Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2007, 11:55   #321
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
De verandering die zou kunnen het gevolg zijn van een stilvallen van de 'werking' van de Belgische regering... Het gevoel bij de onverschillige Vlaming die binnenkort helemaal leeggeperst wordt om de vergrijzing, de schulden en dies meer te betalen...
Er komt dus hoogstwaarschijnlijk veel op ons af. De toekomst is onzeker, maar dat België geen toekomst meer heeft, dat is zo goed als zeker.
Daar begint het op te lijken maar pas maar op of binnen 50 jaar zijn wij hoogbejaard en bestaat België nog altijd...
Citaat:
Om het over dat Groot-Nederland verhaal te hebben. De vraag is dan wat mensen het 'veiligst' vinden: alleen met Vlaanderen verder, of de stevigheid van samen met de Nederlanders.
Wij zijn dan eindelijk vrij van de Walen dus ik denk dan niet dat de Vlaming te springen zal staan om zich op nieuw in een minderheidsgroep (en nu een echte) te werpen!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 maart 2007 om 11:55.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 11:56   #322
luc broes

Standaard

Citaat:
De verandering die zou kunnen het gevolg zijn van een stilvallen van de 'werking' van de Belgische regering... Het gevoel bij de onverschillige Vlaming die binnenkort helemaal leeggeperst wordt om de vergrijzing, de schulden en dies meer te betalen...
Er komt dus hoogstwaarschijnlijk veel op ons af. De toekomst is onzeker, maar dat België geen toekomst meer heeft, dat is zo goed als zeker.

Om het over dat Groot-Nederland verhaal te hebben. De vraag is dan wat mensen het 'veiligst' vinden: alleen met Vlaanderen verder, of de stevigheid van samen met de Nederlanders.
Daar moeten we de mensen van overtuigen, maar de weg langs een Onafhankelijk Vlaanderen lijkt me meer haalbaar.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 12:00   #323
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Wij zijn dan eindelijk vrij van de Walen dus ik denk dan niet dat de Vlaming te springen zal staan om zich op nieuw in een minderheidsgroep (en nu een echte) te werpen!
Is de Vlaamse beweging er dan een geweest van democratie en ontvoogding? Of een strijd om gewoon de baas te zijn?

In België wordt de meerderheid belemmerd in zo goed als alles om een stap te verzetten richting toekomst, door een minderheid. Gesteld dat Vlaanderen met Nederland samengaat, denk je dan dat Vlaanderen een situatie zou aanvaarden waarbij het alles zou moeten slikken van het Noorden? En denk je dat Nederland dergelijke voorstellen zou doen?
Waarom denken we dat ieder ander volk politiek bedrijft zoals de politiek van de Franstaligen in België?
Ik ga er geen einduitspraak over doen, maar je reageert hier sterk emotioneel, net op die manier dat vele van de Belgicisten dit land verdedigen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 12:06   #324
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Gesteld dat Vlaanderen met Nederland samengaat, denk je dan dat Vlaanderen een situatie zou aanvaarden waarbij het alles zou moeten slikken van het Noorden? En denk je dat Nederland dergelijke voorstellen zou doen?

Ik ga er geen einduitspraak over doen, maar je reageert hier sterk emotioneel, net op die manier dat vele van de Belgicisten dit land verdedigen.
Waarom zouden de Nederlanders dat niet doen? Ze zullen het zeker doen gewoon omdat ze met een significante meerderheid zijn! En beginnen over goede en slechte volkeren is bullshit want die bestaan niet!
Jij reageert emotioneel tegenover ons verleden niet omgekeerd;
Geef eens een deftige reden waarom als wij bij Nederland komen ons bestuur beter zal worden? Kunnen wij dat niet zelf? Wil je dat misschien zeggen? Of is het om macht te doen!!!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 14 maart 2007, 12:11   #325
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geef eens een deftige reden waarom als wij bij Nederland komen ons bestuur beter zal worden? Kunnen wij dat niet zelf? Wil je dat misschien zeggen? Of is het om macht te doen!!!
Wij hebben gemeenschappelijke economische belangen, kunnen samen sterker wegen binnen en op Europa, veel sterker zelf dan België nu een stemmetje heeft. Dus ja, het komt op macht aan, want macht is de creatie mogelijkheden. Zonder macht, wat vermag je dan?
Vlaanderen op zichzelf zal hoogstwaarschijnlijk welvarend blijven en kan best het een en ander voor z'n burgers betekenen. Maar indien we wat meer ambitie hebben en een grotere zekerheid willen dat we na verloop van tijd in een veranderende wereld ook nog iets te zeggen willen hebben, dan is extra macht door het samen met Nederland te doen leuk meegenomen.

Ik heb er trouwens geen probleem mee dat is als minderheid leef, zolang mijn rechten maar erkend zijn. Trouwens, mijn voorkeur partij zit niet in de regering en ik woon en werk hier toch ook en ben toch niet van zinnes het daarom af te trappen? Punt is, dat de rechten van de meerderheid hier in België niet gerespecteerd worden daar alles geblokkeerd en toe zit.
Oud 14 maart 2007, 12:15   #326
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er trouwens geen probleem mee dat is als minderheid leef, zolang mijn rechten maar erkend zijn. Trouwens, mijn voorkeur partij zit niet in de regering en ik woon en werk hier toch ook en ben toch niet van zinnes het daarom af te trappen? Punt is, dat de rechten van de meerderheid hier in België niet gerespecteerd worden daar alles geblokkeerd en toe zit.
Dat is precies wat je ook leest bij FDF : België is niet democratisch (in Brussel)
Oud 14 maart 2007, 12:18   #327
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Wij hebben gemeenschappelijke economische belangen, kunnen samen sterker wegen binnen en op Europa, veel sterker zelf dan België nu een stemmetje heeft. Dus ja, het komt op macht aan, want macht is de creatie mogelijkheden. Zonder macht, wat vermag je dan?
Vlaanderen op zichzelf zal hoogstwaarschijnlijk welvarend blijven en kan best het een en ander voor z'n burgers betekenen. Maar indien we wat meer ambitie hebben en een grotere zekerheid willen dat we na verloop van tijd in een veranderende wereld ook nog iets te zeggen willen hebben, dan is extra macht door het samen met Nederland te doen leuk meegenomen.
Dit is de grootste hypocrisie die ooit heb gehoord. WIj mogen niet de volledige macht over ons zelf hebben omdat er meer dan macht in de wereld is maar wij moeten wel aansluiten om machtiger worden! Macht begint bij jezelf, als onafhankelijk land kan je gerust uit de eu stappen en heb je meteen alle macht!

Oud 14 maart 2007, 12:18   #328
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Dat is precies wat je ook leest bij FDF : België is niet democratisch (in Brussel)
Maar dat is de helft van het verhaal. Je kan inderdaad beweren dat het reserveren van de helft van de minister postjes in het Brussels Gewest voor de Vlamingen, dat dat niet democratisch is. Ok.
Maar dan is het even legitiem dat de Vlamingen in het federaal parlement de meerderheid gaan gebruiken en er niet perse een Franstalige in de federale regering wil.
Willen ze zogezegd Brussel helemaal, maar België helemaal aan de Vlamingen geven? Nee hoor, ze verzwijgen even dat de Vlamingen in Brussel bescherming genieten omdat de Franstaligen beschermd zijn van de Vlaamse meerderheid nationaal gezien. Een groter 'onrecht' wordt de Vlamingen aangedaan.

Laatst gewijzigd door Burry : 14 maart 2007 om 12:20.
Oud 14 maart 2007, 12:19   #329
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Toch eigenaardig dat HLN vanmorgen commentaar had op een artikel in LLB van ... vandaag:

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt7

En over samenzwering gesproken, HLN berichte gisteren dat de uitslag van de peiling door LLB nml dat 50% van de Vlamingen voor een unitair België waren, een PS samenzwering is.

... en plots stond de ezel stil en balkte !!
Samenzwering
Conspiracy
Inside Job
Oud 14 maart 2007, 12:22   #330
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is de grootste hypocrisie die ooit heb gehoord. WIj mogen niet de volledige macht over ons zelf hebben omdat er meer dan macht in de wereld is maar wij moeten wel aansluiten om machtiger worden! Macht begint bij jezelf, als onafhankelijk land kan je gerust uit de eu stappen en heb je meteen alle macht!
Er is toch niks hypocriet aan?
Een zelfstandig Vlaanderen heeft politiek alles te zeggen over Vlaanderen, maar wat in de realiteit? De economie en de internationale betrekking trekken zich weinig van souvereiniteit op papier aan hoor. Wil je meespelen met de landen die ietspietsie naar je luisteren en je interne macht respecteren dan ben je best zo groot mogelijk.
Oud 14 maart 2007, 12:25   #331
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De doorsnee Vlaming is nog steeds zoals u beschrijft, en daar heeft hij goede redenen voor. Ik moet alleen al maar in mijn familie kijken, waar de generatie voor mij met politiek niets wil te maken hebben. Politiek staat voor hen gelijk aan miserie, geweld, repressie, onderdrukking. Daar kan je je maar beter ver weg van houden.
Bij mij thuis is iedereen zeer erg tegen het koningshuis en ook gevoelig voor de verdrukking van het frans, maar ik ben de enige die iets ziet in een onafhankelijk Vlaanderen. "niet nodig", "wat met Brussel?" "nu al te klein",... zijn dan de argumenten.
Oud 14 maart 2007, 12:26   #332
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"nu al te klein",... zijn dan de argumenten.
Stel Nederland ver, net dat iestje groter
Oud 14 maart 2007, 12:26   #333
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Voor Nederlanders en Vlamingen moet dat ook niet ondertiteld worden, het is mij altijd een raadsel geweest waarom ze dat doen. Wij verstaan hen en omgekeerd.
Ik heb toch de indruk dat het betert. Zo lieten ze een Vlaamse vrouw die slachtoffer was van tigerjackings niet-ondertiteld onlangs aan het woord, ook al sprak die met "ge" en "ne keer".

