![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In post 66. Citaat:
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu weet ik ook waar Jantje zijn mosterd haalde, daarom even een krantencommentaar:
Kortzichtig EricDonckier Premieer Guy Verhofstadt riep dit weekend op om het conflict bij het Rode Kruis België niet op de spits te drijven en zich terughoudend op te stellen ten overstaan van de persoon van prinses Astrid. Verhofstadt meende dit te moeten doen omdat volgens de premier niets er op wijst dat prinses Astrid in dit conflict partij zou hebben getrokken voor de Franse gemeenschap. Integendeel, de prinses zou altijd hebben aangedrongen op deugdelijk bestuur en financiële transparantie. We willen de premier graag geloven. Maar op het terrein is er géén enkele vooruitgang. Hier zijn drie mogelijke verklaringen voor. Een. Prinses Astrid heeft weinig te zeggen als voorzitster. Hoe anders is het te verklaren dat het nu al ongeveer een eeuwigheid plus één dag duurt dat het Rode Kruis Wallonië verlieslatend is en dat daar niets aan verandert? Twee. De prinses waarschuwt, maar zonder grote overtuiging omdat op het einde van het jaar het Rode Kruis Vlaanderen toch opdraait voor de verliezen van het Rode Kruis Wallonië zodat Rode Kruis België, waar prinses Astrid voorzitster van is, alsnog met een positieve balans kan uitpakken. Drie. Prinses Astrid weet het allemaal niet zo goed omdat ze afgeschermd wordt door haar persoonlijke raadgevers. Het ontslag van Stefanie Rutten lijkt daarop te wijzen. Ze werd aangewezen als go between tussen de prinses en de RK-afdelingen, maar zou in de feiten de prinses vooral afschermen van de boze buitenwereld, lees de boze Vlaamse buitenwereld omdat die aandringt op een officiële opsplitsing van het Rode Kruis België. Maar, het is wel zo dat de adviseur er mee op vraag van prinses Astrid kwam en dat ze ook meer en meer is gaan luisteren naar haar raadgeefster met als resultaat dat vragen van Rode Kruis Vlaanderen gewoon genegeerd worden. De verhoudingen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn niet van de beste omdat het steeds opnieuw Vlaanderen is dat moet opdraaien voor de solidariteit in dit land. Dat deze vaststelling ook geldt voor het Rode Kruis, een organisatie die in hoofdzaak op vrijwilligers draait, maakt het alleen maar erger en ergerlijker. Onze koninklijke familie én hun raadgevers moeten als eersten beseffen dat deze discriminatie de Vlaamse verzuchtingen naar meer onafhankelijkheid voedt. Willen zij hun geliefde België veilig stellen, dan hebben onze koning, prinsen, prinsessen én misschien nog het meest van al hun raadgevers er alle belang bij om Franstalig België tot de orde te roepen in plaats van aan de borst te drukken. In het tegengestelde geval zijn ze kortzichtig.
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Hans haalde zijn mosterd dus in een blauwe gazet. LOL!
De Vlaamse rechterzijde steekt een tandje bij Luc Van der Kelen Rechts Vlaanderen heeft ten aanzien van de symbolen van de Belgische eenheid een duidelijke agenda: val het koningshuis aan en elk Belgisch symbool dat je tegenkomt. Het feit dat koning Albert zijn job meer dan voortreffelijk uitvoert, bemoeilijkt dat enigszins. Het gênante geklungel van de prinsen Filip en Laurent kwam dus zeer gelegen. En zie, nu dient zich een kans aan om het derde kind van de koning, prinses Astrid, af te schilderen als iemand die de Vlaamse autonomie tegenwerkt. Alle drie de prinsen onder vuur, dat moet de basis van de monarchie op middellange termijn ondermijnen om ze nadien de doodsteek te kunnen toedienen. Prinses Astrid is tot dusverre altijd de charmante prinses geweest, zeer katholiek, moeder van vijf kinderen, maar allerminst bezig met politieke kwesties. Er is tot dusverre ook geen enkele reden om aan te nemen dat dit bij het Rode Kruis zou veranderd zijn. De prinses heeft geen enkele verklaring afgelegd dat ze de autonomie van het Vlaamse Rode Kruis betwist die autonomie is trouwens al zeer verregaand. Wel integendeel, ze heeft ook sterk aangedrongen op een sanering van de Franstalige vleugel, die de verliezen opstapelt. Waarom het Rode Kruis dan niet helemaal wordt gesplitst? Dat is vrij simpel: het internationale Rode Kruis aanvaardt maar één koepel per land. Wat er aan de hand is met de ontslagen medewerkster van de prinses zal voor de rechtbank moeten blijken, maar uit deze kwestie de conclusie trekken dat de prinses haar rol te buiten gaat, is wel zeer kort door de bocht. Misschien had de federale regering al langer moeten ingrijpen, want de financiële problemen waren al lang gekend, maar minister Demotte heeft vorige maand wel een doorlichting besteld van het beheer en de financiën. Het resultaat daarvan en maatregelen zijn op komst, daarom dat het vreemd is dat het in enkele kranten met goede nationalistische connecties vertaald wordt als 'het probleem Astrid'. Het heeft er alle schijn van dat 'het probleem Astrid' niet bestaat en dat de Vlaamse rechterzijde een tandje bij heeft gestoken. De affaires rond de twee mannelijke prinsen zijn uitgewoed, dan maar de prinses aanpakken. Zo houd je het vuur warm. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'Onszelf' interpreteer jij dus als jij en ik? Ik dacht eerder aan alle zes miljoen, en als je je daar wil van distantiëren dan zie ik moeilijk hoe je dit ene punt zou kunnen isoleren. We zijn een volk of we zijn het niet. Imho kan je daar niet de kersen uitpikken en de taart weggooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Terloops kan ook genoteerd worden dat hij geen moeite doet om de "Vlaamsnationale" kritiek ook maar op enigerlei wijze te weerleggen, QED. Maar dat terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt voor dit bericht, maar ik had dat nog niet gelezen hoor. Het is dus zuiver toeval dat hetop sommige punten overeenkomt met postings. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Anna List : 5 maart 2007 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs omdat we 'een volk' zijn wil ik niet bekeken worden voor iets waar 2/3 van 'mijn' volk verantwoordelijk voor is, Baarle.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 maart 2007 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer vreemd overigens met een barones in de raad van bestuur van Concentra. De tijd is nog niet zolang voorbij dat een hoofdredacteur hiervoor werd weg 'gereorganiseerd'.
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Lao Tzu : 5 maart 2007 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yep
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft zich zelf er in betrokken, door te weigeren de wet toe te passen. Een vzw die fait is of een afdeling er van moet wettelijk onder financieel toezicht geplaatst worden. De Waalse afdeling van het Belgische rode kruis is fait en kan zijn rekeningen niet meer betalen. De wet voorziet hier dus dat er een curator of onafhankelijke revisor moet aangesteld worden en niet dat de andere afdelingen van deze vzw de rekeningen betaald. Deze wet gaat zelf zover dat binnen het rode kruis men de afdeling Berchem niet kan laten opdraaien voor te korten van de afdeling Wijnegem, of omgekeerd. Dus waarom zou de afdelingen Vlaanderen moeten opdraaien voor de te korten van de afdeling Wallonie. De inmening van het koningshuis was dus totaal ongepast. Zelfs het belgische bestuur van het Rode kruis is hier zijn wettelijk boekje te buiten gegaan. Maar zulke zaken zijn we gewend in belgie he, Schuif alle wetten opzij en roep heel hard dat men solidair moet zijn. En anders zal men de wetten wel even aanpassen omdat ze niet van toepassing zijn op de zaken waar politieke postjes aan vast zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zo verbaasd, Hans? Dacht je soms dat gepensioneerde, Vlaams-nationalistische vrouwen dutskes zijn? ![]()
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het koningshuis is hierin betrokken omdat het overal met zijn tentakels inzit en dit met slechts één doel, zichzelf bevoordelen. En dat kan alleen als Belgique blijft bestaan. Hoogtijd dus om het de laan uit te sturen. Jammer genoeg heeft het nog veel teveel macht omdat er veel teveel postjes aan vast hangen.
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me ook af waarom met de centen die ik reeds toegestopt heb aan het Rode Kruis, er een full time raadgeefster voor Stritje moet betaald worden.
Ik vraag mij al welke raad Stritje zo nodig heeft om wat lintjes door te knippen of een geprepareerd tekstje voor te lezen. Wat doet zo'n raadgeefster de godganse dag? Tenzij zij een persoonlijke sekretaresse was, die dan eigenlijk met haar dotatie moest betaald worden. Maar neen, met centen van het Rode Kruis. Centen die bedoeld waren voor slachtoffers ... !!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar het gaat me ook helemaal niet om verantwoordelijkheid! Wel om een realistische houding: de feiten (2/3 vindt alles best OK) onder ogen zien en van daaruit beginnen werken aan verandering. Met lijnrecht op die meerderheid in te beuken kom je nergens, dat wil ik zeggen.
Laatst gewijzigd door baarle : 6 maart 2007 om 07:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou het worden, voor de Luc, ridder of baron, ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Na het rode kruis komt er wel een ander nieuwsfeit waar men het koningshuis in kan betrekken. Saksen Coburg bashen ! Waarom niet ? Dat ze na de voortdurende media-ellende maar thuis blijven en hun monarchistische ambities aan de kapstok hangen. Hoe eerder hoe beter.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 maart 2007 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |