![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Filip Dewinter opnieuw met de dood bedreigd
Vlaams Belang topman Filip Dewinter is eind februari opnieuw met de dood bedreigd. Dewinter ontving een mail waarin een onbekende schreef dat hij de VB'er met twee kogels zou doden omwille van het vreemdelingenstandpunt van Dewinter. De partij heeft bij het parket klacht tegen onbekenden ingediend. Na de doodsbedreigingen aan het adres van Dewinter, werd afgelopen nacht ook het partijsecretariaat van het Vlaams Belang in Hoboken aangepakt. Vandalen vernielden alle ramen van het secretariaat in de Kapelstraat. Het Belang raamt de schade op 7.000 euro. Ook in deze zaak heeft de partij klacht tegen onbekenden ingediend. (belga) (hln) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zijn weer bijna verkiezingen zeker? De aandachtshoeren zijn begonnen met hun publiciteitsstuntjes...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Erg,
maar ik vermoed dat er een punt zit achter het plaatsen van dit nieuwsbericht en daar ga ik niet in mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een zeer trieste zaak dat mensen zich tot zulke daden verlagen.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen Filip Dewinter, ook CD&V krijgt met dergelijke zaken te maken.
Dreigtelefoons naar Carl De Caluwé en Veerle Heeren BRUSSEL - De Vlaamse CD&V-volksvertegenwoordigers Veerle Heeren uit Sint-Truiden en Carl De Caluwé uit Kortrijk zijn woensdagavond telefonisch bedreigd. Het parket van Kortrijk is een onderzoek gestart naar de telefonische bedreigingen die Vlaams volksvertegenwoordiger Carl Decaluwé (CD&V) uit Kortrijk woensdag heeft ontvangen. Het Kortrijkse parket voert het onderzoek voorlopig onafhankelijk van het onderzoek van het Hasseltse parket, dat gelijkaardige bedreigingen aan het adres van partijgenote Veerle Heeren uit Sint-Truiden nagaat. Decaluwé ontving woensdagavond volgens het Kortrijkse parket drie vreemde telefoontjes. Twee keer werd meteen opnieuw ingehaakt, de derde keer hoorde de politicus gebrabbel in het Frans en het woord "revanche". Rond 22 uur kreeg Heeren een oproep op haar gsm. Een mannenstem uitte bedreigingen. Heeren diende klacht in bij de lokale politie. Pas donderdag bleek dat haar partijgenoot De Caluwé rond dezelfde tijd ook een dreigtelefoontje had gekregen. De christendemocratische politici weten niet waar de bedreigingen mee te maken hebben. Maar ze hebben wel een vermoeden. ,,De bedreigingen komen uitgerekend op de dag dat de Controlecommissie voor de Verkiezingsuitgaven burgemeester Philtjens van Kortessem zijn mandaat als gemeenteraadslid heeft afgenomen. Ikzelf was voorzitter van die commissie en Veerle Heeren was het enige Limburgse parlementslid dat op de zitting aanwezig was'', aldus De Caluwé. Ook Heeren denkt in dezelfde richting. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF09032007_001
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Weer een inside job? Of komen de bedreigingen dit keer niet uit extreem rechse hoek?
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Allez, omdat ik u zo graag zie en ik niet wil dat uw topic gesloten wordt zal ik er maar een bron bijzetten zeker?
FDW:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt1 CD&V:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vroeger probeerde het VB zich in de underdog positie te plaatsen, nu spelen ze de geslagen hond.
Het zullen altijd honden blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja in wat voor tijd leven wij nu,doodsbedreigingen,messengevechten(ik zat een uurtje terug nog op tram 3 waar weer mooie met messen gespeeld werdt door*****)
Waar eindigt dit nu hé ![]()
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
PDW voor slechts ééntje? Amaai hoor. Niets over hoe ernstig het is? Wie het verstuurd heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abou Jahjah is trouwens indertijd ook veel op tv geweest. Niet dat dat in zijn voordeel heeft gespeeld ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() 't zal wel nen email van vanhecke of morel zijn geweest
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Akkoord dat een doodsbedreiging niet de eerste keer is maar hier is er ook voor 7000 € schade aangericht, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Vlaams Belang zelf (letterlijk) hun eigen ruiten zouden inslaan. Ik zie er ook niet het nut van in. Zeker niet omdat het Vlaams Belang er niet zelf mee naar buitenkwam, ze legde klacht neer en blijkbaar pikte HLN (belga) dit op.
De meeste mensen weten wel dat alle politici wel met dergelijke fratsen te maken krijgen, zelfs nu ook in Cd&V hoek. Hoort bij de job, dat weet Dewinter denk ik. Respect dat hij zijn leven riskeert voor te zeggen wat een groot deel van de bevolking denkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is de klopgeest van Guiiiiidoo ooooo !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Schandalig, mijn hartje bloedt... ![]() De naam Georgin, zegt je die soms iets? Hans Vantemssche en Wim Felix, wie waren d�*t nu weer? De Rode Mol kreeg ook eens een bezoekje, van onverwachte "klanten" Ik kan hun naam nog wel vinden, als 't moet En in Gent, die brand in De Roeland, weet je dat nog? Al vergeten? Grote manifestatie en interpellatie, totdat... Het "CV" van het VB Het VB ten voeten uit ! NSV : Kweekvijver van het VB Links even geleend, ter illustratie.. Nog een pacifistje: Laatst gewijzigd door filosoof : 10 maart 2007 om 02:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Waar haal je dat vandaan? Hij zegt helemaal niet wat een groot (wat groot voor u ook mogen zijn) deel van de bevolking denkt, dat durft hij ook niet. Het Vlaams Belang beweert wel dat ze dat doet, maar dat is enkel maar reclame en lang geen realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, tot daar uw mening. Het Vlaams Belang (en Filip Dewinter) hebben ondertussen al zo'n miljoen mensen achter zich staan. Hoeveel staan er achter u of uw partij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |