Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 13:01   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs Luc vander Kelen, toch geen VB-er, gaf ooit toe dat hij tot op het toilet door Verhofstadt onder druk werd gezet.

Stevaert heeft op de boekenbeurs publiekelijk laten weten welke 'lastverkopers' er bij GvA hun job zouden verliezen. Kort daarop gebeurde dat ook.

Derk-Jan Eppink verloor door het blauwe span Verhofstadt/Bolkenstein zijn job en is uiteindelijk naar Amerika uitgeweken.

Mark Platel verloor zijn job als hoofdredacteur van het BVL nadat hij Koning Albert verweet politieke uitspraken te hebben gedaan tijdens verkiezingstijd in het buitenland. De Hofdame die in de raad van bestuur van Concentra zat werd kort daarop barones.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 februari 2007 om 13:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:41   #22
bartvds
Vreemdeling

Standaard

Het concept van de stemmenkampioen was gewoon belachelijk en had totaal geen wetenschappelijke waarde.

De lijst van bekendste politici, pff, stonden nog mensen in die niet meer politiek actief zijn, wat voor zin/waarde heeft zo een peiling dan.
bartvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:54   #23
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

De stemmenkampioen stopt er gewoon mee omdat ze na het afhaken van Frank Thevissen, de weinige geloofwaardigheid die ze sowieso al had, nu totaal was verloren. En Frank Thevissen is enkel gestopt omdat hij het moeilijk had met de onweerlegbare kritiek op de peilingen. De complottheorieën die hier worden verspreid zijn totaal belachelijk. De peiling had geen enkele waarde en dus ook geen enkele invloed.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 februari 2007 om 13:55.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:17   #24
deeceeke
Vreemdeling

Standaard

als je van plan bent om stemmenvervalsing te doen,moet je zorgen dat er niet een positieven tendens zou zijn.
als nu paars zomaar 35% van de stemmen haald ziet iedereen dat het niet kan.
deeceeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:46   #25
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zelfs Luc vander Kelen, toch geen VB-er, gaf ooit toe dat hij tot op het toilet door Verhofstadt onder druk werd gezet.

Stevaert heeft op de boekenbeurs publiekelijk laten weten welke 'lastverkopers' er bij GvA hun job zouden verliezen. Kort daarop gebeurde dat ook.

Derk-Jan Eppink verloor door het blauwe span Verhofstadt/Bolkenstein zijn job en is uiteindelijk naar Amerika uitgeweken.

Mark Platel verloor zijn job als hoofdredacteur van het BVL nadat hij Koning Albert verweet politieke uitspraken te hebben gedaan tijdens verkiezingstijd in het buitenland. De Hofdame die in de raad van bestuur van Concentra zat werd kort daarop barones.
Allemaal onbewezen praatjes die goed passen in de extreem rechtse stemmingmakerij.
Voor complottheorieen moet je in de NWO draad gaan posten ....
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:49   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus alle hierboven genoemde journalisten verloren 'toevallig' hun job en liegen er lustig op los?

Jij maakt het je wel erg gemakkelijk.
Oud 27 februari 2007, 16:10   #27
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Dit kan maar een ding zeggen, LDD gaat boven de kiesdrempel en het zal nog ruim zijn ook en dat ten koste van de vld!
En ik maar zo wachten op de eerste peiling met LDD, dit is gewoon manipulatie van het volk niets minder en niets meer! We gaan nog worden zoals Cuba, Noord-Korea en consorten!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:24   #28
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartvds Bekijk bericht
Het concept van de stemmenkampioen was gewoon belachelijk en had totaal geen wetenschappelijke waarde.

De lijst van bekendste politici, pff, stonden nog mensen in die niet meer politiek actief zijn, wat voor zin/waarde heeft zo een peiling dan.
nou nou, geen wetenschappelijke waarde zegt wie? Mja waarschijnlijk bent u een master in onderzoekscompetenties
Oud 27 februari 2007, 16:42   #29
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus alle hierboven genoemde journalisten verloren 'toevallig' hun job en liegen er lustig op los?

