![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() corruptie is het leitmotief van de sossen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit het miljarden kostend station dat de Walen zo hard nodig hadden?
![]() |
#164 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Is Bobbejaan in 1944 niet door de "witten" aangehouden en als een
vuile "zwarte" behandeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb immers een paar dagen geleden naar het hoofdkwartier van het VB gebeld in Brussel voor inlichtingen. Ik hoorde daar van een vriendelijke medewerker dat er niet het minste probleem wordt gemaakt om ook een sympathisant zonder meer in Bobbejaanland binnen te laten op 31 maart. Mocht je erover denken om van de gelegenheid gebruik te maken, je zal je er wel voor moeten inschrijven en tussen als die fascisten van VB-ers en hun kinderen moeten plaatsnemen op de bussen die hen naar het pretpark brengen. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verwisselt Bobbejaan toch niet met Ernest Claes?
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Schoepen zijn eerste auditie vond plaats in 1942, voor de radio in Brussel. Hij kreeg vanaf 1943 doorgevoerd onderricht van gitaarvirtuoos Frans De Groodt (1892-1990). In 1944 debuteerde hij met een memorabel optreden in de Antwerpse Ancienne Belgique. Voor een nokvolle zaal zong hij het Zuid-Afrikaanse liedje "Neen mamma. 'n Duitseman, die wil ek nie. Want Schweinefleisch dat lus ek nie.", waarop de nazi's hem wegvoerden en de Ancienne Belgique voor drie weken sloot. Kort nadien werd hij opgeëist om in Duitsland te werken. Als alternatief verkoos hij te zingen voor de Vlaamse arbeiders die verplicht tewerk gesteld waren. In oktober 1944 werd hij hiervoor, zonder onderzoek of proces, drie maanden opgesloten in de Mechelse Dossinkazerne.
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt Ludo. Dat wist ik niet.
Ik ga dit dus inkaderen. Wel vreemd dat het niet beter bekend is dat zelfs Bob Schoepen niet erg fraai behandeld werd door Vlaamshatend Belgique.
![]() |
#169 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Neen!
Lees het antwoord van Luddo die blijkbaar de feiten kent. Mijn vader was bevriend met Paul Van Dessel van de radio en ik heb hem dat dikwijls horen vertellen. Bobbejaan weigerde in zijn eerste jaren van optredens om in Boom, zijn geboortedorp op te treden als gevolg van zijn opsluiting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doen!!!
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Mamma, 'k wil een man he
Watter man, mij lieve kind? Wil je dan een Fransman he? Nee, mamma, nee. 'n Franse man, die wil ik nie, want 'Parlez-vous' versta ek nie. Dit is mij plezier met die boerjongkerels hier! 2. Mamma, 'k wil een man he Watter man, mij lieve kind? Wil je dan een Duitser he? Nee, mamma, nee. 'n Duitserman, die wil ik nie, want 'Schweinefleisch' dat lus ek nie: Dit is mij plezier met die boerjongkerels hier! 3. Mamma, 'k wil een man he Watter man, mij lieve kind? Wil je dan een Engelsman? Nee, mamma, nee. 'n Engelsman, die wil ik nie, want 'I love you' versta ek nie: Dit is mij plezier met die boerjongkerels hier! 4. Mamma, 'k wil een man he Watter man, mij lieve kind? Wil je dan een boer soms he? Ja, mamma, ja. 'n Boereman, die wil ik he, in 'n boer se arme wil ek le: Dit is mij plezier met die boerjongkerels hier!
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() Ga maar bij je vriendjes in Kopenhagen betogen, kunnen ze u ook meteen bij het afval zetten.
![]() |
#175 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Den deze zal aanwezig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Neen mamma, 'n Duitser wil ek nie, want Bratwurst lust ek nie"... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Bergen-man? Nee, mama, nee! Een Bergen-man die wil ik niet. Vooral geen die graag jongens ziet. Ik wil voor mijn plezier, een Vlaamse man van hier. Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man m'n lieve kind? Wil jij dan een Luiker-man? Nee, mama, nee! Een Luiker-man die wil ik niet. Want zatte praat versta ik niet. Ik wil voor mijn plezier, een Vlaamse man van hier. Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan geen PS-man? Nee, mama, nee! Een PS-man, die wil ik niet. Want profiteurs die lust ik niet. Ik wil voor mijn plezier, een Vlaamse man van hier. Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan geen Brussel-man? Nee, mama, nee! Een Brussel-man, die lust ik niet. 'T is vis noch vlees zoals ge ziet. Ik wil voor mijn plezier, een Baarle-man en bier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Robert, ik ga dit eens afprinten en vanavond bij een Orval aan mijn vrouw vragen wat ik hier moet van denken.
Uwe Baarle |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, die Vlaamse man is zo onpersoonlijk hé? Ik wilde er ter afsluiting ook een naam op plakken. En jij was, zeer toevallig(?), de eerste die me te binnen schoot. En het verband tussen jou en bier, dat was alleen om het een beetje te laten rijmen. Zolang je voornaam niet Michel is, je geen zorgen maken....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |