![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
De politiekers doen altijd maar hun best om de mensen vanalles te beloven, goed wetende dat er geen geld voor is. Ze doen er alles aan om sympatiek over te komen door mee te spelen in allerhande spelletjesprogramma's. Ook doen de partijen er alles aan om hun lijsten op te fleuren met relatief aantrekkelijke jonge dames en vlotte jongens. Hoe iemand overkomt is veel belangrijker dan zijn of haar inhoud. De problemen worden niet structureel aangepakt, ze worden gewoon doorgeschoven naar de volgende legislatuur. Misschien hebben we in de politiek echter meer nood aan cynici die er niet voor terugdeinzen om de problemen op een cynische wijze aan te pakken.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
U kan zich steeds kandidaat stellen,of een eigen partij oprichten(C.C.C.).
Bekritiseren is éénvoudig,realiseren is minder éénvoudig. Staan de beste stuurlui niet aan wal Cynicus |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vreemdeling
|
Och ik vond het debat in de senaat best wel grappig.
Ik ga nog steeds neer van het lachen als ik het woord 'Thailand hoor' |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Dat is inderdaad "extreem" grappig.
Ik vond de houding van de judocoach beschamend voor zijn politiek mandaat. Zelfs een kleuter zou zich nog niet zoveel aanstellen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Vreemdeling
|
Moeten de belgische communisten maar geen dom wetsvoorstel door onze fiere vlaamse strot duwen
Ik ben trots op wat Coveliers, Leduc en Dedecker gedaan hebben. De VLD heeft bij mij terug sympathie gekregen. Nu moeten ze alleen nog uit die linkse dictatuur |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
"Ik ben trots op wat Coveliers, Leduc en Dedecker gedaan hebben. De VLD heeft bij mij terug sympathie gekregen."
Ik ben het volledig met je eens. Toch enkele VLD-senatoren die weerwerk hebben geboden tegen de PS en haar Vlaamse narren van de SPA. Nu nog enkel de regering doen vallen : ze hebben mijn fiat ! Vervolgens een rechtse regering aanstellen (uiteraard zal dat niet lukken in het achterlijke Wallonië) elk woord over migrantenstemrecht bannen uit het regeerakkoord, en kijk, het migrantenstemrecht kan naar de archieven. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nogal hypocriet dat de VLD het vreemdelingenstemrecht heeft laten opnemen in het regeerakkoord vindt u niet? Ook al is hun protest nu weliswaar rechtvaardig en goed, het zijn en blijven vijgen na Pasen. Indien het nooit in het regeerakkoord had gekomen, zou het nu ook niet op de agenda staan. |
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
ik wil daar nog aan toevoegen dat ik daar niets aan toe te voegen heb zo juist |
||
|
|
|
|
|
#15 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Het is niet hun fout dat de VLD wordt geleid door de linksen van de partij |
|||
|
|
|
|
|
#16 | ||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
De echte macht bij de VLD ligt bij het triumviraat Dewael, De Gucht en Verhofstadt. Verhofstadt plaatst zichzelf de laatste tijd wat op de achtergrond. Aan het stemrecht voor migranten wenst hij zijn handen niet vuil te maken. Te minderwaardig voor zijn persoontje waarschijnlijk. De Gucht probeerde lange tijd allerlei progressieve geesten naar zijn partij te lokken, met het resultaat dat de linkerzijde meer en meer te zeggen heeft in zijn partij. Vroeger was hij voor migrantenstemrecht, nu is hij opeens tegen. Bang voor het Blok? Van Dewael hoef je al helemaal niets te verwachten. Hij doet het beter dan zijn voorganger Duquesne, maar van een auteur die een vod als 'Wederzijds Respect' heeft geschreven verwacht ik niet dat zijn partij ooit nog iets aan de rechterzijde te zeggen zal hebben. De toekomst voor rechts ligt bij Liberaal Appel en Vlaams Blok. |
||||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
We hebben gewoon nood aan eerlijke, kritische journalisten!!!! De politici kunnen enkel maar beloven en liegen bij gratie (en collaboratie) van de media!! |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En we hebben nood aan tegendradigaards. Zowel in de politiek, waar zijn de volksvertegenwoordigers die nog eens in overeenstemming met HUN geweten durven stemmen ? En niet van die stemmachines die dansen naar de pijpen van wat hun partijvoorzitter beslist.
En ook in de journalistiek hebben we tegendraadse mensen nodig. Mensen die zich niet laten inpakken door Verhofstadt en die geen angst hebben om de waarheid te schrijven. Ook al gaat die in tegen de alles gaat goed madame de markies mentaliteit die ons land teistert zoals de Spaanse griep. En er zijn ook tegendradigaards nodig op het internet. Daar zal ik wel voor zorgen. of toch proberen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
het hierboven aangehaald standpunt lokt bij mij toch volgende commentaar uit... ik dacht dat een partij in haar programma doelstellingen opneemt die ze wil realiseren wanneer zij aan de macht komt... dat kan enkel als zij er alleen voor staat... en als er een coalitie moet aangegaan worden komt er een andere partij bij, met niet noodzakelijk dezelfde doestellingen, maar toch ook zoals de eerste, met de wil er zoveel mogelijk van te kunnen realiseren, of ten minste toch een zo groot mogelijk gedeelte van... ook de socio-economische en conjuncturele context speelt een rol... ik heb zeker nog niet vaak het woord belofte gezien, wel doelstellingen... nu is het zo dat bijvoorbeeld inzake economische groei, die miniem is of onbestaande in een periode van recessie of lage conjunctuur... wel, als ik nu kijk en zie dat wij nu de enige in de West-Europese landen zijn die nog economische groei kennen (cf. het verslag van de Nationale Bank)... dan is dit een sukses... dus ook een zoveel mogelijk invullen van de dolstelling... qua tewerkstelling... die is overal slecht in deze tijd (de zeven mager jaren uit het Bijbels verhaal) ... maar bij ons is die merkelijk minder slecht dan in Nederland (met de Christen Democraat Balkenende), dan in Duitsland (met de Sociaal Democraten en de Groenen aan de macht)... dan in Frankrijk, met een rechtsere regering als de onze... dan in Italië met Forza Italia (wat zou Forza Flandria dan beter doen???), etc.... ik geloof dat jullie moeten spreken van doestellingen en nooit van beloften... beloven kan men enkel als men alle elementen in hand heeft... zoaniet kan men enkel doelstellingen naar voor schuiven... ik blijf ervan overtuigd dat Paars het beter doet dan alle anderen... en "het groot project" CD&V met NVA...??? daar heb ik mijn twijfels bij, want de voorgangers van de CD&V hebben de boel tientallen jarenverknoeid en NVA is enkel uit op blokkeren van socio-economische realiteiten omdat zij denken dat onze zuiderburen de oorzaak zijn van alle kwaad... (vergeet niet dat de VU uiteenviel in VU en VB, toen er wat aan beleid gedacht werd eerder dan aan taal-fata-morgana's, en intussen is de overschot van de VU ook niet veel zaaks meer)....
|
|