Jij maakt het je wel erg gemakkelijk.
Ik wacht in elk geval nog op de eerste aanzet van bewijs van je roddelpraatjes.

Ik heb zelf reeds tweemaal mensen moeten ontslagen, en reken maar dat zij zonder uitzondering meenden dat er meer achter stak dan hun eigen onbekwaamheid.

Anders gezegd, ik hecht weinig geloof aan je paranoia complottheorieen
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:45   #30
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dit kan maar een ding zeggen, LDD gaat boven de kiesdrempel en het zal nog ruim zijn ook en dat ten koste van de vld!
En ik maar zo wachten op de eerste peiling met LDD, dit is gewoon manipulatie van het volk niets minder en niets meer! We gaan nog worden zoals Cuba, Noord-Korea en consorten!
Inderdaad ... de geruchten deden de ronde dat de LDD enorm goed scoorde in de Stemmenkampioen ... reden genoeg om hem af te schaffen natuurlijk
Oud 27 februari 2007, 16:48   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Hallo,
Op verschillende websites heb ik gelezen dat de Stemmenkampioen van HLN ermee stopt. Iemand een idee of dit onder druk is van politiek correct België?
Ik vind het zeer bizar dat de Stemmenkampioen ermee stopt amper op 4 maanden van de verkiezingen.
Ik heb hierover iets in de Knack gelezen, ik dacht vorige week. Ik zal, als ik tijd heb, het eens opzoeken.
Oud 27 februari 2007, 16:49   #32
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
Inderdaad ... de geruchten deden de ronde dat de LDD enorm goed scoorde in de Stemmenkampioen ... reden genoeg om hem af te schaffen natuurlijk
Je beseft toch wel dat dit zeker geen goed nieuws is want als de 'peilingen' zeggen dat LDD het niet gaat halen of juist helemaal niets zeggen dan zullen veel kiezers bang zijn om een waardeloze stem te geven! Maar ja er is nog tijd en ook LDD zal nog wel met hopelijk bemoedigende cijfers komen!
Oud 27 februari 2007, 17:54   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik wacht in elk geval nog op de eerste aanzet van bewijs van je roddelpraatjes.

Ik heb zelf reeds tweemaal mensen moeten ontslagen, en reken maar dat zij zonder uitzondering meenden dat er meer achter stak dan hun eigen onbekwaamheid.

Anders gezegd, ik hecht weinig geloof aan je paranoia complottheorieen
Citaat:
De moeizame verhouding tussen Belgische politici en de media

Verschenen in NRC Handelsblad van 16/17 november 2002. Caroline de Gruyter

Politiek en pers zijn in België nauw verstrengeld. Premier Verhofstadt belt regelmatig journalisten om ze uit te foeteren of te sturen. Doen ze niet wat hij wil, dan dreigt uitsluiting. 'De druk om inschikkelijk te zijn is onder deze regering enorm', zegt Rik van, Cauwelaert van het Vlaamse opinieweekblad Knack.

Op 5 juli verscheen de laatste column van Derk-Jan Eppink in de Vlaamse krant De Standaard.
Die column ging over de leider van de Vlaamse liberale partij (VLD), een vrijmetselaar, die erop uit zou zijn om de macht van de katholieke kerk over het Vlaamse onderwijs en ziekenzorg te breken. De VLD-leider, Karel de Gucht, ontstak in woede toen hij dat las. Hij belde de hoofdredacteur van De Standaard met het verzoek om Eppink een toontje lager te laten zingen, maar dat haalde niets uit. Vervolgens nam de Belgische premier Guy Verhofstadt, ook een VLD'er, contact op met de voorzitter van de Europese Commissie, Romano Prodi. Want Derk-Jan Eppink, voormalig redacteur van De Standaard en NRC Handelsblad, werkt tegenwoordig op het kabinet van de Nederlandse eurocommissaris Frits Bolkestein - en is dus in dienst van de Commissie. Verhofstadt klaagde dat de column de relaties tussen België en de Europese Commissie schaadde. Daarop werd Eppink naar eigen zeggen door zijn werkgever voor het blok gezet: óf schrijven óf voor de Commissie werken. Eppink koos voor het laatste. Sommige mensen vroegen zich al af hoe het mogelijk was dat iemand die in dienst is van de Europese Commissie, al was het op persoonlijke titel, politieke columns in de krant schreef. Anderen vonden dat Eppink met zijn tirades over de schreef ging. Maar over de gebetenheid waarmee de Belgische politici in deze episode terugsloegen trok menigeen ook zijn wenkbrauwen op. Het was bovendien niet de eerste keer dat de premier probeerde een scribent het zwijgen op te leggen. Want dezelfde Verhofstadt die bij zijn aantreden in 1999 trots de `open-debatcultuur' in België predikte, staat erom bekend dat hij direct de telefoon grijpt als een artikel of tv-programma hem niet bevalt. „Hij belt me in de badkamer, op de wc en als ik een tongetje sta te bakken", zegt Luc van der Kelen, een van de invloedrijkste commentatoren in België, die met zijn dagelijkse column in de krant Het Laatste Nieuws ongeveer een miljoen lezers bereikt. „Hij probeert me op zaterdagavond om half twaalf nog te vertellen wat ik moet schrijven en wat ik niet moet schrijven." Van der Kelen werd ongeveer een jaar geleden bijna van zijn functie ontheven na hevige pressie van de VLD op de beheersstichting die over de koers van zijn krant waakt. Hij maakte dat openbaar - en de deining die dat veroorzaakte heeft hem gered, zegt hij zelf. Maar de telefonades gaan onverminderd door.

Ook Olivier Mouton, een redacteur van de Franstalige krant La Libre Belgique die bezig is met een boek over de premier, zegt: „Verhofstadt is overgevoelig voor de media. Als een van de eerste politici in België begreep hij dat je de pers actief moet gebruiken om je boodschap bij de publieke opinie te krijgen. De media, en het imago dat zij van hem uitdragen, zijn vreselijk belangrijk voor hem. Maar dat maakt hem kwetsbaar voor kritiek. Als het goede nieuws in zijn ogen verkeerd wordt uitgedragen, is de wereld te klein."

Als je nog meer wil, zeg je het maar.
Oud 27 februari 2007, 18:02   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

02/08/2004] - Links complot tegen GVA?

Het contract van de hoofdredacteur liep tot eind dit jaar en zou nadien normaal verlengd worden, maar zaterdag kreeg Luc Van Loon een telefoontje van een topman van Concentra. Die liet Van Loon kurkdroog weten dat hij als hoofdredacteur wordt bedankt voor bewezen diensten.

Het ontslag komt niet als een complete verrassing. 't Pallieterke suggereerde enkele maanden geleden al dat het er aan zat te komen. Volgens goed-ingelichte bronnen werd er zware politieke druk uitgeoefend op de krant en de uitgevers. In het voorspelde scenario zou Luc Van Loon het eerst de duimen moeten leggen. Nadien zou het dan de beurt zijn aan Paul Geudens en Roger Van Houtte, twee journalisten van de krant die in hun redactionele commentaren geen taboes van de politieke correctheid sparen en die nogal eens tegen zere politieke tenen durven trappen.

Gazet van Antwerpen heeft een stevig imago van conservatieve, katholieke en Vlaamsgezinde krant. Met die drie eigenschappen is de krant een dwars buitenbeentje in de grijze vaderlandse pers en heeft ze niet alleen vrienden, maar vooral veel vijanden. Zo wordt de Gazet van Antwerpen door de collega's van De Morgen doorgaans bestempeld als 'de spreekbuis van het Vlaams Blok', 'collaborateurs' die 'de bruine loper' uitrollen of 'de potgrond van het Vlaams Blok' nat houden. Nu zal de krant wellicht heel wat kiezers van het Vlaams Blok onder haar lezers kunnen tellen, maar beweren dat de krant of haar journalisten overlopen van sympathie voor de partij is de waarheid geweld aandoen. Er is wel aandacht voor het Vlaams Blok en zijn standpunten, maar die worden steeds (erg) kritisch aangepakt. En, in tegenstelling tot bij vorige verkiezingen, werd naar aanleiding van 13 juni beslist géén betaalde advertenties van het Vlaams Blok in de krant op te nemen ... Wat zeg je Yves Desmet? Collaboratie?

