Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2007, 12:15   #241
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar ik maak niet niet als een volleerde poco van het slachtoffer een misdadiger en omgekeerd hé, Profje?
Ge hebt blijkbaar ook geen proces nodig om een uitspraak te doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 13:37   #242
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik dit zo lees dan lijk jij degene die degelijke informatie over depressies nodig heeft.
Goed hoor Baarle. Ik heb geen zin om daarover in discussie te gaan. U kent me niet, U weet niet over welke informatie ik beschik en hoe ik die heb verkregen, maar als het je gelukkig maakt dan "heb je gelijk". OK?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:52   #243
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Goed hoor Baarle. Ik heb geen zin om daarover in discussie te gaan. U kent me niet, U weet niet over welke informatie ik beschik en hoe ik die heb verkregen, maar als het je gelukkig maakt dan "heb je gelijk". OK?
Pas dat principe eerst maar eens zelf toe voor je een ander lesjes wil geven. Jij was het die me wou onderwijzen over wat een depressie nu precies inhoudt. Don't! Ik weet wat een depressie inhoudt, en ik weet dat jouw stelling dat depressieven zelf nauwelijks keuzes kunnen maken onzin is.

Dat kan dus alvast niet als verzachtende omstandigheid voor vijfvoudige moord gebruikt worden.

Laatst gewijzigd door baarle : 10 maart 2007 om 14:53.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 14:56   #244
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toen iedereen het nog op een wanhoopsdaad van een zwaar depressieve vrouw hield had je ook geen moeite om de vrouw als een kille moordenares af te schilderen.
Wat iedereen ervan vond zal me worst wezen: dat verandert om de twee dagen.

Ik vond, en vind nog steeds, met de informatie waarover ik beschik, dat die vrouw een egoïstische moordenares is, en precies omdat ze de moeder is zwaarder moet aangepakt worden dan een gewone moordenaar.
Oud 10 maart 2007, 14:59   #245
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas dat principe eerst maar eens zelf toe voor je een ander lesjes wil geven. Jij was het die me wou onderwijzen over wat een depressie nu precies inhoudt. Don't! Ik weet wat een depressie inhoudt, en ik weet dat jouw stelling dat depressieven zelf nauwelijks keuzes kunnen maken onzin is.

Dat kan dus alvast niet als verzachtende omstandigheid voor vijfvoudige moord gebruikt worden.
Ik pas geen lesjes toe mijn beste, ik zei dat ik het zelfs de moeite niet vond om daar een discussie over te openen. Of doe dat dan in een andere draad. Ik baseer me op MIJN kennis daarover en niet op de uwe (die ik niet ken trouwens).

Even terug on topic:

Marij Uijt den Bogaard, de ontslagen welzijnswerker van de stad Antwerpen, heeft een zeer interessante column geschreven over
Huiselijk Geweld en Overvolle Vluchthuizen

Ik raad U aan om deze zéér rake analyse even grondig door te nemen. Ik vermoed dat U niet zo ridicuul zult wezen om te twijfelen aan de EXPERTISE van deze professional!

Het wordt tijd dat onze ogen eens opengaan !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 maart 2007, 21:37   #246
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat iedereen ervan vond zal me worst wezen: dat verandert om de twee dagen.

Ik vond, en vind nog steeds, met de informatie waarover ik beschik, dat die vrouw een egoïstische moordenares is, en precies omdat ze de moeder is zwaarder moet aangepakt worden dan een gewone moordenaar.
Blijkbaar beschikte ge over andere informatie dan wij.
Hoe dan ook, de toekomst zal het uitwijzen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 23:35   #247
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 09:43   #248
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha zo, is het dat? Die papa (zijn kinderen zijn wel vermoord, maar dat is een detail) moet boeten voor het wangedrag van Het Laatste Nieuws tegenover het VB en jouw frustratie daaromtrent?
Dat heeft er totaal niets mee te maken.
Jij fantaseert er maar op los...

Nergens zeg ik dat de vader MOET boeten.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 09:57   #249
colargo
Banneling

Standaard

Z'n vrouw en moeder v/d kinderen moest leven volgens de islam, ze was wel niet bekeerd.
Maw dat mens is zot geworden, zelf had dat mens waarschijnlijk geen leven meer. Was&plas voor vijf kinderen die islam zever erbij, dan nog eens een dictator van een marokaans ventje, niet meer mogen of en kunnen eens ontspannen met haar vrienden enz...

Familie leden zeiden dat het een tiran was, wat ik best kan geloven. Want dat ligt in de lijn van hun cultuur & religie.

Enfin de rechters zullen dat wel uitpluizen........
Oud 11 maart 2007, 10:21   #250
De Prof
Minister-President

Standaard

Bouchaib Moqadem, de vader van de vijf kinderen die gedood werden door hun moeder in het familiedrama in Nijvel, heeft besloten om zich burgerlijke partij te stellen. Dat schrijft de Franstalige krant La Dernière Heure.

"Om vrouw te helpen"
Voor zijn verdediging heeft hij de advocaten Abdelhadi Amrani en Fernande Motte de Raedt gekozen. De man wil zich burgerlijke partij stellen om "te begrijpen wat er is gebeurd en op die manier zijn vrouw te helpen", aldus Amrani.

Bovendien zou er ook een klacht neergelegd worden wegens laster tegen een vriendin van de moeder Geneviève Lhermitte, Valérie. "Maar we moeten de zaak nog bestuderen", aldus de advocaat. (belga/hln)

...

Ik hoop echt dat er een klacht komt tegen die vriendin, en ook tegen de familieleden, die beweren dat dat hij niet zuiver op de graad is.

Ik geloof nooit, wat ze allemaal gezegd hebben zomaar uit de duim gezogen is.

Het valt ook teveel op dat hij zich 'te' zuiver wil opstellen.
Zen vrouw had, en heeft hij volgens mij helemaal in zen macht.
De vrouw zal hem (eventueel via haar advocaat) van alle schuld ontdoen.
Zij zal alle schuld op haar nemen ( de gruweldaad opzich dat spreekt voor zich) maar wat haar zover gedreven heeft, dat interesseert mij veel meer.
En dat zie ik haar nog niet meteen vertellen.

Het is goed dat er daarom andere mensen uit de directe omgeving van het gezin, mee moeten helpen om de 'echte' oorzaak van dit gezinsdrama boven te halen.

Speciaal voor Baarle... dat is mijn menig hé, niet meer of minder.

Ik moet hier geen bewijzen voor aanhalen, ik hoop enkel dat het proces de echte reden kan bovenhalen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 11 maart 2007 om 10:22.
Oud 11 maart 2007, 11:05   #251
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Z'n vrouw en moeder v/d kinderen moest leven volgens de islam, ze was wel niet bekeerd.
Maw dat mens is zot geworden, zelf had dat mens waarschijnlijk geen leven meer. Was&plas voor vijf kinderen die islam zever erbij, dan nog eens een dictator van een marokaans ventje, niet meer mogen of en kunnen eens ontspannen met haar vrienden enz...
En stapje voor stapje wordt de misdadiger het slachtoffer... Je bent helemaal mee met de tijdsgeest, colargo!
Oud 11 maart 2007, 11:31   #252
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En stapje voor stapje wordt de misdadiger het slachtoffer... Je bent helemaal mee met de tijdsgeest, colargo!
Misschien beter: ze is dader én slachtoffer ?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 17:07   #253
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

toch even een zeer goede analyse van JADE, gevonde op http://www.vrijvanzegel.net/blog2/in....html#comments

Een poll van Het Nieuwsblad, met als vraagstelling...

-De vader van de vijf vermoorde kinderen in Nijvel heeft zijn vrouw vergiffenis geschonken voor de moorden.

Zou u in zo’n geval even vergevingsgezind kunnen zijn?-

(voor de uitslag moet u zelf even surfen)

Is dit nu jounalistieke domheid of crapuleusheid? Een andere optie bestaat niet.

Dus die vader heeft al vergiffenis geschonken en zijn vrouw (nog) niet verstoten, 'rejetter' zoals ie op RTL zei... is ie nu een bekeerde Christen in de overtreffende trap, dé uiteindelijke multiculturele messias...gerecht en investigatie overbodig makend naargelang het geloof???

Wat probeert Het Nieuwsblad hier haar lezers duidelijk te maken? Dat wij allen een voorbeeld moeten nemen aan die Marrokaanse belg of Belgische Marokkaan of van twee ruiven eter- of etter tout-court?

Waarom blijft men aan de correcte berichtgevingskant steken in die ene, vlakblijvende, en mensen voor dom verslijtende phrase: 'wat kan een moeder ertoe drijven...?' Terwijl men de vader buiten journalistieke vervolging stelt?
Waarom blijft de vraagstelling daarin steken? Waarom in dit geval de moeder reeds als veroordeeld beschouwen zonder psychiatrisch en familaal-relationeel onderzoek terwijl de vader als een vergevingsgezinde voorgesteld wordt die iedere Christen als mentaal gehandicapte definieert.

Ik zal hen, die blijkbaar in hun bewegingsruimte beperkte journalisten, een hint geven, of in ieder geval een overweging de moeite waard, ...of een stamp in hun geweten, want edele delen hebben zij niet; tel eens de boeken op die in o.a. FNAC liggen en soortgelijke, kijk eens wat er nu ligt en tel eens op wat er de voorbije jaren al allemaal aan titels gelegen heeft, verkocht is geworden over moslima's die de hel ontvlucht zijn, hun land of hun echtgenoten, en vraag u af waarom u ze leest en ze als leesvoer en inhoud verheerlijkt, terwijl uw pen blokkeert als het in uw eigen land zou kunnen gebeuren...

Oud 11 maart 2007, 20:13   #254
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

@circe: cultuurvreemde terminologie (hoewel niet geheel onvergelijkbaar met denk/praat-stijl in sommige oudere secten); ik sla zulk, wat ik als "gedaas" ervaar, altijd over want aan het einde daarvan zijn reacties van mensen onderling niet noemenswaardig verschillend. "Save me the music".
Oud 12 maart 2007, 02:30   #255
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zever,zever, blabla, vervolgingswaan, paranoia...

tel eens de boeken op die in o.a. FNAC liggen en soortgelijke, kijk eens wat er nu ligt en tel eens op wat er de voorbije jaren al allemaal aan titels gelegen heeft, verkocht is geworden over moslima's die de hel ontvlucht zijn, hun land of hun echtgenoten, en vraag u af waarom u ze leest en ze als leesvoer en inhoud verheerlijkt, terwijl uw pen blokkeert als het in uw eigen land zou kunnen gebeuren...
En die vrouwen wil jij en het VB terugsturen naar de verfoeilijke moslimlanden?
Fraai!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 10:10   #256
colargo
Banneling

Standaard

Waar zijn die kinderen nu begraven?! België of Maroc!?
Oud 12 maart 2007, 20:14   #257
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Waar zijn die kinderen nu begraven?! België of Maroc!?

In de zansbak,zeer waarschijnlijk tegen de vier eerste hun zin.
En gun je de schorpioenen ook niets ?
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 16:35   #258
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Weet je wat het is.
Steeds lees ik nog die grote krantenkop in HLN. "Weer racistisch geweld"
Het ging hier over de moord in Binche na de carnaval.
Achteraf bleek het helemaal niet tegaan om racistisch geweld maar om een afrekening tussen jongeren bendes.

En wat lees ik in HLN, een klein artikeltje, dat het dus een afrekenung was. waar niet eens vermeld staat dat het niet om racisme ging, zoals eerst in grote letters in de krant stond.

Maar het "beeld" is was weer geschapen... "RACISME"

Daarom dat ik hier ook enige terughoudendheid wil.
De kranten pakken met grote foto's uit waar een wenende vader op te zien.
Met dikke letters eronder: vader overmand door verdriet.

Ik zeg u, wat als men morgen aanwijzingen zijn, dat hij wel enige betrokkenheid heeft in de moord.

Dan gaat dat ook ergens in kleine lettertjes vermeld worden, en liefst nog vermomd ook.

Maar ook hier is het beeld reeds geschapen, een rouwende moslim wereld, die weer de 'slachtoffers' zijn.

Ik wil maar zeggen, men creëert het tegenovergestelde een beeld, waar het VB nu voor terecht staat
1) Dat is het proces van de media, niet van de man. Journalisten zijn als dokters: zet er te veel van rond het bed van de patient, en hij zal snel zijn weg naar het graf vinden.

2) Maak niet dezelfde fout als de pers. Gebruik deze man zijn leed niet als tegengewicht voor een beeld dat jij niet aanvaardt.

3) Dit forum is een prikbord voor je persoonlijke mening, en ik laat die nooit vormgeven door beeldvorming in kranten.

4) Een goede raad: lees het HLN niet, leg het direct in de kattebak. Er is nog een verschil tussen subjectieve pers (zowat alle kranten in dit land) en sensatiepers (HLN op kop). In het eerste geval kun je er tenminste nog feiten uitfilteren, ook al zijn het dan niet alle feiten.
Oud 13 maart 2007, 16:37   #259
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
En gun je de schorpioenen ook niets ?
Proficiat, u hebt werkelijk het absolute dieptepunt bereikt in deze topic. En het was niet makkelijk.
Oud 14 maart 2007, 22:24   #260
De Prof
Minister-President

Standaard

14/03 Familiedrama Nijvel: huiszoeking bij dokter Schaar
Vijftien politieagenten hebben dinsdag een huiszoeking gedaan op het kabinet van dokter Michel Schaar, de peter van de vijf kinderen die door hun moeder in Nijvel om het leven werden gebracht.

De speurders van de gerechtelijke federale politie van Nijvel kregen de opdracht tot huiszoeking van onderzoeksrechter Anne-Françoise Destrée. De bedoeling was alle levensverzekeringspolissen van de dokter en het echtpaar Moqadem-Lhermitte te recupereren. De speurders zouden ook de boekhouding van Schaar en de medische dossiers van de kinderen hebben meegenomen.

De huiszoeking vond plaats om 14.30 uur. De advocaten van dokter Schaar, meesters Didier De Quévy en Frédéric Clément de Cléthy, en de procureur des konings van Nijvel hebben het nieuws intussen bevestigd.

Eerder stelde Schaar zich burgerlijke partij in de zaak om het drama "te begrijpen en te verwerken".

...

Burgerlijke-partij-stelling geeft recht op inzage in het gerechtelijk dossier.

Dat is waarschijnlijk de enige reden.
Dergelijke stap is vrij normaal in strafzaken.

...
Het wordt meer en meer duidelijk dat dit zaakje stinkt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be