Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 11:51   #41
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Een greep uit zijn antwoorden:

- Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?
- ten tweede belijden de moslims een veroveringsgodsdienst. Joods proselitisme in Antwerpen en omstreken is mij niet bekend.
- gemengde huwelijken mislukken nog veel meer dan niet-gemengde.
- Ten tweede zijn de krachtsverhoudingen nu veel meer in ons nadeel dan tijdens de Koude Oorlog en zit de vijand (islam) voor een stuk binnen de muren.
- Maar u bent naief wanneer u zegt dat slechts enkelingen bij de moslims problemen stellen inzake Europese waarden

Moslim / islamiet, is nog steeds geen ras mijn beste, er zijn evengoed blanke moslims...

Citaat:
Dus De Man mag als publiek persoon zulke uitspraken doen, omdat er ook mensen zijn die anoniem nog vuilere praat verkopen ? Ha-ha.
1) De Man mag zeker als publieke persoon zulke uitspraken doen, voor zover ik weet breekt hij geen enkele belgische wet.
Al zal het wel kantje boordje zijn...

2) Met te verwijzen naar die "andere personen" op dit forum, wou ik u eraan toe zetten om eens te gaan zien wat een echte racist is, ipv zomaar deze term te pas en te onpas te gebruiken...

Laatst gewijzigd door DenDane : 27 februari 2007 om 11:58.
DenDane is offline  
Oud 27 februari 2007, 11:58   #42
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Moslim is nog steeds geen ras mijn beste
Blank daarentegen wel....
Cranky... Dat zeg ik toch ook nergens ? Lees eerst, en kom dan klagen.
Uiterst neerbuigend en laatdunkend tegenover de moslims/vreemdelingen, overlopend van generaliseringen en ongegronde vooroordelen, en een Blank Superioriteitsgevoel.

En als het over de kat en de vissen gaat, gaat het over ras.

Kom niet af met gel*l om dit soort diarree goed te praten.

Edit: Je was nog niet klaar met je post. Nu staat hij er volledig.
Jij bent hier degene die over racisten is begonnen.
Citaat:
waarvoor de meeste VB-ers, althans hier op het forum, zich rotschamen?
Daarop reageerde jij door te ontkennen dat De Man een racist was. Ik heb het over zijn laatdunkende en net-zo-correct-geformuleerd-dat-het-geen-racistische-opmerking-is antwoord.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 27 februari 2007 om 12:01.
Ozymandias is offline  
Oud 27 februari 2007, 12:09   #43
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Cranky... Dat zeg ik toch ook nergens ? Lees eerst, en kom dan klagen.
Uiterst neerbuigend en laatdunkend tegenover de moslims/vreemdelingen, overlopend van generaliseringen en ongegronde vooroordelen, en een Blank Superioriteitsgevoel.

En als het over de kat en de vissen gaat, gaat het over ras.

Kom niet af met gel*l om dit soort diarree goed te praten.

Edit: Je was nog niet klaar met je post. Nu staat hij er volledig.
Jij bent hier degene die over racisten is begonnen.

Daarop reageerde jij door te ontkennen dat De Man een racist was. Ik heb het over zijn laatdunkende en net-zo-correct-geformuleerd-dat-het-geen-racistische-opmerking-is antwoord.
Mijn posting, was een antwoord op Hertog van Gelre waar hij De Man beschuldigd van racisme...

U neemt dan "random quotes" uit de forum sessies met De Man om aan te tonen, dat hij wel degelijk in uw ogen, een racist is....en zegt ook duidelijk dat u vind dat deze "random quotes" racistisch zijn...

Nu zegt u ineens dat ze "net-zo-correct-geformuleerd-dat-het-geen-racistische-opmerkingen" zijn.

Wat is het nu, racisme, of bijna racisme, of weet je het eigenlijk zelf niet ?
DenDane is offline  
Oud 27 februari 2007, 12:12   #44
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?
Als een moslim in het westen komt, worden zijn kinderen dan niet moslims ?
DenDane is offline  
Oud 27 februari 2007, 12:22   #45
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn posting, was een antwoord op Hertog van Gelre waar hij De Man beschuldigd van racisme...

U neemt dan "random quotes" uit de forum sessies met De Man om aan te tonen, dat hij wel degelijk in uw ogen, een racist is....en zegt ook duidelijk dat u vind dat deze "random quotes" racistisch zijn...