Wellicht moet de schuldige van het ontslag van Van Loon niet gezocht worden bij de moddergooiers van De Morgen. Vrij algemeen wordt met een beschuldigende vinger gewezen naar Patrick Janssens, SP.A-burgemeester van Antwerpen en Steve Stevaert. Janssens en Stevaert hebben na het uitlekken van het VISA-schandaal nog een eitje te pellen met Gazet van Antwerpen en de SP.A-kopstukken ergeren zich elke dag blauw aan de kritische artikels en commentaren van de krant. Volgens ingewijden zou Steve Stevaert in zijn thuisbasis Hasselt, tevens de thuisbasis van Concentra, al zijn politieke invloed gebruikt hebben om Van Loon een kopje kleiner te maken.

Het ontslag van Van Loon bij Gazet van Antwerpen is het zoveelste feit in een rij van media-intimidatie (Luc Van der Kelen, Derk Jan Eppink, Jurgen Verstrepen ...) De zelfverklaarde 'democraten' doen daarmee hun trieste reputatie alle eer aan! Fraaie democraten.
Oud 27 februari 2007, 18:08   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dit was het satirische antwoord dat ik van Mark Platel kreeg op een forumsessie van Politics.be toen het ging over zijn ontslag bij het BVL.

Citaat:
Het was in verband met de sociale zekerheid en de splitsing ervan. Er waren op dat ogenblik nogal wat signalen dat alles hens aan dek werd geroepen om die idee tegen te gaan en in dat verband verwees ik naar een uitspraak van Albert II tijdens een banket in Denemarken (?) waar hij in het Nederlands duidelijk opriep voor het vasthouden aan die sociale solidariteit. Als ik mij goed herinner was het in een verkiezingsperiode.
Ik was vergeten dat mevrouw Baert van Concetra ooit hofdame geweest was, ze is intussen barones geworden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 februari 2007 om 18:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 18:14   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De stemmenkampioen stopt er gewoon mee omdat ze na het afhaken van Frank Thevissen, de weinige geloofwaardigheid die ze sowieso al had, nu totaal was verloren. En Frank Thevissen is enkel gestopt omdat hij het moeilijk had met de onweerlegbare kritiek op de peilingen. De complottheorieën die hier worden verspreid zijn totaal belachelijk. De peiling had geen enkele waarde en dus ook geen enkele invloed.
Desondanks moest ze verdwijnen....
Oud 27 februari 2007, 18:43   #37
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

En euh, de vraag is: wie beslist dat de stemmenkampioen ermee ophoudt?
Daar heb ik nog steeds geen antwoord op. Alleen wat beschuldigingen naar politici die de uitslagen van peilingen van de stemmenkampioen niet leuk vonden. Maar dat is dan ook wat het zijn, loze beschuldigingen. Toon mij bewijs, leg mij uit hoe het in zijn werk gaat.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 18:45   #38
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Daar heb ik nog steeds geen antwoord op. Alleen wat beschuldigingen naar politici die de uitslagen van peilingen van de stemmenkampioen niet leuk vonden. Maar dat is dan ook wat het zijn, loze beschuldigingen. Toon mij bewijs, leg mij uit hoe het in zijn werk gaat.
Afpersing, zwijggeld...
Oud 27 februari 2007, 18:46   #39
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Afpersing, zwijggeld...
afpersing? dus dat wil zeggen dat er iets af te persen valt? interessant. wat hebben de makers van de stemmenkampioen zo angstvallig te verbergen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 18:47   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is eerder wie beslist dat de stemmenkamioen ermee MOET ophouden, anders...
En voor zoiets zijn er zelden keiharde bewijzen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be