Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 14:20   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Legionaire zijn staatslozen als ze in opdracht zijn, daarom dat zij ook enkel aan het legion trouw zijn en niet aan Frankrijk.

De rest is idd bijna volledig juist.

Enkel dat er ook enorm overheidsprotest was tegen de acties van de Mossad, en als deze in handen vielen van een andere geheime dienst, konden ze vaak rekenen op het begrip" doden zonder vragen".

Veel mossad mensen zijn dan ook omgekomen in latijnse amerika, want die konden er niet mee lachen, voor hen waren de doelwitten van de mossad een bron van inkomsten.
Het legioen wordt wel gefinancierd door frankrijk en de officieren zijn ook fransen, maar kom tot daaraantoe, het is niet voor niets het vreemdelingen legioen natuurlijk...

Ondertussen deed de mossad toch maar vrolijk zijn ding, zoals mensen smokkelen in diplomatieke valiezen, of ze gewoon ter plaatse omverkogelen. Dat daar wat protest tegen was, ja inderdaad, en er zijn inderdaad ook veel mossad mannen omzeep geholpen... De mossad zelf was trouwens bijzonder actief in de jaren 60, 70 en 80 en moeide zich vooral met moslimterrorisme maar ook met andere dingen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:35   #22
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
OK laten we even duidelijk zijn.

Ten eerste voeren alle grote landen dergelijke operaties uit. Laat dat voor iedereen duidelijk zijn. Waarom denk je dat de Europese regeringen zo weinig verontwaardidgd zijn? Zij doen precies hetzelfde of beseffen dat zij ooit nood zouden kunnen hebben aan dergelijke operaties. Alle Europese landen hebben geheime diensten ...

Voorbeelden?
* Frankrijk die de Rainbow warrior laat opblazen (volstrekt illegaal, zelfs crimineel en er hadden doden kunnen vallen)
* Frankrijk die recent een geheime operatie op touw heeft gezet om Ingrid Betancur te bevrijden. Hierbij werd een vliegtuig met Franse geheime agenten naar Brasilië gestuurd zonder dat de autoriteiten van Colombië of Brasilië daar iets van wisten. Operatie is uiteindelijk mislukt maar je ziet maar dat ook Frankrijk zoiets doet als het moet.

Ten tweede moet je ook zien of de regering van het betrokken land niet in de operatie betrokken was. In het geval van die ontvoering in Duitsland meen ik mij te herrineren dat de ontvoerde persoon verklaart heeft dat hij ondervraagd werd door een Duits agent. Indien een nationale regering weet had van een operatie dan moet die regering vervolgd worden en niet de CIA. Het is in de eerste plaats niet aan de CIA om de wetten van een Europees land na te leven maar de eigen regering dacht ik.

Als burger is het voor mij in de eerste plaats van belang om te weten wat mijn regering doet. Indien zou blijken dat de VS operaties uitvoeren op ons grondgebied zonder de toestemming van wie dan ook, dan vindt ik dat anaanvaardbaar, ook al ben ik in het algemeen pro-Amerikaans. Men moet wel eerst de eigen nationale verantwoordelijkheden vastleggen. Anders is het een poppenspel.
Pure kolder beste Kaal,

Jij vergelijkt het ontvoeren van een burger en naar het buitenland deproteren met de Franse geheime dienst die een ONTVOERDE vrouw wil gaan bevrijden.

Pure kolder beste Kaal

Zet eens een andere bril op hé maat!
Oud 1 maart 2007, 14:36   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het legioen wordt wel gefinancierd door frankrijk en de officieren zijn ook fransen, maar kom tot daaraantoe, het is niet voor niets het vreemdelingen legioen natuurlijk...
het legioen is speciaal opgericht geweest om zonder diplomatiek problemen in het buitenland te kunnen werken.
Trouwens ben jij er nogwel 100% zeker van dat het nog Frankrijk is die het betaald en dat de EU er geen deel van heeft overgenomen, zonder de bevolking ervan op de hoogte te brengen natuurlijk.
Want volgens mij gaat zelfs Rusland binnen kort een deel van de kosten van het legioen betalen.
Citaat:
Ondertussen deed de mossad toch maar vrolijk zijn ding, zoals mensen smokkelen in diplomatieke valiezen, of ze gewoon ter plaatse omverkogelen. Dat daar wat protest tegen was, ja inderdaad, en er zijn inderdaad ook veel mossad mannen omzeep geholpen... De mossad zelf was trouwens bijzonder actief in de jaren 60, 70 en 80 en moeide zich vooral met moslimterrorisme maar ook met andere dingen.
Hun jacht op nazi's was dan ook een heilige zaak voor hen.
Verder was het idd de mossad die veel terroristen opruimde.
Zij vonden het hun plicht om alle Joden overal ter wereld te beschermen.
Wie aanslagen pleegde waar Joden bij stierven, kan reken op de bekwaamheid van de mossad om zelf opgeruimt te worden.

En wees maar gerust, de mossad zal terug zeer actief worden en de wereld veiligheidsverantwoordelijkheid opzich nemen, als de USA stopt met zijn zinloze oorlogsvoeringen. Zij zullen doeltreffender zijn dan de USA en minder geld en onschuldige mensenlevens kosten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:44   #24
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Jij vergelijkt het ontvoeren van een burger en naar het buitenland deproteren met de Franse geheime dienst die een ONTVOERDE vrouw wil gaan bevrijden.
Excuseer maar een vliegtuig met tien agenten van de DGSE die in het geheim naar Brazilië gestuurd (dus zonder goedkeuring of visa's en onder een vals vluchtplan) wordt om die vrouw in ontvangst te nemen na een deal met leden van het gewapend verzet in Colombië, en dit zonder dat noch Colombië noch Brazilië daar iets van weten, dat noem ik 100% hetzelfde als die fameuze CIA-vluchten waarover zoveel mensen over hyperventileren. Dat is niet hetzelfde als een ontvoering neen, maar de bedoeling is om aan te tonen dat dat Frankrijk de wetten en de meningen van de Brazilianen aan haar laars lapt als het haar uitkomt. En dat is net wat men de Amerikanen verwijt.

Verder was voor een keer niet de bedoeling om de handelingen van de VS goed te praten, maar om te nuanceren. Lees mijn bericht opnieuw. Indien noch Italië noch Duitsland iets wisten, dan is de VS zwaar in de fout gegaan. Maar laten wij toch niet doen alsof zij de enigen zijn die tot zo'n dingen in staat zijn. Frankrijk is daar ook toe in staat.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:55   #25
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Geeft gij soms een reactie waarin ge terechte kritiek NIET probeert weg te praten door andere losstaande feiten aan te halen.
Zwakke praktijken die een gebrek aan ware argumenten moet verdoezelen?
Als men altijd doet alsof de fratsen van de VS uniek zijn aan dat land dan is het wel geoorloofd aan te tonen dat dat niet zo is.
Oud 1 maart 2007, 14:57   #26
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Legionaire zijn staatslozen als ze in opdracht zijn, daarom dat zij ook enkel aan het legion trouw zijn en niet aan Frankrijk.
Frankrijk is wel duidelijk verantwoordelijk voor de daden die het legioen stelt.
Oud 1 maart 2007, 15:34   #27
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men altijd doet alsof de fratsen van de VS uniek zijn aan dat land dan is het wel geoorloofd aan te tonen dat dat niet zo is.
Nu wilt ge met dit flauw argument een nog flauwer argument gaan verdedigen. Niemand die gelooft dat die fratsen uniek zijn aan de VS (buiten een paar zonderlingen mischien).
Maar is het dan zo verwonderlijk dat men meer verwacht van iemand die zichzelf tot hegemoon kroont. De hypocritie druipt er van af, geen enkel ander land dat zichzelf zo "selfrightious" (vind geen passende vertaling die de lading dekt) opstelt als de VS.
Oud 1 maart 2007, 16:07   #28
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wilt ge met dit flauw argument een nog flauwer argument gaan verdedigen. Niemand die gelooft dat die fratsen uniek zijn aan de VS (buiten een paar zonderlingen mischien).
Maar is het dan zo verwonderlijk dat men meer verwacht van iemand die zichzelf tot hegemoon kroont. De hypocritie druipt er van af, geen enkel ander land dat zichzelf zo "selfrightious" (vind geen passende vertaling die de lading dekt) opstelt als de VS.
Fonske, gebruik uw sponske en veeg deze onzin weg...

Of bepaalt U alleen wat zin en onzin is?
Als ik uw postings in deze topic lees, hebt Uzelf nog niet veel bijgedragen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 maart 2007 om 16:11.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:36   #29
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niemand die gelooft? Maar Fons, als die smeerlapperij niet eigen is aan de VS, waarom wordt er dan uitlsuitend daarover gediscussieerd en waarom altijd die hevige bitsige toon?

