![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Moslim / islamiet, is nog steeds geen ras mijn beste, er zijn evengoed blanke moslims... Citaat:
Al zal het wel kantje boordje zijn... 2) Met te verwijzen naar die "andere personen" op dit forum, wou ik u eraan toe zetten om eens te gaan zien wat een echte racist is, ipv zomaar deze term te pas en te onpas te gebruiken... ![]() Laatst gewijzigd door DenDane : 27 februari 2007 om 11:58. |
||
![]() |
![]() |
#42 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uiterst neerbuigend en laatdunkend tegenover de moslims/vreemdelingen, overlopend van generaliseringen en ongegronde vooroordelen, en een Blank Superioriteitsgevoel. En als het over de kat en de vissen gaat, gaat het over ras. Kom niet af met gel*l om dit soort diarree goed te praten. Edit: Je was nog niet klaar met je post. Nu staat hij er volledig. Jij bent hier degene die over racisten is begonnen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 27 februari 2007 om 12:01. |
||
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
U neemt dan "random quotes" uit de forum sessies met De Man om aan te tonen, dat hij wel degelijk in uw ogen, een racist is....en zegt ook duidelijk dat u vind dat deze "random quotes" racistisch zijn... Nu zegt u ineens dat ze "net-zo-correct-geformuleerd-dat-het-geen-racistische-opmerkingen" zijn. Wat is het nu, racisme, of bijna racisme, of weet je het eigenlijk zelf niet ? |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moet ik het echt helemaal spellen voor je ? 1. Hertog beschuldigt niemand van racisme. Hij zegt dat De Man meningen heeft waarvoor de blokkers hier zich zelfs schamen. 2. Jij ontkent dat door te zeggen dat hij geen racist is. 3. Ik toon aan wat de "meningen" in kwestie precies waren, en dat ze niet zo lovenswaardig waren. Ik zeg nergens dat ze racistisch waren. Het stukje cursief wat ik "zo ineens" beweer, is een quote uit mijn eerste bericht. Ik weet het zelf heel goed. Dit is geen racisme, maar het is: Uiterst neerbuigend en laatdunkend tegenover de moslims/vreemdelingen, overlopend van generaliseringen en ongegronde vooroordelen, en een Blank Superioriteitsgevoel. Citaat:
1.Jij zegt dat het geen racistische opmerkingen zijn, omdat "moslim" geen ras is. Terecht. 2. Ik antwoord daarop dat het kat-visantwoord wel degelijk racistisch is, omdat het niet over moslims gaat. 3. Jij typt een antwoord waarvan mij de relevantie compleet ontgaat. |
||
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik noemde De Man een racist omdat ik vind dat hij dat is, welk omfloerst taalgebruik hij ook hanteert. Juridisch zal dat wel niet kloppen want hij weet zich goed in te dekken. Maar wat maakt mij dat uit? De vraag is toch duidelijk? Zoals ik al voorspelde ontspint zich hier weer een 'hij bedoelt het niet zo' discussie. Jammer. We hoeven hier niet onder stoelen of banken te steken hoe De Man zich opstelt. Dat gaat in ieder geval veel verder dan louter het 'probleem scherpstellen'. Maar ik wil de vraag wel herformuleren: Geachte heer Schoofs, wat moet uw partij nog met een De Man die zich 'cru', onzorgvuldig en ongenuanceerd uit en waarin vele VB-ers zich niet (meer) herkennen? Dit, in het licht gezien van onder meer uw eigen opvattingen en die van de heer Verstrepen die, zachtgezegd, een minder enge definitie van 'volk' hanteren? |
|
![]() |
![]() |
#47 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar bon, laten we maar wachten op het antwoord van de heer Schoofs edit: Citaat:
![]() Als voorbeeld: Als ik zeg, een aap is dommer dan een mens dan is dit geen racisme. Als ik nu zeg, een zwarte mens is slimmer dan een blanke mens, dan is dit wel racisme. Met dit antwoord toon ik gewoon aan dat je het antwoord van De Man kan draaien en keren hoe je het wil, en is voor eigen interpretatie vatbaar... edit 2 (sorry Hertog ik kan het niet laten ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door DenDane : 27 februari 2007 om 13:06. |
|||||
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Maar wees eerlijk: Wat moet uw partij nog met een De Man waarvoor de meeste VB-ers, althans hier op het forum, zich rotschamen?
Dit is het stukje waarop jij reageerde. Dat heb jij gequote. Waar staat hier iets in van racisme ? Ik heb gewoon aangeduid waarom de meeste vb-ers zich rot schaamden over de uitspraken van De Man. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Tjonge tjonge tjonge...steeds hetzelfde refrijntje...
Ondertussen wordt er om de hamvraag heengeluld dat het een lieve lust is: Het gaat hier over het volgende: Kan iemand én praktiserend moslim zijn én zich naadloos inpassen in een politieke/maatschappelijke democratie als de fundamentele minimumvoorwaarden hier in het westen zijn: A/ scheiding van kerk en staat B/ gelijkheid van man en vrouw C/ gelijkheid van gelovigen en ongelovigen enz enz Voor de ene zal dat NEEN zijn en wordt hij uiteraard als racist gebrandmerkt. Voor de andere zal dat JA zijn en dan moeten we aan de democratische spelregels beginnen prutsen.
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#54 |
|
![]() En nu een welles nietes spelletje?
neen bedankt...
#55 |
Banneling
|
![]() heren heren,
een partij splitsen en afsplitsen en eenmansfracties oprichten, dat is allemaal makkelijk en contraproductief ... Demans taal is de mijne niet, maar elk politiek volgeltje bekt zoals het geschapen is, en als de kiezer dat niet meer lust, zal Deman dat (wat mij betreft hopelijk snel) merken aan zijn voorkeurstemmen ... maar door sommigen betreurd feit is : dat we al die stemmen nodig hebben om Vlaanderen onafhankelijk te maken. en het is niet aan mij alleen om een richting op te leggen , dat doen alle kiezers samen (hoewel ik dat inderdaad veel beter en ethischer en alles zou kunnen ![]() godsvrede, remember ? Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2007 om 15:53. |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je dilemma is een vals dilemma. Er zijn nog tussenmogelijkheden. Het is niet ja of nee, het is "ja, maar...", of "nee, maar..." @Anna List: Ten eerst ben ik (nog) niet kwaad, hoor. Maar als het mag gezegd worden, mag het gezegd worden. Die uitspraken van De Man waren walgelijk, en worden hier gewoon goedgepraat. En ten tweede vind ik het bizar dat de rechtse zijde over het algemeen de linkerzijde verwijt dat ze hoeren zijn van islam, dat ze zichzelf verkopen om moslimstemmen te winnen. Maar doe jij nu niet precies hetzelfde, door te zeggen dat je de stemmen van die racisten die op De Man stemmen, nodig hebt om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen ? Laatst gewijzigd door Ozymandias : 27 februari 2007 om 16:22. |
|||
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat ben je met het allergrootste gelijk als je t niet krijgt ? beetje pragmatisme kan geen kwaad, we kunnen die in de boosheid volhardende pipo's achteraf nog altijd de doos indraaien hé ps ik vond die uitspraken ook walgelijk, kwa eerste indruk en sfeer, ik ben ze nadien gaan terugzoeken en herlezen om te zien of ik hem echt letterlijk op iets compleet objectief racistisch kon pakken ... ik heb dat niet echt ondubbelzinnig gevonden ... dus ofwel was dat heel gesoffisticeerd gespeeld, ofwel tja, ofwel was het alleen een indruk, een sfeer die opgeroepen werd, maar niet concreet gemaakt ... |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Ern is een evrschil tussen een allochtoon en een moslim.... dat men allochtoon is daar kaan men niets aan doen. Dat men zich echter inaalt met een totalitaire anti-westerse idelogie de islam genaamd daar kan men wel iets aan doen.
En aangezien het VB een zeer islamkritische islampartij is... Zijn enkel ... zeer islamkritische moslims welkom. En die ebstaan niet of zijn geen moslim meer of worden uitgestoten zoals irs haali. overigens een pluim voor bert schoofs. Zelden zo een klare en duidelijk antwoorden gezien van een forumgast. je bent zeker een verdiende lijsttrekker voor limburg. |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() u komt hier binnen met iets wat totaal niet ter zake doet en off topic is, dan mag dat niet gezegd worden?
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |