Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 21:09   #81
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
God is immers ondoorgrondelijk
En wie dat gelooft maakt bij voorkeur IEDERE discussie over god (vader, zoon of geest) onmogelijk. Je kan er immers alles maar dan ook werkelijk �*lles mee verklaren.
Amen en slaapwel.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:10   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Uhu, Jezus was volkomen menselijk én volkomen goddelijk. Deze twee naturen waren ongescheiden, en onvermengd.
Nee, hij beschikte over meerdere lichamen, dat als vader, dat als heilige geest, dat van de jezus voor en dat van de jezus na de kruisiging.
Dus zelfs in het NT heeft hij reeds de beschikking over 4 lichamen, als je het OT gebruikt kom je zelfs zonder problemen aan 20 bekende lichaamsvormen die door God worden gebruikt.
En Jezus was God!!!!!!!!
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:13   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus
Citaat:
Uhu, Jezus was volkomen menselijk én volkomen goddelijk. Deze twee naturen waren ongescheiden, en onvermengd.

Dan zit u altijd goed natuurlijk en kunt u nu eens de ene natuur van Jezus van Jezus verweven in uw uitleg en dan weer eens de andere. Maar goed, het zij zo.
Het versterkt me alleen maar in mijn opvatting dat de Ebionieten meer dan waarschijnlijk het bij het rechte eind hadden:

Jezus:
gewoon mens, geboren uit gewone ouders
geen wonderbaarlijke geboorteverhalen met engelen en zo.
iemand met charisma, een 'profeet' en een 'heler'.
geen opstanding.

Gewoon aan het kruis gestorven en begraven volgens de Joodse traditie.

Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2007 om 21:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:19   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Neen, het wonder dat die kerk al 2000 jaar overleeft heeft eerder te maken met het feit dat haar kritikasters kennelijk geen antwoord hebben op gestelde vragen, en handig van onderwerp pogen te veranderen wanneer ze dreigen vastgestrikt te raken in hun eigen warrige redeneringen.

Daarom nog eenmaal, en om het af te leren:

Het is helemaal geen wonder dat die kerk en alle vormen ervan reeds 2000 jaar voort bestaan.
In het begin was het een houvast voor de mensen in hun hoop op een beter en veiliger bestaan, daarna was het zelf een macht die er zelfs niet voor terugdeinsde om anders denkende en kritikasten te vermoorden, zelfs uit te roeien.

En ik loop helemaal niet vast in mijn verklaringen, ik geef enkel de dienen die de kerk zal gebruiken moest men ooit kunnen bewijzen het lichaam van hem echt gevonden te hebben.
Oud 27 februari 2007, 21:23   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En wie dat gelooft maakt bij voorkeur IEDERE discussie over god (vader, zoon of geest) onmogelijk. Je kan er immers alles maar dan ook werkelijk �*lles mee verklaren.
Amen en slaapwel.
Dit is de standaard uitspraak van iedere goddienst voorganger.
En je kan hen dus idd enkel terechtwijzen als je de bijbel letterlijk interpreteerd, wat volgens hen op dat ogenblik ook weer niet mag, maar als de vrije interpretatie tegen hen keerd, krijg je te horen dat je niet vrije mag interpreteren. Je mag de bijbel dus enkel lezen op de door hen opgelegde manier, zonder verdere vragen te stellen.
Oud 27 februari 2007, 21:28   #86
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hij beschikte over meerdere lichamen, dat als vader, dat als heilige geest, dat van de jezus voor en dat van de jezus na de kruisiging.
Dus zelfs in het NT heeft hij reeds de beschikking over 4 lichamen, als je het OT gebruikt kom je zelfs zonder problemen aan 20 bekende lichaamsvormen die door God worden gebruikt.
En Jezus was God!!!!!!!!
Citeer me die verzen eens, mijn beste.

Ik ben tamelijk vertrouwd met de Bijbel, zowel het Oude als het Nieuwe Testament (al zal mijn kennis vermoedelijk het moeten afleggen tegenover die van forumlid Jan VDB), maar die lichaamsvormen ben ik niet tegengekomen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:30   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het versterkt me alleen maar in mijn opvatting dat de Ebionieten meer dan waarschijnlijk het bij het rechte eind hadden:

Jezus:
geen opstanding.

een gewone praatjes maker van het type Gandi.
Verder niets. Daar al de verhalen over hen pas jaren na zijn dood zijn nergeschreven en eerst door mondelinge overdraagd zijn rondgegaan, zullen de meest wel flink overdreven zijn en fel verheerlijkt. Het ging immers over hun God en heimat.
Oud 27 februari 2007, 21:38   #88
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En Jezus was God!!!!!!!!
Jantje, je maakt het jezelf wel behoorlijk moeilijk.
Beweer je dan eigenlijk dat het pre-Pasen-lichaam van de Jezus gewoon in het graf bleef, en dat Jezus met Pasen reïncarneerde in een ander lichaam?
Zo wordt het niet gezegd in de traditie, noch staat het zo in het evangelie. (Lege graf, ontmoeting met Maria en de balsemvrouwen, de apostelen, Emmaüsgangers, Thomas,... + de lichaamswonden van het kruis. )

U maakt i.p.v. een triniteit een quatriniteit? Of een duohexedriniteit (20)?
Klinkt me onverdedigbaar.

Laatst gewijzigd door Judokus : 27 februari 2007 om 21:40.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:40   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Citeer me die verzen eens, mijn beste.

Ik ben tamelijk vertrouwd met de Bijbel, zowel het Oude als het Nieuwe Testament (al zal mijn kennis vermoedelijk het moeten afleggen tegenover die van forumlid Jan VDB), maar die lichaamsvormen ben ik niet tegengekomen.
Ga dan maar eerst eens een paar jaar bijbel studie volgen in een Christelijke(protestantse geloofsvorm) volgen. Zij zullen ze je dan wel tonen.

Hij neemt er drie tegelijk aan bij de doop van jezus.
Hij verschijnd als brandende struikt voor abraham
Hij verschijnd als tegenstander voor benjamin.
Hij verschijnd als beschermer tegen de leeuwen voor David(hier wel onzichbaar)
hij verschijnd als geest in de droom van noa.
Hij verschijnd als bedelaar( weet niet direct meer voor wie)
Hij verschijnd voor Mozes als stem.

Dat zijn er enkele waar ik zodirect zonder bijbel aan denk.
Heb nu geen zin om deze open te slagen.
Oud 27 februari 2007, 21:52   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beweer je dan eigenlijk dat het pre-Pasen-lichaam van de Jezus gewoon in het graf bleef, en dat Jezus met Pasen reïncarneerde in een ander lichaam?
Zo wordt het niet gezegd in de traditie, noch staat het zo in het evangelie. (Lege graf, ontmoeting met Maria en de balsemvrouwen, de apostelen, Emmaüsgangers, Thomas,... + de lichaamswonden van het kruis. )

Is zonder problemen verdedigbaar. God heeft de macht om de lichaamsvorm aan te nemen die hij wil en nodig acht.
Hij kan dus verschijnen in welke lichaamsvorm hij ook maar wil.
Hij is immers de almachtige!!!!!!!Endat doet hij in de bijbel dan ook.

Goed ik zal hier niet verder op ingaan, daar ik zelf reeds op mijn 18de heel dit geloof de rug heb toegekeerd. Ik heb het enkel nog verder bestudeerd om te bewijzen dat het slechts een hersenspinsel is van een zeer goede volksmener. Verder uitgebouwd door andere vaak ook machtlustige volksmeners.
Want moest god werkelijk de goedheid zijn die men beweerd, dan zou het NOOIT toelaten wat ik heb gezien. En de verklaring dat dit hetwerk is van de duivel en dat de mens zelf moet kiezen welke weg hij/zij volgd is al evengrote onzin.
Oud 27 februari 2007, 22:04   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Toch raar dat er nooit zo'n berichten zijn dat het graf van Alexander de grote is gevonden of van Julius Caecar of zelfs van mensen zoals Boedda of Mohammed. Altijd moet er over Jezus Christus de gekste berichten de wereld ingaan. Why?
Als eerste, men is nog steeds opzoek naar deze graven en van Alexander de Grote en Mohammed beschikt men over DNA van hun bewezen bloedafstammelingen, van Julius Caecar denkt men bloedafstammelingen te kennen, maar men is dit nog verder aan het onderzoeken in geschriften.
Dus als iemand beweerd deze graven te hebben gevonden, kan men dit direct onderzoeken. Ook voor vele andere grootheden uit de geschiedenis telt dit, hoewel men dus wel zit met het probleem van DNA-vervuiling op begraafplaatsen. Dus enkel als men hun lichamen op DNA-veilige plaatsen vind, kan men 99% zekerheid geven. Anders is het ook slechts een gissing met een twijfel van 50%. Wat ook is dus met de vermoedelijke familieband van de drie gevonden beenderstellen in het graf van jezus(de verder onbekende)
Oud 27 februari 2007, 22:12   #92
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Het graf van Jezus gevonden???
http://urbansemiotic.com/2007/02/25/...-in-his-grave/
De beroemde Cameron (die de Titanic terugvond) heeft nu een nieuwe hobby: hij keldert nu zelf grote gevaarten.
In dit geval: het Christendom
Hij kwam vandaag uit op een persconferentie met de aankondiging van een nieuwe documentaire waarin hij Jezus Christus' graf, dat van zijn moeder, zijn vrouw en zijn kind meent te hebben gevonden. Inclusief DNA tests (?).

Het zou nogal eens een poef geven, moest dat waar zijn!
Jezus niet verrezen maar begraven?
Met een vrouw?
Met een kind?

Arme christenen!

De beruchte inscriptie
Blij te vernemen dat Jezus een mens van vlees en bloed is ....... geboren uit het universum en de evolutie, maar dan krijgen de Islamieten wel gelijk. Jezus is voor hen alleen een profeet.
Dat zou voor mij echter niets veranderen aan zijn leer maar het zou wel verklaren waarom hij op het laatste zei : ' Vader, waarom hebt Gij mij verlaten '.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 februari 2007 om 22:16.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 22:16   #93
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Jezus:
geen opstanding.

En dan verder:

Het evangelie van Thomas.
Jezus is een sterfelijke mens. Een sekte leider/politieker?

Het evangelie van Paulus.
Jezus wordt vergoddelijkt. Thomas wordt een twijfelaar, een ongelovige.

Met elk verder evangelie wordt Jezus meer goddelijk tot hij tenslotte bij keizersbesluit God wordt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 22:17   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Blij te vernemen dat Jezus een mens van vlees en bloed is ....... geboren uit het universum en de evolutie, maar dan krijgen de Islamieten wel gelijk. Jezus is voor hen alleen een profeet.
Dat zou voor mij echter niets veranderen aan zijn leer.
En de Ebionieten krijgen ook gelijk.
Oud 27 februari 2007, 22:31   #95
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd, lijkt mij ook.

[SIZE=4]PAASPREEK 11-4-04 uit Frans klooster [/SIZE]

[SIZE=4]Broeders en zusters, vandaag vieren we de verrijzenis. Jezus is gestorven op een kruis, in een graf gelegd en de derde dag bleek dat graf leeg. Jezus is opgestaan uit de doden. Hij de Zoon van God heeft de dood overwonnen.[/SIZE]
[SIZE=4]Vandaag vieren we niet alleen de opstanding van Christus , maar ook de onze, want Hij heeft immers gezegd: wie in Mij gelooft zal Ik doen opstaan op de laatste dag. [/SIZE]
[SIZE=4]Pasen is de verrijzenis van Christus en bijgevolg ook de onze. Maar hebben we wel eens nagedacht wat dat zou kunnen zijn die verrijzenis? [/SIZE]
[SIZE=4]Verrijzen is niet iemand anders worden of terug leven als voorheen. Nee, het is veel grootser dan dat. Omdat te begrijpen moeten we de verschijningen van Jezus bekijken. We hoorden Petrus juist zeggen dat de opgestane Heer heeft gegeten en gedronken met Zijn vrienden. Dat zou dus willen zeggen dat hij na de opstanding nog steeds een lichaam had. Bij de verrijzenis houdt ge dus een lichaam van vlees en beenderen. [/SIZE]
[SIZE=4]Maar proberen we nog preciezer te zijn: welk lichaam zullen we dan hebben? Een van de dicipelen, Thomas geloofde niet in de opstanding. Toen Jezus aan hem verscheen zei Hij: steek uw vinger in de gaten van mijn handen en voeten en voel de opening in mijn zij. De verrezen Jezus heeft geen ander lichaam; Hij heeft Zijn eigenste lichaam dat geleden heeft en de lidtekens draagt van de kruisdood. [/SIZE]

[SIZE=4]Bij de opstanding hebben we dus een lichaam, meer zelfs: ons eigen persoonlijke lichaam. Dit is belangrijk want ons lichaam maakt deel uit van onze persoolijke geschiedenis en identitiet. Laten we nog meer klaarheid scheppen. Het lichaam van de verrezen Jezus heeft ongewone gaven. Zijn kruiswonden hinderen Hem niet, Hij verschijnt en verdwijnt dan weer en at en toe herkent men Hem niet direct. Dus Jezus verschijnt wel degelijk met Zijn lichaam, maar dat verrezen lichaam beschikt over andere vemogens dan van te voren. De opstanding transformeert onze lichamen ze worden als ware verheerlijkt en doordrongen van Gods kracht. Ze waren zwak, beperkt en sterfelijk maar ze worden onsterfelijk omdat de kracht van God hen vervult. Dat is toch wel een opmerkelijk perspektief. [/SIZE]
[SIZE=4]Met uw goedvinden willen we nu ingaan op de vragen over re-incarnatie. Broeders en zusters, re-incarnatie is ongewoon voor de bijbel en voor het christelijk geloof. En dat is makkelijk te begrijpen want onze God is een God van liefde die niet veroordeelt maar integedeel zonde vergeeft. In feite is re-incarnatie het regelrechte en onomkeerbare gevolg van fouten die wij begingen. In deze geloofsvisie is er geen God, nee niemand om u van uw zonden te redden en u te vergeven. Het gaat veel meer om een automatisch proces waarbij ge omwille van een slecht verleden re-incarneert in een ander lichaam, een ander leven. Er is niets dat bovendien beterschap garandeert; je moet u zelf maar zien te redden en zoveel levens leiden tot ge te perfectie bereikt. In deze theorie zijn God en Zijn erbarmen haast dramatisch afwezig. Het heeft dan ook niets te maken met het christelijk geloof. We geloven immers in een God die naar ons omziet omdat Hij liefde en erbarmen is. Dat toont de verrijzenis van Christus ook aan. Christus is gestorven voor ons terwijl we zondaars waren. De Vader heeft Hem doen opstaan om ons te rechtvaardigen als we in Hem geloven die voor ons gestorven en verrezen is. [/SIZE]
[SIZE=4]Dus we moeten ons niet inbeelden dat we in eigen kracht de perfectie kunnen bereiken door meerdere levens. Nee het is onze liefdevolle Heer die ons redt en gratis Zijn heil aanzegt doorheen de dood en opstanding van Zijn Zoon. Als christenen kunnen we moeilijk zeggen dat we re-incarneren. Nee, christenen geloven dat ze na de dood zullen verrijzen in de liefde en het erbarmen van God. De hebreeénbrief zegt: één[/SIZE] [SIZE=4]enkel paaslam volstaat. Dat geeft grote vreugde. [/SIZE]
[SIZE=4]Door de opstanding zullen we worden als de verrezen Heer dwz dat we vergoddelijkt worden. Ja, dat is Gods liefdevolle plan met ons: zorgen dat we helemaal op Hem gaan gelijken. Niet om ongedefinieert te leven op een aarde vol beperkingen, maar om ons vanuit deze wereld te laten binnentreden in Zijn koninkrijk van eeuwige jeugd via Zijn paaslam Jezus. [/SIZE]
[SIZE=4]Broeders en zusters, wij zullen opstaan dat is prachtig. Omdat elk mens zo een groot aanzien draagt moeten we het leven van ieder respecteren van conceptie tot laatste adem. Laten we niet langer als goddelozen leven maar zoeken wat boven is.[/SIZE]

En nog een ooggetuigen verslag uit het Lukas evangelie

Lukas 24
1 En op den eersten dag der week, zeer vroeg in den morgenstond, gingen zij naar het graf, dragende de specerijen, die zij bereid hadden, en sommigen met haar.
2 En zij vonden den steen afgewenteld van het graf.
3 En ingegaan zijnde, vonden zij het lichaam van den Heere Jezus niet.
4 En het geschiedde, als zij daarover twijfelmoedig waren, zie, twee mannen stonden bij haar in blinkende klederen.
5 En als zij zeer bevreesd werden, en het aangezicht naar de aarde neigden, zeiden zij tot haar: Wat zoekt gij den Levende bij de doden?
6 Hij is hier niet, maar Hij is opgestaan. Gedenkt, hoe Hij tot u gesproken heeft, als Hij nog in Galilea was,
7 Zeggende: De Zoon des mensen moet overgeleverd worden in de handen der zondige mensen, en gekruisigd worden, en ten derden dage wederopstaan.
8 En zij werden indachtig Zijner woorden.
9 En wedergekeerd zijnde van het graf, boodschapten zij al deze dingen aan de elven, en aan al de anderen.
10 En deze waren Maria Magdalena, en Johanna, en Maria, de moeder van Jakobus, en de andere met haar, die dit tot de apostelen zeiden.
11 En haar woorden schenen voor hen als ijdel geklap, en zij geloofden haar niet.
12 Doch Petrus opstaande, liep tot het graf, en nederbukkende, zag hij de linnen doeken, liggende alleen, en ging weg, zich verwonderende bij zichzelven van hetgeen geschied was.
13 En zie, twee van hen gingen op denzelfden dag naar een vlek, dat zestig stadien van Jeruzalem was, welks naam was Emmaus;
14 En zij spraken samen onder elkander van al deze dingen, die er gebeurd waren.
15 En het geschiedde, terwijl zij samen spraken, en elkander ondervraagden, dat Jezus Zelf bij hen kwam, en met hen ging.
16 En hun ogen werden gehouden, dat zij Hem niet kenden.
17 En Hij zeide tot hen: Wat redenen zijn dit, die gij, wandelende, onder elkander verhandelt, en waarom ziet gij droevig?
18 En de een, wiens naam was Kleopas, antwoordende, zeide tot Hem: Zijt Gij alleen een vreemdeling te Jeruzalem, en weet niet de dingen, die dezer dagen daarin geschied zijn?
19 En Hij zeide tot hen: Welke? En zij zeiden tot Hem: De dingen aangaande Jezus den Nazarener, Welke een Profeet was, krachtig in werken en woorden, voor God en al het volk.
20 En hoe onze overpriesters en oversten Denzelven overgeleverd hebben tot het oordeel des doods, en Hem gekruisigd hebben.
21 En wij hoopten, dat Hij was Degene, Die Israel verlossen zou. Doch ook, benevens dit alles, is het heden de derde dag, van dat deze dingen geschied zijn.
22 Maar ook sommige vrouwen uit ons hebben ons ontsteld, die vroeg in den morgenstond aan het graf geweest zijn;
23 En Zijn lichaam niet vindende, kwamen zij en zeiden, dat zij ook een gezicht van engelen gezien hadden, die zeggen, dat Hij leeft.
24 En sommigen dergenen, die met ons zijn, gingen heen tot het graf, en bevonden het alzo, gelijk ook de vrouwen gezegd hadden; maar Hem zagen zij niet.
25 En Hij zeide tot hen: O onverstandigen en tragen van hart, om te geloven al hetgeen de profeten gesproken hebben!
26 Moest de Christus niet deze dingen lijden, en alzo in Zijn heerlijkheid ingaan?
27 En begonnen hebbende van Mozes en van al de profeten, legde Hij hun uit, in al de Schriften, hetgeen van Hem geschreven was.
28 En zij kwamen nabij het vlek, daar zij naar toegingen; en Hij hield Zich, alsof Hij verder gaan zou.
29 En zij dwongen Hem, zeggende: Blijf met ons; want het is bij den avond, en de dag is gedaald. En Hij ging in, om met hen te blijven.
30 En het geschiedde, als Hij met hen aanzat, nam Hij het brood, en zegende het, en als Hij het gebroken had, gaf Hij het hun.
31 En hun ogen werden geopend, en zij kenden Hem; en Hij kwam weg uit hun gezicht.
32 En zij zeiden tot elkander: Was ons hart niet brandende in ons, als Hij tot ons sprak op den weg, en als Hij ons de Schriften opende?
33 En zij, opstaande ter zelfder ure, keerden weder naar Jeruzalem, en vonden de elven samenvergaderd, en die met hen waren;
34 Welke zeiden: De Heere is waarlijk opgestaan, en is van Simon gezien. 35 En zij vertelden, hetgeen op den weg geschied was, en hoe Hij hun bekend was geworden in het breken des broods.
36 En als zij van deze dingen spraken, stond Jezus Zelf in het midden van hen, en zeide tot hen: Vrede zij ulieden!
37 En zij verschrikt en zeer bevreesd geworden zijnde, meenden, dat zij een geest zagen.
38 En Hij zeide tot hen: Wat zijt gij ontroerd, en waarom klimmen zulke overleggingen in uw harten?
39 Ziet Mijn handen en Mijn voeten; want Ik ben het Zelf; tast Mij aan, en ziet; want een geest heeft geen vlees en benen, gelijk gij ziet, dat Ik heb.
40 En als Hij dit zeide, toonde Hij hun de handen en de voeten.
41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden, en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets om te eten?
42 En zij gaven Hem een stuk van een gebraden vis, en van honigraten. 43 En Hij nam het, en at het voor hun ogen.
44 En Hij zeide tot hen: Dit zijn de woorden, die Ik tot u sprak, als Ik nog met u was, namelijk dat het alles moest vervuld worden, wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en Psalmen.
45 Toen opende Hij hun verstand, opdat zij de Schriften verstonden.
46 En zeide tot hen: Alzo is er geschreven, en alzo moest de Christus lijden, en van de doden opstaan ten derden dage.
47 En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.
48 En gij zijt getuigen van deze dingen.
49 En ziet, Ik zende de belofte Mijns Vaders op u; maar blijft gij in de stad Jeruzalem, totdat gij zult aangedaan zijn met kracht uit de hoogte.
50 En Hij leidde hen buiten tot aan Bethanie, en Zijn handen opheffende, zegende Hij hen.

Opstanding uit de dood betekent heel simpel: een lijk dat weer levend wordt. Zelfs de Farizeeërs wisten het beter dan Jantje. Anders deden ze niet zoveel moeite het te beletten met o.a een wacht voor het graf.
En Jezus opstanding is Zijn bewijs van overwinnig over zonde en dood.
Maja daar wil de duivel nix van wten, want dan moet hij zijn eigen ondergang toegeven.
Srry pech gehad dan, maar daar verandert niemand iets meer aan.

[SIZE=4][/SIZE]

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 27 februari 2007 om 22:40.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 22:37   #96
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Idd, lijkt mij ook.

