Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 17:46   #181
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Enkel als het sterke Marokkaanse munt is en niet van die flauwe brol.
Pepermunt, GVD!

Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 17:49.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:48   #182
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

En ondertussen heeft nog steeds niemand in deze draad zijn medeleven uitgesproken over de vijf kapot gemaakte kinderlevens! Waar zijn hun rechten, dan?
Allé, als je denkt dat het zal helpen: het is erg voor die kids, en hun vader, familie, vrienden, maar ook voor de moeder.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:49   #183
Banneling

Standaard

Citaat:
Jongens toch, de argumenten die je hier leest...

Een zwaar depressieve denkt zo ver niet... So what? Een pedofiel denkt ook zo ver niet. Ontslaat dat iemand van zijn verantwoordelijkheid?

En ondertussen heeft nog steeds niemand in deze draad zijn medeleven uitgesproken over de vijf kapot gemaakte kinderlevens! Waar zijn hun rechten, dan?
Zeg, heb ik hier gezegd dat ze van haar verantwoordelijkheid ontheven moet worden ? Nee toch? Van mij mag ze hard gestraft worden. Alhoewel ik er niet veel op reken gezien de rooie knuffeljustitiecultuur.
Ik zeg enkel dat ik me de motieven van haar daad kan inbeelden, en dat haar man, alhoewel juridisch niet medeplichtig, ook wel zal beseffen welk aandeel hij had in haar aanslepende depressiviteit en ... wrok.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:49   #184
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je leven niet aankunnen en dan maar beslissen dat je kinderen ook geen toekomst meer mogen hebben: dat lijkt me behoorlijk egoïstisch.
Mensen in een depressie denken nu eenmaal anders.
Voor hen is het behoorlijk egoïstisch om hun kinderen in deze boze wereld achter te laten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:51   #185
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Voor hen is het behoorlijk egoïstisch om hun kinderen in deze boze wereld achter te laten.
Dat denk ik ook. Die denken van 'wat ik meemaak (de hel), dat wil ik mijn kinderen besparen'.
Oud 2 maart 2007, 17:51   #186
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Allé, als je denkt dat het zal helpen: het is erg voor die kids
Ik denk dat het voor de maatschappij, en dus voor de toekomst van al onze kinderen, bijzonder belangrijk is dat alle medeleven in deze zaak nu naar de omgebrachte kinderen gaat, ja.
Oud 2 maart 2007, 17:52   #187
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het voor de maatschappij, en dus voor de toekomst van al onze kinderen, bijzonder belangrijk is dat alle medeleven in deze zaak nu naar de omgebrachte kinderen gaat, ja.
Alsof dat gelijkaardige gevallen in de toekomst gaat tegenhouden.
De 'maatschappij' kan zoiets niet tegenhouden.
Oud 2 maart 2007, 17:53   #188
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Pas op, gij zijt niet de enige die weet wat een depressie is hé.

Als het bovenstaande waar zou zijn, dan moeten alle depressieve ouders meteen onder curatele gesteld worden en hun kinderen overgebracht naar instellingen.
Oud 2 maart 2007, 17:53   #189
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Die denken van 'wat ik meemaak (de hel), dat wil ik mijn kinderen besparen'.
Pffff... wat een aanstellerij. En altijd op kosten van een ander zijn leven.

Dat soort mensen eigent zich iets toe waar ze geen recht op hebben.

Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 17:56.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:54   #190
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alsof dat gelijkaardige gevallen in de toekomst gaat tegenhouden.
Neen, dat is mijn bedoeling ook niet.

Hoe onze kinderen dit voorval verwerken wel.
Oud 2 maart 2007, 17:56   #191
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas op, gij zijt niet de enige die weet wat een depressie is hé.

Als het bovenstaande waar zou zijn, dan moeten alle depressieve ouders meteen onder curatele gesteld worden en hun kinderen overgebracht naar instellingen.
Dat is praktisch niet haalbaar : er zijn te veel depressieve mensen. Een depressieve die een wanhoopsdaad wil plegen, ga je nooit kunnen tegenhouden. Niet alleen zijn ze contactschuw, ze zullen het ook niet via subtiele tekens laten merken dat ze 'hulp' nodig hebben.
Oud 2 maart 2007, 17:57   #192
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een depressieve die een wanhoopsdaad wil plegen, ga je nooit kunnen tegenhouden.
Dat is niet mijn bedoeling. Ik hou niet zo van ad hoc-wetjes die drama's misbruiken om de persoonlijke vrijheid drastisch in te perken.
Oud 2 maart 2007, 17:58   #193
Banneling

Standaard

Citaat:
Pffff... wat een aanstellerij. En altijd op kosten van een ander zijn leven.

