Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 18:56   #201
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Typisch voor de Vlaams Blokkers op gemeentelijk niveau.
Op nationaal niveau zijn ze geniepiger, en véééél slechter.
Maar hun Hitler snor groeit aan de binnenkant. Of hoger
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:05   #202
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
Nu zijn er nog moorden door haat en racisme. Binnenkort ook zeer zeker op holebi's.
In het boek '' De weg van de Moslim'' doet men al die oproep.
In Nederland verboden, maar hier geen probleem.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 maart 2007 om 00:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:21   #203
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Typisch voor de Vlaams Blokkers op gemeentelijk niveau.
Tja,tis erg,als ik naar de gemeenteraad in mijn gemeente ga dan zit meer van de helft ervan niets te doen,ze doen hun mond niet open en ik denk dat velen niet eens weten waar het over gaat.Achja,tis juist;de 150 euro die ze krijgen is weer in de pokket natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid;er zitten geen vb'ers bij in mijn gemeente.

Denk jij nu echt dat er geen vele sukkelaars bijlopen in andere partijen?
Hoe komt het toch dat ik dat allemaal weet,zelf zie en dus ook gehoord heb?Achja,tis juist,ik ben een mens die buiten komt,die mijn oor te luister leg,die naar de gemeenteraad af en toe eens gaat ect....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:26   #204
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tja,tis erg,als ik naar de gemeenteraad in mijn gemeente ga dan zit meer van de helft ervan niets te doen,ze doen hun mond niet open en ik denk dat velen niet eens weten waar het over gaat.Achja,tis juist;de 150 euro die ze krijgen is weer in de pokket natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid;er zitten geen vb'ers bij in mijn gemeente.

Denk jij nu echt dat er geen vele sukkelaars bijlopen in andere partijen?
Hoe komt het toch dat ik dat allemaal weet,zelf zie en dus ook gehoord heb?Achja,tis juist,ik ben een mens die buiten komt,die mijn oor te luister leg,die naar de gemeenteraad af en toe eens gaat ect....
Beweer je nu dat je met zekerheid kan stellen dat er geen enkele VB'er zich daar in jouw gemeente aan zou bezondigen?
Oud 1 maart 2007, 00:26   #205
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
Nu zijn er nog moorden door haat en racisme. Binnenkort ook zeer zeker op holebi's.
Grappig dat je dat zegt. In onze steden worden holebi's geregeld in mekaar geramd. Het blijkt nogal eens vaak te gaan om Islamitische "jongeren". Maar Patrick Dewael heeft er werk van gemaakt om te zorgen dat bij die delicten nooit gewag mag worden gemaakt van homofobie of enige andere vorm van homohaat. Het komt gewoon niet in het politierapport. Het mag juridisch niet meespelen.

En nu gij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 maart 2007 om 00:26.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:51   #206
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Grappig dat je dat zegt. In onze steden worden holebi's geregeld in mekaar geramd. Het blijkt nogal eens vaak te gaan om Islamitische "jongeren". Maar Patrick Dewael heeft er werk van gemaakt om te zorgen dat bij die delicten nooit gewag mag worden gemaakt van homofobie of enige andere vorm van homohaat. Het komt gewoon niet in het politierapport. Het mag juridisch niet meespelen.

En nu gij.
Interessant. Ik vraag me toch af met welke bovennatuurlijke krachten die Islamitische "jongeren" kunnen zien ofdat iemand een holebi is?

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 1 maart 2007 om 00:52.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:03   #207
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
De Brugse correctionele rechtbank heeft een man uit Tielt veroordeeld tot twaalf maanden cel, waarvan de helft effectief, wegens racisme.

Hitler-groet

De man bracht vorig jaar in Tielt de Hitler-groet vergezeld van een reeks racistische opmerkingen, aan een groepje Kosovaren. Later verwondde hij een politieagent die tussenbeide kwam.

Naast de gevangenisstraf moet de man ook 500 euro boete betalen en een schadevergoeding ophoesten voor de politieman.

Bron: Lokale pers

Uiteraard heeft het VB daar weeral absoluut niks mee te maken...
Awel, bewijs nu eens dat het dat wel doet.
Ge moet weten, die gast is rond de 40, woont nog bij zijn ouders, zit iedere dag op café na zijn ploegwerk, naast ftinessen zijn enige hobby, staat alleen op om naar een ander te gaan, kan geen vrouw met rust laten, is agressief als de beesten ('k kan der van meespreken), is nen rabiate racist, en nog veel meer... Hij trok overigens om de haverklap wel een pitabar of nachtwinkel binnen om de racist uit te gaan hangen. Twas absoluut zijn eerste keer niet.
Maar van al die keren dat ik hem gezien heb, heb ik nooit kunnen zeggen dat die gast, die er trouwens zelf Albanees uitziet, door het VB werd gestuurd in zijn doen en laten.

En jij, die geen fluit van de vent afweet, gaat eens gaan beweren dat het VB hiervoor verantwoordelijk is.

Naar verluidt werden die Russische skinheads die verleden week in St. Petersburg wat Kaukasiërs aftroefden ook door het VB gedreven...

Onnozelaar!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:06   #208
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Beweer je nu dat je met zekerheid kan stellen dat er geen enkele VB'er zich daar in jouw gemeente aan zou bezondigen?
Ik vraag het me ook af, want Griffin weet dat het typisch is voor VB-ers op gemeentelijk niveau. Griffin is dan ook heel erg slim. Hij weet werkelijk alles.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 1 maart 2007, 01:06   #209
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik moet opletten wat ik zeg nu maar laat mij simpelweg zeggen dat er een paar mensen bij zijn die niet bekwaam zijn om daar te gaan zitten,zeer zeker.
Dat heb je dus in iedere partij zenne.

Ik ga meteen naar de top kijken;zie freya van den bossche
Als je dat een bekwaam slim iemand vind
Oud 1 maart 2007, 01:20   #210
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet opletten wat ik zeg nu maar laat mij simpelweg zeggen dat er een paar mensen bij zijn die niet bekwaam zijn om daar te gaan zitten,zeer zeker.
Dat heb je dus in iedere partij zenne.

Ik ga meteen naar de top kijken;zie freya van den bossche
Als je dat een bekwaam slim iemand vind
Alsof jij de vierkantswortel van 25 zou weten Marlboro...

Maar da's geen gemeentelijke politica hé, vraag maar aan Griffin, die weet er alles van.

Oud 1 maart 2007, 01:22   #211
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Alsof jij de vierkantswortel van 25 zou weten Marlboro...

Maar da's geen gemeentelijke politica hé, vraag maar aan Griffin, die weet er alles van.
Je snapt het echt niet.
Ik moet dat niet weten en dat intresseert mij ook niet.(en het antwoord is 5 tenzij ik mij zo vergis?).
Het gaat erom dat dat mens een functie op dat moment uitoefende en zoiets weldegelijk moet weten.

En het gaat niet alleen om dat voorval;hoeveel blunders en domme dingen heeft dat mens al niet gemaakt en gezegd?Ge kunt ze niet meer op uw 2 handen tellen.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 1 maart 2007 om 01:25.
Oud 1 maart 2007, 01:44   #212
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je snapt het echt niet.
Ik moet dat niet weten en dat intresseert mij ook niet.(en het antwoord is 5 tenzij ik mij zo vergis?).
Het gaat erom dat dat mens een functie op dat moment uitoefende en zoiets weldegelijk moet weten.

En het gaat niet alleen om dat voorval;hoeveel blunders en domme dingen heeft dat mens al niet gemaakt en gezegd?Ge kunt ze niet meer op uw 2 handen tellen.
Euhm, het was ironisch bedoeld Marlboro. I-ro-nisch... Ik vind haar immers ook nogal dom. Maar ze is dus geen gemeentepolitica (alhoewel, sinds kort combineert het vierkantswortelgenie nu ook een zitje in het Gents gemeentebestuur met al haar andere loodzware verantwoordelijkheden), maar een heuse minister en vice-premier. En kenner Griffin had het dus over de typische VB'er op gemeentelijk niveau.

Enne, ik ben heel blij voor je dat je het antwoord op het wiskundig "raadsel" wist.

Oud 1 maart 2007, 07:29   #213
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
woensdag 28 februari 2007 | Bron: belga

Schepen die vrouw sloeg stapt op

BRUSSEL - De schepen van Mobiliteit van de Brusselse gemeente Schaarbeek, Mohamed El Khattabi (Ecolo), heeft dinsdag ontslag genomen als schepen. Vorig weekend werd de man opgepakt omdat hij zijn echtgenote had geslagen. Dat schrijven de Franstalige kranten Le Soir, La Dernière Heure en La Capitale.

Mohamed El Khattabi, die zegt dat het om een persoonlijke keuze gaat, zal vervangen worden door Taminount Essaidi.

Mohamed El Khattabi heeft de nacht van vrijdag op zaterdag in de cel doorgebracht omdat hij zijn vrouw had geslagen. Het slachtoffer houdt een gebroken neus over aan de feiten.

Zaterdagochtend liet de onderzoeksrechter El Khattabi voorwaardelijk vrij. El Khattabi zegt dat hij handelde in een ,,moment van waanzin'', te wijten aan het feit dat hij overspannen was.

Laatst gewijzigd door baarle : 1 maart 2007 om 07:30.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 08:34   #214
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Interessant. Ik vraag me toch af met welke bovennatuurlijke krachten die Islamitische "jongeren" kunnen zien ofdat iemand een holebi is?
Bij de katholieken is dat simpel: de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet, en "for the pure all is pure".
Oud 1 maart 2007, 11:51   #215
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Awel, bewijs nu eens dat het dat wel doet.
Ge moet weten, die gast is rond de 40, woont nog bij zijn ouders, zit iedere dag op café na zijn ploegwerk, naast ftinessen zijn enige hobby, staat alleen op om naar een ander te gaan, kan geen vrouw met rust laten, is agressief als de beesten ('k kan der van meespreken), is nen rabiate racist, en nog veel meer... Hij trok overigens om de haverklap wel een pitabar of nachtwinkel binnen om de racist uit te gaan hangen. Twas absoluut zijn eerste keer niet.
Maar van al die keren dat ik hem gezien heb, heb ik nooit kunnen zeggen dat die gast, die er trouwens zelf Albanees uitziet, door het VB werd gestuurd in zijn doen en laten.