[SIZE=4]Broeders en zusters, vandaag vieren we de verrijzenis. Jezus is gestorven op een kruis, in een graf gelegd en de derde dag bleek dat graf leeg. Jezus is opgestaan uit de doden. Hij de Zoon van God heeft de dood overwonnen.[/SIZE]
[SIZE=4]Vandaag vieren we niet alleen de opstanding van Christus , maar ook de onze, want Hij heeft immers gezegd: wie in Mij gelooft zal Ik doen opstaan op de laatste dag. [/SIZE]
[SIZE=4]Pasen is de verrijzenis van Christus en bijgevolg ook de onze. Maar hebben we wel eens nagedacht wat dat zou kunnen zijn die verrijzenis? [/SIZE]
[SIZE=4]Verrijzen is niet iemand anders worden of terug leven als voorheen. Nee, het is veel grootser dan dat. Omdat te begrijpen moeten we de verschijningen van Jezus bekijken. We hoorden Petrus juist zeggen dat de opgestane Heer heeft gegeten en gedronken met Zijn vrienden. Dat zou dus willen zeggen dat hij na de opstanding nog steeds een lichaam had. Bij de verrijzenis houdt ge dus een lichaam van vlees en beenderen. [/SIZE]
[SIZE=4]Maar proberen we nog preciezer te zijn: welk lichaam zullen we dan hebben? Een van de dicipelen, Thomas geloofde niet in de opstanding. Toen Jezus aan hem verscheen zei Hij: steek uw vinger in de gaten van mijn handen en voeten en voel de opening in mijn zij. De verrezen Jezus heeft geen ander lichaam; Hij heeft Zijn eigenste lichaam dat geleden heeft en de lidtekens draagt van de kruisdood. [/SIZE]

[SIZE=4]Bij de opstanding hebben we dus een lichaam, meer zelfs: ons eigen persoonlijke lichaam. Dit is belangrijk want ons lichaam maakt deel uit van onze persoolijke geschiedenis en identitiet. Laten we nog meer klaarheid scheppen. Het lichaam van de verrezen Jezus heeft ongewone gaven. Zijn kruiswonden hinderen Hem niet, Hij verschijnt en verdwijnt dan weer en at en toe herkent men Hem niet direct. Dus Jezus verschijnt wel degelijk met Zijn lichaam, maar dat verrezen lichaam beschikt over andere vemogens dan van te voren. De opstanding transformeert onze lichamen ze worden als ware verheerlijkt en doordrongen van Gods kracht. Ze waren zwak, beperkt en sterfelijk maar ze worden onsterfelijk omdat de kracht van God hen vervult. Dat is toch wel een opmerkelijk perspektief. [/SIZE]
[SIZE=4]Met uw goedvinden willen we nu ingaan op de vragen over re-incarnatie. Broeders en zusters, re-incarnatie is ongewoon voor de bijbel en voor het christelijk geloof. En dat is makkelijk te begrijpen want onze God is een God van liefde die niet veroordeelt maar integedeel zonde vergeeft. In feite is re-incarnatie het regelrechte en onomkeerbare gevolg van fouten die wij begingen. In deze geloofsvisie is er geen God, nee niemand om u van uw zonden te redden en u te vergeven. Het gaat veel meer om een automatisch proces waarbij ge omwille van een slecht verleden re-incarneert in een ander lichaam, een ander leven. Er is niets dat bovendien beterschap garandeert; je moet u zelf maar zien te redden en zoveel levens leiden tot ge te perfectie bereikt. In deze theorie zijn God en Zijn erbarmen haast dramatisch afwezig. Het heeft dan ook niets te maken met het christelijk geloof. We geloven immers in een God die naar ons omziet omdat Hij liefde en erbarmen is. Dat toont de verrijzenis van Christus ook aan. Christus is gestorven voor ons terwijl we zondaars waren. De Vader heeft Hem doen opstaan om ons te rechtvaardigen als we in Hem geloven die voor ons gestorven en verrezen is. [/SIZE]
[SIZE=4]Dus we moeten ons niet inbeelden dat we in eigen kracht de perfectie kunnen bereiken door meerdere levens. Nee het is onze liefdevolle Heer die ons redt en gratis Zijn heil aanzegt doorheen de dood en opstanding van Zijn Zoon. Als christenen kunnen we moeilijk zeggen dat we re-incarneren. Nee, christenen geloven dat ze na de dood zullen verrijzen in de liefde en het erbarmen van God. De hebreeénbrief zegt: één[/SIZE] [SIZE=4]enkel paaslam volstaat. Dat geeft grote vreugde. [/SIZE]
[SIZE=4]Door de opstanding zullen we worden als de verrezen Heer dwz dat we vergoddelijkt worden. Ja, dat is Gods liefdevolle plan met ons: zorgen dat we helemaal op Hem gaan gelijken. Niet om ongedefinieert te leven op een aarde vol beperkingen, maar om ons vanuit deze wereld te laten binnentreden in Zijn koninkrijk van eeuwige jeugd via Zijn paaslam Jezus. [/SIZE]
[SIZE=4]Broeders en zusters, wij zullen opstaan dat is prachtig. Omdat elk mens zo een groot aanzien draagt moeten we het leven van ieder respecteren van conceptie tot laatste adem. Laten we niet langer als goddelozen leven maar zoeken wat boven is.[/SIZE]

Lukas 24 1 En op den eersten dag der week, zeer vroeg in den morgenstond, gingen zij naar het graf, dragende de specerijen, die zij bereid hadden, en sommigen met haar. 2 En zij vonden den steen afgewenteld van het graf. 3 En ingegaan zijnde, vonden zij het lichaam van den Heere Jezus niet. 4 En het geschiedde, als zij daarover twijfelmoedig waren, zie, twee mannen stonden bij haar in blinkende klederen. 5 En als zij zeer bevreesd werden, en het aangezicht naar de aarde neigden, zeiden zij tot haar: Wat zoekt gij den Levende bij de doden? 6 Hij is hier niet, maar Hij is opgestaan. Gedenkt, hoe Hij tot u gesproken heeft, als Hij nog in Galilea was, 7 Zeggende: De Zoon des mensen moet overgeleverd worden in de handen der zondige mensen, en gekruisigd worden, en ten derden dage wederopstaan. 8 En zij werden indachtig Zijner woorden. 9 En wedergekeerd zijnde van het graf, boodschapten zij al deze dingen aan de elven, en aan al de anderen. 10 En deze waren Maria Magdalena, en Johanna, en Maria, de moeder van Jakobus, en de andere met haar, die dit tot de apostelen zeiden. 11 En haar woorden schenen voor hen als ijdel geklap, en zij geloofden haar niet. 12 Doch Petrus opstaande, liep tot het graf, en nederbukkende, zag hij de linnen doeken, liggende alleen, en ging weg, zich verwonderende bij zichzelven van hetgeen geschied was. 13 En zie, twee van hen gingen op denzelfden dag naar een vlek, dat zestig stadien van Jeruzalem was, welks naam was Emmaus; 14 En zij spraken samen onder elkander van al deze dingen, die er gebeurd waren. 15 En het geschiedde, terwijl zij samen spraken, en elkander ondervraagden, dat Jezus Zelf bij hen kwam, en met hen ging. 16 En hun ogen werden gehouden, dat zij Hem niet kenden. 17 En Hij zeide tot hen: Wat redenen zijn dit, die gij, wandelende, onder elkander verhandelt, en waarom ziet gij droevig? 18 En de een, wiens naam was Kleopas, antwoordende, zeide tot Hem: Zijt Gij alleen een vreemdeling te Jeruzalem, en weet niet de dingen, die dezer dagen daarin geschied zijn? 19 En Hij zeide tot hen: Welke? En zij zeiden tot Hem: De dingen aangaande Jezus den Nazarener, Welke een Profeet was, krachtig in werken en woorden, voor God en al het volk. 20 En hoe onze overpriesters en oversten Denzelven overgeleverd hebben tot het oordeel des doods, en Hem gekruisigd hebben. 21 En wij hoopten, dat Hij was Degene, Die Israel verlossen zou. Doch ook, benevens dit alles, is het heden de derde dag, van dat deze dingen geschied zijn. 22 Maar ook sommige vrouwen uit ons hebben ons ontsteld, die vroeg in den morgenstond aan het graf geweest zijn; 23 En Zijn lichaam niet vindende, kwamen zij en zeiden, dat zij ook een gezicht van engelen gezien hadden, die zeggen, dat Hij leeft. 24 En sommigen dergenen, die met ons zijn, gingen heen tot het graf, en bevonden het alzo, gelijk ook de vrouwen gezegd hadden; maar Hem zagen zij niet. 25 En Hij zeide tot hen: O onverstandigen en tragen van hart, om te geloven al hetgeen de profeten gesproken hebben! 26 Moest de Christus niet deze dingen lijden, en alzo in Zijn heerlijkheid ingaan? 27 En begonnen hebbende van Mozes en van al de profeten, legde Hij hun uit, in al de Schriften, hetgeen van Hem geschreven was. 28 En zij kwamen nabij het vlek, daar zij naar toegingen; en Hij hield Zich, alsof Hij verder gaan zou. 29 En zij dwongen Hem, zeggende: Blijf met ons; want het is bij den avond, en de dag is gedaald. En Hij ging in, om met hen te blijven. 30 En het geschiedde, als Hij met hen aanzat, nam Hij het brood, en zegende het, en als Hij het gebroken had, gaf Hij het hun. 31 En hun ogen werden geopend, en zij kenden Hem; en Hij kwam weg uit hun gezicht. 32 En zij zeiden tot elkander: Was ons hart niet brandende in ons, als Hij tot ons sprak op den weg, en als Hij ons de Schriften opende? 33 En zij, opstaande ter zelfder ure, keerden weder naar Jeruzalem, en vonden de elven samenvergaderd, en die met hen waren; 34 Welke zeiden: De Heere is waarlijk opgestaan, en is van Simon gezien. 35 En zij vertelden, hetgeen op den weg geschied was, en hoe Hij hun bekend was geworden in het breken des broods. 36 En als zij van deze dingen spraken, stond Jezus Zelf in het midden van hen, en zeide tot hen: Vrede zij ulieden! 37 En zij verschrikt en zeer bevreesd geworden zijnde, meenden, dat zij een geest zagen. 38 En Hij zeide tot hen: Wat zijt gij ontroerd, en waarom klimmen zulke overleggingen in uw harten? 39 Ziet Mijn handen en Mijn voeten; want Ik ben het Zelf; tast Mij aan, en ziet; want een geest heeft geen vlees en benen, gelijk gij ziet, dat Ik heb. 40 En als Hij dit zeide, toonde Hij hun de handen en de voeten. 41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden, en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets om te eten? 42 En zij gaven Hem een stuk van een gebraden vis, en van honigraten. 43 En Hij nam het, en at het voor hun ogen. 44 En Hij zeide tot hen: Dit zijn de woorden, die Ik tot u sprak, als Ik nog met u was, namelijk dat het alles moest vervuld worden, wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en Psalmen. 45 Toen opende Hij hun verstand, opdat zij de Schriften verstonden. 46 En zeide tot hen: Alzo is er geschreven, en alzo moest de Christus lijden, en van de doden opstaan ten derden dage. 47 En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem. 48 En gij zijt getuigen van deze dingen. 49 En ziet, Ik zende de belofte Mijns Vaders op u; maar blijft gij in de stad Jeruzalem, totdat gij zult aangedaan zijn met kracht uit de hoogte. 50 En Hij leidde hen buiten tot aan Bethanie, en Zijn handen opheffende, zegende Hij hen. 51 En het geschiedde, als Hij hen zegende, dat Hij van hen scheidde, en werd opgenomen in den hemel. 52 En zij aanbaden Hem, en keerden weder naar Jeruzalem met grote blijdschap. 53 En zij waren allen tijd in den tempel, lovende en dankende God. Amen.