Ik denk dat dat goed is.
Oud 14 maart 2007, 12:29   #334
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Er is toch niks hypocriet aan?
Een zelfstandig Vlaanderen heeft politiek alles te zeggen over Vlaanderen, maar wat in de realiteit? De economie en de internationale betrekking trekken zich weinig van souvereiniteit op papier aan hoor. Wil je meespelen met de landen die ietspietsie naar je luisteren en je interne macht respecteren dan ben je best zo groot mogelijk.
Dat is niet waar? Klein gaat zeker, trouwens ik denk dat de macht (vrijheid) die we over ons eigen weggeven erger zal zijn dan de macht die we naar het buitenland kunnen hebben, daar heb je trouwens de eu voor.

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 maart 2007 om 12:30.
Oud 14 maart 2007, 12:29   #335
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'T zal wel bedoelt zijn voor de slechthorenden
Het waarom ontgaat me, wanneer een Waal op tv Nederlands tracht te spreken (wat op zich al een compliment waard is) en moeilijk verstaanbaar is verschijnen er geen ondertitels. wanneer een Nederlander of een Vlaming in het nieuws verschijnt moet het plots wel.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 12:29   #336
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij mij thuis is iedereen zeer erg tegen het koningshuis en ook gevoelig voor de verdrukking van het frans, maar ik ben de enige die iets ziet in een onafhankelijk Vlaanderen. "niet nodig", "wat met Brussel?" "nu al te klein",... zijn dan de argumenten.
Omdat de doorsnee Vlaming nog steeds denkt dat het niet nodig is, omdat we de èchte problemen -zoals dat dan heet - ook in België kunnen aanpakken. Omdat ze denken dat Brussel pootjes krijgt en als economisch centrum opeens aan de Côte d'Azur zal liggen? Omdat ze denken in oppervlakte in plaats van BBP (daar wordt 'macht' op afgerekend).
Ok onze doorsnee Vlaming moet levenslang leren, ook over onze eigenste (non)politiek
Oud 14 maart 2007, 12:36   #337
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Het waarom ontgaat me, wanneer een Waal op tv Nederlands tracht te spreken (wat op zich al een compliment waard is) en moeilijk verstaanbaar is verschijnen er geen ondertitels. wanneer een Nederlander of een Vlaming in het nieuws verschijnt moet het plots wel.
Volledig met je eens.
Oud 14 maart 2007, 12:42   #338
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar? Klein gaat zeker, trouwens ik denk dat de macht (vrijheid) die we over ons eigen weggeven erger zal zijn dan de macht die we naar het buitenland kunnen hebben, daar heb je trouwens de eu voor.
Absoluut.
Ik geloof niet dat de aanhangers voor een fusie met NL de werkelijkheid voor ogen hebben maar eerder en vlucht vooruit om tegen elke kost de Walen te kunnen achter zich laten.
Ik zou hen ook de vraag willen stellen welke voordelen de gewone burger hieruit zou halen.
Oud 14 maart 2007, 14:30   #339
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Absoluut.
Ik geloof niet dat de aanhangers voor een fusie met NL de werkelijkheid voor ogen hebben maar eerder en vlucht vooruit om tegen elke kost de Walen te kunnen achter zich laten.
Ik zou hen ook de vraag willen stellen welke voordelen de gewone burger hieruit zou halen.
eerder een vlucht voruit : akkoord, maar niet "om tegen elke kost de Walen te kunnen achter zich laten". Door de vereniging met NL erbij te betrekken maak je eigenlijk een scheiding minder waarschijnlijk volgens mij.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 14:35   #340
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
m hoe groot de schok voor de bevolking zal zijn
Massamanifestatie in de straten van Zwevezele voor de hereniging van België:

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be