![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn heel wat overtuigde satanisten in de Black Metal wereld die bloedserieus de meest satanistische teksten schreeuwen. Eveneens zijn er skinhead-bands die het hebben over "killing Jews" en dergelijke, maar die niet zinnens zijn om ook maar één Jood te vermoorden. Verder zijn er ook linkse bands (eerder in deze draad vermeld) die oproepen tot haat en geweld tegen skinheads. Niemand heeft hier voorlopig ook maar op gereageerd. Dat is blijkbaar hoegenaamd geen probleem. ![]() Of wat met de vele rappers afkomstig uit de Amerikaanse ghetto's, die eveneens nogal bedenkelijke teksten op de jeugd uitstrooien? Zou dat bij hen ook allemaal show zijn? Wat hebben jullie toch allemaal erg dubbele standaarden... Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 maart 2007 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand veegt nog voor zijn deur, dan wordt heel de straat vuil. Dat is uiteraard niet belachelijk, niet achterhaald, dat is heerlijk progressief!!?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polen#Religie In Polen zijn er 89% katholieken, waarvan 42% praktiserend; in België zijn er tussen 50 en 75% katholieken, waarvan 4 �* 9% praktiserend. Daar schuilt alvast één mogelijke verklaring.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() merci om zo vlak voor mijn lunchpauze de lyrics nog eens toe te lichten maar kom... Kwestie van smaak.. Ik hoor toch liever de ballades van rechtse zangers dan uwen 'gore' hoor..
![]() |
![]() |
#446 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het was het idee van Boadicea om elk voor onze eigen deur te vegen om de straat proper te krijgen. Wat besluiten we daaruit ? Dat niemand nog voor zijn deur veegt en heel de straat vuil wordt. En dat was een analogie voor het nationalistische denken. Je was zo blij om het progressieve denken te kakken te zetten, dat je niet doorhad dat het om het nationalistische denken ging... En het "belachelijk" en "achterhaald" ging over de stelling van Illusions. Die zegt dat er minder homo's zijn in bepaalde landen dan in andere, en dat homoseksualiteit cultuurgebonden is. Tsk tsk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Walgelijk! Je gebrek aan empathie is ronduit stuitend. Ik schaam me in jouw plaats.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weet je wel zeker dat je in Polen geweest bent? Of heb je er op internet wat fotootjes van gezien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want dat is een belangrijk onderscheid dat je hier maakt: de intentie van de vertolker van dergelijke nummers en de manier waarop die intentie op het publiek wordt overgebracht. Als jij dan stelt dat bij Death metal groepen dat onderscheid er wel is en volledig ontbreekt bij B&H groepen, moet dit vrij duidelijk aan te tonen zijn. Het feit dat de DM scene een toonbeeld van vredelievend gedrag is terwijl het geweld in de B&H scene legio is b.v. Als dat niet het geval is, dringt zich onvermijdelijk de conclusie op dat het persoonlijk beoordelingsvermogen van de luisteraar een zeer belangrijke rol speelt, ongeacht het nummer waar hij naar luistert. En dat het feit dat de vertolker wat hij zingt nu meent of niet hoegenaamd geen rol speelt. Ik heb eigenlijk een sterk vermoeden dat jouw argumentatie voortkomt uit een bezorgdheid om jouw muziekscene, eerder dan een gefundeerde kritiek op de B&H scene. Wat als er morgen een groep beide gaat combineren, of nog vicieuzer, satanisme gaat gebruiken als een wervende metafoor voor het nazisme?
![]() |
![]() |
#451 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#452 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is werkelijk uitstekend! Zolang er genoeg kritikasters rondlopen, wordt eenzijdige beïnvloeding door dergelijke klojo's sterk bemoeilijkt. Voor mij is het fundamenteel verschil van de B&H scene met andere scenes gelegen in het feit dat bij B&H er eerst de ideologische verbondenheid is, en pas daarna de nazideuntjes. Je wordt niet zomaar lid van B&H, je moet toch eerst jezelf bewijzen 'in de leer' (en aantonen goed te kunnen zuipen) vooraleer je tot de incrowd behoort. Zelfs hun muziek zit in een gesloten circuit. Als ik morgen goesting heb om naar een death metal concert te gaan, doe ik dat gewoon. Ik heb van niemand een introductie nodig (enkel een paar goede oorbeschermers ![]() Het is zoals eerder in deze draad gesteld is: waarom het ventieltje afsluiten zodat de pan onder druk komt te staan? Ik heb gewoon liever dat ze zich stomdronken de hele avond leeg staan te schreeuwen met hun dwaze leuzen, om geen energie over te houden voor iets anders.
![]() |
![]() |
#453 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja.
![]() |
#454 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jullie linkiewinkies stellen dat die verantwoordelijkheden niet nodig zijn in het kader van de vrijheid : niemand veegt nog voor eigen deur. Logica is precies niet jouw ding. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wist u trouwens dat Resistance Records (het muziekverkopende broertje van de Amerikaanse anti-semitische "white nationalist" beweging National Alliance) ook black metal verkoopt? Er is dus blijkbaar ook een publiek onder dat soort mensen voor dit soort muziek. En wat te denken van een sociaal darwinist als Boyd Rice (aka NON). Rice is hogepriester van Anton LaVey's Church of Satan en predikt expliciete sociaal-darwinistische teksten (waarvan sommige erg asociaal en/of vrouwonvriendelijk). Van hem kun je moeilijk nog zeggen dat hij niet meent wat hij zegt, zeker na het beluisteren van een interview met hem of het lezen van een artikel van hem. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
De "linkiewinkie" die ik ben (ahum), beweert dat je moet kijken naar de hele *straat* en het hele *dorp*. Niet alleen naar je eigen stoep. Die verantwoordelijkheden zijn er wel, maar voor het hele dorp. Voor de hele wereld, met andere woorden. Niks te vrijheid. Daar heb ik het niet over. Lezen is precies jouw ding niet. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Kijk eens in de spiegel ![]() Er is geen objectieve reden om te vermoeden dat mensen die zich outen zeldzaam zijn in Polen. Polen zijn tollerant genoeg om hiermee om te gaan, en heel wat andere aspecten van de westerse decadentie zijn wel begonnen door te dringen in het Poolse leven. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Je hebt meerdere malen zwaar geagiteerd tegen skinheads en de vrijheid om hun sub-cultuur te beleven. Je zegt de dingen rechtuit zoals je DENKT dat ze zijn. Dat is een verschil. Dat je daarbij vaak onlogisch nadenkt en een dubbele standaard hanteert, zo zij het ![]() Als je maandenlang in het buitenland doorbrengt en je tijd enkel met autochtonen doorbrengt, dan heb je echt wel behoorlijk wat kennis van de manier van leven en denken in dat land. Jij hebt natuurlijk andere ervaringen die dat tegenspreken. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo'n overeenkomst is niet onrealistisch, maar idealistisch. Groot verschil. Citaat:
![]() Citaat:
Er is trouwens een heel goede reden om te vermoeden dat het de mensen die zich outen zijn, die zeldzaam zijn in Polen, en wel de volgende: Homoseksualiteit is van alle tijden en van alle culturen. Waarom zou er dan ergens geen homoseksualiteit *officieel* worden opgetekend ? Laatst gewijzigd door Ozymandias : 14 maart 2007 om 14:41. |
|||||
![]() |
![]() |