![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() en dan nog palm! terwijl ik op de achtergrond een café herken waar ze toch wel betere bieren hebben
en om de ruzie omtrent het teletubbie-zijn te beëindigen moogt ge alle twee teletubbie zijn!
![]() |
#122 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() omdat amerika vreesde dat er hier anders zulk zwaar economisch verval zou zijn dat ze hun leningen niet terugbetaald zouden zien, waardoor hun eigen economie het ook moeilijk krijgt
bovendien werden alle fabrieken die tijdens de oorlog gebruikt werden om wapens en dergelijken te maken omgevormd. erdan nog eens bijnemende dat tijdens de oorlog veel vrouwen zijn begonnen met werken, leidde tot overproductie. was er toch wel een groot gebied aan de andere kant waar ze producten nodig hadden, en ze zelf niet konden maken ...
![]() |
#124 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-Sven het is helaas net omgekeerd. Door Europa op sleeptouw te nemen worden wij gecompromitteerd bij de vijanden die de VS overal maken. Elke bomaanslag in Europa is er één minder in de VS redeneren ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="DarwinEn waarom zijn de Amerikanen dan afgekomen met een Marshallplan voor West-Europa en hebben ze er niet voor gezorgd dat de Europeanen terug begonnen te vechten onderling?[/quote]
Dat is een goeie vraag. Volgens mij hadden ze wel geleerd uit de situatie volgend op 1918. Het politieke débacle en de ec.crisis in Duitsland voedden het ressentiment dat leidde tot de opkomst van de Nazi's. WO II had er bijna voor gezorgd dat de Russen tot aan de Noordzee kwamen. Voortdurende conflicten in Europa zouden opnieuw daartoe kunnen leiden zodat een stabiel buffer-Europa met een heropgebouwd Duitsland als kern noodzakelijk was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
overproductie -> afzetmarkt nodig
![]() |
![]() |
#127 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote="vryko"]
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Partijlid
|
![]() Jongens, jongens...ik kan niet meer volgen. Met mijne stomme kop heb ik op verschillende onderwerpen mijn bescheiden mening geventileerd, en nu loopt mijn mailbox over. Terwijl ik een antwoord type, komen er weer binnen...mijn keyboard begint te roken...helpppppppppp....ik geef me overrr...mijn portable voor een pvda partijkaart....pleaseeeeee
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
Partijlid
|
![]() De teletubbie trein was alweer weg...dus dat was ook al geen optie. Maar't gaat weer beter, want 't is kalm vandaag. En mijne PC ff in den diepvriezer en ik kan er weer tegen. Moet trouwens dringend mijne nsa vogel eens vervangen denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Blijkbaar beschouwd men Mao hier als een misdadiger terwijl Hitler weer de grote held is. Als het communisme dan toch zo slecht is, hoe verklaar je dan dat de mensen op Cuba nog altijd het communisme steunen? En hoe verklaar je dan de hele economie van de wereld achteruitgaat, terwijl die van China stijgt met 5%?
Je moet het toch eens onder ogen gaan zien dat het kapitalisme niet werkt. En samen met mij hebben meer en meer mensen dat door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1) Er wordt gezegd dat Mao een misdadiger en Hitler een held. Ik heb niet alles nagelezen, maar kan U mij toch even tonen waar exact dat was dat Hitler een 'held' werd genoemd 2) Het feit dat er Cuba communistisch is, toont dat het communisme deugt. Echter, er vluchten nog steeds mensen weg uit Cuba. Bovendien worden de mensenrechten er meer als in bvb. België geschonden. En ten derde, hoe weet U dat de Cubanen zo massaal het communisme steunen? Er zijn nog nooit vrije verkiezingen geweest. Als dat Uw idee is van het communisme, dan past 95% van de Vlamingen. 3) China is communistisch. Informeer U over de toestand aldaar. 4) Het kapitalisme werkt niet. Dit is gewoon een slogan. Er zijn inderdaad grote fouten in het huidige systeem, maar U gaat de mogelijkheid uit de weg dat het systeem aangepast kan worden (kijk naar de andersglobalisten). Bovendien geeft U geen enkele reden waarom een ander systeem beter zou zijn.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het communisme fnuikt ook de geldingsdrang van de mens zodat een totalitairsysteem noodzakelijk is om het communismete te kunnen handhaven. Bijgevolg vind ik dat van zodra de grootschalige hervormingen zijn doorgevoerd en het onrecht is hersteld dat men moet overgaan tot democratie en een sociaal gecorrigeerde markteconomie. Een markteconomie waar niet de winsten centraal staan maar wel het algemene welzijn van de burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In wezen is er helemaal geen verschil tussen hitler, bush, stalin en co. Ze hebben allemaal een genocide op hun geweten, alleen zijn twee ervan inmiddels onschadelijk geeworden:)
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Stalin was een lid van de mafia!
![]() |
![]() |
#137 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zéér goed gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Partijlid
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Begrijp me goed, ik ben geen Amerikanen-of wie dan ook-hater. hun culturele achterstand roept andere emoties op. Zelf koop ik geen Am.producten en dat hoeft zelfs niet uit principe te zijn. Meestal trekken ze op niks. Dat anderen-en helaas niet zo weinig ook-in vervoering raken bij Disney-gedrochtelijkheden en hamburgers is een spijtige zaak maar aan mij is dat niet besteed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Btw. kan je me eens een definitie geven van 'cultuur'? |
|
![]() |
![]() |