![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, Liberalist_NL, dat is géén gedicht van Adriaan Roland Holst over krokussen en trekvogels.
Laatst gewijzigd door baarle : 28 februari 2007 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Termonde is zo Nederlands als Flessingue, mocht dat laatste je iets zeggen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 februari 2007 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Amstèrdamme klinkt anders behoorlijk Frans hoor. Om van Appèldorne maar te zwijgen.
Laatst gewijzigd door baarle : 28 februari 2007 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelden zoveel onzin gelezen..
Ik blijf erbij, België (of Vlaanderen) opdelen in stadsgewesten blijft de oplossing die het meeste rekening houdt met de economische en culturele realiteit. (In tegenstelling tot Liberalist_NL's absurde herverdelingen..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is het gebruikelijk een contra-argument aan te dragen, terwijl je iets afkraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Zoals in die thread waar je de verbondenheid van Brussel en Vlaanderen bleef ontkennen? Me dunkt dat ik daar genoeg argumentatie heb gegeven. Ik heb geen zin in een herhaling van dat scenario.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit verbondenheid ontkend. Enkel het Vlaams ''zijn'' van Brussel. Dat is heel wat anders qua nadruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk, het is best wel leuk om met Photoshop wat te spelen met de grenzen van de benelux, maar laten we nu eens realist blijven aub.
Een Groot-Nederland komt er niet. Toch niet in de eerste 50 jaar. Een Heel-Nederland is a helem�*�*l ondenkbaar. Nederland zal als land gewoon verder blijven bestaan zoals we het vandaag kennen. En Nederland doet het goed, dus waarom ook niet? Er gaan in Nederland geen stemmen op om ook maar iets te veranderen aan de staatsstructuur, laat staan aan de buitengrezen. Belgie dan. Belgie is een land op sterven. Van de hevigste flamingant tot de hevigste belgicist: iedereen is het erover eens dat de eenheid van het land quasi niet meer bestaat of toch minstens in groot gevaar is. Belgie verdampt en een Vlaamse natie ontstaat. Wallonie zit in een grote identiteitscrisis (een Waalse natie moet nog worden opgebouwd, als ze het al willen). Vlaanderen heeft een eigen vlag, volkslied, regering, parlement, media, publieke opinie, samenhorigheidsgevoel, cultuur,... kortom: Vlaanderen vormt een natie en heeft duidelijk afgebakende grenzen: ![]() Dit is de Vlaamse (deel)staat zoals ze vandaag bestaat binnen de Belgische federatie. Het is slechts een kleine (en noodzakelijke) stap om van diezelfde Vlaamse (deel)staat gewoon een volwaardige EU-lidstaat te maken. Weg communautaire problemen, weg taalproblemen, weg immobilisme, en de weg is vrij voor een beter bestuur. Brussel moet zelf maar over z'n lot beslissen (stadstaat, eu-district, wallobrux). |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() Citaat:
Maar geen nood : Maingain vindt nu al dat ons parlement daar weg moet. Hand in hand met Maingain knippen we de banden met Brussel door en gaan we naar een Vlaamse staat. ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 28 februari 2007 om 23:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een parlementsgebouw is trouwens snel verplaatst. Er zou een mooie nieuwe 'regeringswijk' in Antwerpen kunnen gebouwd worden bijvoorbeeld. Ook de VRT kan verhuizen, want nu zitten ze toch in verouderde gebouwen. ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 1 maart 2007 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als iets onzin is, dan moet dat gewoon gezegd worden. En jouw stratego-spelletje is onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tiens, er zit een gat in je kaart. Waar dient dat voor?
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 1 maart 2007 om 06:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg je altijd. Maar ik heb deze post gestart omdat ik wil weten wat jullie ervan vinden, niet hoe dom ik het wel of niet heb aangepakt. Steek je tijd liever in bekritiseren, niet in bot afkraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik een draad start over pakweg de noodzaak om Zuid- en Noord-Holland te laten onderlopen om de stijging van het waterpeil tegen te gaan, zal geen mens die bij zijn verstand is de moeite nemen om "argumenten" te weerleggen. Mutatis mutandis... Laatst gewijzigd door baarle : 1 maart 2007 om 09:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar het me wel om te doen is, heb ik al vaak gezegd: informeer je minimaal alvorens sterke standpunten in te nemen. Citaat:
Verder is mijn voorstel op dit punt zeer goed te vergelijken met het jouwe: het is absurd, lost niets op, schoffeert mensen en heeft geen uitstaans met de realiteit. Laatst gewijzigd door baarle : 1 maart 2007 om 09:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben Limburger én Vlaming.
![]() |