![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() In de Sahara of het Baziliaans regenwoud is nog vrij veel plaats.
Niemands knecht, niemands meester. ---------- En er zijn hier nogal wat slaven die eisen dat er medische verzorging is, en water en elektriciteit enzo, dankzij inspanning van anderen. En recht op luiheid eisen ten koste van anderen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 28 februari 2007 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet goed gelezen hoeveel een werknemer in België kost? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar als ik mijn geld mag houden, dan kost hetzelfde werk al tweemaal zoveel... En als dit een algemene regel wordt, waar gaat U de werklozen met het juiste profiel vinden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ik vind het heeeel normaal dat rijke mensen of organisaties geld stoppen in bedrijven , met de bedoeling van winst te maken.
En de kleine spaarder/pensioenspaarder is eveneens een aandeelhouder. Die wil toch ook zijn rendementje? En ook zullen er altijd een hoop mensen nodig zijn die tijdens de nacht en dag werken om de elektriciteit..water in orde te houden. Of mensen die tot hun 30ste studeren om ons tandje pijnloos te trekken...enzovoorts. Of politie die wat orde op zaken houd... Iedereen rijk is iedereen straatarm. Maar La Belgique is dapper luierikken aan het kweken... We zullen zien hoe lang het nog gaat duren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En zoals balzac reeds in de 19 eeuw schreef : “Achter elk groot fortuin steekt een grote misdaad.” Msschn eens de moeite doen om drugsgelden in combinatie met aandelen in te tikken op een zoekmachine en wat opzoek werk te doen dan zul je al vlug merken dat de grote criminelen zelfs door de opbrengst van de aandelen beloont en gestimuleerd worden in hun praktijken.
![]() |
![]() |
#68 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 28 februari 2007 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() De moderne rijken hebben ofwel hard gewerkt, verstandig met hun geld omgesprongen.
Of door banditisme. Ik moet dat niet opzoeken, weet dat zo. In beide gevallen ga ik het niet afpakken, van die goede lieden. Maar hou u niet in, Armoede. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Rijken schofferen zal niet helpen.
Stappen achteruit of harder werken zal in La Belgique de leuze zijn. Ik denk eerder het eerste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Burgemeester
|
![]() U klaagt altijd over wat het een werkgever kost om een werknemer aan te nemen. Nooit bij stil gestaan hoeveel de aandelers verdienen op de arbeid verricht door die werknemer. En wil men de werkloosheid oplossen zal men de bestaande werkuren moeten verdelen onder de werkende en werkloze. Het bregnt de staat extra geld (belasting) op en ze hoeven geen extra uitgave te doen dus een dubbele winst. Dit vrijgekomen geld kunnen ze gebruiken om in de bedrijven de belastingsdruk te verlagen enkel en alleen indien de winsten die daaruit voortvloeien gaan naar werktestelling waardoor de arbeidsdruk aanzienlijk verlaagt.
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 2 maart 2007 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat men reeds een tijdje geen personeel (en zeker geen geschikt) meer vindt... ![]() Bijna geen werklozen meer in Kortrijk ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 2 maart 2007 om 15:10. Reden: Bronvermelding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel verdienen die als die voltijds tewerkgesteld zijn? Waarschijnlijk hebt U niet gelezen dat in Vlaanderen de tewerkstelling bijna volledig is? ![]() (of dat dit juist is weet ik natuurlijk niet... Wel weet ik dat een kennis van mij, meestal, geen personeel kan vinden voor ongeschoolde jobs. Mss verwachten velen een netto-inkomen van minstens 1500 euro, omdat ze mss denken dat dit maar evenveel is als het door het VWS gewenste basisinkomen ![]() (Let op, hé armoede, ik vind dat de werking van de VDAB erg ondermaats is.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Burgemeester
|
![]() Hi, duvelke ik heb het over poetsvrouwen die in het systeem diensten cheques werken het middel bij uitstek van de paarsgroene regering om te zeggen dat ze 40000 jobs bijgecreerd hebben. IK ken meerdere poetsvrouwen die onder dit systeem werken en ze werken eigenlijk aan een hongerloon.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister