Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2007, 00:01   #21
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Het voordeel van zo'n dubbele nationaliteit is van zodra er hier te warm wordt onder de voeten dat we onze biezen kunnen pakken ,wat niet het geval is bij een enkele nationaliteit ! Van de joden kunnen we nog veel leren !
Daar zit inderdaad iets in. Ik denk dat dit zelfs wel één van de hoofdargumenten is om een dubbele nationaliteit te behouden. Als men "verraden" wordt door één van beide landen, kan men nog altijd probleemloos naar het andere land.

Ik ben dus voor het behoud van dubbele nationaliteit voor volksvertegenwoordigers. Het argument van brandaan is ook sterk.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 00:19   #22
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Daar zit inderdaad iets in. Ik denk dat dit zelfs wel één van de hoofdargumenten is om een dubbele nationaliteit te behouden. Als men "verraden" wordt door één van beide landen, kan men nog altijd probleemloos naar het andere land.

Ik ben dus voor het behoud van dubbele nationaliteit voor volksvertegenwoordigers. Het argument van brandaan is ook sterk.
Dat geloof ik in uw geval
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:52   #23
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom zeg je dan:"Voor de gevaarlijksten onder onze wereldburgers zijn er slechts 3 soorten burgers: de gelovigen, de mensen van het boek en de ongelovigen. Kies maar uit."??
Omdat ik vind dat de islamisten, zoals de andere religieuse fundamentalisten, de gevaarlijksten onder ons zijn. Zij beweren dat er slechts 3 soorten mensen zijn : 'recht gelovigen', belijders van het Boek (de Bijbel en Evangelie) en ongelovigen (zwijnen en honden) . Zij stellen duidelijk wat zij met de niet-gelovigen willen doen. Daarom zijn zij gevaarlijk en in mijn wereld ongewenst. Dit alles behalve een kaartspelletje.
Oud 5 maart 2007, 14:01   #24
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Om dan maar eens inhoudelijk te reageren: Aangezien er 1 miljoen Nederlanders zijn met een dubbele nationaliteit en deze mensen ook vertegenwoordigd dienen te worden, lijkt het me niet meer dan logisch om volksvertegenwordigers met een dubbele nationaliteit toe te staan.

Aangezien er 1 miljoen Nederlanders zijn met een dubbele nationaliteit en deze mensen ook vertegenwoordigd dienen te worden door een Nederlander, lijkt het me niet meer dan logisch om volksvertegenwoordigers met een dubbel nationaliteit te weren.

Nederland behoeft nederlandse vertegenwoordigers voor al zijn inwoners. Zij die zich niet identifieren met Nederland omdat zij geen afstand kunnen doen van hun vorige nationaliteit moeten de wetten van de Nederlanders maar verdragen en ondergaan. Schikt hen dat niet, dan kunnen zij dat gaan afdwingen in hun moederland (waar het zeker stukken beter leven is). Ze zijn met ons of tegen ons.

Naar mijn mening geldt het zelfde voor België.
Oud 5 maart 2007, 16:34   #25
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Aangezien er 1 miljoen Nederlanders zijn met een dubbele nationaliteit en deze mensen ook vertegenwoordigd dienen te worden door een Nederlander, lijkt het me niet meer dan logisch om volksvertegenwoordigers met een dubbel nationaliteit te weren.
Waarom is dat volgens u niet logisch? Die 1 miljoen Nederlanders met een dubbele nationaliteit kunnen m.i. perfect vertegenwoordigd worden door een Nederlander met dubbele nationaliteit.

Misschien staat het u persoonlijk niet aan maar dat wil daarom niet zeggen dat het ook onlogisch is.
Oud 5 maart 2007, 17:46   #26
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles op zijn tijd !
Inderdaad, u hebt gelijk, echte parasieten zuigen hun gastheer eerst helemaal leeg voordat ze vertrekken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 18:10   #27
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Een van de staatssecretarissen zou onlangs door de Marokkaanse koning benoemd zijn als lid van een commissie die Marokkaanse immigranten in het buitenland bijstaat.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 18:31   #28
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarom is dat volgens u niet logisch? Die 1 miljoen Nederlanders met een dubbele nationaliteit kunnen m.i. perfect vertegenwoordigd worden door een Nederlander met dubbele nationaliteit.

Misschien staat het u persoonlijk niet aan maar dat wil daarom niet zeggen dat het ook onlogisch is.
Zij kunnen zelfs vertegenwoordigd worden door een buitenlander zonder nederlandse nationaliteit. Zij zullen dit misschien goed vinden maar wij vinden dat niet goed.

Als de meerderheid van de Nederlanders fier zijn om de nederlandse nationaliteit te bezitten omdat zij fier zijn over hun geschiedenis en wat zij vroeger en vandaag presteren dan is het niet aan een niet-Nederlander of een halve-Nederlander om dit nationaliteitsbesef te ondergraven door een dubbele nationaliteit te voeren. Alsof de nederlandse nationaliteit tweede keus is. De nationaliteit is meer dan een toevallige eigenschap van een inwoner van Nederland. De nationaliteit wijst op een culturele eigenheid die zich toont in taal en gedrag.
Een buitenlander die er echt wil bijhoren door zich goed te integreren tussen de Nederlanders leert de taal, eerbiedigt de nederlandse gewoontes en wetten en kiest bewust voor die nationaliteit en laat de oude achter. Hier stelt men geen voorbehoud. Schizofreen gedrag behoort niet tot de nederlandse landswijze. Men accepteert het met zijn goede en slechte kanten. Als men dit niet wil uit eigenbelang, comfort, oude familiebanden of uit religieuse redenen dan hoeft het niet. Blijf dan in je oude nationaliteit als vreemdeling tussen de Nederlanders. Niets weerhoudt ons om vrienden te blijven maar elk zijn eigen huishouden.

Is dit onlogisch ?
Oud 11 maart 2007, 14:34   #29
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Omdat ik vind dat de islamisten, zoals de andere religieuse fundamentalisten, de gevaarlijksten onder ons zijn. Zij beweren dat er slechts 3 soorten mensen zijn : 'recht gelovigen', belijders van het Boek (de Bijbel en Evangelie) en ongelovigen (zwijnen en honden) . Zij stellen duidelijk wat zij met de niet-gelovigen willen doen. Daarom zijn zij gevaarlijk en in mijn wereld ongewenst. Dit alles behalve een kaartspelletje.
Islamisten zijn een hoop zene, uw classeringen is dan ook vierkantig !
Gevaarlijk ? leg mee dat eens uit hoe fundamentalisten hier gevaarlijk zijn ? Ik dacht dat perfecte geintegreerde mensen zonder baard de wtc hadden ingeboord of waren dat bebaarde fundi's met zwaarden ?? zeg mee iets als ik wat gemist heb.
Oud 11 maart 2007, 15:20   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamisten zijn een hoop zene, uw classeringen is dan ook vierkantig !
Gevaarlijk ? leg mee dat eens uit hoe fundamentalisten hier gevaarlijk zijn ? Ik dacht dat perfecte geintegreerde mensen zonder baard de wtc hadden ingeboord of waren dat bebaarde fundi's met zwaarden ?? zeg mee iets als ik wat gemist heb.
Zo perfect geïntegreerd vind ik het toch niet indien men vanuit het één of ander achterlijk geloof van plan is aanslagen te beramen met de bedoeling duizenden mensen te doden.

En wilt u alstublieft de moeite doen om zinnen te vormen die op zijn minst lijken op Nederlandse zinnen? Ik weet dat u van plan bent dit land te verlaten zodra het u wat moeilijker wordt en zodra u ons niet meer zo eenvoudig kan leegzuigen, maar probeer op zijn minst de schijn op te houden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 16:58   #31
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zo perfect geïntegreerd vind ik het toch niet indien men vanuit het één of ander achterlijk geloof van plan is aanslagen te beramen met de bedoeling duizenden mensen te doden.

En wilt u alstublieft de moeite doen om zinnen te vormen die op zijn minst lijken op Nederlandse zinnen? Ik weet dat u van plan bent dit land te verlaten zodra het u wat moeilijker wordt en zodra u ons niet meer zo eenvoudig kan leegzuigen, maar probeer op zijn minst de schijn op te houden.
Welke nederlands ? (er bestaan veel versies )
Oud 11 maart 2007, 17:40   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Algemeen BESCHAAFD Nederlands Lincoln.

tegenwoordig hebben ze dat "beschaafd" er blijkbaar vantussen gelaten, ik vraag me nog steeds af waarom.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 18:19   #33
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Algemeen BESCHAAFD Nederlands Lincoln.

tegenwoordig hebben ze dat "beschaafd" er blijkbaar vantussen gelaten, ik vraag me nog steeds af waarom.
Citaat:
Vroeger werd gesproken van Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN). Deze aanduiding is in onbruik geraakt, mede doordat het woord beschaafd kan worden opgevat als suggestie dat mensen die andere varianten van het Nederlands spreken niet beschaafd zouden zijn.

Bron: Wikipedia
Oud 21 maart 2007, 11:37   #34
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Vragen over paspoort echtgenote Wilders'

Uitgegeven: 21 maart 2007 10:41
RIJSWIJK - D66-leider Pechtold wil dat Geert Wilders vertelt of zijn vrouw twee paspoorten heeft. De vrouw van Wilders komt uit Hongarije en het is niet bekend of ze die nationaliteit nog heeft.

Pechtold zegt in de Volkskrant dat Wilders openheid moet geven.

De PVV-voorman klaagde in de Kamer over de dubbele nationaliteit van staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak. Pechtold vindt dat Wilders daarmee ook de 1 miljoen andere Nederlanders die twee nationaliteiten hebben heeft beschadigd.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 15:45   #35
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Als Wilders met een Hongaarse is getrouwd dan moet hij toch niet zo'n vreemdelinghater zijn. Wilders stelde zich vragen bij bewindvoerders met een dubbele nationaliteit...."debat gaande over de allochtonen die in het nieuwe kabinet zitten".

Ik ga verder dan Wilders. Persoonlijk vind ik dat de mono-nationaliteit voor iedereen moet gelden.
Als je geen argumenten meer hebt, schiet dan op de man (of zijn echtgenote).

Laatst gewijzigd door Cyrano : 21 maart 2007 om 15:46.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 15:55   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tot hiertoe heeft Wilder's echtgenote volgens mij nog steeds geen politiek mandaat.

het is inderdaad beetje op de man schieten omdat de argumenten op zijn. Zeker nu blijkt dat Albayrak wordt aangeklaagd door een turkse advokaat en ze mogelijks bij een volgend bezoek aan turkije het lang niet meer zal mogen verlaten.

Daar staan de Nederlanders dan met hun "minister" (of is het staatssecretaris?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 maart 2007, 18:11   #37
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Wilders met een Hongaarse is getrouwd dan moet hij toch niet zo'n vreemdelinghater zijn. Wilders stelde zich vragen bij bewindvoerders met een dubbele nationaliteit...."debat gaande over de allochtonen die in het nieuwe kabinet zitten".

Ik ga verder dan Wilders. Persoonlijk vind ik dat de mono-nationaliteit voor iedereen moet gelden.
Als je geen argumenten meer hebt, schiet dan op de man (of zijn echtgenote).
Ik denk da Wilders een probleem heeft met het MOSLIM zijn van die gasten, niet op zich met het vreemdeling zijn. Want zijn vrouw is ook allochtoon dus... kan hij daar in feite geen punt van maken.
Denk niet dat een Hindu of boedistisch genaturaliseerde tot hollander in het kabinet een punt is voor Wilders.
Dit onderscheid moeten we goed maken.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 19:05   #38
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe heeft Wilder's echtgenote volgens mij nog steeds geen politiek mandaat.

het is inderdaad beetje op de man schieten omdat de argumenten op zijn. Zeker nu blijkt dat Albayrak wordt aangeklaagd door een turkse advokaat en ze mogelijks bij een volgend bezoek aan turkije het lang niet meer zal mogen verlaten.

Daar staan de Nederlanders dan met hun "minister" (of is het staatssecretaris?).
Als die aanklacht in Turkije kans maakt om uit gevoerd te worden dan zal de nederlandse regering Mevr. Albayrak een diplomatiek paspoort geven. Dan wordt ze onschendbaar en heeft dan 3 paspoorten.
Balkenende kan zich niet permiteren dat Wilders gelijk krijgt.
Oud 21 maart 2007, 19:11   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die aanklacht in Turkije kans maakt om uit gevoerd te worden dan zal de nederlandse regering Mevr. Albayrak een diplomatiek paspoort geven. Dan wordt ze onschendbaar en heeft dan 3 paspoorten.
Balkenende kan zich niet permiteren dat Wilders gelijk krijgt.
Net zoals Nederlands (of Belgische) Marokkanen in Marokko enkel en alleen als Marokkaans onderdaan worden bezien, worden Turkse Nederlanders/Belgen in Turkije ENKEL als Turken bezien. (cfr. die Belgische Turkse die hier een proces won zodat ze mét hoofddoek op haar Belgische pas mocht staan maar aan de turkse grens netjes werd teruggestuurd omdat Turkse vrouwen niét met een hoofddoek op hun pas mogen staan! blijkbaar zelfs niet op hun Belgische pas!)

En wat gaat Balkenende daaraan doen?

Laatst gewijzigd door circe : 21 maart 2007 om 19:13.
Oud 21 maart 2007, 19:57   #40
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
. (cfr. die Belgische Turkse die hier een proces won zodat ze mét hoofddoek op haar Belgische pas mocht staan maar aan de turkse grens netjes werd teruggestuurd omdat Turkse vrouwen niét met een hoofddoek op hun pas mogen staan! blijkbaar zelfs niet op hun Belgische pas!)

En wat gaat Balkenende daaraan doen?
Die had ik nog niet gehoord. Just te goei.

Een diplomaat in de bak draaien dat is pas heibel !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be