Nu zegt u ineens dat ze "net-zo-correct-geformuleerd-dat-het-geen-racistische-opmerkingen" zijn.

Wat is het nu, racisme, of bijna racisme, of weet je het eigenlijk zelf niet ?
Ik zeg niet "ineens" iets.
Moet ik het echt helemaal spellen voor je ?
1. Hertog beschuldigt niemand van racisme. Hij zegt dat De Man meningen heeft waarvoor de blokkers hier zich zelfs schamen.
2. Jij ontkent dat door te zeggen dat hij geen racist is.
3. Ik toon aan wat de "meningen" in kwestie precies waren, en dat ze niet zo lovenswaardig waren. Ik zeg nergens dat ze racistisch waren. Het stukje cursief wat ik "zo ineens" beweer, is een quote uit mijn eerste bericht.

Ik weet het zelf heel goed. Dit is geen racisme, maar het is: Uiterst neerbuigend en laatdunkend tegenover de moslims/vreemdelingen, overlopend van generaliseringen en ongegronde vooroordelen, en een Blank Superioriteitsgevoel.

Citaat:
Als een moslim in het westen komt, worden zijn kinderen dan niet moslims ?
Je zegt zelf dat "moslim" zijn geen ras is. Je hebt echt een probleem met iets te begrijpen wat je leest. Moet ik echt al mijn zinnetjes stuk voor stuk uitleggen ?
1.Jij zegt dat het geen racistische opmerkingen zijn, omdat "moslim" geen ras is. Terecht.
2. Ik antwoord daarop dat het kat-visantwoord wel degelijk racistisch is, omdat het niet over moslims gaat.
3. Jij typt een antwoord waarvan mij de relevantie compleet ontgaat.
Ozymandias is offline  
Oud 27 februari 2007, 12:28   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) De Man mag zeker als publieke persoon zulke uitspraken doen, voor zover ik weet breekt hij geen enkele belgische wet.
Al zal het wel kantje boordje zijn...
Wie heeft het hier over de belgische wet?

Ik noemde De Man een racist omdat ik vind dat hij dat is, welk omfloerst taalgebruik hij ook hanteert. Juridisch zal dat wel niet kloppen want hij weet zich goed in te dekken. Maar wat maakt mij dat uit? De vraag is toch duidelijk?

Zoals ik al voorspelde ontspint zich hier weer een 'hij bedoelt het niet zo' discussie. Jammer.
We hoeven hier niet onder stoelen of banken te steken hoe De Man zich opstelt. Dat gaat in ieder geval veel verder dan louter het 'probleem scherpstellen'.

Maar ik wil de vraag wel herformuleren:
Geachte heer Schoofs, wat moet uw partij nog met een De Man die zich 'cru', onzorgvuldig en ongenuanceerd uit en waarin vele VB-ers zich niet (meer) herkennen? Dit, in het licht gezien van onder meer uw eigen opvattingen en die van de heer Verstrepen die, zachtgezegd, een minder enge definitie van 'volk' hanteren?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 februari 2007, 12:54   #47
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias
1. Hertog beschuldigt niemand van racisme. Hij zegt dat De Man meningen heeft waarvoor de blokkers hier zich zelfs schamen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelere
Ik noemde De Man een racist omdat ik vind dat hij dat is, welk omfloerst taalgebruik hij ook hanteert. Juridisch zal dat wel niet kloppen want hij weet zich goed in te dekken. Maar wat maakt mij dat uit?
Citaat:
Zoals ik al voorspelde ontspint zich hier weer een 'hij bedoelt het niet zo' discussie. Jammer.
Wat had u anders verwacht als u iemand van iets beschuldigt dat wettelijk strafbaar is ?

maar bon, laten we maar wachten op het antwoord van de heer Schoofs

edit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias
2. Ik antwoord daarop dat het kat-visantwoord wel degelijk racistisch is, omdat het niet over moslims gaat.
Nee het gaat over een kat en een vis....2 verschillende diersoorten maar nog steeds geen 2 verschillende rassen
Als voorbeeld: Als ik zeg, een aap is dommer dan een mens dan is dit geen racisme.
Als ik nu zeg, een zwarte mens is slimmer dan een blanke mens, dan is dit wel racisme.

Met dit antwoord toon ik gewoon aan dat je het antwoord van De Man kan draaien en keren hoe je het wil, en is voor eigen interpretatie vatbaar...

edit 2 (sorry Hertog ik kan het niet laten )

Citaat:
wat moet uw partij nog met een De Man die zich 'cru', onzorgvuldig en ongenuanceerd uit en waarin vele VB-ers zich niet (meer) herkennen? Dit, in het licht gezien van onder meer uw eigen opvattingen en die van de heer Verstrepen die, zachtgezegd, een minder enge definitie van 'volk' hanteren?
De 2de grootste partij worden in Vilvoorde ?

Laatst gewijzigd door DenDane : 27 februari 2007 om 13:06.
DenDane is offline  
Oud 27 februari 2007, 14:44   #48
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Wat had u anders verwacht als u iemand van iets beschuldigt dat wettelijk strafbaar is ?
edit 2 (sorry Hertog ik kan het niet laten )
Troost u, ik heb geen aanklacht ingediend.
Oud 27 februari 2007, 15:08   #49
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
*twee quotes*
Maar wees eerlijk: Wat moet uw partij nog met een De Man waarvoor de meeste VB-ers, althans hier op het forum, zich rotschamen?
Dit is het stukje waarop jij reageerde. Dat heb jij gequote. Waar staat hier iets in van racisme ? Ik heb gewoon aangeduid waarom de meeste vb-ers zich rot schaamden over de uitspraken van De Man.

Citaat:
Nee het gaat over een kat en een vis....2 verschillende diersoorten maar nog steeds geen 2 verschillende rassen
Als voorbeeld: Als ik zeg, een aap is dommer dan een mens dan is dit geen racisme.
Als ik nu zeg, een zwarte mens is slimmer dan een blanke mens, dan is dit wel racisme.
Ga dan maar klagen bij De Man. Die maakte de vergelijking, niet ik. Het ging over illegalen in dit land, en hun kinderen. Het ging dus allebei over mensen. Dus is het wel racisme, zeg je ?

Citaat:
Met dit antwoord toon ik gewoon aan dat je het antwoord van De Man kan draaien en keren hoe je het wil, en is voor eigen interpretatie vatbaar...
Je kan het niet draaien of keren hoe je het wilt. Het zijn gore uitspraken die stinken naar racisme. Die rotte geur blijft eraan plakken, ook al zijn de woorden met een gewassen tong uitgesproken. Mogen de kinderen van illegalen blijven ? Antwoord: Kat-visverhaal. Je geeft zelf toe dat dat racisme is. De andere uitspraken zijn niet specifiek racistisch, maar blijven dezelfde rotte geur hebben.
Ozymandias is offline  
Oud 27 februari 2007, 15:21   #50
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Maar wees eerlijk: Wat moet uw partij nog met een De Man waarvoor de meeste VB-ers, althans hier op het forum, zich rotschamen?
Dit is het stukje waarop jij reageerde. Dat heb jij gequote. Waar staat hier iets in van racisme ? Ik heb gewoon aangeduid waarom de meeste vb-ers zich rot schaamden over de uitspraken van De Man.

Ga dan maar klagen bij De Man. Die maakte de vergelijking, niet ik. Het ging over illegalen in dit land, en hun kinderen. Het ging dus allebei over mensen. Dus is het wel racisme, zeg je ?

Je kan het niet draaien of keren hoe je het wilt. Het zijn gore uitspraken die stinken naar racisme. Die rotte geur blijft eraan plakken, ook al zijn de woorden met een gewassen tong uitgesproken. Mogen de kinderen van illegalen blijven ? Antwoord: Kat-visverhaal. Je geeft zelf toe dat dat racisme is. De andere uitspraken zijn niet specifiek racistisch, maar blijven dezelfde rotte geur hebben.
2
Oud 27 februari 2007, 15:21   #51
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Tjonge tjonge tjonge...steeds hetzelfde refrijntje...
Ondertussen wordt er om de hamvraag heengeluld dat het een lieve lust is:

Het gaat hier over het volgende:

Kan iemand én praktiserend moslim zijn én zich naadloos inpassen in een politieke/maatschappelijke democratie als de fundamentele minimumvoorwaarden hier in het westen zijn:
A/ scheiding van kerk en staat
B/ gelijkheid van man en vrouw
C/ gelijkheid van gelovigen en ongelovigen
enz
enz

