Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2007, 11:04   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Maar colargo toch! wat zijt gij een racist als je over illegalen durft praten!

In het proper vloms zijn dat "mensen zonder papieren" jongen! niks illegaals aan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 11:34   #102
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

In het proper vloms zijn dat "mensen zonder papieren" jongen! niks illegaals aan!
ja en in dat vlomsch noemen ze dieven "mensen zonder geld".

Oprechte marokkanen bestaan evenmin als droog water

Nogmaal het is maar die ene bepaalde groep die voor last zorgt........

En ja ik lust de Maghreb gemeenschap niet....Door de jarenlange ervaringen ermee....

Laatst gewijzigd door colargo : 11 maart 2007 om 11:43.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 11:39   #103
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, alles evolueert mee met z'n tijd en volgens de behoeften van sommigen...
Misschien nog een paar kleine taalkundige verrijkingen?

'Mensen zonder papieren' volgens de Nieuwe dikke Van Dale
Tegenwoordig spreken we niet meer over 'illegalen',

dat woord mag niet meer gebruikt worden van onze democratische politici en journalisten.

Vanaf nu heet dat "mensen zonder papieren".
In het kader van het streven naar een steeds perfectere politieke korrektheid van onze moedertaal,

werden er onlangs een aantal voorstellen gelanceerd voor het uitbreiden van deze terminologie.

Hieronder een kleine bloemlezing van de nieuwe benamingen die u in de Dikke Van Dale mag verwachten:
Takeldiensten zonder papieren (vroeger: carjackers)
Apothekers zonder papieren (vroeger: drugdealers)
Geldtransport zonder papieren (vroeger: bankovervallers)
Gyneacologen zonder papieren (vroeger: verkrachters)
Kleuterleiders zonder papieren (vroeger: pedofielen)
Deurwaarders zonder papieren (vroeger: inbrekers

... en nu weer niet kwaad worden, nietwaar!

Laatst gewijzigd door andev : 11 maart 2007 om 11:40.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 12:01   #104
colargo
Banneling

Standaard

Mensen zonder papieren!!

Een bejaard familie lid die gemannipuleerd wordt door een "ilegale" die wilt trouwen met hem om een belgisch paspoort te kunnen krijgen.
Over die 35 jaar verschil zal ik niet beginnen.
Misschien kan ze nog zwanger geraken van een bejaarde en op die manier ook in België te blijven "legaal"!

Op haar ocmw brieven staat duidelijk "ilegaal", ze heeft een marokkaans paspoort! maw alle documenten die iedereen heeft.
Is nu al meer dan 5 jaar in belgië en ondertussen komen de zusters enz... ook om dezelfde praktijken toe te passen! Schandalig, ze hebben een nieuwe markt gevonden de "marokkaanse gemeenschap". Oudere zwakke eenzame mensen proberen de manipuleren om op die manier in orde te geraken met hun papieren.

Wat ik niet versta is, als je papieren hebt dat je het land moet verlaten.
Dat het hier toch maar zo kan blijven rondlopen!! Waarom dan nog de moeite doen om een heel rechts-systeem op gang te brengen. Laat ze dan hier lopen he......want daar komt het op neer.

Ajja en heeft al ettelijke malen zich laten verzorgen in het ziekenhuis wat moet als een mens "iets" heeft. Maar dit is ook een v/d redenen dat ze "zieke" familie leden laat overkomen. Als de dokter een ingreep nodig acht, dan moet deze uitgvoerd worden.

Niet moeilijk dat België er achteruit op gaat....
Als je daar iets op zegt, ben je racist!!

Laatst gewijzigd door colargo : 11 maart 2007 om 12:03.
Oud 11 maart 2007, 14:46   #105
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ajja en heeft al ettelijke malen zich laten verzorgen in het ziekenhuis wat moet als een mens "iets" heeft. Maar dit is ook een v/d redenen dat ze "zieke" familie leden laat overkomen. Als de dokter een ingreep nodig acht, dan moet deze uitgvoerd worden.

Niet moeilijk dat België er achteruit op gaat....
Als je daar iets op zegt, ben je racist!!
Ik kom niet veel en zeker niet graag in klinieken.

Maar het valt me ontzettend op dat de "gemiddelde" kliniekbezoeker een véél zuiderser tintje heeft dan de "gemiddelde" inwoner van vlaanderen.

Ik vraag me dan altijd af of die mensen méér ziek zijn dan wij (aboriginals)?

(ik spreek over klinieken in het antwerpse, verschillende dus).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 23:35   #106
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar het valt me ontzettend op dat de "gemiddelde" kliniekbezoeker een véél zuiderser tintje heeft dan de "gemiddelde" inwoner van vlaanderen.

Oud 11 maart 2007, 23:39   #107
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht

Oprechte marokkanen bestaan evenmin als droog water
Ah ja ?

Da's dan zoiets als 'intelligente racisten', of wa?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:57   #108
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah ja ?

de meeste marokkanen zijn racisten...kunnen geen europeanen uitstaan...ongelovigen weet je wel...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 00:00   #109
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja ?

wasda? Schoolmeester-humor?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 07:23   #110
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tja, alles evolueert mee met z'n tijd en volgens de behoeften van sommigen...
Misschien nog een paar kleine taalkundige verrijkingen?

'Mensen zonder papieren' volgens de Nieuwe dikke Van Dale
Tegenwoordig spreken we niet meer over 'illegalen',

dat woord mag niet meer gebruikt worden van onze democratische politici en journalisten.

Vanaf nu heet dat "mensen zonder papieren".
In het kader van het streven naar een steeds perfectere politieke korrektheid van onze moedertaal,

werden er onlangs een aantal voorstellen gelanceerd voor het uitbreiden van deze terminologie.

Hieronder een kleine bloemlezing van de nieuwe benamingen die u in de Dikke Van Dale mag verwachten:
Takeldiensten zonder papieren (vroeger: carjackers)
Apothekers zonder papieren (vroeger: drugdealers)
Geldtransport zonder papieren (vroeger: bankovervallers)
Gyneacologen zonder papieren (vroeger: verkrachters)
Kleuterleiders zonder papieren (vroeger: pedofielen)
Deurwaarders zonder papieren (vroeger: inbrekers

... en nu weer niet kwaad worden, nietwaar!
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 16:41   #111
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wasda? Schoolmeester-humor?
En d�*t stoort u ?

Maar de prietpraat waar ik op reageerde vindt u niet afkeurenswaardig ?

Oud 15 maart 2007, 21:13   #112
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat komt door 2 redenen: die mensen leven dikwijls in armoede, waardoor ze ook vaker ziek zijn. En een tweede reden is dat in de landen van herkomst het de gewoonte is dat als je ziek bent, naar het ziekenhuis gaat. Een huisdokter kennen zij dikwijls niet.
Als ik daarentegen naar de huisdokter ga, zit het daar wel vol oudere mensen die er in tegenstelling tot mij, helemaal niet ziek uitzien, en ook zeer opgewekt zitten koffietjes te drinken en te leuteren.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:18   #113
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Het statement van boadicea dat de politie harder moet optreden, en desnoods met scherp schieten op betogers lost geen reet op. Ik weet dat, aangezien ik onlangs verslagen en politierapporten uit 1886-87 heb doornomen.
In 1886: grote staking, vele tientallen doden. Het jaar daarop, een nieuwe staking, kleiner, maar met bomaanslagen, sabotages van treinwissels, munitiedepots proberen te veroveren etc.
Dat lijkt me VEEEL gewelddadiger dan nu; en die staking in 1887 ging over zoiets banaal als een hogere belasting op de invoer van runderen, waardoor de mensen vreesden dat vlees een beetje duurder ging worden.

Betogingen nu gaan er wel veel vreedzamer aan toe; en de politie treedt veel zachter op.
Geweld lokt geweld uit, is mijn conclusie.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:37   #114
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Het statement van boadicea dat de politie harder moet optreden, en desnoods met scherp schieten op betogers lost geen reet op. Ik weet dat, aangezien ik onlangs verslagen en politierapporten uit 1886-87 heb doornomen.
In 1886: grote staking, vele tientallen doden. Het jaar daarop, een nieuwe staking, kleiner, maar met bomaanslagen, sabotages van treinwissels, munitiedepots proberen te veroveren etc.
Dat lijkt me VEEEL gewelddadiger dan nu; en die staking in 1887 ging over zoiets banaal als een hogere belasting op de invoer van runderen, waardoor de mensen vreesden dat vlees een beetje duurder ging worden.

Betogingen nu gaan er wel veel vreedzamer aan toe; en de politie treedt veel zachter op.
Geweld lokt geweld uit, is mijn conclusie.
Law and order zijn simpel. Relschoppers die er enkel op uit zijn onze rechten teniet te doen, moeten hard aangepakt worden.

In Nepal deinsde men er niet voor terug om met Belgische wapens op betogers te schieten. Geweld is niet goed, maar in sommige gevallen een noodzakelijk kwaad. Als een volk zijn vrijheden dreigt te verliezen, moet het deze beschermen, desnoods met geweld.
Oud 15 maart 2007, 21:43   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Law and order zijn simpel. Relschoppers die er enkel op uit zijn onze rechten teniet te doen, moeten hard aangepakt worden.

In Nepal deinsde men er niet voor terug om met Belgische wapens op betogers te schieten. Geweld is niet goed, maar in sommige gevallen een noodzakelijk kwaad. Als een volk zijn vrijheden dreigt te verliezen, moet het deze beschermen, desnoods met geweld.
En dus zelf op de politie beginnen schieten ?
Oud 15 maart 2007, 23:08   #116
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik maak er me niet druk om. Als de migrantjes hier elkaar in de pan gaan hakken, dan beschouw ik dat als no problem.

Ik heb er meer problemen mee dat er migrantjes autochtonen in de pan hakken uit hebzucht. Denk hierbij aan de zaak Mombaerts, Joe Van Holsbeeck, ...

Of als die migrantjes autostook gaan doen zoals in Frankrijk. Dan beschouw ik dat als een probleem. Zolang ze zichzelf maar opruimen, kan ik het enkel toejuichen.
Voor autostook moet je echt niet naar Frankrijk hoor. Dat hebben we hier ook. Hier zijnde Brussel waar dat om de paar weken gebeurd en ook al eens zijn uitschieters kent (die verbazingwekkend gelijk lopen met die in Frankrijk).
Reactie van Moureaux en co hierop is steevast dat dit 'losse onafhankelijke gebeurtenissen' zijn en in geen enkele wijze betekenen dat er 'rellen' zouden kunnen uitbreken. Dat houdt hij zelfs vol wanneer er gewonden vallen aan de zijde van de Politie. En ook wanneer er om de zoveel tijd al eens op de brandweer geschoten wordt.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 17:21   #117
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dus zelf op de politie beginnen schieten ?
Normaal gesproken zou de politie uit zelfverdeding en ter bescherming van de burgers op criminelen mogen schieten. Nu worden ze met alle mogelijke middelen aan handen en voeten gebonden.
Dus: op de politie zou ik niet schieten. Deze zou ik buiten schot houden, maar wel meer bevoegdheden geven.

Trouwens in Nepal was het het leger en de politie, die op burgers schoot, in opdracht van de overheid. In mijn ogen mag een volk kritiek uiten op de machtshebbers en zouden die daar hun lessen uit moeten trekken. Als de overheid niet luistert en zo reageert, mag het volk in mijn ogen terugvechten.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 maart 2007 om 17:23.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 15:23   #118
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Dat komt door 2 redenen: die mensen leven dikwijls in armoede, waardoor ze ook vaker ziek zijn. En een tweede reden is dat in de landen van herkomst het de gewoonte is dat als je ziek bent, naar het ziekenhuis gaat. Een huisdokter kennen zij dikwijls niet.
Als ik daarentegen naar de huisdokter ga, zit het daar wel vol oudere mensen die er in tegenstelling tot mij, helemaal niet ziek uitzien, en ook zeer opgewekt zitten koffietjes te drinken en te leuteren.
Die mensen zijn inwoners van hun eigen land en hebben hun ganse leven gewerkt en belastingen betaald voor de diensten die ze daar ontvangen.
Ander standpunt: allemaal goed en wel, we zijn niet alleen het ocmw van de wereld maar dus ook de gratis medische dienst? En ja, mensen in nood laat je niet op straat liggen, maar...

Laatst gewijzigd door andev : 18 maart 2007 om 15:25.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 15:32   #119
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens Bertje Den Bleiter draaien die perfect mee in onze samenleving!
http://www.bertanciaux.be/index.php?2007/02/28T23:59:59
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 18 maart 2007 om 15:34.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 15:45   #120
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De introductie van messentrekkerij en steekpartijen in onze samenleving is samengekomen met de massale invoering van allochtonen.

Ook zo voor de minachting van onze politiediensten, die van de wetgever veel meer slagkracht zouden moeten krijgen om die vechtjassen en straatjongeren te mogen tegenhouden.
Wij weten dat het mes één van de uitvindingen van de Islam is die onze onvervaarde kruisvaarders samen mlet de indische cijfers en het buskruit
na hun geslaagde kruistochten mee naar West Europa brachten. Mede dank zij deze uitstekende zaken slaagden de europeanen erin om de wereld te kolonizeren en is de bevolking van de beide Amerika's , Australië
ed. in hoofdzaak door mensen van Noord-West Europese afkomst bewoond.

Het niet-christelijke deel van de wereldbevolking beschikt zinds kort ook over de capaciteit om deze aarde te vernietigen, wat zeker een reden is om met alle mogelijke middelen zoals desinformatie en klassieke leugenpropaganda "the clash of civilizations" te laten plaatsvinden.

Het is blijkbaar zo dat vooral het mannelijke deel van een jongere generatie die niet het voorrecht had wereld- of andere oorlogen mee te maken hier een ontzettende behoefte aan heeft. Ik vind dat met wat psychologisch en antropologische inzichten hieraan op de een of andere manier zou moeten kunnen verholpen worden : er zijn gebieden in de wereld waarvan de inwoners met steeds groter enthoesiasme allerhande manieren bedenken om elkaars leven te beëinigen of om zelf zo spoedig mogelijk kennis te mogen maken met een "hogere macht". Misschien kunnen wij de strijdbelusten ertoe bewegen vrijwillig naar zulk gebied te vertrekken, dat we vanzelfsprekend eerst en vooral stevig moeten ommuren en zo hermetisch mogelijk moeten afsluiten.

Binnen ca. 15 jaar zullen onze chinese medemensen de maan bereiken
en er een basis bouwen, de snelheid waarmee deze natie intussen zijn technologische achterstand ophaalt is ongelofelijk : misschien kunnen zij meewerken aan een project om zulke agressievelingen in een voor hen uitermate geschikte omgeving onder te brengen en hun bloedige hobby verder laten beoefenen.

Ook op dit forum zijn er posters die met graagte hun oerdriften in die zin zouden willen loslaten, ik gun het hen van harte : zo geraken we nog op een bezschaafd forum waar beschaafde mensen beheerst een probleem objectief kunnen bespreken en (wie weet ?) oplossen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be