Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2007, 13:19   #101
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Voor al wie een koran in zijn huis heeft :
Weten jullie dat jullie die koran enkel mogen aanraken nadat jullie op z'n minst je handen gewassen hebben ? Weten jullie dat jullie dat boek op een zo hoog mogelijke en zo superieur mogelijke plaats t.o.v. al je andere boeken moeten zetten? (speciaal voor Filo, dus NIET naast bijbel en thora, gij goddeloze!) Weten de vrouwen onder jullie dat ze de koran niet mogen aanraken als ze hun regels hebben ? Weten jullie dat je de koran niet mag aanraken na seks gehad te hebben en nog niet van kop tot teen gewassen zijn ? ...

Mijn gedacht is die gratis uitdeling van korans nog zo zot niet, kan iedereen eens zelf gaan lezen en kijken wat er nu juist instaat. Natuurlijk gaan de salafisten en andere moslims nu roepen van "enkel in het Arabisch kan je de koran lezen en begrijpen!!!! Jullie verstaan er niks van!" Steeds weerkerende uitvlucht.
Trouwens, met de koran ben je nog niet voldoende ingelicht, je hebt ook de ahadieth nodig (voor de sunni's dan toch), zeker de sahih (zekere) ahadith van muslim en boukhari... Dan pas wordt het lachen geblazen !!!!

Filo, ik roep jou eenzijdig en persoonlijk uit tot : Grootste Vlaamse superdhimmi. Gefeliciteerd man !
Dutch, dat geldt enkel voor mensen die in de Koran geloven, moslims dus, ik behandel mijn koran zoals gelijk welk ander boek, wacht nee, mijn huisgenoot heeft enkel gevraagd hem niet mee te nemen naar de wc, maar das dan de enige uitzondering. Voor ons is dat gewoon een boek zoals een ander dus niks van handjes wassen en dergelijke.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 17:14   #102
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
pfff, als 't gratis is... Heb je exemplaren op overschot?
Helaas niet. Alhoewel De Duivelsverzen eens ooit gratis bij dezelfde krant zaten.
Oud 7 maart 2007, 23:59   #103
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als in het nazisme?
Wanneer gaan ze dan zeep beginnen maken van ongelovigen?
die mannen gebruiken geen zeep: schuren zich af met zand en smeren zich daarna in met olijfolie.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 00:01   #104
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ieder krijgt op zijn bord wat hij maar verlangt !
een heerlijke gebraden varkenskotelet om te eten terwijl je de koran leest.En een goede pint daarbij.Gezellig voor een regenachtige zondag
Oud 8 maart 2007, 00:03   #105
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Liever niet...laten we van belgie NU een moslimstaat maken.
Ik ga mij bekeren zodat ik ook het recht krijg om op een coole manier te slachten, ongelovigen hun kop af te hakken, overspelige vrouwen dood te smijten met steentjes en mijn eigen vrouw op tijd en stond wat klop te geven als ze weer eens niet wil luisteren.

Dus ik stem op de invoering van de sharia en wel nu meteen.
wat mij persoonlijk aanspreekt is de veelwijverij.Elk 4 of 5 vrouwen, daarmee kun je pas snel de vergrijzing tegen gaan.
Oud 8 maart 2007, 00:05   #106
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ga ik zeker halen, bedankt voor de tip lincoln.
Wanneer gaan we trouwens eens thee drinken?
lincoln drinkt geen thee met ongelovigen.Ge moet u eerst bekeren.
Oud 8 maart 2007, 00:06   #107
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik ben atheïst, kan me uiteindelijk weinig schelen wat moslims of christenen menen zolang ze anderen vrij laten en niet polariserend agiteren. Maar als 't boek gratis is, kan ik het wel eens in huis halen, kan nog van pas komen.
om een goed figuur te slaan als ge eens wat moslims over de vloer krijgt zeker?... Huichelaar.
Oud 8 maart 2007, 00:10   #108
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is typisch. Een moslimapologeet die niks van de islam afweet. Hij heeft de koran niet eens gelezen. Islam is peace

Daarbij, ik heb de koran online gelezen, in verschillende vertalingen en bij mij komt dat rotboek NIET in huis !

Radical Islam & Europe's Left: Part 1
the bizarre union of radical leftists, who are essentially atheist in outlook, with the theocratic demagogues of Islamism.

http://www.news.faithfreedom.org/ind...ticle&sid=1122
ge kunt dat lezen op internet zovel ge wilt...waarom zou ik zoiets in mijn huis leggen?Zo een griezelig boekske...
Oud 8 maart 2007, 00:14   #109
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Ik stel voor gratis bijbels te gaan uitdelen in Saoedi-Arabië. Eens zien hoe lang het duurt eer je aan de galg bengelt!
beter kunnen we ze droppen met parachutes.Tezamen met conserven varkenvlees en flessen brandewijn .Juist boven Mekka, tijdens de Ramadan.Ge weet wel, die stad waar ongelovigen persona non grata zijn...
Oud 8 maart 2007, 00:15   #110
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dus om te weten hoe een moslim is moet je de koran lezen?
Hetzelfde dus voor de christenen?
als het om échte, gelovige christenen gaat, die de geboden naleven, kan dat helpen ja.
Oud 8 maart 2007, 00:18   #111
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij hebben samen naar de maansverduistering staan kijken, mijn (moslim-) sjoe en ik, daarom dus dat hij mij zo goed vastpakte, hij was bang!
ik ben echt blij dat je het zo goed kan vinden met je lieveling, maar mischien is die man de uitzondering die de regel bevestigd?Ik denk dat je alkkoord bent met het idee dat men geen ganse bevolking kan oordelen op één individu?
Oud 8 maart 2007, 00:21   #112
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik begrijp van een krant die zichzelf het label "kwaliteitskrant" toebedeelt hoegenaamd niet dat zij gratis korans gaat uitdelen in de hoop dat niet-moslims nu eens eindelijk de islam gaan begrijpen. Immers, lezers van zo'n kwaliteitskrant zijn meerwaardezoekers, waarvan ik veronderstel dat zij ook een internetverbinding in huis hebben. En het is geen kunst om via internet aan koranvertalingen te geraken in gelijk welke taal, of aan de brontekst voor wie het Arabisch machtig is.

Misschien richt de actie van De Standaard zich eerder tot wie (nog) geen internetverbinding heeft thuis? Doch dat zijn meestal niet het soort lui die deze krant onder haar lezers mag rekenen; die lezen liever Het Laatste Nieuws of zo...

Als dat inderdaad de bedoeling is van De Standaard - nl. het loslaten van de koran op jan-met-de-pet - dan is het zeer zeker aangewezen een vertaling te verdelen dat vers na vers becommentarieert. Zo'n boek is evenwel nogal duur, dus betwijfel ik tenzeerste dat men de tekst van commentaar laat vergezeld gaan.

Een naakte tekst dus, losgelaten op een massa die weliswaar niet (meer) analfabeet is, doch niet echt kritisch heeft leren omgaan met teksten. Het doet me denken aan de inspanningen die de eerste dominees zich getroostten om de wat "verwilderde" kolonialen van de Kaapkolonie weer in het gareel te krijgen. Deze analfabeten leerden zij eerst het abc, en zodra ze konden lezen dacht men dat zij ook in staat zouden zijn de Bijbel te begrijpen...

... met als resultaat een totaal verwrongen bijbelinterpretatie waaruit Apartheid werd geboren.

Dat een krant als De Standaard niet inziet dat zo'n poging totaal gedoemd is tot mislukken doet me (eens te meer) twijfelen of haar kwalitatief gehalte nog langer te vergelijken valt met dat van buitenlandse kranten als bvb. Le Monde of El Pais.

Allez, de facteurs zullen het alweer mogen oplossen en deze volslagen nutteloze boeken in de veel te kleine brievenbussen proppen omdat de bewoners niet thuis zijn (alsof we nog geen werk genoeg hebben met de gewone briefwisseling).

En dan zwijg ik nog over het risico dat bekend zou worden dat sommigen het papier als... toiletpapier gebruiken, zodat zij één of andere fundamentalistische imam een fatwah over zich horen uitroepen...
het alziend oog van allah bekijkt u zelfs als ge op de pot zit!Dus, opgepast wat ge met uw koran uitspookt!
Oud 8 maart 2007, 00:22   #113
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Tiens, ik dacht dat de postbode tegenwoordig drie kwart reclame droeg?

Maar die laatste zin: het verwondert me toch een beetje dat jij meedoet aan moslim-bashen. Dacht dat je zuiverder in je schoenen stond.
awel? Die koran , dat is toch reklame? Of hoe moeten we dat oppakken?
Oud 8 maart 2007, 00:32   #114
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
sommige van die door moslimbashers zoveel geciteerde zinnetjes staan idd in de Koran, maar je zal moeten zoeken om ze te vinden...
In de Bijbel staat even erg trouwens en d�*�*r ziet niemand een probleem in hier.
van bijbels moet ik even weinig hebben als van korans.En het is juist nu dat we van de RKK zijn invloed bevrijdt zijn, dat we nu ook dit nog eens moeten van ons lijf houden.Woestijngodsdienst nummer 2!De islam....
En dat word dan verdedigt door mensen die zich "links" noemen en per definitie tegen de nefaste invloed van godsdiensten zouden moeten zijn...
Oud 8 maart 2007, 00:33   #115
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dutch, dat geldt enkel voor mensen die in de Koran geloven, moslims dus, ik behandel mijn koran zoals gelijk welk ander boek, wacht nee, mijn huisgenoot heeft enkel gevraagd hem niet mee te nemen naar de wc, maar das dan de enige uitzondering. Voor ons is dat gewoon een boek zoals een ander dus niks van handjes wassen en dergelijke.
met de koran op de pot, maakt allah u stapelzot
Oud 8 maart 2007, 07:37   #116
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Weten jullie dat jullie die koran enkel mogen aanraken nadat jullie op z'n minst je handen gewassen hebben ? Weten jullie dat jullie dat boek op een zo hoog mogelijke en zo superieur mogelijke plaats t.o.v. al je andere boeken moeten zetten? (speciaal voor Filo, dus NIET naast bijbel en thora, gij goddeloze!) Weten de vrouwen onder jullie dat ze de koran niet mogen aanraken als ze hun regels hebben ? Weten jullie dat je de koran niet mag aanraken na seks gehad te hebben en nog niet van kop tot teen gewassen zijn ? ...

Mijn gedacht is die gratis uitdeling van korans nog zo zot niet, kan iedereen eens zelf gaan lezen en kijken wat er nu juist instaat. Natuurlijk gaan de salafisten en andere moslims nu roepen van "enkel in het Arabisch kan je de koran lezen en begrijpen!!!! Jullie verstaan er niks van!" Steeds weerkerende uitvlucht.
Trouwens, met de koran ben je nog niet voldoende ingelicht, je hebt ook de ahadieth nodig (voor de sunni's dan toch), zeker de sahih (zekere) ahadith van muslim en boukhari... Dan pas wordt het lachen geblazen !!!!

Filo, ik roep jou eenzijdig en persoonlijk uit tot : Grootste Vlaamse superdhimmi. Gefeliciteerd man !
In de Heilige Koran staat geen enkele zaak, waar Moslims zich voor hoeven te schamen.
Integendeel, zijn uiterst gematigde toon en verzoenend karakter is van nooit geziene aard.
(Sommige verzen, zijn nu eenmaal oorlogsverzen, en dienen dan ook zo behandeld te worden. Een tekst kan en mag je nooit losrukken uit zijn context.)

De Hadith, echter, moet ik toegeven, dat er veel onechte verhalen, overdreven situaties en gewoon valse uitspraken zijn ingesijpeld.
Hoe weet ik dat?
Omdat velen van die uitspraken REGELRECHT indruisen tegen de letterlijke geboden van de Heilige Koran, en niet in overeenstemming te plaatsen zijn met de principes/geest van het Boek.

Dus daar is je kritiek, DEELS terecht.
Maar als je kritiek geeft, moet je ook rechtvaardig zijn. En moet je het volledige plaatje weergeven.

Ook de joden, kennen dit soort van verkeerde/anti-joodse verhalen.
Het boek dat ze van God gekregen hebben via Mozes (de Heilige Torah), hebben ze ook aangevuld, met uitspraken/ideologieen van geleerden.
Nl. de Talmoed. (Qua onstaanproces, en gedachtengoed IDENTIEK hetzelfde als de Hadith).

Lees zelf, mijn beste Dutch. (en als je al lachte met de uitspraken van de Hadith, kan ik je verzekeren, dat je nu plat gaat liggen):

1. Over Niet-Joden:

De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

"De Akum (niet-jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. "
Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

2. Voor de Moslim Bashers onder ons: ivm de Aisha Mythe:

Sanhedrin 55b. Een Jood mag een drie jaar oud meisje trouwen (specifiek, drie jaar "en een dag" oud).

Kethuboth 11b. "Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets."

3. Gelijkheid Man-Vrouw?

Menahoth 43b-44a. Een Joodse man is verplicht om elke dag het volgende gebed te zeggen: Dank u, God, dat gij mij geen Ongelovige hebt gemaakt, een vrouw of een slaaf

Enzovoort, enzovoort, ... , niet gek genoeg, of het staat erin!

Dutch, t wordt eens hoog tijd, dat je je eens meer consequent/objectief/rechtvaardig wordt.
Als je iemand bekritiseert voor een daad (in dit geval idee), moet je iedereen bekritiseren die diezelfde daad begaat!
Ja, zo gaat dat in een rechtstaat

Laatst gewijzigd door Ciccio : 8 maart 2007 om 07:59.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 07:43   #117
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:

Dubbele post ...

Laatst gewijzigd door Ciccio : 8 maart 2007 om 08:04.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 08:16   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
In de Heilige Koran staat geen enkele zaak, waar Moslims zich voor hoeven te schamen.
Integendeel, zijn uiterst gematigde toon en verzoenend karakter is van nooit geziene aard.
(Sommige verzen, zijn nu eenmaal oorlogsverzen, en dienen dan ook zo behandeld te worden. Een tekst kan en mag je nooit losrukken uit zijn context.)

U slaagt erin om in enkele zinnen u volstrekt tegen te spreken. Enerzijds stellen dat de koran door een uiterst gematigde toon wordt gekenmerkt, terwijl er anderzijds toch oorlogsverzen instaan. Bij mijn weten is een oorlogsvers niet gematigd noch verzoenend. Daarenboven moet men toch eens goed nadenken wat de islam als "verzoening" predikt: ofwel het zich bekeren tot de islam ofwel het zich onderwerpen aan de moslims en daarbij schatting betalen. Gematigd? Verre van!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 08:18   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Hadith, echter, moet ik toegeven, dat er veel onechte verhalen, overdreven situaties en gewoon valse uitspraken zijn ingesijpeld.
Hoe weet ik dat?
Omdat velen van die uitspraken REGELRECHT indruisen tegen de letterlijke geboden van de Heilige Koran, en niet in overeenstemming te plaatsen zijn met de principes/geest van het Boek.
Geef eens een paar hadiths uit de betrouwbare verzameling (Bukhari bijvoorbeeld of die van Muslim) waarmee u uw stelling bewijst!

De moslims zien het immers zo niet: de betrouwbare verzamelingen hebben een heel grote waarde en zijn niet zomaar als "onecht" aan te kant te schuiven. Meer zelfs, zij zijn soms absoluut noodzakelijk daar ze volgens hen het onderricht van de profeet bevatten.
Oud 8 maart 2007, 08:25   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook de joden, kennen dit soort van verkeerde/anti-joodse verhalen.
Het boek dat ze van God gekregen hebben via Mozes (de Heilige Torah), hebben ze ook aangevuld, met uitspraken/ideologieen van geleerden.
Nl. de Talmoed. (Qua onstaanproces, en gedachtengoed IDENTIEK hetzelfde als de Hadith).
Dat is inderdaad zo. Alleen staat de talmoed voor de joden niet op dezelfde hoogte als de hadiths voor de moslims. Een hadith is immers een verhaal waarin de profeet onderricht geeft, een voorbeeld stelt of de koran nader uitlegt. Alles gaat dus terug op de profeet. Bij de talmoed niet. Dat is een uitleg bij de Wet die in de loop van de geschiedenis door allerlei schriftgeleerden werd becommentarieerd. Uiteindelijk heeft men op bepaald moment een compilatie van de bestaande uitleg opgesteld. Dat is al het eerste grote verschil.

Daarnaast is het zo dat de joden de talmoedistische uitspraken niet als onfeilbaar beschouwen, maar steeds voor wijziging en herinterpretatie mogelijk. Dit is ook heel anders bij de hadith. Aan een voorbeeld, uitleg, toelichting van de profeet mag niet getwijfeld worden. 't Staat voor eeuwig en altijd vast, juist omdat de toelichting van Allah's profeet niet kan dwalen en zeker niet als het gaat om zijn uitleg bij het eeuwig woord van Allah, de koran.

De hadiths kennen een definitieve afsluiting, d.i. historische en theologische afsluiting. De talmoed kent slechts de historische afsluiting, terwijl er geen theologische streept wordt getrokken. Daarom ook bestaan er tot op heden nieuwe talmoedische uitlegvormen.

M.a.w. de talmoedische uitspraken worden door de joden als historiserend beschouwd, terwijl bij de moslims de hadiths tegelijkertijd theologisch (dus onbetwistbaar en onwijzigbaar) en historisch zijn.

Een enorm verschil in benadering dus!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be