Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 16:28   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Gemoei? Ik denk dat je niet goed begrijpt hoe de vork in de steel zit. Deze zaak zorgde blijkbaar voor enige onrust in Borgerhout. Om de gemoederen te bedaren heeft de burgemeester de familie dus ontvangen. Dat is zijn taak als burgemeester.
Kul in pakkes,wat zit jij daar te zeveren,ik volg het Antwerps nieuw op de voet en heb daar niets van gehoord,trouwens het is al meer dan 3weken geleden dat dit gebeurden en we hebben zekers geen rellen gekend....
Oud 1 maart 2007, 16:28   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat heb ik begrepen ja en de vraag was hoe ?
Een bedevaart naar Scherpenheuvel of is een knieval voldoende ?
Gewoon toegeven dat ze onnodig bruut te werk zijn gegaan en hun verontschuldigingen aanbieden. That's it. Zeggen dat je een morele schadevergoeding zult betalen, is niet hetzelfde. Dat is trouwens het parket die dat aanbod heeft gedaan. De politie blijft volhouden dat ze niets verkeerd hebben gedaan
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:30   #83
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kul in pakkes,wat zit jij daar te zeveren,ik volg het Antwerps nieuw op de voet en heb daar niets van gehoord,trouwens het is al meer dan 3weken geleden dat dit gebeurden en we hebben zekers geen rellen gekend....
Stond nochtans te lezen in een artikel hier in de thread. Moeten ze dan wachten tot er effectief rellen zijn om de gemoederen te bedaren? Het punt is gewoon dat de politie onnodig bruut is tewerk gegaan en dat weigert te erkennen. Dat zorgde voor wrevel.
Oud 1 maart 2007, 16:31   #84
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De insinuatie op het einde van uw post is zonder meer belachelijk.
Deze uitspraak bewijst mij dat u nog nooit in de "bak" heeft gezeten. Anders zou u weten dat minstens 75 % van de bevolking daar van vreemde origine is.

Ik heb is te gast geweest in de gevangenis van Antwerpen, op de B-vleugel. Toen ik daar naar de wandeling ging bleken er 150 marocanen rond te lopen en 2 blanken, waarvan ene een Hollander was.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:38   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Deze uitspraak bewijst mij dat u nog nooit in de "bak" heeft gezeten.
Gelukkig niet nee...

Citaat:
Anders zou u weten dat minstens 75 % van de bevolking daar van vreemde origine is.
Het ging niet eens over die percentages (waarover ik hier zelfs niet eens wens te discussiëren). Het ging over het verband met de zaak waarover die hier gaat... want wat insinueerde hij daarmee? Het klassieke "waar ook is, is vuur" verhaaltje? Of dat de politie-aanpak daarmee gerechtvaardigd is? Of dat Noordafrikanen die slecht worden behandeld geen recht hebben op een onderhoud met de burgemeester? Allemaal even belachelijk dus...
Oud 1 maart 2007, 16:44   #86
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemoei? Ik denk dat je niet goed begrijpt hoe de vork in de steel zit. Deze zaak zorgde blijkbaar voor enige onrust in Borgerhout. Om de gemoederen te bedaren heeft de burgemeester de familie dus ontvangen. Dat is zijn taak als burgemeester.
Ha dus als je genoeg kabaal maakt wordt je gehoord ... of begrijp ik je weer verkeerd ?
Oud 1 maart 2007, 16:44   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon toegeven dat ze onnodig bruut te werk zijn gegaan en hun verontschuldigingen aanbieden. That's it. Zeggen dat je een morele schadevergoeding zult betalen, is niet hetzelfde. Dat is trouwens het parket die dat aanbod heeft gedaan. De politie blijft volhouden dat ze niets verkeerd hebben gedaan
Als de politie iets misdaan heeft volstaan verontschuldigingen niet.
Dan moeten ze een sanctie krijgen voor onbetamelijk gedrag.
Of de slachtoffers schuldig zijn of niet maakt zelfs niet uit, ook schuldigen hebben recht op een correcte behandeling.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:50   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de slachtoffers schuldig zijn of niet maakt zelfs niet uit, ook schuldigen hebben recht op een correcte behandeling.
Ja, natuurlijk is het zo dat de politie alleen maar orders uitvoert van het parket, dus nee ze zijn niet verantwoordelijk.

Afgezien dan van alles wat de politie pikt en speciaal kapot stampt tijdens een huiszoeking. Inderdaad, er zijn VEEL corrupte flikken. En eigenlijk zijn alle politiemensen corrupt tot spijt van wie het niet wil/kan horen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 1 maart 2007 om 16:51.
Oud 1 maart 2007, 16:53   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut akkoord.

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat schuldigen niet correct moeten behandeld worden.
Oud 1 maart 2007, 16:54   #90
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ha dus als je genoeg kabaal maakt wordt je gehoord ... of begrijp ik je weer verkeerd ?
Hij moet niet luisteren naar het volk, maar naar het ju�*ste volk... of begrijp ik je verkeerd ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:54   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk is het zo dat de politie alleen maar orders uitvoert van het parket, dus nee ze zijn niet verantwoordelijk.
Ze zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de manier waarop ze hun taak uitoefenen.
Oud 1 maart 2007, 16:55   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stond nochtans te lezen in een artikel hier in de thread. Moeten ze dan wachten tot er effectief rellen zijn om de gemoederen te bedaren? Het punt is gewoon dat de politie onnodig bruut is tewerk gegaan en dat weigert te erkennen. Dat zorgde voor wrevel.
Breken er telkens rellen uit als iemand zich onheus behandeld voelt door de politie?
Of worden er nooit fouten gemaakt bij inboorlingen ?
Of kunnen alleen inboorlingen liegen zodat we ze niet op hun woord geloven ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:55   #93
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Je begrijpt mij inderdaad weer verkeerd.
Oud 1 maart 2007, 16:56   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Breken er telkens rellen uit als iemand zich onheus behandeld voelt door de politie?
Er zijn nergens rellen geweest.

Citaat:
Of worden er nooit fouten gemaakt bij inboorlingen ?
Natuurlijk wel. En dan?

Citaat:
Of kunnen alleen inboorlingen liegen zodat we ze niet op hun woord geloven ?
Suggereer je nu dat de familie liegt, Bobke?
Oud 1 maart 2007, 16:57   #95
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de manier waarop ze hun taak uitoefenen.
Ja? En bij wie ga je dan klacht neerleggen als ze tijdens een huiszoeking je geld of juwelen stelen of bevoorbeeld hun eigen bewijsmateriaal meebrengen?

Verschaeve
Oud 1 maart 2007, 17:02   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? En bij wie ga je dan klacht neerleggen als ze tijdens een huiszoeking je geld of juwelen stelen of bevoorbeeld hun eigen bewijsmateriaal meebrengen?
ombudsdienst,of http://www.comitep.be/nl/nl.html maar zeker niet aansturen op rellen zoals onze Moslim vrienden doen...
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:03   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men bij een huiszoeking systematisch alle binnendeuren begint af te sluiten, dan is het niet meer dan normaal dat onder die omstandigheden de politie die deuren intrapt.

Volgens de getuige op het ATV filmpje hadden ze gezien dat er buiten een hele politiemacht stond. Ze wisten dus dat het geen inbrekers waren. In dat geval ben je als burger verplicht je te houden aan de opdrachten van die politie. Tevens is het zo dat de personen aanwezig in het huis waar die huiszoeking plaatsvind onder geen beding het huis mogen verlaten of contact hebben met de buitenwereld (geen telefoon etc...)

Moeten we nu aannemen dat deze grote familie (ouders, vijf kinderen) zich braafjes hielden aan de wettelijke regels? Of mag er toch een haartje op mijn hoofd ervan uitgaan dat ze dit NIET deden?
7 personen kunnen ze moeilijk in het oog houden, zeker als er geen blijk van medewerking gegeven wordt (alle deuren op slot): bijgevolg is het eenvoudiger iedereen in de boeien te slaan en in één kamer onder te brengen.

Met een beetje normale medewerking had dit alles niet hoeven te gebeuren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:05   #98
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
ombudsdienst,of http://www.comitep.be/nl/nl.html maar zeker niet aansturen op rellen zoals onze Moslim vrienden doen...
En wat zal dat helpen?

Ik ken iemand waar bij een huiszoeking 850€ verdween, het comite P zei ja we kunnen niets doen want het is woord tegen woord.

Comite P Hahahah!

Verschaeve
Oud 1 maart 2007, 17:05   #99
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Hij moet niet luisteren naar het volk, maar naar het ju�*ste volk... of begrijp ik je verkeerd ?
Nope hij moet luisteren naar ALLE volk die hem nodig heeft, en niet naar het volk dat HIJ nodig heeft voor z'n stemmen te halen
Oud 1 maart 2007, 17:06   #100
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als men bij een huiszoeking systematisch alle binnendeuren begint af te sluiten, dan is het niet meer dan normaal dat onder die omstandigheden de politie die deuren intrapt.

Volgens de getuige op het ATV filmpje hadden ze gezien dat er buiten een hele politiemacht stond. Ze wisten dus dat het geen inbrekers waren. In dat geval ben je als burger verplicht je te houden aan de opdrachten van die politie. Tevens is het zo dat de personen aanwezig in het huis waar die huiszoeking plaatsvind onder geen beding het huis mogen verlaten of contact hebben met de buitenwereld (geen telefoon etc...)

Moeten we nu aannemen dat deze grote familie (ouders, vijf kinderen) zich braafjes hielden aan de wettelijke regels? Of mag er toch een haartje op mijn hoofd ervan uitgaan dat ze dit NIET deden?
7 personen kunnen ze moeilijk in het oog houden, zeker als er geen blijk van medewerking gegeven wordt (alle deuren op slot): bijgevolg is het eenvoudiger iedereen in de boeien te slaan en in één kamer onder te brengen.

Met een beetje normale medewerking had dit alles niet hoeven te gebeuren!
Jaja, ordnung must sein hé Circe.

Ik vind het zonder meer hilarisch dat je de gang van zaken nog normaal vindt ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be