Opstanding uit de dood betekent heel simpel: een lijk dat weer levend wordt. Zelfs de Farizeeërs wisten het beter dan Jantje. Anders deden ze niet zoveel moeite het te beletten met o.a een wacht voor het graf.
Maja daar wil de duivel nix van wten, want dan moet hij zijn eigen ondergang toegeven.
In het evangelie staat ook dat Jezus over het meer van Genezareth liep.

Maar daarom wil dit nog niet zeggen dat het echt is gebeurd.

Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2007 om 22:38.
Oud 27 februari 2007, 22:45   #97
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En dan verder:

Het evangelie van Thomas.
Jezus is een sterfelijke mens. Een sekte leider/politieker?

Het evangelie van Paulus.
Jezus wordt vergoddelijkt. Thomas wordt een twijfelaar, een ongelovige.

Met elk verder evangelie wordt Jezus meer goddelijk tot hij tenslotte bij keizersbesluit God wordt.
Het evangelie van Thomas is vals en dat van Paulus ook. Paulus heeft brieven geschreven geen evangelie.
Ga eens de echte bijbel lezen ipv die onzin en gnostische zever.
Google eens bij vertalingen en bijbelkwesties.
Oud 27 februari 2007, 22:52   #98
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

[quote=system;2474652]
Citaat:

In het evangelie staat ook dat Jezus over het meer van Genezareth liep.

Maar daarom wil dit nog niet zeggen dat het echt is gebeurd.

Als dat niet echt gebeurd is dan gooi de rest ook weg, inclusief 10 geboden, normen en waarden en wordt islamiet. Kunt ge moorden en stelen en alles wat ge wil doen. Wat voor zin heeft de boodschap van Jezus als ze niet op feiten is gebouwd. Dan is Jezus nog een grotere bedrieger dan Moke en zijn allah
Er zijn ooggetuigen en zeg niet dat die bevooroordeelt waren. Dat waren de dicipelen alles behalve. Jezus had de handen vol ze te overtuigen , dus hun boodschap was alles behalve een wens boodschaap.
De dicipelen waren de beste ooggetuigen en journalisten ooit.
Kan de pers vandaag ivm waarheidsvinding en nieuws nog wat van leren.
Oud 27 februari 2007, 23:12   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Idd, lijkt mij ook.

Lukas 24
1 En op den eersten dag der week, zeer vroeg in den morgenstond, gingen zij naar het graf, dragende de specerijen, die zij bereid hadden, en sommigen met haar.
2 En zij vonden den steen afgewenteld van het graf.
3 En ingegaan zijnde, vonden zij het lichaam van den Heere Jezus niet.
4 En het geschiedde, als zij daarover twijfelmoedig waren, zie, twee mannen stonden bij haar in blinkende klederen.
5 En als zij zeer bevreesd werden, en het aangezicht naar de aarde neigden, zeiden zij tot haar: Wat zoekt gij den Levende bij de doden?
6 Hij is hier niet, maar Hij is opgestaan. Gedenkt, hoe Hij tot u gesproken heeft, als Hij nog in Galilea was,
7 Zeggende: De Zoon des mensen moet overgeleverd worden in de handen der zondige mensen, en gekruisigd worden, en ten derden dage wederopstaan.
8 En zij werden indachtig Zijner woorden.
9 En wedergekeerd zijnde van het graf, boodschapten zij al deze dingen aan de elven, en aan al de anderen.
10 En deze waren Maria Magdalena, en Johanna, en Maria, de moeder van Jakobus, en de andere met haar, die dit tot de apostelen zeiden.
11 En haar woorden schenen voor hen als ijdel geklap, en zij geloofden haar niet.
12 Doch Petrus opstaande, liep tot het graf, en nederbukkende, zag hij de linnen doeken, liggende alleen, en ging weg, zich verwonderende bij zichzelven van hetgeen geschied was.
13 En zie, twee van hen gingen op denzelfden dag naar een vlek, dat zestig stadien van Jeruzalem was, welks naam was Emmaus;
14 En zij spraken samen onder elkander van al deze dingen, die er gebeurd waren.
15 En het geschiedde, terwijl zij samen spraken, en elkander ondervraagden, dat Jezus Zelf bij hen kwam, en met hen ging.
16 En hun ogen werden gehouden, dat zij Hem niet kenden.
17 En Hij zeide tot hen: Wat redenen zijn dit, die gij, wandelende, onder elkander verhandelt, en waarom ziet gij droevig?
18 En de een, wiens naam was Kleopas, antwoordende, zeide tot Hem: Zijt Gij alleen een vreemdeling te Jeruzalem, en weet niet de dingen, die dezer dagen daarin geschied zijn?
19 En Hij zeide tot hen: Welke? En zij zeiden tot Hem: De dingen aangaande Jezus den Nazarener, Welke een Profeet was, krachtig in werken en woorden, voor God en al het volk.
20 En hoe onze overpriesters en oversten Denzelven overgeleverd hebben tot het oordeel des doods, en Hem gekruisigd hebben.
21 En wij hoopten, dat Hij was Degene, Die Israel verlossen zou. Doch ook, benevens dit alles, is het heden de derde dag, van dat deze dingen geschied zijn.
22 Maar ook sommige vrouwen uit ons hebben ons ontsteld, die vroeg in den morgenstond aan het graf geweest zijn;
23 En Zijn lichaam niet vindende, kwamen zij en zeiden, dat zij ook een gezicht van engelen gezien hadden, die zeggen, dat Hij leeft.
24 En sommigen dergenen, die met ons zijn, gingen heen tot het graf, en bevonden het alzo, gelijk ook de vrouwen gezegd hadden; maar Hem zagen zij niet.
25 En Hij zeide tot hen: O onverstandigen en tragen van hart, om te geloven al hetgeen de profeten gesproken hebben!
26 Moest de Christus niet deze dingen lijden, en alzo in Zijn heerlijkheid ingaan?
27 En begonnen hebbende van Mozes en van al de profeten, legde Hij hun uit, in al de Schriften, hetgeen van Hem geschreven was.
28 En zij kwamen nabij het vlek, daar zij naar toegingen; en Hij hield Zich, alsof Hij verder gaan zou.
29 En zij dwongen Hem, zeggende: Blijf met ons; want het is bij den avond, en de dag is gedaald. En Hij ging in, om met hen te blijven.
30 En het geschiedde, als Hij met hen aanzat, nam Hij het brood, en zegende het, en als Hij het gebroken had, gaf Hij het hun.
31 En hun ogen werden geopend, en zij kenden Hem; en Hij kwam weg uit hun gezicht.
32 En zij zeiden tot elkander: Was ons hart niet brandende in ons, als Hij tot ons sprak op den weg, en als Hij ons de Schriften opende?
33 En zij, opstaande ter zelfder ure, keerden weder naar Jeruzalem, en vonden de elven samenvergaderd, en die met hen waren;
34 Welke zeiden: De Heere is waarlijk opgestaan, en is van Simon gezien. 35 En zij vertelden, hetgeen op den weg geschied was, en hoe Hij hun bekend was geworden in het breken des broods.
36 En als zij van deze dingen spraken, stond Jezus Zelf in het midden van hen, en zeide tot hen: Vrede zij ulieden!
37 En zij verschrikt en zeer bevreesd geworden zijnde, meenden, dat zij een geest zagen.
38 En Hij zeide tot hen: Wat zijt gij ontroerd, en waarom klimmen zulke overleggingen in uw harten?
39 Ziet Mijn handen en Mijn voeten; want Ik ben het Zelf; tast Mij aan, en ziet; want een geest heeft geen vlees en benen, gelijk gij ziet, dat Ik heb.
40 En als Hij dit zeide, toonde Hij hun de handen en de voeten.
41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden, en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets om te eten?
42 En zij gaven Hem een stuk van een gebraden vis, en van honigraten. 43 En Hij nam het, en at het voor hun ogen.
44 En Hij zeide tot hen: Dit zijn de woorden, die Ik tot u sprak, als Ik nog met u was, namelijk dat het alles moest vervuld worden, wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en Psalmen.
45 Toen opende Hij hun verstand, opdat zij de Schriften verstonden.
46 En zeide tot hen: Alzo is er geschreven, en alzo moest de Christus lijden, en van de doden opstaan ten derden dage.
47 En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.
48 En gij zijt getuigen van deze dingen.
49 En ziet, Ik zende de belofte Mijns Vaders op u; maar blijft gij in de stad Jeruzalem, totdat gij zult aangedaan zijn met kracht uit de hoogte.
50 En Hij leidde hen buiten tot aan Bethanie, en Zijn handen opheffende, zegende Hij hen.

