Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 00:03   #41
Marlboro
Banneling

Standaard

Toen in borgerhout die rellen waren mee abou dada en waar zeer veel onschuldige mensen hun winkels werden vernield?
Is patje er dan bij geweest en heeft hij deze mensen vergoed?Ik denk het niet.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:05   #42
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Toen Van Holsbeeck neergestoken werd en men nog dacht dat het allochtonen waren stond het land in rep en roer en stond elke krant er vol van. Uw punt?
Hug?De dader(s) was/waren naar mijn weten weldegelijk allochtonen.Mensen die gewoon naar hier komen zijn in de eerste plaats vreemdeling maar automatisch ook allochtoon.

Een zigeuner is sowieso een allochtoon.
Oud 1 maart 2007, 00:19   #43
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Hug?De dader(s) was/waren naar mijn weten weldegelijk allochtonen.Mensen die gewoon naar hier komen zijn in de eerste plaats vreemdeling maar automatisch ook allochtoon.

Een zigeuner is sowieso een allochtoon.

Schreef ik allochtoon? Ik bedoelde Marokkaan
Oud 1 maart 2007, 00:39   #44
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Schreef ik allochtoon? Ik bedoelde Marokkaan
Mag ik er u op wijzen dat het in eerste instantie de MEDIA is die dit naar buiten heeft gebracht?
Daar is de grote fout begonnen.
Ik vind vooraleer je iets zegt,zorg dat je er 100% zeker van bent.
Oud 1 maart 2007, 05:36   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mag ik er u op wijzen dat het in eerste instantie de MEDIA is die dit naar buiten heeft gebracht?
Daar is de grote fout begonnen.
Ik vind vooraleer je iets zegt,zorg dat je er 100% zeker van bent.
Tja, en zelfs geen éne Marokkaan die heeft gereageerd nadat ze de video lieten zien waar die gasten op te zien waren hé. Als er nu iémand had geweten dat dit geen Marokkanen waren, zullen het toch wel de marokkanen zelf geweest zijn zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:23   #46
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tja, en zelfs geen éne Marokkaan die heeft gereageerd nadat ze de video lieten zien waar die gasten op te zien waren hé. Als er nu iémand had geweten dat dit geen Marokkanen waren, zullen het toch wel de marokkanen zelf geweest zijn zeker?
Misschien wel. Misschien niet.
Herken jij een Duitser, Nederlander, Amerikaan,... ?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:36   #47
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Familie Azouagh ontvangen door burgemeester Janssens
28/02/2007 10:42:54

De Marokkaanse familie die onlangs onaangenaam verrast werd door een inval van de politie van Hasselt, is ontvangen door burgemeester Janssens. Hij beloofde de familie dat hij een brief zal schrijven naar de procureur van Hasselt, met de vraag om de zaak zo snel mogelijk uit te klaren.

Bron/ATV

Das natuurlijk weer den truk om bij de allochtonen te slijmen,en dat terwijl wij hen ervoor betalen,zou hij dat ook hebben gedaan voor een Vlaming
Patrick Janssens is burgemeester dankzij de allochtone stemmen van Antwerpen. Hem is de overwinning gegund tegen het Vlaams Belang. Een partij die de verkiezingen zou gewonnen hebben met Vlaamse stemmen alleen.

En nu is het tijd voor Pay-Back. Of denk je dat dat engagement voor niks komt?

-Meer aandacht voor de kwesties van Noord-Afrikanen en Turken
-Meer respect voor het Islamitische geloof, waaronder Halal slachten
-Meer engagement vanwege het Antwerps stadsbestuur voor de verschillende islamitische VZW's die bijdragen tot de Noord-Afrikaanse eigenheid, geloof in Islam, en cultuur
-Een kordaat optreden tegen het racistische Antwerpse Politie, die dringend een weerspiegeling moet worden van de bevolking.

En het komt er overigens, maar de beste zaken zie je niet in media
Oud 1 maart 2007, 09:54   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je zou Uw werkelijk moeten schamen om dit zo te zeggen,misbruik op mijn kosten maken NTB.
Ik word hier echt pissie van
Waar ik soms pissig van word, duveltje382, is van je zonder enige zinnige argumentatie wild om je heen schoppen her en der op het forum. Er is geen sprake van misbruik. De burgemeester doet gewoon zijn job.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:55   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Welke gemoederen bedaren?
Citaat:
Het incident beroert al dagen de gemoederen in Borgerhout.
Oud 1 maart 2007, 10:00   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is scheef beleid...meer kan ik daar niet opzeggen.
Ik ben nooit bij de burgemeester uitgenodigd toen ze mijn huis overhoop zijn komen halen en ze zich vergist hadden.
En mijn gemoederen moesten op dat moment ook bedaard worden...en heb ook geen schadevergoeding gezien omdat ze fout gehandeld hebben ofzo...
Tja jurgen79 dan heb jij duidelijk niet zo op je strepen gestaan als deze familie hé. Mocht mij zoiets overkomen, dan zou ik het er ook niet bij laten hoor... Wat men hier dus die familie verwijt is dat ze zich niet zomaar neerlegt bij de gang van zaken. En dat is nochtans - zoals ik al eerder zei - hun goed recht.
Oud 1 maart 2007, 10:07   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Moet de politie zich verontschuldigen omdat ze hun job deden ?
Ik weet niet of ze hun job deden. Het is best mogelijk dat ze brutaler te werk zijn gegaan dan nodig. Dat gebeurt wel vaker...

Citaat:
De fout ligt blijkbaar bij de procureur.
Deze heeft aangeboden om de materiële en morele schade te vergoeden, wat wilt men meer als verontschuldiging ? Een bedevaart naar scherpenheuvel ?
Misschien gewoon een duidelijke openbare "sorry, we hebben een vergissing begaan en deze familie is totaal onschuldig". Dat is voor hen blijkbaar belangrijker dan een morele schadevergoeding. Je weet toch ook wel dat velen rederen "waar rook is, is vuur" hé...

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 10:07.
Oud 1 maart 2007, 10:09   #52
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wat met de anderen dan ? Wie gaat hun verdedigen ?
Het staat iedereen vrij om zo'n praktijken aan te klagen en een onderhoud met de burgemeester te vragen.
Oud 1 maart 2007, 10:11   #53
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Tja jurgen79 dan heb jij duidelijk niet zo op je strepen gestaan als deze familie hé. Mocht mij zoiets overkomen, dan zou ik het er ook niet bij laten hoor... Wat men hier dus die familie verwijt is dat ze zich niet zomaar neerlegt bij de gang van zaken. En dat is nochtans - zoals ik al eerder zei - hun goed recht.
Ik ben misschien niet zo een profiteurke en aandachtsvragerke?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 10:19   #54
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als dit bij de vlaming gebeurt dan reageert daar niemand op, de meeste mensen geloven het niet eens, hij zal wel schuldig zijn anders doet de politie zoiets niet.
Je kletst uit je nek. Kijk eens naar deze thread bijvoorbeeld over enkele gevallen van ongeoorloofd politie-optreden. Let vooral ook op wie daartegen reageert en wie het goedpraat

Dacht je nu trouwens echt dat alles wat een burgemeester doet de pers haalt?
Oud 1 maart 2007, 10:21   #55
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben misschien niet zo een profiteurke en aandachtsvragerke?
Dat heeft niets met profiteren te maken, beste jurgen79, maar alles met terecht opkomen tegen onaanvaardbare praktijken. Je kan die familie niet verwijten dat zij zo'n zaken niet zonder meer laten passeren. Integendeel.
Oud 1 maart 2007, 10:27   #56
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben ze gelijk. Volledig onverantwoord zo door dhimmies behandeld te worden. Er doen al geruchten de ronde dat de Arabische liga bij De Gucht gaat tussenkomen zoals bij de carnaval in Aalst.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 10:29   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets met profiteren te maken, beste jurgen79, maar alles met terecht opkomen tegen onaanvaardbare praktijken. Je kan die familie niet verwijten dat zij zo'n zaken niet zonder meer laten passeren. Integendeel.
Een huiszoeking is onderworpen aan strikte regels en kan enkel gebeuren op bevel van de onderzoeksrechter dacht ik.

Vooraleer men in specifieke gevallen "gezocht" heeft kan men moeilijk iemand aanklagen.
Dat er dikwijls op de verkeerde plaatsen "gezocht" wordt lijkt me daarbij heel normaal. Vele misdrijven zijn als een puzzel die moet worden opgelost. Zo'n huiszoeking dient dan tevens ook om de onschuldigen uit te kunnen sluiten van verdenking.

Bij een huiszoeking geef je dus geen weerstand laat men de politie hun werk uitvoeren en geeft men zoveel mogelijk medewerking als je weet dat je toch onschuldig zijt.

Het betreffende gezin had dit ook op de geijkte manier kunnen ondergaan: in alle beleefdheid en in alle kalmte.
Als je met een paar man op de politie inbeukt of begint te krijsen al zat men in een bedouinenkamp, dan is dit niet echt bevorderlijk.

Dat Janssens die mensen nu specifiek gaat ontvangen in zijn stadhuis is een kaakslag voor de duizenden mensen die OOK onschuldig aan een huiszoeking werden onderworpen en gewoon de juiste manier van handelen hebben gevolgd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 10:32   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat iedereen vrij om zo'n praktijken aan te klagen en een onderhoud met de burgemeester te vragen.
...zoals het de pers vrijstaat om aan alle aanklachten de nodige mediabelangstelling te geven...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 10:47   #59
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een huiszoeking is onderworpen aan strikte regels en kan enkel gebeuren op bevel van de onderzoeksrechter dacht ik.

Vooraleer men in specifieke gevallen "gezocht" heeft kan men moeilijk iemand aanklagen.
Dat er dikwijls op de verkeerde plaatsen "gezocht" wordt lijkt me daarbij heel normaal. Vele misdrijven zijn als een puzzel die moet worden opgelost. Zo'n huiszoeking dient dan tevens ook om de onschuldigen uit te kunnen sluiten van verdenking.

Bij een huiszoeking geef je dus geen weerstand laat men de politie hun werk uitvoeren en geeft men zoveel mogelijk medewerking als je weet dat je toch onschuldig zijt.

Het betreffende gezin had dit ook op de geijkte manier kunnen ondergaan: in alle beleefdheid en in alle kalmte.
Als je met een paar man op de politie inbeukt of begint te krijsen al zat men in een bedouinenkamp, dan is dit niet echt bevorderlijk.

Dat Janssens die mensen nu specifiek gaat ontvangen in zijn stadhuis is een kaakslag voor de duizenden mensen die OOK onschuldig aan een huiszoeking werden onderworpen en gewoon de juiste manier van handelen hebben gevolgd.
Jij was blijkbaar aanwezig bij de huizoeking, Circe? Hoe weet jij nu of ze die huiszoeking niet op de geijkte manier hebben ondergaan? Hoe weet jij nu of die huiszoeking op een aanvaardbare manier is verlopen? Je onvoorwaardelijke vertrouwen in politie en gericht in deze zijn bijna ontroerend.

Ach, voor jou is alles wat betreft allochtonen een kaakslag... dat liedje kennen we ondertussen al!
Oud 1 maart 2007, 10:47   #60
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...zoals het de pers vrijstaat om aan alle aanklachten de nodige mediabelangstelling te geven...
En is die familie verantwoordelijk voor de pers?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be