![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn dan eindelijk vrij van de Walen dus ik denk dan niet dat de Vlaming te springen zal staan om zich op nieuw in een minderheidsgroep (en nu een echte) te werpen!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 maart 2007 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In België wordt de meerderheid belemmerd in zo goed als alles om een stap te verzetten richting toekomst, door een minderheid. Gesteld dat Vlaanderen met Nederland samengaat, denk je dan dat Vlaanderen een situatie zou aanvaarden waarbij het alles zou moeten slikken van het Noorden? En denk je dat Nederland dergelijke voorstellen zou doen? Waarom denken we dat ieder ander volk politiek bedrijft zoals de politiek van de Franstaligen in België? Ik ga er geen einduitspraak over doen, maar je reageert hier sterk emotioneel, net op die manier dat vele van de Belgicisten dit land verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
|
![]() Citaat:
Jij reageert emotioneel tegenover ons verleden niet omgekeerd; Geef eens een deftige reden waarom als wij bij Nederland komen ons bestuur beter zal worden? Kunnen wij dat niet zelf? Wil je dat misschien zeggen? Of is het om macht te doen!!!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaanderen op zichzelf zal hoogstwaarschijnlijk welvarend blijven en kan best het een en ander voor z'n burgers betekenen. Maar indien we wat meer ambitie hebben en een grotere zekerheid willen dat we na verloop van tijd in een veranderende wereld ook nog iets te zeggen willen hebben, dan is extra macht door het samen met Nederland te doen leuk meegenomen. Ik heb er trouwens geen probleem mee dat is als minderheid leef, zolang mijn rechten maar erkend zijn. Trouwens, mijn voorkeur partij zit niet in de regering en ik woon en werk hier toch ook en ben toch niet van zinnes het daarom af te trappen? Punt is, dat de rechten van de meerderheid hier in België niet gerespecteerd worden daar alles geblokkeerd en toe zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#327 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan is het even legitiem dat de Vlamingen in het federaal parlement de meerderheid gaan gebruiken en er niet perse een Franstalige in de federale regering wil. Willen ze zogezegd Brussel helemaal, maar België helemaal aan de Vlamingen geven? Nee hoor, ze verzwijgen even dat de Vlamingen in Brussel bescherming genieten omdat de Franstaligen beschermd zijn van de Vlaamse meerderheid nationaal gezien. Een groter 'onrecht' wordt de Vlamingen aangedaan. Laatst gewijzigd door Burry : 14 maart 2007 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
![]() Conspiracy ![]() Inside Job ![]()
![]() |
![]() |
#330 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een zelfstandig Vlaanderen heeft politiek alles te zeggen over Vlaanderen, maar wat in de realiteit? De economie en de internationale betrekking trekken zich weinig van souvereiniteit op papier aan hoor. Wil je meespelen met de landen die ietspietsie naar je luisteren en je interne macht respecteren dan ben je best zo groot mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#332 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat goed is.
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 maart 2007 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Staatssecretaris
|
![]() Het waarom ontgaat me, wanneer een Waal op tv Nederlands tracht te spreken (wat op zich al een compliment waard is) en moeilijk verstaanbaar is verschijnen er geen ondertitels. wanneer een Nederlander of een Vlaming in het nieuws verschijnt moet het plots wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ok onze doorsnee Vlaming moet levenslang leren, ook over onze eigenste (non)politiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#338 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat de aanhangers voor een fusie met NL de werkelijkheid voor ogen hebben maar eerder en vlucht vooruit om tegen elke kost de Walen te kunnen achter zich laten. Ik zou hen ook de vraag willen stellen welke voordelen de gewone burger hieruit zou halen.
![]() |
![]() |
#339 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |