Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 19:50   #6681
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Aanvallen is onder ALLE omstandigheden een oorlogsdaad.
Inderdaad.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:51   #6682
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Sorry, maar dat zegt styllo_ben helemaal niet. Maak er aub geen karikatuur van. Dat de oorlog maanden op voorhand gepland is, heeft men in Israël trouwens zelf toegegeven.
1. Ik heb nooit beweerd dat hij/zij iets dergelijks gezegd heeft. Ik heb enkel op een indirecte implicatie gezinspeeld, wanneer ge zijn/haar gedachte doortrekt.

2. Als de hele discussie hier min of meer in het zwart-wit gebeurt, ben ik er niet eens zo ver naast met mijn karikaturale opmerking.

3. Bewijs die stelling van die planning op voorhand.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 9 maart 2007 om 12:51.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:29   #6683
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ik heb een gezond respect voor het recht van de sterkste en meest vastberadene. Gij dus niet.
Inderdaad niet, nee.

Ik heb geen respect voor fanatiekelingen, fundamentalisten en landrovers (niet de terreinvoertuigen ).

Dit geld voor beide zijden.

Als we uw redenering volgen, heeft de bullebak die het hardst en het langst kan roepen altijd gelijk.
Oud 9 maart 2007, 13:48   #6684
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebruik van clusterbommen in woongebieden is helemaal niet legitiem.
Toch wel,als er geschikte doelwitten staan.Wie bezorgd is om zijn burgers houdt ze ver van militaire doelen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:49   #6685
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Legers dienen voor de verdediging van het eigen land, NIET voor het terroriseren van andermans land.
Legers dienen om militaire operaties te voeren,zowel offensieve als defensieve.Als een ander land gebruikt wordt als basis om u te bestoken,valt ge het aan.
Oud 9 maart 2007, 13:51   #6686
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het aanvallen van een Israëlische patrouille door strijders van Hezbollah staat helemaal niet gelijk aan het starten van een oorlog. Om de eenvoudige reden dat de Libanese regering daar helemaal niets mee te maken had. Meer zelfs: het Libanese leger heeft zich totaal niet gemoeid in de hele oorlog. En nu blijkt dat de hele operatie al maanden op voorhand werd voorbereid, is het duidelijk dat Israël gewoon zaten te wachten op een aanleiding om een oorlog met Libanon te kunnen starten. Een oorlog die wel anders is uitgedraaid dan ze hadden verwacht...
De libanese regering deed niets om zuid-libanon te controleren.In die omstandigheid mocht Israël het zelf doen.
Oud 9 maart 2007, 13:52   #6687
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het gebruik van clusterbommen op burgerdoelen is alles behalve legitiem.

Dat is nogal moeilijk wanneer de grootste producenten en gebruikers van clusterbommen hun kat sturen naar conferenties waarin een verbod op clusterwapens centraal staat en als diezelfde landen het afgesproken verbod gewoon verwerpen hé.

Israël is wel degelijk rechtstreeks verantwoordelijk voor de door haar gebruikte clusterbommen. Daar is niets oneerlijks aan. Bovendien doen nota bene zij er niets aan om de gevolgen ervan op te lossen!!!
Er waren goede redenen om zuidlibanon te bezaaien met clusteremijnen.
Oud 9 maart 2007, 13:54   #6688
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Inderdaad niet, nee.

Ik heb geen respect voor fanatiekelingen, fundamentalisten en landrovers (niet de terreinvoertuigen ).

Dit geld voor beide zijden.

Als we uw redenering volgen, heeft de bullebak die het hardst en het langst kan roepen altijd gelijk.
Tussen volkeren mag dat zo zijn.Een volk moet zijn recht pakken.
Oud 9 maart 2007, 14:35   #6689
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Er waren goede redenen om zuidlibanon te bezaaien met clusteremijnen.

Volgens de VN zijn er tussen de 1,2 en 1,6 miljoen clusterbommen gedropt op Libanon. Het grootste deel daarvan in de laatste 72 uur voor de terugtrekking... Laat ons dan stellen dat het grootste deel 50% is. Dan hebben ze 600 tot 800K clusterbommen gedropt in de laatste 3 dagen van het offensief. Men wist toen al dat de oorlog zo goed als afgelopen was en dat de terugtrekking heel erg dicht bij was.

Dan moet jij mij eens uitleggen welk tactisch plan daar achter schuilde.

Het kan mij geen bal schelen of Israel dit nu al dan niet mocht volgens de wet. Het is immoreel, punt aan de lijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 15:01   #6690
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Volgens de VN zijn er tussen de 1,2 en 1,6 miljoen clusterbommen gedropt op Libanon. Het grootste deel daarvan in de laatste 72 uur voor de terugtrekking... Laat ons dan stellen dat het grootste deel 50% is. Dan hebben ze 600 tot 800K clusterbommen gedropt in de laatste 3 dagen van het offensief. Men wist toen al dat de oorlog zo goed als afgelopen was en dat de terugtrekking heel erg dicht bij was.

Het kan mij geen bal schelen of Israel dit nu al dan niet mocht volgens de wet. Het is immoreel, punt aan de lijn.

Snap je dat dan niet?

Zo verzekerden de Israëli's zichzelf dat de Hesbollah zich niet opnieuw zou gaan ingraven in Zuid-Libanon zoals ze na vorige crisis wél gedaan hadden. Een kwestie van de ezel en de steen.

Ook militair gezien is het een must om dat terrein ontoegankelijk te maken voor eventuele hergroepering van de Hesbollah.

Paulus.
Oud 9 maart 2007, 15:13   #6691
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gebruik van clusterbommen in woongebieden is helemaal niet legitiem.
Woongebieden?

De Hesbollah heeft in het zes jaar gewapende vrede Zuid-Libannon omgetoverd tot een ware legerplaats. Bunkers, die ondergronds met elkaar verbonden zijn, mijnenvelden, boobytraps, alles er op en eraan. Als je dat nog woongebieden noemt weet je duidelijk niet waarover je spreekt.

Bovendien heeft Israël de weinige mensen die daar inderdaad wonen en door de Hesbollah als menselijk schild worden gebruikt, duidelijk verwittigt door massaal strooipamfletten te droppen voor de bombardementen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 maart 2007 om 15:26.
Oud 9 maart 2007, 16:32   #6692
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Woongebieden?

Als je dat nog woongebieden noemt weet je duidelijk niet waarover je spreekt.

Bovendien heeft Israël de weinige mensen die daar inderdaad wonen .
wat een complete ONZIN ! Paulusje liegt weeral eens dat ie zwart ziet

Citaat:
en door de Hesbollah als menselijk schild worden gebruikt, duidelijk verwittigt door massaal strooipamfletten te droppen voor de bombardementen.
een WEDEROM een leugen van formaat, dat hebben de zionisten pas gedaan NADAT ER zo'n grote INTERNATIONALE VERONTWAARDIGING was over het feit dat ze WOONgebieden aanvielen , ja paulusje WOONGEBIEDEN!
een pr stunt die ook zo werd aangeklaagd , niets meer !

Net zoals de zionstaat de christelijke wijken in libanon EVENEENS bombardeerde alhoewel die geen enkele band hadden met hezbolha BEHALVE dat ze niet tegen hen wilden rebelleren, dus de zionstaat bombardeerde hen in de hoop een burgeroorlog te starten. Maar ja,als je zelfs de christelijke Palestijnen laat stikken (ze eerden nog arafat als a holy man op zijn begrafenis) wat kunnen de libanese palestijnen je dan schelen he

Zionisten en leugens,het blijven nu eenmaal synoniemen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 9 maart 2007 om 16:41.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:40   #6693
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:

zowieso trekt Israel zich geen snars aan van de wet , zo hebben ze fosforbommen als CHEMISCH WAPEN ingezet op dezelfde woongebieden en niet zoals het toegestaan is als verlichtingsmunitie.
Dat hebben ze ook eerst op hun "eer" verklaard, en nadien beschaamd ingetrokken.

er is maar één wet die ze wat graag nageleefd zien , en dat is die van het negationisme en restitutie betalingen (fancy naam voor geldaftroggelarij ) die moet iedereen wel naleven.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 9 maart 2007, 16:43   #6694
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
wat een complete ONZIN ! Paulusje liegt weeral eens dat ie zwart ziet

een WEDEROM een leugen van formaat, dat hebben de zionisten pas gedaan NADAT ER zo'n grote INTERNATIONALE VERONTWAARDIGING was over het feit dat ze WOONgebieden aanvielen , ja paulusje WOONGEBIEDEN!
een pr stunt die ook zo werd aangeklaagd , niets meer !

Net zoals de zionstaat de christelijke wijken in libanon EVENEENS bombardeerde alhoewel die geen enkele band hadden met hezbolha BEHALVE dat ze niet tegen hen wilden rebelleren, dus de zionstaat bombardeerde hen in de hoop een burgeroorlog te starten. Maar ja,als je zelfs de christelijke Palestijnen laat stikken (ze eerden nog arafat als a holy man op zijn begrafenis) wat kunnen de libanese palestijnen je dan schelen he

Laat je eerst beter informeren voor je anderen van leugens beschuldigt. Wat ik zeg is weldegelijk waar.

Paulus.
Oud 9 maart 2007, 16:47   #6695
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch handig he dat "zionisten" schaamlapje ?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:51   #6696
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat je eerst beter informeren voor je anderen van leugens beschuldigt. Wat ik zeg is weldegelijk waar.

Paulus.
dat jij niet beter weet is ten eerste JOUW probleem, maar je verkoopt je leugens heel bewust, dus ga elders klagen
Oud 9 maart 2007, 16:53   #6697
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Toch handig he dat "zionisten" schaamlapje ?
tja, ik kan de zaken ook maar vaststellen he...
Oud 9 maart 2007, 16:57   #6698
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat jij niet beter weet is ten eerste JOUW probleem, maar je verkoopt je leugens heel bewust, dus ga elders klagen
Klagen? Klaag ik ergens? Waar dan?

Laten we dus maar in het midden laten, wie van ons niet beter weet en onzin verkoopt. Je hebt niet eens de moeite gedaan om de thread te lezen. Daarin staat nochtans alle bewijs voor wat ik zeg. Gepost door verschillende personen.

Paulus.
Oud 9 maart 2007, 17:01   #6699
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn goede redenen om zuidlibanon ontoegankelijk te maken.Het is alleen niet grondig genoeg gebeurt.De UNO is immers geen oplossing;
Oud 9 maart 2007, 17:01   #6700
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klagen? Klaag ik ergens? Waar dan?.
je doet niet anders

Citaat:
Laten we dus maar in het midden laten, wie van ons niet beter weet en onzin verkoopt. Je hebt niet eens de moeite gedaan om de thread te lezen. Daarin staat nochtans alle bewijs voor wat ik zeg. Gepost door verschillende personen.

Paulus
bewijs ? opinies ja

Je blijft LEUGENS verkopen paulusje, ik was trouwens eerder in die thread als jij.

Zionisten he...zou me geeneens verbazen als je zelf geen christen was,vermits de Palestijnse en de libanese christenen je landpikkende zionstaat geenzins steunen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be