Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 12:47   #101
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je gegoochel met cijfers toont enkel aan dat er in bepaalde steden concentraties zijn, dat heb ik nooit ontkend.
Maar dat houdt ook aan dat in de meeste andere streken er nog minder "overspoeling" is: bijvoorbeeld in de villawijken vér van de arme wijken waar onze immigranten worden gestopt.
Waar de VB leiders wonen.

Je probeert telkens verwarring te stichten tussen de globale immigratie en die van de door het VB zo gehate "islamieten" (het is een diverse groep), kort gezegd: "de bruine".
Terwijl ik van in het begin van deze thread de lijst van migranten publiceerde, per nationaliteit.
Verder blijf je mensen met de Belgische nationaliteit vreemdelingen noemen.
Doe je wilde veronderstellingen over het aantal illegalen (noch jij noch ik hebben enig idee hoeveel en van welke afkomst).
Je bent gewoon ontsteld en zoekt een gaatje om te ontsnappen.
Dat gaatje...is er niet.
In Belgie zijn er (en PDW geeft dit toe!) slechts vier procent vreemdelingen die volgens het VB levensgevaarlijk zijn en die ons overspoelen.
Een overspoeling door vier procent is een grap.
Of een leugen om mensen bang te maken.
jongen, jongen, wordt eens wakker in brussel is al 57% van allochtone origine, in veel steden is het aantal al 10 % -20 %, en het is niet omdat men de belgische nationaliteit sneller krijgt dan men de lotto wint dat men dat moet goedkeuren of aanvaarden
Oud 26 februari 2007, 12:48   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij willen toedichten van dan maar een Stalinistische structuur te willen geven aan ons landje is niet eens een overdrijving meer. Het is grotesk.
Toch niet.
Het is een perfecte beschrijving van wat jij voortdurend bepleit en waar jouw partij, samen met de rooien, duchtig aan werkt.
Oud 26 februari 2007, 13:00   #103
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
jongen, jongen, wordt eens wakker in brussel is al 57% van allochtone origine, in veel steden is het aantal al 10 % -20 %, en het is niet omdat men de belgische nationaliteit sneller krijgt dan men de lotto wint dat men dat moet goedkeuren of aanvaarden
Brussel kent een honderdtal + nationaliteiten, en nog meer culturen.
De Vlamingen zijn er nog zo'n tien procent. Maar zelf in Brussel zal je moeten toegeven dat het weerom om allerlei Europese en internationale functionarissen gaat, en dat het aantal door jou gehate bruinen er slechts in bepaalde wijken geconcentreerde zijn. Ook hier probeer je verwarring te stichten. Er zijn gebieden in Brussel waar het STIKT van de miljonnairs.
"in vele steden" is niet goed genoeg: Noem ze op. Noem ook alle steden op waar er bijna geen bruinen zijn.

Hoe dan ook, hoe erg je ook probeert van door uitzonderingen te zoeken waar er meer dan vier procent woont: het gemiddelde is en blijft vier procent...

Het blijkt dat je bezeten bent om dit te willen ontkennen. Dat je steeds maar zoekt naar een manier om de afschuwelijke waarheid te laten vergeten:
Het VB is een vangerspartij die vier procent, of zo'n 400.000 mensen op tien miljoen als een bedrijging wil laten uitschijnen.

EN nu nog de volgende stap: indien je spreekt van een overspoeling, dan moet er een snelle aangroei zijn. De statistieken tonen dit niet aan.
Er is nog een kleine groei door de gezinsherenigingen. Maar er is een grotere afvloei door de integratie.
Hoe ga je nu de grote groei toelichten? Hoe ga je dat aantonen?

De leugen, de grote leugen, nog groter dan het "de Russen komen" van tijdens de koude oorlog wordt stilletjesaan duidelijk voor Jan met de pet.

De wereld vergaat binnen tien jaar (Getuigen van Jehova) heeft geleid tot grote hillariteit.
Binnen enkele jaren lachen we evenveel met een blokker als met iemand die beweert marsmannetjes te hebben gezien in zijn tuin.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 13:01   #104
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla.. .,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...b la,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla... ,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bl a,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla..., bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla ,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,b la,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla, bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bl a,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,b la,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla ,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bl a,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla, bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla ,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,b la,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla, bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bl a,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,b la,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla ,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bl a,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla, bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla ,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,b la...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla, bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bl a...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,b la...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla ...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bl a...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla. ..bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla ...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla.. .bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla. ..,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla... bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla.. .,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...b la,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla... ,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bl a,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla..., bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla ,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,b la,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla, bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bl a,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,b la,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla ,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bl a,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla, bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla ,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,b la,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla, bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bl a,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,b la,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla ,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bl a,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla, bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla ,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,b la...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla, bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bl a...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,b la...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla ...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bl a...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla. ..bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla ...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla.. .bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla. ..,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla... bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla.. .,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...b la,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla... ,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bl a,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla..., bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla ,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,b la,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla, bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bl a,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,b la,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla ,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bl a,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla, bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla ,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,b la,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla, bla,bla...,bla,bla,bla...bla,bla,bla,bla...,bla,bl a,bla...
Oud 26 februari 2007, 13:03   #105
ericferemans

Standaard

De liefhebbers van apen schijnen nu ook al een taal te hebben ontwikkeld
Oud 26 februari 2007, 13:07   #106
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De liefhebbers van apen schijnen nu ook al een taal te hebben ontwikkeld
neen, ik ga enkel verder op uw posts, wat uit onzin bestaat, ik ga mijn tijd niet verprutsen aan mensen die toch alles ontkennen, en we stammen allemaal af van de apen
Oud 26 februari 2007, 13:15   #107
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De criminaliteit onder de allochtonen is een ietsje lager dan onder de autochtone Belgen. Daarmee had die hoogste politiefunctiionaris het onlangs op den vrt over de betrapten.
Jij durft nog al. Op dit Forum!

Ik hoorde dit ook al een paar keer zeggen.
Ik denk dat criminaliteit meer voor komt bij kansarmen dan bij gesettlede burgers. Dat blijkt uit de criminologie en het ligt ook voor de hand.

Heb je ergens cijfers om de bruinhaters en zwartzakjes op dit forum te pijnigen? Het wordt tijd dat hun oogskens opengaan.

Criminaliteit linken aan huidskleur of cultuur is ridicuul. Soms is er wel degelijk een verband: vermits alcohol verbruik in islamitische landen even strafbaar is als coke snuiven in ons land zullen witten in die landen vaker in de misdaadcijfers opduiken dan bruinen.
Maar de misdaden die van alle culuteren zijn: moord, doodslag, verkrachting, diefstal, gijzeling, geweldpleging zijn in al deze culturen evenveel of even weinig aanwezig. Omdat mensen mensen zijn, omdat misdaden samenhangen met universele wetten.
Ik ken geen landen waar men mag stelen, verkrachten, doden of slaan zonder gestraft te worden. Dus zijn hun inwoners, aanhangers, immigranten even weinig geboren en getogen met de aanleg om deze daden te plegen en even gewoon of getraind om ze uit te voeren.

Het demoniseren van anderen, omdat men een pummel is die niet eens begrijpt dat cultuur gewoon een locale manier is om vredig en vrij samen te leven, en dat daar varianten in mogelijk zijn, is niet erg logisch.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 februari 2007 om 13:27.
Oud 26 februari 2007, 13:30   #108
ericferemans

Standaard

Citaat:
en we stammen allemaal af van de apen
Je opmerking is juist. Maar vanwaar het enhousiasme?
Oud 26 februari 2007, 14:09   #109
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Geen enkele weerlegging!

Schelden en knorren...

Ik moet een HEEL teer plekje hebben geraakt.
Moet ook kunnen
feremans !
Oud 26 februari 2007, 14:13   #110
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik ben helemaal niks gaan pikken.
Ga dus maar voor een ander hol keffen.
Wat een woordveruiming ! we leren weer met de dag iets bij !
Oud 26 februari 2007, 14:21   #111
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, Fere, ik heb je tekstje bij hoge uitzondering eens uitgelezen.
Ik kan je niet volgen jong.
Ik lees alleen maar eens een tekst tweemaal of zelfs driemaal, als ik hem heel mooi vind, als ik iets nodig heb, of als ik er geld mee moet/kan verdienen (ttz, op mijn werk zet ik mij nog in).

Ik moet beamen: je moet terug naar school om wat logika in je teksten te leren stoppen, of je moet naar een psychiater wegens teveel wanordelijke gedachten in je hoofd.
Ik had de tekst van Feremans niet gelezen, maar uw primitieve commentaar spoorde mij ertoe aan en ik vind het wel een geslaagde vergelijking.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort, maar dat zal je niet willen begrijpen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 14:27   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
feremans !
Ocharme. Een fan van Feremans.
Je ziet direct op welk niveau hij ze moet halen...
Oud 26 februari 2007, 14:32   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik had de tekst van Feremans niet gelezen, maar uw primitieve commentaar spoorde mij ertoe aan en ik vind het wel een geslaagde vergelijking.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort, maar dat zal je niet willen begrijpen.
Zal ik eens wat 'commentaar' van jou op een rijtje, zetten, Hans?

Ik vrees echter dat je er geen snars van zult willen begrijpen.
Oud 26 februari 2007, 14:40   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kan beter jouw woorden verruimen tot ze compleet zijn.

En wie mij zou durven aansmeren dat ik een dief ben krijgt hetzelfde te horen:
Ga keffen voor een ander hol. Het hol van de échte dieven dan.

Schitterende beeldspraak is dat van Desiderius, en nogal wat anders dan de emoticons waar jij je van bedient wegens een overduidelijk gebrek aan woordenschat.
Oud 26 februari 2007, 14:48   #115
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kan beter jouw woorden verruimen tot ze compleet zijn.

En wie mij zou durven aansmeren dat ik een dief ben krijgt hetzelfde te horen:
Ga keffen voor een ander hol. Het hol van de échte dieven dan.

Schitterende beeldspraak is dat van Desiderius, en nogal wat anders dan de emoticons waar jij je van bedient wegens een overduidelijk gebrek aan woordenschat.
Ik hoef mij niet in de politieke discussies te vermengen dat laat ik aan u mijn beste !
Oud 26 februari 2007, 17:08   #116
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een wel heel erg suggestieve vergallopering.

...

Repressie, vergelding, wraak is iets waar een democraat voor gruwelt.
Zoveel voor gruwelt als voor een autoritair regime zonder recht op een eigen mening en de middelen om die te verspreiden.
Een democraat wil echter ook de democratie handhaven, en degenen die haar ondermijnen beteugelen. Omdat in een ondemocratisch systeem men niet kan terugkeren naar de democratie.
Het gebruiken van forse middelen tegen staatsgevaarlijken voorstellen als repressie, nog erger: als het overnemen van rechtse autoritaire abdicatie is weerom een sofisme. De brandweer spijt met water om te blussen: niet om de omwonenden te verdrinken.
Maar dit zal jij natuurlijk weer gaan tegenspreken.
Uiteraard zal ik dat gaan tegenspreken, Eric. Maar vooreerst een kleine kanttekening: ik merk dat je je taalgebruik begint te kruiden met een aantal hoogst onaangename (én nogal kinderachtige) epitheta; blijf alsjeblieft bij de zaak... ik speel ook niet op de man hier. Courtoisie behoort m.i. ook tot de 'beschaving', dus niet afglijden please...

Het gebruiken van forse middelen... Ik heb niks tegen 'fors' of 'krachtdadig', maar het gevaar is natuurlijk levensgroot dat je over de schreef gaat, dat de remedie vele malen erger wordt dan de kwaal. Het multiculturalistische plaatje heeft te weinig draagvlak bij de bevolking; hou altijd in gedachten dat lang niet alle opponenten van die slappe multiculturalistische thee in het VB-kamp te zoeken zijn! En bij het vaststellen van die tegenwind (gemakkelijk als je de verkiezingsresultaten even onder ogen neemt), trekt het establishment geen lessen. Integendeel, ijzerenheinig gaat het door op de ingeslagen weg die steevast leidt naar meer polarisatie, meer kansarmoede (= meer mensen die 'uit het handje' eten) en meer conflict. En als men er dan op wijst dat 'de keizer écht geen kleren draagt', dan is het de schuld van 'de mensen', die geborneerde racisten of xenofoben zouden zijn. En hop: daar doet het CGKR z'n intrede; daar moet gesleuteld worden aan de vrije meningsuiting en daar moet plots geknutseld worden aan de bewijslast om de racisten uit te roken... [een heel gekend fenomeen was dat overigens in nagenoeg alle rooie paradijzen: 'de mensen' moeten heropgevoed worden om die model-samenleving waard te zijn] Overgiet dat met een sausje verklikkerscultuur via de praktijktesten en aai ondertussen driftig over het bolleke van een aantal islam-lobbyisten en dra aanschouwen we met z'n allen het multiculturalistische paradijs ! Om het in stand te houden moeten we op onze woorden letten, is een resem rechtzaken nodig, moeten er vele spionnetjes ingezet en heffen we desnoods de democratie even op 'voor het hogere doel'. Als dat geen fascistoïde trekjes zijn, dan weet ik het niet meer...

Ik merk ook hoe jouw denken wel bijzonder gepolariseerd is: ofwel ben je Eric's gedacht toegedaan, ofwel zit je in het extreem-rechtse kamp... Nogmaals, wend je blik eens af van het VB en tracht eens op een onbevangen manier na te denken. Het is nog lang geen oorlog.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 19:45   #117
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Desiderius heel nauwkeurig de juiste terminologie uitkoos om die primaat het zwijgen op te leggen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:52   #118
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, ik ga enkel verder op uw posts, wat ?????? uit onzin bestaat, ik ga mijn tijd niet verprutsen aan mensen die toch alles ontkennen, en we stammen allemaal af van de apen
Ah, u weet het, maar toch staan alleen uw politieke tegenstanders op de affiche als aap afgebeeld. Raar, toch. Moet ik dat dan als een compliment zien?

Verzorg ook wat uw Nederlands, hè. U spreekt een apetaaltje.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:04   #119
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, u weet het, maar toch staan alleen uw politieke tegenstanders op de affiche als aap afgebeeld. Raar, toch. Moet ik dat dan als een compliment zien?

Verzorg ook wat uw Nederlands, hè. U spreekt een apetaaltje.
Is genoteerd.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:12   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de bub er niet bijstond zal een andere reden gehad hebben, vrees ik.

Wie nog nooit één zetel in het welk parlement ook bemachtigde is het bijmaken van een vierde aap niet waard.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be