdrage van de zwart werkende mensen zonder papieren ("illegalen" voor degenen die mij moeilijk verstaan) in de winst van onze zelfstandige ondernemers?
Hoeveel jobs zijn er om de miljoen werklozen in tewerk te stellen?
Hoeveel jobs zouden er niet meer worden ingevuld, omdat Belgen die toch niet willen doen indien we alle vreemdelingen buiten zetten?
Hoeveel zelfstandigen, bedrijven, banken, distributiebedrijven gaan er binnen drie maand failliet omdat één miljoen werklozen in jouw systeem geen geld meer zouden krijgen?
Hoeveel roofovervallen zouden er zijn indien men werklozen op straat smijt zonder één euro?
Hoeveel zou het kosten om het leger in stand te houden dat de bendes dompelaars die jouw visie creeëert in toom te houden, hoeveel gevangenissen, concentratiekampen en gasoverns zijn daar voor nodig?

Het racisme van de rechtse klootjes kan er nog mee door. Dat is een ziekte: xenofobie. Je kan dat genezen.
Maar hun economische en sociale theorieën zijn moorddadig.
Dat mag ook al eens gezegd worden.
Als ze er iets over zeggen (zelden of nooit door de partij zelf) dan blijkt dat ze afstevenen op de chaos.
Typische leugenpropaganda.Niet ernstig te nemen.
Oud 25 februari 2007, 18:16   #36
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet uit welk gesticht je bent ontsnapt (hebben ze internet in SInt-Kamiel?) maar dit is toch de moeite om eens mee te lachen.

Ofwel is er werk, ofwel is er geen werk.
Als er geen werk is kan je dat creeëren:
- de privé kan investeringen doen en bedrijven oprichten, diensten organiseren en daar dan hun mensen voor betalen. Op zich perfect te doen als er een overschot is aan GESCHOOLDE en GESCHIKTE arbeidskrachten.
Maar men prefereert van in het buitenland te investeren, zolang de kosten daar lager zijn, en zijn producten dan hier te verkopen: zolang de lonen hier hoog genoeg zijn om die producten te kunnen kopen.
Omdat dit systeem zichzelf vernietigd zal dit niet al te lang meer duren.

- De overheid kan investeringen doen, door belasting te heffen en de kapitalen die nu naar het buitenland vertrekken in bovenstaand systeem af te romen. Ze kan daardoor perfect allerleid werk creeëren. En dan de mensen daarvoor betalen. Dit stimuleert de economie en op lange termijn worden we allemaal daar beter van, tenzij een paar super stinkende rijken.
Alhoewel dat niet eens zeker is, misschien gaan ze er toch ook mee op voorruit: waar gehakt worden vallen spaanders!

Wat jij voorstelt is het invoeren van slavernij: mensen voor de overheid laten werken voor een appel en een ei.
Dit helpt ons geen fluit vooruit: een bende paupers kan geen economische groei veroorzaken omdat er geen vraag meer is naar goederen.

Wat jij wil is Belgie op het niveau van Afrika brengen.
Het voordeel hiervan is dat een aantal Belgen dan naar daar zullen vertrekken, en dat er een Congolees Blok zal ontstaan daar gericht tegen de vele arme en sjofele "vuile witte".
Je bent een economische nul met een bescheten commissie.
Hier kunnen we alleen maar mee lachen.
Oud 25 februari 2007, 19:56   #37
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Spirit pleit voor een nieuwe regularisatieoperatie van mensen zonder papieren. Dat heeft de voorzitter van de linksliberalen Geert Lambert zaterdag verklaard op een studiedag van zijn partij. Zo'n 'generaal pardon' moet afgesproken worden bij de komende regeringsonderhandelingen, zo luidt het.

Spirit hield zaterdagnamiddag aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB) een studiedag rond intergenerationele solidariteit in tijden van vergrijzing. Eén van de oplossingen voor de vergrijzing is volgens Lambert te vinden in het voeren van een actieve migratiepolitiek. De grenzen sluiten terwijl vacatures niet kunnen worden ingevuld, is een verkeerde keuze, meent hij.

Evenmin kan het volgens Spirit dat mensen die hier al jaren wonen, perfect geïntegreerd zijn en in wie de overheid al enkele jaren onderwijs investeerde, teruggestuurd worden naar hun land van herkomst. "Vooral niet wanneer we weten dat we morgen arbeidskrachten tekort komen om onze verzorgingsstaat overeind te houden".

Daarom pleit de kartelpartner van de sp.a voor een nieuwe regularisatieoperatie. Daarover dienen bij de komende regeringsonderhandelingen afspraken te worden gemaakt. "Het is mooi voorbeeld van een open samenleving", dixit Lambert. (belga)

We zijn weer vertrokken. Het stopt maar niet ondanks de problemen die niet meer te overzien zijn ...

... voor wie de overheid al enkele jaren onderwijs investeerde ... In Ganshoren zeker ...

bron : http://verkiezingen2007.skynetblogs.be/
spirit beloont mensen die alle wetten overtreden en moedigt nog meer mensen aan hetzelfde te doen, goed bezig
Oud 25 februari 2007, 20:04   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
spirit beloont mensen die alle wetten overtreden en moedigt nog meer mensen aan hetzelfde te doen, goed bezig
Klopt, iedereen die het bevel "Het land binnen de vijf dagen verlaten" aan z'n laars lapte, wordt nu beloond.

Ik heb mijn snelheidsboete van € 50 nog niet betaald, krijg ik nu ook een beloning?
Oud 25 februari 2007, 21:31   #39
ericferemans

Standaard

Citaat:
Stop, einde discussie.
Je schrijft zelf, als er al werk is!
Waarom dan buitenlanders naar hier halen!
Er is globaal te weinig werk. Er zijn namelijk al een boel werklozen.
Tegelijkertijd zijn er een aantal beroepen waar hier geen mensen voor te vinden zijn. Te vuil, geen diploma, geen ervaring.

In het algemeen moet men werk scheppen dat de mensen die geen werk hebben aan werk helpen. Men moet ook de jobs waar geen mensen voor zijn invullen door immigratie.

Dit is zelf geen paradox: het is evident en het bestaat in alle landen rond ons...

Het gaat over twee verschillende problemen:
Er zijn beroepen waar geen mensen te vinden zijn in ons land
Er zijn mensen waar geen job voor te vinden is in dit land.

De uitspraak "school ze om" is onrealistisch. Kijk maar eens naar de lijst van de knelpuntberoepen. Het is zo dat inderdaad mensen worden omgeschoold waar dit mogelijk is, het is blijkbaar niet steeds mogelijk.
Niet iedereen kan om het even wat.
Daarenboven: stel dat we iedereen die nu werkeloos is een opleiding bezorgen om te kunnen gaan werken in een knelpuntberoep: dan blijven er nog altijd negentig procent werklozen over, met twee opleidingen

Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 februari 2007 om 21:38.
Oud 26 februari 2007, 01:32   #40
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De uitspraak "school ze om" is onrealistisch. Kijk maar eens naar de lijst van de knelpuntberoepen. Het is zo dat inderdaad mensen worden omgeschoold waar dit mogelijk is, het is blijkbaar niet steeds mogelijk.
Niet iedereen kan om het even wat.
Daarenboven: stel dat we iedereen die nu werkeloos is een opleiding bezorgen om te kunnen gaan werken in een knelpuntberoep: dan blijven er nog altijd negentig procent werklozen over, met twee opleidingen
ik heb zojuist werk geschapen. Fermans, je mag beginnen mijn gazon met een nagelknipper mijn gazon te epileren.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 februari 2007 om 01:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be