![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2061 |
|
Banneling
|
De vrijzinnige linkse dwazen worden gewaar dat hun haring niet meer braad .
Op 27/02/07 is er een speech van een aantal professoren , Vermeersch , Pinxten , Mortier en consoorten in de Vlaamse academie , koningstraat 18 te Gent ( aanvang 20.u ) Die zware jongens gaan daar eens uitleggen waarom de evolutietheorie wel klopt . Het publiek mag vragen stellen . Ik zal er zijn , bulderlachend . |
|
|
|
|
|
#2062 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wel kan een 'idee' ondersteund worden en een 'idee' is een concept in de geest om iets te kunnen begrijpen en concepten zijn geen feiten en kunnen dus nooit 'bewezen' worden. my two cents Pin d'Ar |
|
|
|
|
|
|
#2063 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2064 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En over het christelijk gedachtengoed, deze is geproefd en al sinds mijn tienerjaren terug uitgespuwd. GreetzZ |
|
|
|
|
|
|
#2065 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2066 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ga je nu terug wat linksen en homofielen bashen? Of hou je je nog wat gedeisd en leef je je enkel in deze draad uit? |
|
|
|
|
|
|
#2067 | ||||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Het bestaan van een opslagmedium wordt niet verondersteld, dit kan gezien worden als een intellectuele constructie om zaken zoals de ineenstorting van de golffunctie meer bevattelijk te maken. Andere voorbeelden daarvan zijn magnetische velden: dat zijn geen fysieke entiteiten, maar constructies om magnetisme werkbaar te maken. Citaat:
Laten we er even vanuit gaan dat er een scheppende intelligentie bestaat. - waar komt deze vandaan, wie heeft de schepper gecreëerd ? - waarom schept deze dan het leven, waarom in deze vorm ? - waarom is het bestaan van die schepper niet aantoonbaar ? - uit wat bestaat die intelligentie ? Zo zie je maar, de premisse van een schepper roept enkele zeer lastige vragen op. Citaat:
Zoals ik reeds zei, om de evolutietheorie te ontkrachten, moeten de critici een beter verklaringsmodel ontwerpen, vandaar dat de vier voorbeelden uit de genetica die ik enkele pagina's geleden gaf, zo belangrijk zijn. Iedere kritiek op de evolutietheorie is totaal zinloos zolang geen goed antwoord kan gegeven worden op de eerder aangehaalde fenomenen. Citaat:
Laat me even een simpel voorbeeld geven: water zal, onder normale druk een dampdruk bereiken van 1013 hPa bij een temperatuur van 373 K - het water kookt. Stel nu dat jij een hypothese opstelt handelend over dampen en uw hypothese voorspelt een ander kookpunt: dan is uw hypothese duidelijk fout want iedereen kan zien dat water kookt bij 373 K. Dat, of de realiteit zou "fout" zijn, maar dat is al helemaal te gek voor woorden. Met de evolutietheorie is dit net hetzelfde: uiteraard kunnen we de hele evolutie niet herhalen in het laboratorium, maar de bewijzen voor evolutie in de genetica e.d. zijn overweldigend. Wanneer een alternatieve theorie deze bewijzen niet kan verklaren, is de alternatieve theorie fout. Citaat:
|
|
|
|
|
#2068 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2069 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In mijn leven was dit nogal een positieve wending. "Christelijk gedachtengoed" is een groot woord. Laat het ons houden op wat de kerk van Jezus gemaakt heeft. Ik zou zelfs kunnen zeggen : "Free Jesus !" GreetzZ |
|
|
|
|
|
|
#2070 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#2071 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hij gaat zich eens goed rukken uit contentement dat hij zijn eigen grote gelijk weer kan rondspuiten. Al die opgekropte frustratie die hij niet kwijt kon terwijl hij niet op 't forum kon!
|
|
|
|
|
#2072 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
uw pessimistische toon valt mij doorheen dit ganse forum op. Mensen die het licht gezien hebben en zich ontjukken van uw bijgeloof is juist zeer positief.
|
|
|
#2073 | |
|
Minister
|
Citaat:
Nogmaals: jouw definitie van pessimisme en de mijne zijn allesbehalve compatibel. |
|
|
|
|
|
|
#2074 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2075 | |
|
Minister
|
Citaat:
Zo is het niet bij evangelische kerken, daar heb je zelf het recht om te beslissen gedoopt te worden op volwassen of rijpe leeftijd en christen te worden al dan niet. Eigenlijk een aparte draad waard. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 27 februari 2007 om 17:43. |
|
|
|
|
|
|
#2076 |
|
Minister
|
Vind ik ook, weet je hier in vlaanderen word het woord christen veel verward met katholiek, of zoiets als jehovagetuigen. Verder kennen ze niets. Twee organisaties die eigenlijk heel weinig met de bijbel te maken hebben.
|
|
|
|
|
|
#2077 |
|
Minister
|
Argus,
Dat jij als zuigeling gedoopt werd moet je niet de RKK verwijten. Het was in de eerste plaats het initiatief van jouw ouders. Ga je die dat verwijten? Zoals elke christelijke Kerk voorziet ook de RKK in de toediening van het doopsel op volwassen leeftijd. Laat jij je echt zoveel gelegen aan "de mening" van de Kerk aangaande jouw lidmaatschap? Is wat je zelf daarover denkt niet veel belangrijker? Dus: vanaf het ogenblik dat jijzelf zegt dat het afgelopen is... dan is het ook afgelopen. Punt. Is dat nu zo moeilijk? |
|
|
|
|
|
#2078 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2079 | |
|
Minister
|
Citaat:
Waren jouw ouders dan zo ruggengraatloos? Waren zij dan zo'n meelopers? Zo'n kuddedieren? Ze zullen het graag horen... De mijne hebben ook hun fouten, en die fouten hebben wel degelijk een rol gespeeld in de opvoeding van allevijf hun kinderen. Fouten die we hen allang vergeven hebben. Ik moet er niet aan denken mijn ouders zoiets onder de neus te wrijven... Wil je écht weten wat ik daarover denk, over zulke uitlatingen? Uit piëteit voor jouw ouders hou ik dit liever voor mezelf... Weet wel dat als jij je ouders als zulke ruggengraatloze meelopers beschouwt, je daarmee alleszins ook iets over jezelf loslaat. Of je daarover fier moet zijn dan wel beschaamd, daarover laat ik me liever niet uit. |
|
|
|
|
|
|
#2080 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Indoctrinatie aan't werk.
de verantwoordelijkheid afschuiven op mensen die zelf van kinds af aan geïndoctrineerd werden. En maar druk uitoefenen
|