[SIZE=4][/SIZE]
Om te beginnen zijn alle evangelis geschreven door personen die het slechts uit tweede of zelfs derde en vierde graad wisten.
Ze waren toe reeds veelvuldig verteld en waarschijnlijk ook aangepast.
Daarna zijn ze nogeens 400 jaar later onder keizerlijk toezicht nagekeken en verbeterd. Wat voor hen niet bruikbaar was werd er uitverwijderd en vernietigd.

Daar komt bij dat het in het verleden zeer gebruikelijk is het graf van zware criminelen (wat hij was voor de Farizeeërs ) te bewaken en het lijk er uit te verwijderen en te verbranden. Dit om te verhinderen dat zij het godenrijk konden betreden. Geen lichaam was geen toegang tot de hemel of het godenrijk.

Een geloof dat zelfs nu nog word gevolgd door sommige oudere Christenen en Joden. De geest heeft immers het intacte aardse lichaam nodig op de dag des oordeel. Vroeger dacht men dit ook, voor de andere goddiensten had men het lichaam nodig om na de dood het godenrijk te kunnen betreden.
Dus voor elke toenmalige goddienst was het heel normaal om het lichaam van de heiligschenner en onruststoker uit zijn begraafplaats te verwijderen en te verbranden.
En daar hij over een grote schaar volgelingen beschikte, was de bewaking nodig om elke oproer bij zijn graf te vermijden.

Dus zelfs geschiedkundig is het lege graf en de bewaking met de meest normale toenmalige gebruiken te verklaren.

Het vinden van zijn beenderen zou er zelfs op wijzen dat hij niet echt als gevaarlijk voor het rijk en jodendom werd beshouwd.
Oud 27 februari 2007, 23:14   #100
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ga dan maar eerst eens een paar jaar bijbel studie volgen in een Christelijke(protestantse geloofsvorm) volgen. Zij zullen ze je dan wel tonen.

Hij neemt er drie tegelijk aan bij de doop van jezus. de triniteit

Hij verschijnd t als brandende struikvoor abraham Mozes
Hij verschijnd t als tegenstander voor benjamin Jakob (vandaar zijn bijnaam IsraËl: "hij die worstelt met God")
Hij verschijnd t als beschermer tegen de leeuwen voor David(hier wel onzichbaar) Daniël
hij verschijnd t als geest in de droom van noa. Jozef wordt verwittigd in een droom, Noa wordt gewoon aangesproken.
Hij verschijnd t als bedelaar( weet niet direct meer voor wie) H. Martinus?
Hij verschijnd t voor Mozes als stem. (brandende struik)

Dat zijn er enkele waar ik zodirect zonder bijbel aan denk.
Heb nu geen zin om deze open te slagen.
Ik merk dat je geen zin hebt om een bijbel open te slaan. Sorry voor m'n correctiedrang maar je 'argumenten' krioelden echt van de fouten. Je moet maw ook geen argumenten gebruiken die je niet kent.

Laatst gewijzigd door Judokus : 27 februari 2007 om 23:15.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be