![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil even reageren op Edina.
De groep bij de Roma was een Pakistaanse groep, er is geen koepel of unie die daar iets te vertellen heeft! De meeste radicale moslimgroeperingen sluiten zich bewust nergens bij aan, niet de dienst integratie, koepel of unie heeft dan ook invloed, eigenlijk weet niemand waarmee ze precies bezig zijn. Tenzij veldwerkers, die vanuit de praktijk ervaring opdoen met deze verenigingen! Ik heb met een radicale organisatie enkele jaren gewerkt, en me vanuit praktijk een beeld gevormd, uiteraard slaan de ontvangen brieven, meldingen via internet enkel op wat er op de gesloten zittingen gebeurt, daar mag ik als niet moslima namelijk niet aanwezig zijn , omdat dit enkel is voor broeders en zusters. Voor de rest baseer ik mijn conclusies op persoonlijk ervaring en kennis met die doelgroep. Er is trouwens een groot verschil tussen een fundamentalist en radicale moslim hoor. Een fundamentalist is erg gelovig, maar dat verhindert niet dat er compromissen gesloten worden, zaken bespreekbaar zijn en voor onderhandeling vatbaar. De fundamentalistische richting waarmee ik werkte, waren harde onderhandelaars maar niet onredelijk, zij erkennen de diversiteit onder levensovertuigingen en houden daar rekening mee. Zij zijn een goed voorbeeld hoe ook vrome moslims zich prima aanpassen en bereid zijn om met anderen samen te werken, in overleg. Radicalen doen dit niet! Zij eisen dat de omgeving zich aanpast aan islam, dialoog is niet mogelijk omdat bij ieder gesprek de uitkomst al vastligt, de koran zegt immers hoe iets wel of niet moet. Uw redenering klopt dan ook niet, niemand, zeker geen koepel of unie heeft enige invloed bij radicale groeperingen, uw redenatie is juist een drempel die ik veel tegenkwam, mensen die met alle respect helemaal geen ervaring hebben met de diversiteit onder moslims, menen dat er oplossingen zijn via de bestaande organen! Die hebben niets te bieden, u weet toch dat in theorie die koepels en unies het samenleven en integratie horen te bevorderen? Enig idee of zij dit in de praktijk doen? Ik wel! Trouwens, denkt u echt dat de Marokkaanse federatie iets te vertellen heeft bij een radicale organisatie? Op welke basis? Of Umiva dit gaat doen? Die zeiden al jaren geleden de samenwerking met de stad op! Dacht u dat een Turkse unie invloed heeft bij wie niet tot hun clubje behoort? Dat is nu net het probleem, in realiteit zit die wereld anders in elkaar! Waarom ik geen namen noem? Ik rij net als Van Gogh op de fiets en wil dit nog even blijven doen, ik heb jarenlange ervaring in communicatie met zeer verschillende moslims, die radicale jongens zijn niet zo lief voor wie durft kritiek te geven, ook wat dit betreft spreek ik uit ervaring! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en toen werd het stil....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga inderdaad eens op sites kijken waar mensen uit ervaring spreken, en kennis hebben over islam, kan toch enigzins de theoretisch correcte visies enig nieuw inzicht bieden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik bedoelde gewoon het duidelijk communiceren vanwege 'gematigde' moslims dat zij niet gediend zijn met het misbruik dat islamisten maken van de islam. maar Laya, waarom kan een grappige cartoon in Denemarken 4.000 moslims in Brussel op de been brengen ? En waarom brengt een actie van radicalen aan de Roma geen 4.000 moslims op de been om hiertegen te protesteren ?! als er niemand binnen de moslimgemeenschap opstaat om met (al dan niet geforceerde, bvb door een grote manifestatie ... en je weet ook wel dat ze de spotlight zullen krijgen) mediabelangstelling duidelijk te maken dat die radicalen een randfenomeen zijn ... dan moet je niet verschieten dat na een aantal jaar de rest van het land gaat geloven dat die radicalen voor de hele gemeenschap spreken ... weetje Laya, dat is eigenlijk een probleem dat ik als VlaamsNationalist wel herken hoor, zo is de IJzerbedevaart slechts als volwaardige gesprekspartner kunnen gaan optreden NADAT zij zelf de groeps skins die de vooravond en ochtend steevast onveilig maakten bij de rijkswacht is gaan aangeven met de vraag die kerels op te pakken ... wat dan pas, ook gebeurd is het is de moslimgemeenschap zelf die dat groupuscule moet uitstoten hoor, zo lang dat niet gebeurt zullen alle moslims mee dat aura mee dragen. o ja idd zo'n (ik mag dat andere adjectief niet gebruiken) allochtonenmars zou veel mensen kunnen geruststellen ... maar krijg je er wel volk voor op de been ? maw zijn er genoeg 'gematigde' moslims ? ik hoop het van harte, maar ik weet t niet, van wat ik in Europa en de rest van de wereld opvang, heb ik er geen goed oog in ... Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2007 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 februari 2007 om 14:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-de media (VRT nieuwsdienst voorop) staat welwillend pc te wachten om elk positief geluid uit de allo-gemeenschap te laten horen ... dat ga je toch niet ontkennen ?! -die actie zou de radicalisering misschien niet oplossen, maar wel het gras onder de voeten wegmaaien, en wat veel belangrijker is : het concept 'gematigde moslims' bewijzen en hopelijk verankeren (...als jou these van een meerderheid gematigden waar blijkt, zeker) -zo'n massale 'nee aan radicalisten' (cfr de spaanse maar vooral baskische eta-no betogingen) zou een hele stap vooruit zijn in Europa en de perceptie van Eurabia alvast counteren, allemaal dingen die nu niet gebeuren en Online en consoorten de mogelijkheid biedt dit in de verf te zetten. maar ik herhaal de vraag zoals ze in een open geest gesteld is aan Laya : zijn er genoeg 'gematigde moslims' die openlijk afstand willen nemen ? ps en laat ons hopen van wel, want ik wil daar nog allemaal overtuigde Vlamingen van maken. Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2007 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het probleem oplossen door terugsturen naar 'het land van herkomst' zal in vele gevallen moeilijk zijn, gezien de grootste problemen zich voordoen met jonge moslims die hier geboren zijn (derde generatie en verder) en die onder invloed van radicale, extremistische organisties, het internet en de ongecontroleerde uitgave en verspreiding van fudamentalistische anti-westerse en racistische moslimboeken radicaliseren, worden meegetrokken in obscurantisme, redeloosheid en totale waanzin en waarvan een deel dreigt te verworden tot gevaarlijke ongeleide projectielen in gewijzigde socio-economische en sociale omstandigheden. Wat als in de toekomst bij geldgebrek de sociale zekerheid geheel of gedeeltelijk wegvalt...dan is de enige uitkomst bij die radicalen blind geweld... Met radicalen praten is onmogelijk, de overheden sussen ze gewoon in de hoop om zo de 'vrede' te bewaren. Destijds dacht ook Chamberlain Hitler te kunnen sussen en te paaien.......om toch maar de rust te bewaren. Laatst gewijzigd door Neptunus : 27 februari 2007 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder heb ik alleen gezegd dat ook vanuit jouw ervaringen het moeilijk is om een inschatting te kunnen maken van de juiste omvang van het probleem. En daarom vind ik de verregaande conclusies die je aan jouw ervaringen koppelt niet gegrond. En dat was meteen ook mijn voornaamste kritiek. Kritiek waar je overigens niet op reageert. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
|
![]() Geduld, Anna, jouw post waar ik op reageerde dateerde van vroeger hoor... ik werk ze gewoon in volgorde af.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 februari 2007 om 16:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, aan de islam vind ik niets goeds of positiefs. Misschien kan jij na veel moeite een positieve bijdrage van de islam aan de mensheid bijeen fantaseren. Ga je jang. Op mijn vraag van gisteren om voorbeelden van verrijking door die ideologie heb je nog steeds niet geantwoord, zelfs niet met de klassieke culinaire voorbeelden Wat op zich dus ook veelzeggend is voor een beroepsdhimmie als jij. En mijn reactie zorgt niet voor radicalisatie : extremistische moslims vertoeven niet op fora waar kaffirs vertoeven. Zelfs niet op fora waar dhimmies zich als nuttige idioten opwerpen. De radicale moslim gaat niet om met kaffirs en dhimmies omdat een zuivere toepassing van zijn religie hem dat verbiedt. Verder stel ik dat moslims zelf voor segregatie zorgen in onze maatschappij. We komen stilaan in elke Europees land tot twee naties : die van autochtonen en geïntegreerde allochtonen, en daarnaast een parallellle maatschappij van moslims. De autochtoon is alvast niet verantwoordelijk voor die scheiding. Die segregatie komt volledig op konto van die religie die jij zo verrijkend vindt. Je kan geen enkel Europees land meer vinden waar er geen samenlevingsproblemen zijn met moslims. Niet met andere allochtone groepen Edina, steeds met moslims. Veel betekend, en natuurlijk een indicatie dat de eeuwige excuustruus van de poco's - "de overgrote meerderheid is gematigd"- eigenlijk ook maar een leugen is, een zoethoudertje om de autochtoon gerust te stellen over het beperkte aantal zelfontploffers, maar om tegelijk de parallelle naties die de moslims in Europa aan het uitbouwen te verzwijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-geen mediawelwelwillendheid ? daarom dat Knack, DS en Canvas 'toevallig' tegelijke een doorlopende special over moslims plannen ?! -gewoon contact, waar moet ik dat halen Edina ? bij het zwemmen ? bij het gymmen ? of moet ik mee in het getto gaan wonen ? moslims zijn de kampioenen van de zelfingevoerde apartheid ... -nee, da's geen omgekeerde bewijslast, dat is gewoon afstand nemen van iemand die zich volgens jou ten onrechte op jouw geloof beroept om schurkenstreken uit te halen, wat de logica zelve zou moeten zijn, voor elke islamist zou je 100 gematigde moeten vinden, maar ik zie ze niet, nooit, ik zie ook nooit een tegenbetoging als islamisten wel op straat komen, waarom niet ? -zoals jij overtuigd bent, zo hoop ik rotsvast dat je gelijk hebt, alleen de feiten ook in heel Europa wijzen jammer genoeg niet in die richting en pas op heb, dan heb je in mij nog iemand die het sprookje van de goede islam WIL geloven hé, gewoon omdat ik optimist ben en van mensen hou hé ... maar wil er eindelijk iemand dat sprookje beginnen voorlezen ja ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, wat dhimmies al niet kunnen om de 'slechte boodschap' toch maar onder het tapijt weg gemoffeld te krijgen. Glazen bol kijken. Of werden de conclusies misschien van boven doorgeseind naar Edina. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() [quote]Niets kwetst meer dan de waarheid.
Citaat:
Shoot the messenger, of het simplisme van nuttige idioten als Edina. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 februari 2007 om 17:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
leg dat eens uit ajb, Uh-huh ... want is dat niet enigszins in contradictie met het feit dat er ook geweld bestaat in de moslimwereld (om nog te zwijgen over extremistisch geweld) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |