![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals 75% van het Ex-USSR arsenaal.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iran of N-Korea mogen wapens maken maar nu inneens mag de vs het niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet zeveren, John. En niet liegen. Het verdrag bepaalt dat de landen die over kernwapens beschikken hun voorraden reduceren. Niet dat ze nieuwe wapens ontwikkelen. Alle kernmachten zijn sinds de ondertekening van het verdrag in overtreding.
Verder wordt het gebruik van kernenergie voor vreedzame toepassingen expliciet toegestaan, inclusief het verrijken van uranium. Iran is dus niet in overtreding met het NPV.
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In jouw rijtje maken alleen de VS zich schuldig aan het overtreden van het verdrag.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Iran allemaal precies van plan is weet jij niet en ik ook niet. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ze enkel voor energie doeleinden de technologie gebruiken, ik geloof hier niet veel van. Als ik de uitspraken van hun leider zie de afgelopen jaren... In het verdrag staat afbouwen, de vs heeft zijn arsenaal de afgelopen jaren afgebouwd en met gewoon nieuwe technologien ontwikkelen doen zij ook niets verkeerd. Hun arsenaal is nog steeds afgebouwd, intussentijd oude vervangen door nieuwe is niet in strijd met het verdrag. Ook de VS is NIET schuldig! Maar dit alles was mijn punt niet. Jullie anti-vs'ers hebben meermalen gezegt dat indien landen kernwapens willen dan mag dat, waarom sommigen het wel zouden mogen en anderen niet... awel waarom nu ook deze reactie niet?
Laatst gewijzigd door illwill : 4 maart 2007 om 12:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Euh, mensen, ik heb liever moderne kernwapens, ook met de laatste veiligheidstechnologie, dan prul van 20 jaar oud...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moderniseren is niet in strijd met verminderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Are you out of your mind? Waar haal je het vandaan dan ik vind dat Iran en Noord Korea kernwapens mogen maken?!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stimuleren? Landen die vandaag kernwapens willen, wilden dit gisteren ook al.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle overeenkomsten die totnogtoe getekend zijn gingen over de beperking van de TOENMALIGE types wapens en hun vectoren.(de middelen waarmee die wapens tot in iemands WC-raam geschoten wordt).
De originele SALT-akkoorden waren niet meer als beloften aan elkaar dat men "niet meer dan....) van deze of gene soort tuigen zou opstellen. Later (tegen jaren 80 )ging men al handtastelijker te werk...het was ECHTE ontwapening Toen werden raketten geteld en vernietigd en hun bijhorende kop ontmanteld,werd het aantal lange-afstands bommenwerpers (spectaculair) verminderd,en werden zowaar zelfs ettelijke duizenden kleinere tactische kernwapens(in granaatvorm,of als bom voor een jachtbommenwerper) vernietigd.Dit gebeurde steeds in aanwezigheid van hoge officieren van de tegenpartij..... (Die verificatie is altijd het meest heikele punt geweest in de onderhandelingen,tenslotte staan officieren van de vijand te kijken naar je meest vertrouwelijke technologie!!),en werd bijgehouden in wederszijds getekende boekhouding. Gans dat proces tussen de VS en de voormalige USSR is al lang voltooid. Juridisch is geen enkel van de "oude" kernmachten in fout als ze hun bestaande arsenalen "verversen".(ik kan me echt niet voorstellen dat een atoomkop,of het draagmiddel ervoor,het eeuwig leven heeft) Laatst gewijzigd door kelt : 4 maart 2007 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de blunders van Extreem Idioot Links hier zijn de moeite.
Het non-proliferatie verdrag regelt het verspreiden en potentieel onderzoek van kernbomtechnologie. Helaas is het met civiele kernenergie een makkie om vandaaruit kernbommen te maken. Vandaar de UN en vooral de VS die Iran en Noord Korea viseren. Kwestie van kernwapens en hun houdbaarheid. Atoombommen zijn qua nucleair component redelijk stabiel. Pas na een paar 1000 jaar komt dat in het gedrang. Tenzij het een ultra compact ontwerp is, dan moet de neutronenbron regelmatig vervangen worden. Maar het is het chemische component dat na een tijd het verschil zal maken tussen een atoomexplosie of een nucleaire natte scheet (oftewel, een vuile bom). Om nog niet te spreken over de electronica.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Ik ben niet zo voor kernwapens Ik vind dat men daar beter iedereen van stroom te voorzien dan elkaar met plat de bombaderen of de hele wereld mee schrik aan te jagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allemaal héél consequent natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |