![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Een lid van de extreem-rechtse BNP (British National Party) had een procedure aangespannen tegen zijn vakbond ASLEF (vakbond voor treinbestuurders) toen ze hem uit hun vakbond zetten omwille van zijn engagement voor het BNP. Een Brits hof gaf hem in eerste instantie gelijk maar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelde eergisteren anders.
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Een apolitieke vakbond mag niemand weren.Extreemrechts is niet tegen vakbonden wel tegen die met een politiek kleurtje.Kleurloze eenheidssyndikaten zijn als enige aanvaardbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Bij deze geeft het Europees Hof u ongelijk.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() John's interventies worden echte dijenkletsers
![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() De Rechten Van De Mens zijn dus volgens u niet het verdedigen waard? Of staat u er in het geheel niet achter misschien?
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Vakbonden zijn nooit apolitiek geweest!
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En in de vakbond heeft men nogal eens de neiging om iedereen die kritiek heeft op de bond, ik zeg maar iets, die enkele honderden bij VW Vorst die zich niet kunnen vinden in de "voorstellen" van de directie, OOK als extreem-rechts af te stempelen en bijgevolg uit de bond te zetten. Win-Win situatie... heuhm... Win² voor de bondleiding bedoel ik dan. Want ze hebben intern iedereen in lijn (wegens, je krijgt de stikker "extreem rechts" en je vliegt buiten), en als tweede, ze kunnen naar de buitenwereld overkomenals een groep arbeiders die op 1 lijn staan ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Je bedoelt dat stukje papier met een paar regeltjes op die door de meerderheid van de wereld niet eens gekend is, laat staan erkend? 100 miljoen mensen in Europa. 5.9 miljard mensen elders. Zelfs de Qur'an heeft een doelpubliek dat 10x groter is dan uw vod ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Bij VW Vorst gaat het om een harde kern uit Henegouwen. Wat mij verwonderd is dat u hier beweert dat de vakbond deze mensen als extreem-rechts zou afschilderen. Dat is niet gebeurd en zal ook nooit gebeuren. daar is ook geen reden voor trouwens. Er is ook TOTAAL geen sprake om deze mensen uit de vakbond te verwijderen. Verder pleit het voor de vakbonden dat ze openlijke meningsverschillen toegeven. Dit in tegenstelling tot de kadaverdiscipline en terugfluitpolitiek van een aantal partijen zoals VB en Open VLD.
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U antwoordt niet op de essentie van de vraag: gelooft u in het feit dat elke mens grondrechten heeft zuiver en alleen gebaseerd op het feit dat hij/zij een mens is?
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
En zo "neen" zeggen tegen alles, is toch extreem-rechts ofniet soms ![]() Citaat:
Ook in België worden mensen onmiddelijk uit de vakbond gezet omdat ze opkomen voor een VB-lijst. En daar komt niet eens een proces van. Zelfs de VLD is nog rechtvaardiger. Zowel Beysen als Coveliers als DeDecker hebben hun uitzetting kunnen verdedigen in een "schijn"-partij commissie omdat dit zo in het manifest van (Open) VLD staat.
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Als ik lees hoe het de plicht is van moslims om voor elkaar op te komen, en ik zie hoe omwille van cartoons versprijd in Europa (naast het feit dat het het woord is van god), men op straat komt op de andere kant van de wereld, dan geloof ik daar in. Maar het Europese verdrag van de rechten van de mens, waarin afvalligheid en ketterij als basisrecht is opgenomen? Neen beste vriend, die atheistische vod geschreven door mensen heeft in mijn ogen geen waarde.
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben ketter en daar ben ik trots op. (Welaan, moet u nu geen kreupelhout aansleuren om mij op de brandstapel te gooien)
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ongeacht wat ik vind van de redenen waarom ze staakten of de consequenties, dat ze er nu mee stopten getuigt idd van pijpendanserij naar de bazen. Want wat hier nu gebeurd is is niets meer of minder dan eerst harde taal naar de werknemers toe, tot de directie zegt dat hun geduld op is en ze de boel dichtdoen, waarna men de luidsprekers vervangt met een piepstemmetje, en voor de camera's doodleuk zeggen dat al de sfeerverziekers (uw henegouwenaars) weldra niet meer bij de vakbond horen als ze nog weerspannig blijven. Het lijkt er een beetje op dat zou de fabriek sluiten, ook de Vakbond delegees hun job zouden verliezen, en dat kunnen ze niet maken hé ![]() Maar als ik het goed voor heb, hebben ze de vakbond-leiding fameus voor schut gezet. Want ondanks dat er nu "ja" is gestemt op het recente referendum, is't het absoluut niet zeker dat Audi er nu wel zal komen. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
PS: inderdaad, geen argumentatie van mijn kant deze keer, het moeten niet altijd dezelfden zijn die serieus proberen te discussiëren
![]() |