Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 10:06   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil even reageren op Edina.
De groep bij de Roma was een Pakistaanse groep, er is geen koepel of unie die daar iets te vertellen heeft!

De meeste radicale moslimgroeperingen sluiten zich bewust nergens bij aan, niet de dienst integratie, koepel of unie heeft dan ook invloed, eigenlijk weet niemand waarmee ze precies bezig zijn.
Tenzij veldwerkers, die vanuit de praktijk ervaring opdoen met deze verenigingen!
Ik heb met een radicale organisatie enkele jaren gewerkt, en me vanuit praktijk een beeld gevormd, uiteraard slaan de ontvangen brieven, meldingen via internet enkel op wat er op de gesloten zittingen gebeurt, daar mag ik als niet moslima namelijk niet aanwezig zijn , omdat dit enkel is voor broeders en zusters.
Voor de rest baseer ik mijn conclusies op persoonlijk ervaring en kennis met die doelgroep.
Er is trouwens een groot verschil tussen een fundamentalist en radicale moslim hoor.
Een fundamentalist is erg gelovig, maar dat verhindert niet dat er compromissen gesloten worden, zaken bespreekbaar zijn en voor onderhandeling vatbaar.
De fundamentalistische richting waarmee ik werkte, waren harde onderhandelaars maar niet onredelijk, zij erkennen de diversiteit onder levensovertuigingen en houden daar rekening mee.
Zij zijn een goed voorbeeld hoe ook vrome moslims zich prima aanpassen en bereid zijn om met anderen samen te werken, in overleg.
Radicalen doen dit niet!
Zij eisen dat de omgeving zich aanpast aan islam, dialoog is niet mogelijk omdat bij ieder gesprek de uitkomst al vastligt, de koran zegt immers hoe iets wel of niet moet.

Uw redenering klopt dan ook niet, niemand, zeker geen koepel of unie heeft enige invloed bij radicale groeperingen, uw redenatie is juist een drempel die ik veel tegenkwam, mensen die met alle respect helemaal geen ervaring hebben met de diversiteit onder moslims, menen dat er oplossingen zijn via de bestaande organen!
Die hebben niets te bieden, u weet toch dat in theorie die koepels en unies het samenleven en integratie horen te bevorderen?
Enig idee of zij dit in de praktijk doen?
Ik wel!
Trouwens, denkt u echt dat de Marokkaanse federatie iets te vertellen heeft bij een radicale organisatie?
Op welke basis?
Of Umiva dit gaat doen?
Die zeiden al jaren geleden de samenwerking met de stad op!
Dacht u dat een Turkse unie invloed heeft bij wie niet tot hun clubje behoort?
Dat is nu net het probleem, in realiteit zit die wereld anders in elkaar!
Waarom ik geen namen noem?
Ik rij net als Van Gogh op de fiets en wil dit nog even blijven doen, ik heb jarenlange ervaring in communicatie met zeer verschillende moslims, die radicale jongens zijn niet zo lief voor wie durft kritiek te geven, ook wat dit betreft spreek ik uit ervaring!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 12:19   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en toen werd het stil....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 12:38   #83
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ga inderdaad eens op sites kijken waar mensen uit ervaring spreken, en kennis hebben over islam, kan toch enigzins de theoretisch correcte visies enig nieuw inzicht bieden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:51   #84
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mensen stellen die imho niet gelijk Edina, maar 'de mensen' verwachten wel een teken van 'de moslims'(moslimexecutieve, imams,...) dat ze dat probleem aanpakken ... wie moet het anders doen ?! wanneer wordt er, door de overgrote meerderheid van moslims, eens gedistanciëerd van zulke (volgens jou) groupuscules ?
Het recht in eigen handen nemen Anna? Is het niet aan de regering om de problemen met bepaalde allochtonen aan te pakken? Strenger straffen, tot zelfs terug naar land van herkomst, hier geboren of niet... who cares... wanneer er problemen met moslims in het nieuws komen wordt daar in de moskee over gepraat, wees maar zeker, wat moeten ze meer doen? Denk je nu echt dat een 'bruine' mars zal helpen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:25   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Het recht in eigen handen nemen Anna? Is het niet aan de regering om de problemen met bepaalde allochtonen aan te pakken? Strenger straffen, tot zelfs terug naar land van herkomst, hier geboren of niet... who cares... wanneer er problemen met moslims in het nieuws komen wordt daar in de moskee over gepraat, wees maar zeker, wat moeten ze meer doen? Denk je nu echt dat een 'bruine' mars zal helpen?
recht in eigen hand ? wie heeft het daarover ?

ik bedoelde gewoon het duidelijk communiceren vanwege 'gematigde' moslims dat zij niet gediend zijn met het misbruik dat islamisten maken van de islam.

maar Laya, waarom kan een grappige cartoon in Denemarken 4.000 moslims in Brussel op de been brengen ? En waarom brengt een actie van radicalen aan de Roma geen 4.000 moslims op de been om hiertegen te protesteren ?!

als er niemand binnen de moslimgemeenschap opstaat om met (al dan niet geforceerde, bvb door een grote manifestatie ... en je weet ook wel dat ze de spotlight zullen krijgen) mediabelangstelling duidelijk te maken dat die radicalen een randfenomeen zijn ... dan moet je niet verschieten dat na een aantal jaar de rest van het land gaat geloven dat die radicalen voor de hele gemeenschap spreken ...

weetje Laya, dat is eigenlijk een probleem dat ik als VlaamsNationalist wel herken hoor, zo is de IJzerbedevaart slechts als volwaardige gesprekspartner kunnen gaan optreden NADAT zij zelf de groeps skins die de vooravond en ochtend steevast onveilig maakten bij de rijkswacht is gaan aangeven met de vraag die kerels op te pakken ... wat dan pas, ook gebeurd is

het is de moslimgemeenschap zelf die dat groupuscule moet uitstoten hoor, zo lang dat niet gebeurt zullen alle moslims mee dat aura mee dragen.

o ja idd zo'n (ik mag dat andere adjectief niet gebruiken) allochtonenmars zou veel mensen kunnen geruststellen ... maar krijg je er wel volk voor op de been ? maw zijn er genoeg 'gematigde' moslims ? ik hoop het van harte, maar ik weet t niet, van wat ik in Europa en de rest van de wereld opvang, heb ik er geen goed oog in ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2007 om 14:28.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:30   #86
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in dat geval hebben imams en moslimexecutive en gematigde moslims een 'communicatieprobleem' ... ik ben namelijks nieuwsaddict ( ik lees dagelijks drie kranten en wekelijks meerdere weekbladen plus nog hier en daar een tweewekelijks tijdschrift) en ik weet dat niet ... dus ofwel nemen ze geen afstand, ofwel doen ze dat te stillekes ...
Awel Anna, ik denk inderdaad dat ze een communicatieprobleem hebben. Zei het één waar ze weinig aan kunnen veranderen. Het is eerder een mediaprobleem. Onze media is nogal sensatiebelust en brengt wel graag verslag over allerlei incidenten en andere spectaculaire dingen, maar laat het regelmatig afweten wat betreft gewone mededelingen. En het is wel degelijk in de krant verschenen hoor...

Citaat:
ps die 4000 moslims die aan de VRT toren stonden en aan de beurs in Brussel met het cartoonincident ... die heb ik wel gezien en over hen heb ik wel gelezen ... dat leek mij ook een tamelijk 'spontane' reactie
En dan? Misschien zijn dat net niet de moslims waarvan je hier een actie verwacht hé... En bovendien: denk je nu echt dat zo'n actie het radicaliseren een halt zal toeroepen? Ik heb vooral de indruk dat jij een actie wil om bewezen te zien dat de meerderheid van de moslims zich van de islamisten distancieert... maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost hé.

Citaat:
maar een conclusie trekken over gematigde moslims ... dat mag niet van jou he Edina ... dat doe ik dan ook nog niet, maar dat ze eindelijk eens actie ondernemen hé ... (ps die reactie van Uh-huh vond ik een goed begin ! )
Jij mag wat mij betreft zoveel conclusies trekken over gematigde moslims als je wil, als je maar beseft dat die gematigde moslims nog steeds de overgrote meerderheid uitmaken. Zoals in deze thread weeral maar eens bleek uit reacties van Online en consoorten, weigeren velen hier zelfs het bestaan van gematigde moslims te erkennen. Voor hen is "de islam" inherent slecht en het zijn juist zo'n reacties die de radicalisatie mee in de hand werken.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 februari 2007 om 14:32.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:45   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Awel Anna, ik denk inderdaad dat ze een communicatieprobleem hebben. Zei het één waar ze weinig aan kunnen veranderen. Het is eerder een mediaprobleem. Onze media is nogal sensatiebelust en brengt wel graag verslag over allerlei incidenten en andere spectaculaire dingen, maar laat het regelmatig afweten wat betreft gewone mededelingen. En het is wel degelijk in de krant verschenen hoor...

En dan? Misschien zijn dat net niet de moslims waarvan je hier een actie verwacht hé... En bovendien: denk je nu echt dat zo'n actie het radicaliseren een halt zal toeroepen? Ik heb vooral de indruk dat jij een actie wil om bewezen te zien dat de meerderheid van de moslims zich van de islamisten distancieert... maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost hé.

Jij mag wat mij betreft zoveel conclusies trekken over gematigde moslims als je wil, als je maar beseft dat die gematigde moslims nog steeds de overgrote meerderheid uitmaken. Zoals in deze thread weeral maar eens bleek uit reacties van Online en consoorten, weigeren velen hier zelfs het bestaan van gematigde moslims te erkennen. Voor hen is "de islam" inherent slecht en het zijn juist zo'n reacties die de radicalisatie mee in de hand werken.
moet je niet eerst nog op Alice reageren, Edina ?

-de media (VRT nieuwsdienst voorop) staat welwillend pc te wachten om elk positief geluid uit de allo-gemeenschap te laten horen ... dat ga je toch niet ontkennen ?!

-die actie zou de radicalisering misschien niet oplossen, maar wel het gras onder de voeten wegmaaien, en wat veel belangrijker is : het concept 'gematigde moslims' bewijzen en hopelijk verankeren (...als jou these van een meerderheid gematigden waar blijkt, zeker)

-zo'n massale 'nee aan radicalisten' (cfr de spaanse maar vooral baskische eta-no betogingen) zou een hele stap vooruit zijn in Europa en de perceptie van Eurabia alvast counteren, allemaal dingen die nu niet gebeuren en Online en consoorten de mogelijkheid biedt dit in de verf te zetten.

maar ik herhaal de vraag zoals ze in een open geest gesteld is aan Laya : zijn er genoeg 'gematigde moslims' die openlijk afstand willen nemen ?

ps en laat ons hopen van wel, want ik wil daar nog allemaal overtuigde Vlamingen van maken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2007 om 14:46.
Oud 27 februari 2007, 14:53   #88
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Het probleem oplossen door terugsturen naar 'het land van herkomst' zal in vele gevallen moeilijk zijn, gezien de grootste problemen zich voordoen met jonge moslims die hier geboren zijn (derde generatie en verder) en die onder invloed van radicale, extremistische organisties, het internet en de ongecontroleerde uitgave en verspreiding van fudamentalistische anti-westerse en racistische moslimboeken radicaliseren, worden meegetrokken in obscurantisme, redeloosheid en totale waanzin en waarvan een deel dreigt te verworden tot gevaarlijke ongeleide projectielen in gewijzigde socio-economische en sociale omstandigheden. Wat als in de toekomst bij geldgebrek de sociale zekerheid geheel of gedeeltelijk wegvalt...dan is de enige uitkomst bij die radicalen blind geweld...
Met radicalen praten is onmogelijk, de overheden sussen ze gewoon in de hoop om zo de 'vrede' te bewaren. Destijds dacht ook Chamberlain Hitler te kunnen sussen en te paaien.......om toch maar de rust te bewaren.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 27 februari 2007 om 14:55.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:55   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wil even reageren op Edina.
De groep bij de Roma was een Pakistaanse groep, er is geen koepel of unie die daar iets te vertellen heeft!

De meeste radicale moslimgroeperingen sluiten zich bewust nergens bij aan, niet de dienst integratie, koepel of unie heeft dan ook invloed, eigenlijk weet niemand waarmee ze precies bezig zijn.
Ik heb nergens het tegendeel beweerd. Ik heb alleen gezegd dat er wel degelijk reacties zijn vanuit die koepels en verenigingen. En ik heb er nota bene op gewezen dat zij het probleem niet zullen kunnen oplossen.

Citaat:
Tenzij veldwerkers, die vanuit de praktijk ervaring opdoen met deze verenigingen!
Ik heb met een radicale organisatie enkele jaren gewerkt, en me vanuit praktijk een beeld gevormd, uiteraard slaan de ontvangen brieven, meldingen via internet enkel op wat er op de gesloten zittingen gebeurt, daar mag ik als niet moslima namelijk niet aanwezig zijn , omdat dit enkel is voor broeders en zusters.
Voor de rest baseer ik mijn conclusies op persoonlijk ervaring en kennis met die doelgroep.
Denk je dat de koepels en verenigingen geen meldingen en getuigenissen krijgen van diezelfde mensen? Zij weten ook wel degelijk dat die radicalisatie er is hoor, maar dat laat hen daarom nog niet toe om er ook iets aan te veranderen.

Verder heb ik alleen gezegd dat ook vanuit jouw ervaringen het moeilijk is om een inschatting te kunnen maken van de juiste omvang van het probleem. En daarom vind ik de verregaande conclusies die je aan jouw ervaringen koppelt niet gegrond. En dat was meteen ook mijn voornaamste kritiek. Kritiek waar je overigens niet op reageert.

Citaat:
Er is trouwens een groot verschil tussen een fundamentalist en radicale moslim hoor.
Een fundamentalist is erg gelovig, maar dat verhindert niet dat er compromissen gesloten worden, zaken bespreekbaar zijn en voor onderhandeling vatbaar.
De fundamentalistische richting waarmee ik werkte, waren harde onderhandelaars maar niet onredelijk, zij erkennen de diversiteit onder levensovertuigingen en houden daar rekening mee.
Zij zijn een goed voorbeeld hoe ook vrome moslims zich prima aanpassen en bereid zijn om met anderen samen te werken, in overleg.
Radicalen doen dit niet!
Zij eisen dat de omgeving zich aanpast aan islam, dialoog is niet mogelijk omdat bij ieder gesprek de uitkomst al vastligt, de koran zegt immers hoe iets wel of niet moet.
Ik heb bij mijn weten nergens over fundamentalistische moslims gesproken. Wel over islamisten en dat is een synoniem voor radicale moslims.

Citaat:
Uw redenering klopt dan ook niet, niemand, zeker geen koepel of unie heeft enige invloed bij radicale groeperingen, uw redenatie is juist een drempel die ik veel tegenkwam, mensen die met alle respect helemaal geen ervaring hebben met de diversiteit onder moslims, menen dat er oplossingen zijn via de bestaande organen!
Ik heb nergens beweerd dat zij de radicalisatie een halt zouden kunnen toeroepen. Wel integendeel. Maar er wordt constant gevraagd naar een reactie vanuit de moslimgemeenschap. Die reacties zijn er, maar die veranderen weinig of niets aan het probleem. Dit kan niet opgelost worden vanuit de moslimgemeenschap.

Citaat:
Waarom ik geen namen noem?
Ik rij net als Van Gogh op de fiets en wil dit nog even blijven doen, ik heb jarenlange ervaring in communicatie met zeer verschillende moslims, die radicale jongens zijn niet zo lief voor wie durft kritiek te geven, ook wat dit betreft spreek ik uit ervaring!
Ik trek die ervaring niet in twijfel. Ik betwijfel alleen of het niet noemen van namen dan nog enig verschil maakt. Want de kritiek durf je duidelijk te geven en ik veronderstel dat de geviseerde organisaties en personen en bij uitbreiding nog een heleboel mensen ook wel weten over wie het gaat.
Oud 27 februari 2007, 16:08   #90
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moet je niet eerst nog op Alice reageren, Edina ?
Geduld, Anna, jouw post waar ik op reageerde dateerde van vroeger hoor... ik werk ze gewoon in volgorde af.

Citaat:
-de media (VRT nieuwsdienst voorop) staat welwillend pc te wachten om elk positief geluid uit de allo-gemeenschap te laten horen ... dat ga je toch niet ontkennen ?!
Toch wel, Anna, want die media staat vooral te wachten op sensatie en zo'n mededelingen zijn niet sensationeel genoeg.

Citaat:
-die actie zou de radicalisering misschien niet oplossen, maar wel het gras onder de voeten wegmaaien, en wat veel belangrijker is : het concept 'gematigde moslims' bewijzen en hopelijk verankeren (...als jou these van een meerderheid gematigden waar blijkt, zeker)
Precies wat ik zei dus. Je verwacht zo'n actie om jou de bevestiging te geven dat die gematigde moslims er zijn. En dat vind ik nu eens echt jammer, want gewoon contact met moslims kan je dat ook leren hoor...

Citaat:
-zo'n massale 'nee aan radicalisten' (cfr de spaanse maar vooral baskische eta-no betogingen) zou een hele stap vooruit zijn in Europa en de perceptie van Eurabia alvast counteren, allemaal dingen die nu niet gebeuren en Online en consoorten de mogelijkheid biedt dit in de verf te zetten.
Dus ongefundeerde beschuldigingen zijn geoorloofd zolang de slachtoffers van die beschuldigingen niet duidelijk maken dat de beschuldigingen ongegrond zijn? Omgekeerde bewijslast heet zoiets.

Citaat:
maar ik herhaal de vraag zoals ze in een open geest gesteld is aan Laya : zijn er genoeg 'gematigde moslims' die openlijk afstand willen nemen ?
Daar ben ik op basis van mijn ervaringen met moslims rotsvast van overtuigd. Maar dat betekent nog niet dat zij een actie zullen ondernemen zoals jij dat wil.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 februari 2007 om 16:09.
Oud 27 februari 2007, 16:14   #91
Banneling

Standaard

Citaat:

Een gematigde islam bestaat niet Edina. De koran van de fundamentalist is precies dezelfde koran als die van de zogenaamd gematigde. De 'gematigde' is niets anders dan een moslim op weg naar afvalligheid : eentje die ervoor kiest de haat-en geweldverzen van Mo naast zich neer te leggen alhoewel hij dat publiekelijk nooit zal durven erkennen uit vrees voor represailles door zijn mede.... gematigden. Je weet maar al te goed Edina dat de islam geen afvalligheid toestaat, en je weet heel goed Edina hoe de volgelingen van de religie van haat en verderf daar op reageren.
En ja, aan de islam vind ik niets goeds of positiefs.
Misschien kan jij na veel moeite een positieve bijdrage van de islam aan de mensheid bijeen fantaseren. Ga je jang. Op mijn vraag van gisteren om voorbeelden van verrijking door die ideologie heb je nog steeds niet geantwoord, zelfs niet met de klassieke culinaire voorbeelden Wat op zich dus ook veelzeggend is voor een beroepsdhimmie als jij.

En mijn reactie zorgt niet voor radicalisatie : extremistische moslims vertoeven niet op fora waar kaffirs vertoeven. Zelfs niet op fora waar dhimmies zich als nuttige idioten opwerpen. De radicale moslim gaat niet om met kaffirs en dhimmies omdat een zuivere toepassing van zijn religie hem dat verbiedt.

Verder stel ik dat moslims zelf voor segregatie zorgen in onze maatschappij. We komen stilaan in elke Europees land tot twee naties : die van autochtonen en geïntegreerde allochtonen, en daarnaast een parallellle maatschappij van moslims. De autochtoon is alvast niet verantwoordelijk voor die scheiding. Die segregatie komt volledig op konto van die religie die jij zo verrijkend vindt.
Je kan geen enkel Europees land meer vinden waar er geen samenlevingsproblemen zijn met moslims. Niet met andere allochtone groepen Edina, steeds met moslims. Veel betekend, en natuurlijk een indicatie dat de eeuwige excuustruus van de poco's - "de overgrote meerderheid is gematigd"- eigenlijk ook maar een leugen is, een zoethoudertje om de autochtoon gerust te stellen over het beperkte aantal zelfontploffers, maar om tegelijk de parallelle naties die de moslims in Europa aan het uitbouwen te verzwijgen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:25   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Geduld, Anna, jouw post waar ik op reageerde dateerde van vroeger hoor... ik werk ze gewoon in volgorde af.

Toch wel, Anna, want die media staat vooral te wachten op sensatie en zo'n mededelingen zijn niet sensationeel genoeg.

Precies wat ik zei dus. Je verwacht zo'n actie om jou de bevestiging te geven dat die gematigde moslims er zijn. En dat vind ik nu eens echt jammer, want gewoon contact met moslims kan je dat ook leren hoor...

Dus ongefundeerde beschuldigingen zijn geoorloofd zolang de slachtoffers van die beschuldigingen niet duidelijk maken dat de beschuldigingen ongegrond zijn? Omgekeerde bewijslast heet zoiets.

Daar ben ik op basis van mijn ervaringen met moslims rotsvast van overtuigd. Maar dat betekent nog niet dat zij een actie zullen ondernemen zoals jij dat wil.
hoe doe je dat eigenlijk vlot zo reageren tussenin Edina ? (zit dan altijd te knoeien met copypasten van quot en unquot)soit

-geen mediawelwelwillendheid ? daarom dat Knack, DS en Canvas 'toevallig' tegelijke een doorlopende special over moslims plannen ?!
-gewoon contact, waar moet ik dat halen Edina ? bij het zwemmen ? bij het gymmen ? of moet ik mee in het getto gaan wonen ? moslims zijn de kampioenen van de zelfingevoerde apartheid ...
-nee, da's geen omgekeerde bewijslast, dat is gewoon afstand nemen van iemand die zich volgens jou ten onrechte op jouw geloof beroept om schurkenstreken uit te halen, wat de logica zelve zou moeten zijn, voor elke islamist zou je 100 gematigde moeten vinden, maar ik zie ze niet, nooit, ik zie ook nooit een tegenbetoging als islamisten wel op straat komen, waarom niet ?
-zoals jij overtuigd bent, zo hoop ik rotsvast dat je gelijk hebt, alleen de feiten ook in heel Europa wijzen jammer genoeg niet in die richting

en pas op heb, dan heb je in mij nog iemand die het sprookje van de goede islam WIL geloven hé, gewoon omdat ik optimist ben en van mensen hou hé ... maar wil er eindelijk iemand dat sprookje beginnen voorlezen ja ?
Oud 27 februari 2007, 16:25   #93
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Een gematigde islam bestaat niet Edina. blablabla
Geen zin meer om nog op je gezever in te gaan. Sorry hoor. Meng je eens onder moslims ofzo ipv steeds naar die haatsites te surfen.
Oud 27 februari 2007, 16:25   #94
Banneling

Standaard

Citaat:

Verder heb ik alleen gezegd dat ook vanuit jouw ervaringen het moeilijk is om een inschatting te kunnen maken van de juiste omvang van het probleem. En daarom vind ik de verregaande conclusies die je aan jouw ervaringen koppelt niet gegrond. En dat was meteen ook mijn voornaamste kritiek. Kritiek waar je overigens niet op reageert.
Edina de Alwetende laat haar vertrouwde arrogante betweters-ego weer schitteren op het forum. Blijkbaar kan Edina de Alwetende de ervaringen van ervaringsdeskundige en veldwerker 'Alice' inschatten zonder ze zelfs maar in détail te kennen maar aan de hand van één of andere wetenschappelijke glazen Fatima-bol, ze wegen en ze te licht bevinden om van enige waarde te zijn voor de inschatting van de juiste omvang van het probleem van radicalisatie.

Tja, wat dhimmies al niet kunnen om de 'slechte boodschap' toch maar onder het tapijt weg gemoffeld te krijgen. Glazen bol kijken. Of werden de conclusies misschien van boven doorgeseind naar Edina.
Oud 27 februari 2007, 16:29   #95
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Geen zin meer om nog op je gezever in te gaan.
Niets kwetst meer dan de waarheid.

Citaat:
Sorry hoor. Meng je eens onder moslims ofzo ipv steeds naar die haatsites te surfen.
Ach, dus informatiesites over de islam worden haatsites als de boodschap aan Edina de Alwetende niet bevalt?

Shoot the messenger, of het simplisme van nuttige idioten als Edina.
Oud 27 februari 2007, 16:39   #96
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, kunt u iets concreter zijn?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:48   #97
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar die radicale jongens gaan ook geen zelfmoord plegen of iemand anders vermoorden omdat dat in strijd is met de leer van de islam die ze zo strikt volgen. Ik het het gevoel dat JVI die islamitische jongeren massaal probeert te bekeren tot het salafisme.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:50   #98
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe doe je dat eigenlijk vlot zo reageren tussenin Edina ? (zit dan altijd te knoeien met copypasten van quot en unquot)soit
De gewenste tekst selecteren en dan op het icoontje bovenaan rechts drukken (dat tekstballonnetje).

Citaat:
-geen mediawelwelwillendheid ? daarom dat Knack, DS en Canvas 'toevallig' tegelijke een doorlopende special over moslims plannen ?!
Het is niet omdat ze sommige zaken graag in de verf zetten dat ze daarbij hun sensatielust verliezen in de nieuwsuitzendigen of op de nieuwspagina's. Zeggen dat één of andere organisatie spreekverbod heeft gegeven aan fundamentalisten is niet catchy genoeg. Dat verdwijnt dus in het beste geval naar een hoekje in de krant en krijgt zelden of nooit aandacht op radio en/of TV. Maar wat ik aanhaalde heeft wel degelijk in de krant gestaan hoor... (en het was zelfs niet in De Morgen als ik me niet vergis)

Citaat:
-gewoon contact, waar moet ik dat halen Edina ? bij het zwemmen ? bij het gymmen ? of moet ik mee in het getto gaan wonen ? moslims zijn de kampioenen van de zelfingevoerde apartheid ...
Op dezelfde plaatsen waar ik het haal zeker. Ik woon weliswaar in een buurt met veel migranten, maar een getto is het niet. Ik ken er een aantal van op school vroeger. Ik ken de hele familie van het kruideniertje op de hoek ondertussen en maak regelmatig praatjes met hen. Ook over politiek. In mijn straat worden regelmatig activiteiten (rommelmarkt, lentepoets, speeltstraat, nieuwjaarsreceptie,...) georganiseerd waarop ook de migranten aanwezig zijn en die we dus ondertussen ook redelijk goed kennen (terzijde: er wonen ook enkele orthodox joodse families in de straat... contact met hen is erg beperkt en zij nemen ook nooit deel aan straatactiviteiten). En gewoon op straat. Op de bus. In de winkel. Ik ben nogal een babbelaar...

Citaat:
-nee, da's geen omgekeerde bewijslast, dat is gewoon afstand nemen van iemand die zich volgens jou ten onrechte op jouw geloof beroept om schurkenstreken uit te halen, wat de logica zelve zou moeten zijn, voor elke islamist zou je 100 gematigde moeten vinden, maar ik zie ze niet, nooit, ik zie ook nooit een tegenbetoging als islamisten wel op straat komen, waarom niet ?
Als jij ze nooit ziet, dan ben je toch echt blind hoor. Tenzij je natuurlijk elke moslim met een hoofddoek bijvoorbeeld als een radicale moslim beschouwt, maar dat klopt niet met de realiteit. Hier op het forum of op het forum van Kif-Kif zitten bijvoorbeeld toch ook moslims. Vind jij iemand als Uh-Huh dan niet gematigd? En op TV zie je / op de radio hoor je toch ook regelmatig moslims. Bijna uitsluitend gematigd, me dunkt... Ik zie eerlijk gezegd zelden islamisten en gelukkig maar.

Citaat:
-zoals jij overtuigd bent, zo hoop ik rotsvast dat je gelijk hebt, alleen de feiten ook in heel Europa wijzen jammer genoeg niet in die richting

en pas op heb, dan heb je in mij nog iemand die het sprookje van de goede islam WIL geloven hé, gewoon omdat ik optimist ben en van mensen hou hé ... maar wil er eindelijk iemand dat sprookje beginnen voorlezen ja ?
Ik ben heel blij dat je er tenminste wil in geloven. Dat is bij anderen hier wel eventjes anders. Maar euh... dat ze dat blijkbaar enkel kunnen bewijzen door massaal op straat te komen, vind ik toch wel erg jammer hoor.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 februari 2007 om 17:02.
Oud 27 februari 2007, 16:50   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
...radicale jongens gaan ook geen zelfmoord plegen of iemand anders vermoorden omdat dat in strijd is met de leer van de islam die ze zo strikt volgen...

leg dat eens uit ajb, Uh-huh ... want is dat niet enigszins in contradictie met het feit dat er ook geweld bestaat in de moslimwereld (om nog te zwijgen over extremistisch geweld) ...
Oud 27 februari 2007, 16:50   #100
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar die radicale jongens gaan ook geen zelfmoord plegen of iemand anders vermoorden omdat dat in strijd is met de leer van de islam die ze zo strikt volgen.
In strijd? Het vermoorden van 'lastige' (in dit geval kritische) kaffirs is een gebod in de koran !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be