Jouw bericht is op zich reeds een bewijs van wat ik probeer aan te tonen :

Niemand die gelooft dat die fratsen uniek zijn aan de VS .... De hypocritie druipt er van af, geen enkel ander land dat zichzelf zo "selfrightious" (vind geen passende vertaling die de lading dekt) opstelt als de VS.

Er zijn veel andere landen die precies dezelfde postuur aannemen en ons land is er één. Je moet echt blind zijn om niet te zien dat al de kritiek op Amerika voortspruit uit de overtuiging dat WIJ beter zijn. Wij doen alles beter. Wij sturen geen troepen uit. Wij doen aan soft power. Geen bombardementen ! Geen ultimatums. Bij ons geen doodstraf, neen hoor, wij zijn staan veel verder dan dat. Maar wij verkopen wel wapens. Wij laten genocides gebeuren als we erbij staan (Rwanda, Srebrenica). Wij zijn even dikke vrienden met dictators en beulen. Wij dringen even goed onze produkten op aan de zwaksten.

Ik hoor de VS niet zo gek veel schreeuwen dat zij de besten zijn hoor. Ik hoor wel Europeanen dat doen. Constant.
Oud 1 maart 2007, 17:07   #30
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hier se, ons fonske met zijn sponske...
Het inhoudelijke niveau van onze ultra liberale spitsmuis scheert weer hoge toppen zie ik.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:20   #31
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Het inhoudelijke niveau van onze ultra liberale spitsmuis scheert weer hoge toppen zie ik.
Ultra liberaal?

Lees dan maar eens volgende post:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=82146

Het inhoudelijke niveau van 'west west, thuis best' is ook hoog...
Oud 1 maart 2007, 17:31   #32
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

De operaties van de CIA kunnen alleen maar goedgekeurd worden.In de strijd tegen het terrorisme zijn onconventionele methodes aanvaardbaar.De processen zijn belachelijk.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:53   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
De operaties van de CIA kunnen alleen maar goedgekeurd worden.In de strijd tegen het terrorisme zijn onconventionele methodes aanvaardbaar.De processen zijn belachelijk.
Als de EU-landen toelaten dat buitenlandse organisaties spelletjes komen spelen op hun grondgebied,dan moeten ze dat maar openbaar verklaren.(dat heb ik van Polen,Duitsland,Belgie,Frankrijk,.... nog niet vernomen in zoveel woorden)

Het is een elementair principe van "staatsrecht" dat een staat ZELF bepaald wat er gebeurt met ingezetenen en niet-ingezetenen die zich op het grondgebied bevinden...

"Buitenlandse macht" = iedere organisatie die niet uitdrukkelijk op een lijstje "speelkameraadjes" staat.

...de CIA staat daar waarschijnlijk niet op bij ons......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:59   #34
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou omgekeerd eens moeten gebeuren
Oud 1 maart 2007, 18:11   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Frankrijk is wel duidelijk verantwoordelijk voor de daden die het legioen stelt.
O,ja. Wees daar maar niet te zeker van.

Het legioen voerd nogtans veel opdrachten van de EU uit.
Ook opdrachten waarbij IEDEREEN die binnen de door de EU verboden zone komt gewoon word gedood zonder vragen te stellen.

Daaronder zijn bewakingsopdrachten en beveiligingsopdrachten.
Maar ook worden er door het legioen echte oorlogacties gedaan, vaak in opdracht van de EU.

Sommige opdrachten komen zelfs direct van het witte huis.

Maar ja weinig mensen weten dat ook het Belgische leger vaak opdrachten uitvoerd voor andere naties, tegen betaling maar toch.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:12   #36
G.E.
Vreemdeling

G.E.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door is da waar Bekijk bericht
Like i care

Interessante beidrage...
G.E. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 18:18   #37
G.E.
Vreemdeling

G.E.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK laten we even duidelijk zijn.

Ten eerste voeren alle grote landen dergelijke operaties uit. Laat dat voor iedereen duidelijk zijn. Waarom denk je dat de Europese regeringen zo weinig verontwaardidgd zijn? Zij doen precies hetzelfde of beseffen dat zij ooit nood zouden kunnen hebben aan dergelijke operaties. Alle Europese landen hebben geheime diensten ...

Voorbeelden?
* Frankrijk die de Rainbow warrior laat opblazen (volstrekt illegaal, zelfs crimineel en er hadden doden kunnen vallen)
* Frankrijk die recent een geheime operatie op touw heeft gezet om Ingrid Betancur te bevrijden. Hierbij werd een vliegtuig met Franse geheime agenten naar Brasilië gestuurd zonder dat de autoriteiten van Colombië of Brasilië daar iets van wisten. Operatie is uiteindelijk mislukt maar je ziet maar dat ook Frankrijk zoiets doet als het moet.

Ten tweede moet je ook zien of de regering van het betrokken land niet in de operatie betrokken was. In het geval van die ontvoering in Duitsland meen ik mij te herrineren dat de ontvoerde persoon verklaart heeft dat hij ondervraagd werd door een Duits agent. Indien een nationale regering weet had van een operatie dan moet die regering vervolgd worden en niet de CIA. Het is in de eerste plaats niet aan de CIA om de wetten van een Europees land na te leven maar de eigen regering dacht ik.

Als burger is het voor mij in de eerste plaats van belang om te weten wat mijn regering doet. Indien zou blijken dat de VS operaties uitvoeren op ons grondgebied zonder de toestemming van wie dan ook, dan vindt ik dat anaanvaardbaar, ook al ben ik in het algemeen pro-Amerikaans. Men moet wel eerst de eigen nationale verantwoordelijkheden vastleggen. Anders is het een poppenspel.

Als de regeringen van de betrokken landen inderdaad wisten van de operaties, dan moeten die regeringen idd vervolgd worden; de scheiding der machten laat dit toe. Maar ik vrees dat de CIA chanteert en Europese landen dwingt om mee te werken, vandaar ook dat de CIA agenten toch ook een aandeel hebben in deze zaak...
G.E. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 19:16   #38
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor de VS niet zo gek veel schreeuwen dat zij de besten zijn hoor. Ik hoor wel Europeanen dat doen. Constant.
Gij zijt dan niet alleen kaal, maar ook potdoof!

Citaat:
Niemand die gelooft? Maar Fons, als die smeerlapperij niet eigen is aan de VS, waarom wordt er dan uitlsuitend daarover gediscussieerd en waarom altijd die hevige bitsige toon?

Jouw bericht is op zich reeds een bewijs van wat ik probeer aan te tonen :

Niemand die gelooft dat die fratsen uniek zijn aan de VS .... De hypocritie druipt er van af, geen enkel ander land dat zichzelf zo "selfrightious" (vind geen passende vertaling die de lading dekt) opstelt als de VS.

Er zijn veel andere landen die precies dezelfde postuur aannemen en ons land is er één. Je moet echt blind zijn om niet te zien dat al de kritiek op Amerika voortspruit uit de overtuiging dat WIJ beter zijn. Wij doen alles beter. Wij sturen geen troepen uit. Wij doen aan soft power. Geen bombardementen ! Geen ultimatums. Bij ons geen doodstraf, neen hoor, wij zijn staan veel verder dan dat. Maar wij verkopen wel wapens. Wij laten genocides gebeuren als we erbij staan (Rwanda, Srebrenica). Wij zijn even dikke vrienden met dictators en beulen. Wij dringen even goed onze produkten op aan de zwaksten.

Ook blind blijkbaar! Uitsluitend over de VS gediscutieerd, waar haal je dat vandaan??? Toch niet uit de draden in internationale politiek.
Dat er meer over de VS word gediscutieerd dan over madagascar is toch meer dan normaal. Geen enkel ander land heeft zoveel invloed (dei ze ook gebruikt) op de wereld. Daar zit natuurlijk ook oneerlijke kritiek bij. Maar dat jullie een terechte kritiek gaan goed praten is zo dwaas. En de manier waarop ...." zou poetin het dan beter doen?"... zo dwaas.

Uw kritiek op de Europese landen is overigens terecht. Maar verwar dit niet met de Europese Unie.
Oud 1 maart 2007, 21:07   #39
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij zijt dan niet alleen kaal, maar ook potdoof!

Ook blind blijkbaar! Uitsluitend over de VS gediscutieerd, waar haal je dat vandaan??? Toch niet uit de draden in internationale politiek.
Dat er meer over de VS word gediscutieerd dan over madagascar is toch meer dan normaal. Geen enkel ander land heeft zoveel invloed (dei ze ook gebruikt) op de wereld. Daar zit natuurlijk ook oneerlijke kritiek bij. Maar dat jullie een terechte kritiek gaan goed praten is zo dwaas. En de manier waarop ...." zou poetin het dan beter doen?"... zo dwaas.

Uw kritiek op de Europese landen is overigens terecht. Maar verwar dit niet met de Europese Unie.
Handteken van Fonske:

Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu...

Men zou dat nochtans niet zeggen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 maart 2007 om 21:08.
Oud 1 maart 2007, 23:02   #40
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is wat men een troll noemt.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be