Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 16:29   #281
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het geval dat ge het nog ni door hebt, no one gives a fucking shit en dat is de enige reden waarom dit erdoor is geraakt.
De Franstaligen spreken je alvast tegen, maar dat in Mortsel en meerderheid bestaat die er geen fucking shit om geeft dat het Belgische koningspaar wordt buitengegooid klopt!
Oud 3 maart 2007, 17:09   #282
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Ja lap! Ik ben in heel m'n leven misschien vijfmaal in Mortsel geweest en de laatste keer is nu alweer ruim 20 jaar geleden.
Was 't daar nog maar vijf keer foor ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:10   #283
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leg je ook eens uit op welke wijze het wegstemmen van de statieportretten van het koningskoppel contraproductief kan zijn voor het realiseren van nieuwe Vlaamse bevoegdheden
Zeer simpel.

Acties van Were Di, TAK in Voeren enz en nu deze ridicule actie maken het de franstaligen o zo gemakkelijk om de verzelfstandiging van Vlaanderen te ridiculiseren of erger te dramatiseren.

Ik ben niet zo'n koningsfan, zeker niet van Philippe de Belgique. Dat kan u afleiden uit andere posts. Ik ben eveneens ook gekant tegen het cordon sainitaire. Dat kan u eveneens afleiden.

Doch als dit de eerste bestuursdaad is van het Blok en als dat een overwinning is, dan vrees ik opnieuw dat een bende puberale idioten een ekonomisch dossier zoals dat door de Groep de Warande is voorbereid opnieuw zullen verprutsen.

Gooi er nog een hoop Xenofobie en racisme erbij en het is klaar waarom we nog altijd zullen blijven vastkleven aan de modder in plaats van Vlaanderen, samen met zijn metropool, als een draaischijf van de wereldekonomie te maken.

Of wil u dat de internatiionale TV opnieuw naar Antwerpen halen, het weze nu Mortsel komt neerstrijken voor de doorbraak van extreem rechts? Near Antwerp?

Ik heb liever dat ze dat doen om de diamanthandel, om de Opel Astra's van Antwerpen te verdedigen of de Volvo's van Gent en de Forden van Genk en Bayer en BASF.

My dear Knuppel,

Er is een onderscheid tussen een puberaal relletje, tussen tactiek en tussen strategie.

Laatst gewijzigd door PieterP : 3 maart 2007 om 17:12.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 18:12   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Zeer simpel.

Acties van Were Di, TAK in Voeren enz en nu deze ridicule actie maken het de franstaligen o zo gemakkelijk om de verzelfstandiging van Vlaanderen te ridiculiseren of erger te dramatiseren.
Bang van Di Rupo waarmee de CD&V wel zal moeten 'onderhandelen' omdat hij dankzij jullie cordon sanitaire uncontournable is?

Citaat:
Ik ben niet zo'n koningsfan, zeker niet van Philippe de Belgique. Dat kan u afleiden uit andere posts. Ik ben eveneens ook gekant tegen het cordon sainitaire. Dat kan u eveneens afleiden.
Wat heeft Flip met die foto's te maken die weggestemd werden?
En waarom steun jij een partij die het cordon sanitaire uit alle macht in stand houdt?

Citaat:
Doch als dit de eerste bestuursdaad is van het Blok en als dat een overwinning is, dan vrees ik opnieuw dat een bende puberale idioten een ekonomisch dossier zoals dat door de Groep de Warande is voorbereid opnieuw zullen verprutsen.
Ergens moet er dus een verband zijn tussen de democratisch tot stand gekomen beslissing in Mortsel en het economisch dossier van de groep De Warande. Het zal wel aan mijn lage IQ liggen maar hoe ik ook mijn best doe, ik zie het verband niet.

Citaat:
Gooi er nog een hoop Xenofobie en racisme erbij en het is klaar waarom we nog altijd zullen blijven vastkleven aan de modder in plaats van Vlaanderen, samen met zijn metropool, als een draaischijf van de wereldekonomie te maken.
Ach, het Xenofobe en Racistische VB is nooit aan de macht geweest dankzij het CS waar jij beweert tegen te zijn, en ik heb niet de indruk dat Vlaanderen en zijn metropool er zoveel beter voorstonden mét die foto's in het Mortsels' stadhuis dan er, sinds gisteren, zonder.

Citaat:
Of wil u dat de internatiionale TV opnieuw naar Antwerpen halen, het weze nu Mortsel komt neerstrijken voor de doorbraak van extreem rechts? Near Antwerp?
Opnieuw?
Je bedoelt na het nooit opgehelderde Bende van Nijveldossier, het Agustaschandaal, De Commissie Dutroux en de Belgische ziekte', de recente corruptieschandalen in Wallonië?

Citaat:
Ik heb liever dat ze dat doen om de diamanthandel, om de Opel Astra's van Antwerpen te verdedigen of de Volvo's van Gent en de Forden van Genk en Bayer en BASF.
Das waar, maar eerlijk gezegd ben ik al content dat het VB erin slaagt om, vanachter een cordon sanitaire, het betonrot van Belgique aan te pakken.

Citaat:
My dear Knuppel,

Er is een onderscheid tussen een puberaal relletje, tussen tactiek en tussen strategie.
Ook waar, maar volgens mij hebben zelfs varkens en kippen niet echt veel ruimte om tactische en strategische spelletjes te spelen achter een streng bewaakte schutkring.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 maart 2007 om 18:22.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 18:35   #285
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Het zou kunnen zijn dat u ergens een punt heeft.

We kunnen er echter niet aan toe komen omwille van de, laat ik zeggen puberale, verzuurde manier waarop u het brengt.

Wat jammer is.
Oud 3 maart 2007, 19:21   #286
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Zeer simpel.

...

Doch als dit de eerste bestuursdaad is van het Blok en als dat een overwinning is, dan vrees ....
...
Wat zit gij nu toch te raaskallen en alles door mekaar te halen !!
Het Vlaams (on)Belang zit niet in het bestuur van de stad Mortsel. Er is dus helemaal geen bestuursdaad gesteld.

Het enige onnozele kleine ding dat gebeurd is, is dat een voorstelleke van niks, door een blokker ingedien, erdoor geraakt is. Dat heeft amper geld en tijd gekost.
Maar dat onnozel futiliteitje heeft een zeer grote simbolische waarde: het haalt de nationale pers gehaald en de draad op dit forum bereikt een respektabele lengte.

Maar belangrijkste van al: ik voel er er erg tevreden bij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 21:07   #287
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar belangrijkste van al: ik voel er er erg tevreden bij.
I second that.

En dat we er zo nog veel meugen meugen.

[Baarle draait van plezier een sigaret ]
Oud 3 maart 2007, 23:12   #288
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Walen?

Over wie heeft u het?
Dampiere un niet gekend? En de mannen van Namen?

Laatst gewijzigd door giserke : 3 maart 2007 om 23:13.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 23:19   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oef, Giserke wil Jan van de Berghe geschiedenisles geven....
Oud 4 maart 2007, 07:54   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oef, Giserke wil Jan van de Berghe geschiedenisles geven....
Inderdaad... Dan zal hij toch van heel ver moeten terugkomen. Als Gwijde van Dampierre nu al als een "Waal" wordt opgevoerd, dan kan ik onmiddellijk besluiten dat Giserke niet veel kaas heeft gegeten van middeleeuwse geschiedenis. Ik haal een paar oude berichten van mijn hand even weer boven:

Citaat:
Walen waren er in 1302 niet aanwezig, tenzij u misschien Gwij van Namen bedoelt, maar dat was een Franse edelman die tot de Dampierres behoorde. Duitsers waren er al evenmin: de "Ostheren" (voor zover die gelijk kunnen worden gesteld met "Duitsers") kwamen pas enkele uren na de slag aan. Daarenboven bestond dit contingent "Ostheren" (zoals bij de kroniekschrijver Van Velthem staat beschreven) uit ridders die afkomstig waren uit het Vrije Land van Loon, het Rijnland en het hertogdom Limburg). Uit dezelfde kroniek weten we trouwens ook dat ze onder elkaar "Duytsch" spraken, wat eigenlijk hetzelfde was als het "Dietsch" (toen werd Nederlands en Duits nog als een en dezelfde taal beschouwd).
http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=2
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 08:07   #291
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat toch wel erg relevant dat die derde genoemde naam daar, ik weet niet meer in welk juist vorig bericht, van een persoon die enkele eeuwen geleden leefde, nu wel een Waal was of niet.
Of hoe de voordelen van de kennis van onze geschiedenis in de verdoemenis gereden kan worden door het gezeur aan mijn oren door vakidioten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 maart 2007, 08:25   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of hoe de voordelen van de kennis van onze geschiedenis in de verdoemenis gereden kan worden door het gezeur aan mijn oren door vakidioten.
Ik heb de indruk dat die 'voordelen' eerder in de verdoemenis worden gereden door idioten die beter hun mond hielden inplaats van te pretenderen hun geschiedenis te kennen.
Daarom dat ikzelf er mijn mond over hou.
Geschiedenis was niet mijn lievelingsvak en dat is eraan te merken.
Oud 4 maart 2007, 10:22   #293
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad... Dan zal hij toch van heel ver moeten terugkomen. Als Gwijde van Dampierre nu al als een "Waal" wordt opgevoerd, dan kan ik onmiddellijk besluiten dat Giserke niet veel kaas heeft gegeten van middeleeuwse geschiedenis. Ik haal een paar oude berichten van mijn hand even weer boven:
http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=2
Beste dat ge zegt dat de geschriften van uw hand zijn, Jan
Aan de hoven van de feodalen in gans Europa (tot in Sint- Petersburg) werd Frans gesproken. Het Vlaamsch en het Diets was voor boeren, het gepeupel. De beslissingsmacht (en daar gaat het om) zat elders.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 10:45   #294
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat die 'voordelen' eerder in
de verdoemenis worden gereden door idioten die beter hun mond hielden inplaats van te pretenderen hun geschiedenis te kennen.
Daarom dat ikzelf er mijn mond over hou.
Geschiedenis was niet mijn lievelingsvak en dat is eraan te merken.
' t Is ferm off topik, maar geschiedenis was mijn lievelingsvak ook niet, maar dat lag aan vakidioten van leraren.
Ik ben het eigenlijk maar gaan beginnen smaken met het vak sociale geschiedenis van België. En met smaken bedoel ik dan: beseffen dat historisch inzicht wel degelijk belangrijk is (zolang je het maar plaatst samen met andere wetenschappen enzovoorts ... hetgeen naar mijn indruk vele zwakkere geschiedenisleraren niet kunnen)

Enfin, den topik ging over Mortsel en de kaakslag aan Berten Bibber en zijn aanhangers.
Dat detail zal misschien in de geschiedenisboeken komen als een trigger van iets dat al lang aan het sluimeren was: na die op zich onbelangrijke gebeurtenis is het plots als een sneeuwbaleffekt beginnen groeien ...

Wat kan het leven soms zoet zijn ....

Oud 4 maart 2007, 12:05   #295
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Beste dat ge zegt dat de geschriften van uw hand zijn, Jan
Aan de hoven van de feodalen in gans Europa (tot in Sint- Petersburg) werd Frans gesproken. Het Vlaamsch en het Diets was voor boeren, het gepeupel. De beslissingsmacht (en daar gaat het om) zat elders.
Zo vanaf eind zeventiende - achttiende eeuw af ja. Daarvoor? Hum...
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:33   #296
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enfin, den topik ging over Mortsel en de kaakslag aan Berten Bibber en zijn aanhangers.
Dat detail zal misschien in de geschiedenisboeken komen als een trigger van iets dat al lang aan het sluimeren was: na die op zich onbelangrijke gebeurtenis is het plots als een sneeuwbaleffekt beginnen groeien ...

Wat kan het leven soms zoet zijn ....
Helemaal mee eens.

Bruhhe mag van mij echter ongestoord gerust offtopic doormemmen.
Het was ook vaak amusant om er de haat bij de verdraagzame Piano te zien afdruipen.
Oud 4 maart 2007, 12:35   #297
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Zo vanaf eind zeventiende - achttiende eeuw af ja. Daarvoor? Hum...
Helaba!
Bruhhe niet tegenspreken, hé!
Oud 4 maart 2007, 12:41   #298
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Helaba!
Bruhhe niet tegenspreken, hé!
Tja, als je van die Belgicistische dooddoeners als 'al de adel was (altijd) Franstalig', wil geloven, dan doe je maar. Zalig zijn...
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 02:43   #299
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zeker als ik net hoor dat een groot deel zich onthouden heeft omdat ze het niet belangrijk achtten.

Het feit dat een deel zich heeft onthouden zegt al genoeg.
Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat ieder voorstel van het VB al op voorhand werd verworpen, enkel en alleen al omdat het van het VB kwam.
Ook nu hadden ze die kans maar hebben het niet gedaan.
Nu kan je wel zeggen dat het ''flutdossier'' was, maar de grote waarde schuilt in het feit dat men een voorstel van het VB heeft aangenomen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 maart 2007 om 02:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 03:01   #300
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de afschaffing van het voorrecht om als foto in de trouwzaal van stadshuizen te hangen stoort je dan weer wel?

De foto van Bert Bibber in een trouwzaal kan helemaal niet.
Trouwlustige koppels moeten elkaar daar eeuwige trouw beloven onder het toeziend oog van een kerel die zelf 18 jaar!!!! naast de pot heeft gepist.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 maart 2007 om 03:02.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be