En jij, die geen fluit van de vent afweet, gaat eens gaan beweren dat het VB hiervoor verantwoordelijk is.

Naar verluidt werden die Russische skinheads die verleden week in St. Petersburg wat Kaukasiërs aftroefden ook door het VB gedreven...

Onnozelaar!
Ge schetst hier perfect het profiel van een doorsnee Blokker, de kranten hebben in het verleden er al een gans pak van in beeld gebracht... Bedankt om dit te onderlijnen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 12:23   #216
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge schetst hier perfect het profiel van een doorsnee Blokker, de kranten hebben in het verleden er al een gans pak van in beeld gebracht... Bedankt om dit te onderlijnen.
Bedoel je met Blokker een mandataris , elke mandataris of elke VB-stemmer?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 13:14   #217
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Bedoel je met Blokker een mandataris , elke mandataris of elke VB-stemmer?

Zij die niet open staan voor een warme, verdraagzame samenleving. In de eerste plaats wie opzettelijk uit eigen 'belang' de geesten van 'het volk' vergiftigt (personeel, mandatarissen, partijbestuur), maar inderdaad ook kiezers die beter zouden moeten weten. Mits wat luisteren naar hun geweten en het gebruik van wat gezond verstand.
Wie niet beschikt over beide elementen is verontschuldigd...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:44   #218
ericferemans

Standaard

Citaat:
Zij die niet open staan voor een warme, verdraagzame samenleving. In de eerste plaats wie opzettelijk uit eigen 'belang' de geesten van 'het volk' vergiftigt (personeel, mandatarissen, partijbestuur), maar inderdaad ook kiezers die beter zouden moeten weten. Mits wat luisteren naar hun geweten en het gebruik van wat gezond verstand.
Wie niet beschikt over beide elementen is verontschuldigd...
Niet alleen dwazen zijn verontschuldigd: het VB krijgt steeds meer de kans om zijn gif onverdund te spuiten in de media. Er zijn dus naast de perfide blokkers al heel wat colaborateurs die uit sensatiezucht, geldbelang, lafheid of cynisme het spelletje meespelen. En heel wat brave mensen denken daarenboven dat het VB een normale partij is, en geen gangstervereniging, omdat de andere partijen maar laten betijen.
Daarenboven winnen ze aan geloofwaardigheid omdat men al te vaak (uit geldbejag...enz..) hen zelf gaat immiteren of hun voorstellen uitvoert.
"wij hebben meer invloed in de oppositie dan in de regering" is een overdrijving maar het komt soms in de buurt.
Volskmisleiding is bedrog. Bedrogen worden is niet hetzelfde als medeplichtigheid.
Ik denk dat sommige VB mensen uit schrik handelen, en niet omdat ze geen geweten hebben.
Soms moet ik toch ook hieraan twijfelen. Oude vakbondsmilitanten die nu verzuurd op het VB stemmen: die zouden inderdaad moeten hun verstand en geweten laten spreken in plaats van hun maagzuur.
Oud 1 maart 2007, 23:19   #219
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb ik het nu mis, of ben jij 13 jaar aan een stuk meer dan gewoonweg VB-stemmer geweest? Ik dacht dat ik dat hier ergens had gelezen. Zoja, voelde je je ook geprofileerd? Zonee, wat is dan datgene dat plots het verschil maakte?

Oud 1 maart 2007, 23:23   #220
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baarle Bekijk bericht
woensdag 28 februari 2007 | Bron: belga

Schepen die vrouw sloeg stapt op

BRUSSEL - De schepen van Mobiliteit van de Brusselse gemeente Schaarbeek, Mohamed El Khattabi (Ecolo), heeft dinsdag ontslag genomen als schepen. Vorig weekend werd de man opgepakt omdat hij zijn echtgenote had geslagen. Dat schrijven de Franstalige kranten Le Soir, La Dernière Heure en La Capitale.

Mohamed El Khattabi, die zegt dat het om een persoonlijke keuze gaat, zal vervangen worden door Taminount Essaidi.

Mohamed El Khattabi heeft de nacht van vrijdag op zaterdag in de cel doorgebracht omdat hij zijn vrouw had geslagen. Het slachtoffer houdt een gebroken neus over aan de feiten.

Zaterdagochtend liet de onderzoeksrechter El Khattabi voorwaardelijk vrij. El Khattabi zegt dat hij handelde in een ,,moment van waanzin'', te wijten aan het feit dat hij overspannen was.
Is dit nu ook typische Ecolo-schepen, zoals indertijd Rob "Klop" blijkbaar typisch VB was?
Zie je, nu zit je met een probleem van jewelste.
Ofwel zeg je tegen je gedacht ja, ofwel zeg je nee, en zet je je eveneens te kakken.
OF HOE SIMPLISME ZICH TEGEN DE SIMPELEN VAN GEEST KEERT!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be