Voor de ene zal dat NEEN zijn en wordt hij uiteraard als racist gebrandmerkt.
Voor de andere zal dat JA zijn en dan moeten we aan de democratische spelregels beginnen prutsen.
Oud 27 februari 2007, 15:23   #52
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Neen, daar gaat het hier niet om.
Oud 27 februari 2007, 15:42   #53
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Kan iemand én praktiserend moslim zijn én zich naadloos inpassen in een politieke/maatschappelijke democratie als de fundamentele minimumvoorwaarden hier in het westen zijn:
enz
enz

Voor de andere zal dat JA zijn en dan moeten we aan de democratische spelregels beginnen prutsen.
Daar gaat het niet om
Oud 27 februari 2007, 15:47   #54
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Daar gaat het niet om
En nu een welles nietes spelletje?
neen bedankt...
Oud 27 februari 2007, 15:53   #55
Anna List
Banneling

Standaard

heren heren,

een partij splitsen en afsplitsen en eenmansfracties oprichten, dat is allemaal makkelijk en contraproductief ...

Demans taal is de mijne niet, maar elk politiek volgeltje bekt zoals het geschapen is, en als de kiezer dat niet meer lust, zal Deman dat (wat mij betreft hopelijk snel) merken aan zijn voorkeurstemmen ...

maar door sommigen betreurd feit is : dat we al die stemmen nodig hebben om Vlaanderen onafhankelijk te maken. en het is niet aan mij alleen om een richting op te leggen , dat doen alle kiezers samen (hoewel ik dat inderdaad veel beter en ethischer en alles zou kunnen , maar dan misschien zonder stemmen)

godsvrede, remember ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2007 om 15:53.
Anna List is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:19   #56
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Nu ben ik zeer benieuwd naar de inzichten van Fieseler in deze draad...

Citaat:
enz
enz
Het was te denken. Het moet weer over moslims gaan. Nee, Fieseler. Het ging ons om het feit dat De Man walgelijke uitspraken heeft gedaan. Dat werd geminimaliseerd door vergelijkingen te maken met anderen op dit forum, door te zeggen dat er toch niets racistisch aan was (wat "de verdediging van de beschuldigde" zelf aanbracht) en door mijn uitspraken af te doen als onkundig (daar haalde hij het verschil tussen moslims en rassen aan, misschien ontstond daar je verwarring).

Citaat:
En nog een leukerd. Als jij "nee" zegt, dan ben je geen racist. De slachtofferrol moet je pas aannemen als je echt wordt aangevallen, anders wordt het belachelijk. Nu wentel je je al in je slachtofferrol, nog voor iemand je beschuldigd heeft. Jij beschuldigt jezelf.
En je dilemma is een vals dilemma. Er zijn nog tussenmogelijkheden. Het is niet ja of nee, het is "ja, maar...", of "nee, maar..."

@Anna List: Ten eerst ben ik (nog) niet kwaad, hoor. Maar als het mag gezegd worden, mag het gezegd worden. Die uitspraken van De Man waren walgelijk, en worden hier gewoon goedgepraat. En ten tweede vind ik het bizar dat de rechtse zijde over het algemeen de linkerzijde verwijt dat ze hoeren zijn van islam, dat ze zichzelf verkopen om moslimstemmen te winnen. Maar doe jij nu niet precies hetzelfde, door te zeggen dat je de stemmen van die racisten die op De Man stemmen, nodig hebt om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen ?

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 27 februari 2007 om 16:22.
Ozymandias is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:44   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ben ik zeer benieuwd naar de inzichten van Fieseler in deze draad...

Het was te denken. Het moet weer over moslims gaan. Nee, Fieseler. Het ging ons om het feit dat De Man walgelijke uitspraken heeft gedaan. Dat werd geminimaliseerd door vergelijkingen te maken met anderen op dit forum, door te zeggen dat er toch niets racistisch aan was (wat "de verdediging van de beschuldigde" zelf aanbracht) en door mijn uitspraken af te doen als onkundig (daar haalde hij het verschil tussen moslims en rassen aan, misschien ontstond daar je verwarring).

En nog een leukerd. Als jij "nee" zegt, dan ben je geen racist. De slachtofferrol moet je pas aannemen als je echt wordt aangevallen, anders wordt het belachelijk. Nu wentel je je al in je slachtofferrol, nog voor iemand je beschuldigd heeft. Jij beschuldigt jezelf.
En je dilemma is een vals dilemma. Er zijn nog tussenmogelijkheden. Het is niet ja of nee, het is "ja, maar...", of "nee, maar..."

@Anna List: Ten eerst ben ik (nog) niet kwaad, hoor. Maar als het mag gezegd worden, mag het gezegd worden. Die uitspraken van De Man waren walgelijk, en worden hier gewoon goedgepraat. En ten tweede vind ik het bizar dat de rechtse zijde over het algemeen de linkerzijde verwijt dat ze hoeren zijn van islam, dat ze zichzelf verkopen om moslimstemmen te winnen. Maar doe jij nu niet precies hetzelfde, door te zeggen dat je de stemmen van die racisten die op De Man stemmen, nodig hebt om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen ?
dat is realpolitiek he lieverd, voor een onafhankelijk vlaanderen, gaat idd mijn broek naar beneden ... gaat Verhofstadts broek misschien niet naar omlaag voor Elio als ie nog eens premier mag zijn ?!
wat ben je met het allergrootste gelijk als je t niet krijgt ? beetje pragmatisme kan geen kwaad, we kunnen die in de boosheid volhardende pipo's achteraf nog altijd de doos indraaien hé

ps ik vond die uitspraken ook walgelijk, kwa eerste indruk en sfeer, ik ben ze nadien gaan terugzoeken en herlezen om te zien of ik hem echt letterlijk op iets compleet objectief racistisch kon pakken ... ik heb dat niet echt ondubbelzinnig gevonden ... dus ofwel was dat heel gesoffisticeerd gespeeld, ofwel tja, ofwel was het alleen een indruk, een sfeer die opgeroepen werd, maar niet concreet gemaakt ...
Anna List is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:44   #58
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ern is een evrschil tussen een allochtoon en een moslim.... dat men allochtoon is daar kaan men niets aan doen. Dat men zich echter inaalt met een totalitaire anti-westerse idelogie de islam genaamd daar kan men wel iets aan doen.

En aangezien het VB een zeer islamkritische islampartij is... Zijn enkel ... zeer islamkritische moslims welkom. En die ebstaan niet of zijn geen moslim meer of worden uitgestoten zoals irs haali.

overigens een pluim voor bert schoofs. Zelden zo een klare en duidelijk antwoorden gezien van een forumgast.

je bent zeker een verdiende lijsttrekker voor limburg.
ilfalco is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:51   #59
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En nu een welles nietes spelletje?
neen bedankt...
u komt hier binnen met iets wat totaal niet ter zake doet en off topic is, dan mag dat niet gezegd worden?
Oud 27 februari 2007, 17:14   #60
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is realpolitiek he lieverd, voor een onafhankelijk vlaanderen, gaat idd mijn broek naar beneden ... gaat Verhofstadts broek misschien niet naar omlaag voor Elio als ie nog eens premier mag zijn ?!
wat ben je met het allergrootste gelijk als je t niet krijgt ? beetje pragmatisme kan geen kwaad, we kunnen die in de boosheid volhardende pipo's achteraf nog altijd de doos indraaien hé

ps ik vond die uitspraken ook walgelijk, kwa eerste indruk en sfeer, ik ben ze nadien gaan terugzoeken en herlezen om te zien of ik hem echt letterlijk op iets compleet objectief racistisch kon pakken ... ik heb dat niet echt ondubbelzinnig gevonden ... dus ofwel was dat heel gesoffisticeerd gespeeld, ofwel tja, ofwel was het alleen een indruk, een sfeer die opgeroepen werd, maar niet concreet gemaakt ...
En daarin verschilt onze opvatting over politieke partijen Ik ben namelijk een idealist, en vind dat geen scheldwoord. Ik heb liever het Grote Gelijk aan mijn zijde dan de Grote Praktijk. Natuurlijk moeten praktische zaken aangepakt worden, maar daarvoor moeten principes niet onderuit gehaald worden. Bon, on topic: Ik denk eerder dat het geslepen gespeeld was, door een speler die al vaak dezelfde fout heeft gemaakt, en eindelijk doorheeft hoe hij door de mazen van het net kan glippen. Een gehaaide Man.
Ozymandias is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be