Dat soort mensen eigent zich iets toe waar ze geen recht op hebben.
Aanstellerij misschien, maar dat is nu eenmaal de redenering van een zwaar depressieve. Die filosofeert niet over zijn redenering (goed, slecht, ..), die herkauwt die redenering als een mallemolen tot het moment daar is ...
Oud 2 maart 2007, 18:00   #194
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aanstellerij misschien, maar dat is nu eenmaal de redenering van een zwaar depressieve. Die filosofeert niet over zijn redenering (goed, slecht, ..), die herkauwt die redenering als een mallemolen tot het moment daar is ...
Ik weet het, Online, ik wéét het.

Maar dat iemand zijn persoonlijke verantwoordelijkheid poogt weg te moffelen achter een depressie, dat zult ge me nooit doen slikken. Elke volwassene is verantwoordelijk voor zijn goedvoelen, én voor zijn kinderen.
Oud 2 maart 2007, 18:06   #195
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het, Online, ik wéét het.

Maar dat iemand zijn persoonlijke verantwoordelijkheid poogt weg te moffelen achter een depressie, dat zult ge me nooit doen slikken. Elke volwassene is verantwoordelijk voor zijn goedvoelen, én voor zijn kinderen.

Ik denk dat je niet kan oordelen zolang je zelfs nog geen depressie hebt meegemaakt (en dan bedoel ik niet het 'dipje' dat iedereen wel eens heeft).
Zie je Baarle, iemand met een depressie is in de greep van die depressie, en niet omgekeerd. Je hebt geen controle over een depressie : de depressie houdt de persoon in een wurggreep. Vergeet ook niet dat bij een depressie de chemie in de hersenen anders is dan in een normale geestestoestand. En die chemie die controleer je zelf helemaal niet.
Oud 2 maart 2007, 18:17   #196
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je niet kan oordelen zolang je zelfs nog geen depressie hebt meegemaakt (en dan bedoel ik niet het 'dipje' dat iedereen wel eens heeft).
Waarom blijf jij maar denken dat jij de enige bent die weet wat een "echte" depressie inhoudt?

Citaat:
Zie je Baarle, iemand met een depressie is in de greep van die depressie, en niet omgekeerd. Je hebt geen controle over een depressie : de depressie houdt de persoon in een wurggreep. Vergeet ook niet dat bij een depressie de chemie in de hersenen anders is dan in een normale geestestoestand. En die chemie die controleer je zelf helemaal niet.
Zucht...

En hoe iemand in zo'n wurggreep terecht komt én er weer uitkomt, daar heeft hij zelf helemaal niets mee te maken?

Je gelooft toch niet dat chemie (medicamenten) daar iets aan helpt? (Want dan zijn we idd uitgepraat).
Oud 2 maart 2007, 18:24   #197
Banneling

Standaard

Citaat:
baarle;2484107]Waarom blijf jij maar denken dat jij de enige bent die weet wat een "echte" depressie inhoudt?
Heb ik dat ooit beweerd? Elke depressie is anders, maar er zijn welke gemeenschappelijk trekken.

Citaat:

Zucht...

En hoe iemand in zo'n wurggreep terecht komt én er weer uitkomt, daar heeft hij zelf helemaal niets mee te maken?
Niet altijd.
Depressie is een sluipende ziekte. De depressieve merkt niet dat hij op weg is naar een depressie. Hij merkt het pas als die ten volle toeslaat. Uit een depressie geraak je niet van één dag op de andere. Sommigen geraken er zelfs nooit uit, vandaar hun wanhoopsdaad.

Citaat:

Je gelooft toch niet dat chemie (medicamenten) daar iets aan helpt? (Want dan zijn we idd uitgepraat).
Medicamenten helpen bij sommige mensen, niet bij iedereen. Trouwens, voor het juiste medicament gevonden wordt (moet op maat afgesteld worden), gaan er soms al maanden zoniet jaren aan vooraf.
Oud 2 maart 2007, 18:32   #198
Banneling

Standaard

Citaat:

Toen ik sprak van een ontregelde chemie in de hersenen van de depressieve patiënt had ik het over defectueuse neurotransmitters (serotonine, etc). Dat kan met medicatie bijgesteld worden. Zelf kan je je neurotransmitters met wilskracht niet bijstellen, hoe hard je het ook wil.
Oud 2 maart 2007, 18:36   #199
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Depressie is een sluipende ziekte. De depressieve merkt niet dat hij op weg is naar een depressie. Hij merkt het pas als die ten volle toeslaat. Uit een depressie geraak je niet van één dag op de andere. Sommigen geraken er zelfs nooit uit, vandaar hun wanhoopsdaad.
Nergens in je beschrijving lees ik iets over de zelfverantwoordelijkheid van elk mens of het geluk dat je in eigen handen hebt. Dit komt op mij over als een vreemd soort negationisme...
Oud 2 maart 2007, 18:52   #200
Banneling

Standaard

Citaat:
Nergens in je beschrijving lees ik iets over de zelfverantwoordelijkheid van elk mens of het geluk dat je in eigen handen hebt. Dit komt op mij over als een vreemd soort negationisme...
Bij de depressieve is de depressie verantwoordelijk voor dat negationisme. Dat probeer ik je nu al de hele tijd te zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be