Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2007, 20:31   #21
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
u bent de eerste groene die ik tegenkom met zin voor humor
proficiat daarvoor (alleen)
Ja, de groenen links van Groen! hebben wel zin voor humor, weet ik...
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:32   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Ja, binnenkort denken onze buurlanden dat er een chemische oorlogsvoering aan de gang is in België. We dragen echter gasmaskers om in onze eigen stank en vervuilde lucht te kunnen overleven. De groenen zullen allang dan naar Walloonïe zijn kunnen emigreren, waar nog bossen zijn... de rest is er helaas niet welkom, rarara, hoe zou dat komen...
Ik nodig de Groenen uit naar Wallonië te verhuizen: de luchtkwaliteit was daar immers de afgelopen dagen SLECHTER dan in Vlaanderen (zie www.irceline.be), wat meteen bewijst dat het autoverkeer als "dé bron" voor fijn stof geen steek houdt.
Oud 14 maart 2007, 20:35   #23
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik nodig de Groenen uit naar Wallonië te verhuizen: de luchtkwaliteit was daar immers de afgelopen dagen SLECHTER dan in Vlaanderen (zie www.irceline.be), wat meteen bewijst dat het autoverkeer als "dé bron" voor fijn stof geen steek houdt.
ik denk dat hij het als een dreigement wou doen overkomen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:36   #24
Tomas
Gouverneur

Standaard

Alle gekheid op een stokje, de wetenschap, toch een gezaghebbende bron, voor de verstandigen onder ons, is het er duidelijk (overal ter wereld) over eens, dat de auto, dé vervuilende factor is, wat milieu betreft.

Het is jammer dat mensen andere willen misleiden met deze 'geruchten' en 'in discrediet brengende' berichten, zodat men maar wat besluiteloos blijft aanmodderen.

Mensen, we moeten er toch iets aan gaan doen.
Het klimaat doet raar, dat kunnen we met z'n allen wel al vaststellen, denk ik.
En al zijn we anti-'de groenen', toch moeten we meer doen dan alleen 'wat trager rijden'. Onze minister is iets te laks. Vraag het anders maar aan de vrienden van Groenrechts.

Ze zullen de groenen op dat punt gelijk geven.

Laatst gewijzigd door Tomas : 14 maart 2007 om 20:41.
Oud 14 maart 2007, 20:39   #25
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle gekheid op een stokje, de wetenschap, toch een gezaghebbende bron, voor de verstandigen onder ons, is het er duidelijk (overal ter wereld) over eens, dat de auto, dé vervuilende factor is, wat milieu betreft.

Het is jammer dat mensen andere willen misleiden met deze 'geruchten' en 'in discrediet brengende' berichten, zodat men maar wat besluiteloos blijft aanmodderen.

Mensen, we moeten er toch iets aan gaan, doen.
Het klimaat doet raar, dat kunnen we met z'n allen wel al vaststellen, denk ik, de laatste dagen.
Alle gekheid op een stokje, waar gaat het naartoe als de groenen plots de wetenschap gaan volgen. Stel u voor, de groenen zouden moeten dan leren "nuanceren", wat voor een hellepad zou dat betekenen voor de naïeve jongens en meiskes die in al hun jeugdige dromerigheid denken te werken aan een betere wereld...

Rapporten van VITO en de Minaraad zijn wetenschappelijk gefundeerd en te raadplegen op het internet. Begin daar eerst eens aan, alvorens u beweert dat u "wetenschappelijk" bezig bent.
Oud 14 maart 2007, 20:40   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Lagere snelheden betekent misschien wat minder uitstoot per uur, maar het duurt wel meer uren.

Paulus.

Studie wijst uit dat een daling van 120 per uur naar 90 per uur een vermindering van 50% betekent wist Peeters te vertellen.
Oud 14 maart 2007, 20:45   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u morgen bijna stikt in uw wagen, zal u misschien nog uw gedacht net op tijd kunnen bijschaven. Ik hoor ze al roepen: "hadden we maar op Groen! gestemd, toen het nog kon, en onze wagen thuis gelaten en te voet gegaan". Helaas zullen uw longen u daar de kans meer toe geven op dat moment.
Ik ga mijzelf in elk geval niets te verwijten hebben, want ik heb de groenen indertijd een kans gegeven bij de federale verkiezingen van '99. Een kans die ze echter behoorlijk verprutst hebben. Een een ezel stoot zich nu eenmaal geen twee keer aan dezelfde steen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:45   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Studie wijst uit dat een daling van 120 per uur naar 90 per uur een vermindering van 50% betekent wist Peeters te vertellen.
Dat zou kunnen, ik ben niet op de hoogte van studie's hieromtrend. Maar jouw woord lijkt me betrouwbaar, zoals ook in andere postings van jou blijkt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:46   #29
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje, waar gaat het naartoe als de groenen plots de wetenschap gaan volgen. Stel u voor, de groenen zouden moeten dan leren "nuanceren", wat voor een hellepad zou dat betekenen voor de naïeve jongens en meiskes die in al hun jeugdige dromerigheid denken te werken aan een betere wereld...

Rapporten van VITO en de Minaraad zijn wetenschappelijk gefundeerd en te raadplegen op het internet. Begin daar eerst eens aan, alvorens u beweert dat u "wetenschappelijk" bezig bent.
Tja, ga maar eens voor de uitlaatpijp van uw wagen hangen, inhaleer eens goed, en kom dan maar af met uw rapportje van uwe raad haha (als ge het nog verteld krijgt) met uw 'bewijskes'... Meer bewijs hebt ge niet nodig.

Laatst gewijzigd door Tomas : 14 maart 2007 om 21:00.
Oud 14 maart 2007, 20:59   #30
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oei, de journalistjes vallen uit de lucht. Minister van leefmilieu Peeters zit in de studio om alarmerend mee te delen dat het fijn stof massaal aanwezig is en dodelijke gevolgen kan hebben. Tja, de groenen zeggen al jaren dat we drastischer maatregelen moeten nemen. Met de ingenieuze 'oplossing' voor het fijnstofprobleem (met dodelijke gevolgen overigens) van "trager rijden" jaagt onze minister, die geen inpopulaire maatregelen wil nemen, ons met z'n allen de dood in. In België hangt ook gemiddeld meer fijn stof dan elders in Europa, aldus het journaal... Tja, de groenen hebben weer gelijk, maar ja. Terwijl de Vlaming 'rechts conservatief en dus voor fijn stof' blijft stemmen, zolang rijdt hij zijn longskes kapot. Tja...

Als je ziet hoeveel fijn stof er de lucht wordt ingeblazen door de files die er elke dag staan is wat er evt bespaard wordt door die 90 km/u maatregel verwaarloosbaar.

Wil je iets doen aan het fijn stof? Begin dan maar met iets te doen aan de files zou ik zeggen en zie onder ogen dat het openbaar vervoer voor heel veel mensen nooit een oplossing zal zijn. M.a.w. doe iets aan de schandalige toestand van het wegdek, zorg dat er extra capaciteit bijkomt en hou op met automobilisten nodeloos het leven zuur te maken.

De overheid doet hier niet alleen niks tegen files, vaak verergeren ze bewust de zaken nog, de groenen voorop.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 maart 2007 om 20:59.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:04   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.

Ik heb gewoon eens air pollution en causes ingetikt op google en het eerste artikel met cijfers dat ik zag (voor de VS) geeft aan dat power plants daar 40% veroorzaken en auto's 20%.

http://www.ecobridge.org/content/g_cse.htm
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:07   #32
Tomas
Gouverneur

Standaard

minder filles, heel simpel: minder auto's. Mensen aanmoedigen de trein te nemen. En, iets wat de groenen te weinig vermelden: "werk in eigen streek eerst". Werken in de eigen regio. 1 van beide echtparen thuis voor het huishouden doen zorgen, ipv in de redrace van de tweeverdieners blijven. Zo is maar 1 wagen per Vlaams gezin nodig, één gezinswagen. Vlaanderen meer bebossen zodat onze Vlaamse jeugd terug kan gaan vissen, zwemmen enz... in gezonde wateren. De verstedelijking tegengaan, terug naar kleinere samenlevingsvormen (dorpen, gemeentekes enz...) met daartussen bossen en paden en weilanden.
Inderdaad, de verstedelijking leidt tot meer criminaliteit overigens.

Dit moet toch allemaal spek voor de bek van de vlaamsbehangers zijn? Of niet?

Laatst gewijzigd door Tomas : 14 maart 2007 om 21:16.
Oud 14 maart 2007, 21:09   #33
Tomas
Gouverneur

Standaard

Als échte vlaamsbehanger zou ik Groen! laten doen, ze voeren uw programma uit op de lange termijn... Het komt er maar op aan op het juiste moment de leiding over te nemen...
Oud 14 maart 2007, 21:13   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Bullshit; hoe wil hij dat gaan bereiken, terwijl het verbruik net hoger ligt?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:26   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als échte vlaamsbehanger zou ik Groen! laten doen, ze voeren uw programma uit op de lange termijn... Het komt er maar op aan op het juiste moment de leiding over te nemen...
Ja, maar je moet er dan wel de rest van hun gedachtengoed op de koop toe bij nemen: het multiculturele verhaal dat de groenen nog steeds aanhangen, de totaal tegengestelde visie inzake migratiebeleid, het totale gebrek aan een communautaire visie, onvoorwaardelijk behoud van de huidige hangmatsolidariteit ten overstaan van Wallonië... Allemaal zaken waar je door de koppelverkoop van programmapunten niet aan onderuit kunt en die zelfs ook voor vele niet-VB'ers een paar bruggen te ver zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:32   #36
Tomas
Gouverneur

Standaard

Die migranten zijn al aan het vereuropesen en vervlaamsen. Persoonlijk ben ik ook tegen een 'opendeurenbeleid' en ben ik voor "eén leitcultuur", nl. de Westerse. Maar mijn vrijheid mogen ze niet afnemen. En daar zijn de conservatieven goed in onder het mom van 'het volk'. Wat 'het volk' wil, (wat de politici willen', dient bijgevolg te gebeuren.

Wij, zelfs mensen die voor het belang stemmen, hebben niet het flauwste idee van waar deze partij echt op aanstuurt.
Een drastische verandering van de samenleving en de vrijheden, die we verworven hebben.

Als je het VB goed observeert, leer je hun afkeer kennen voor de verdedigers van de kleine man (de vakbonden). Je ziet hun bazenpoeperij (voor de ondernemers). Ze willen strenger en harder. Millitaire en politionele macht ipv democratische, dat is hun ding. Dat houden ze achter de hand. En dat zien we nu nog niet. En dat is jammer, want geloof me, de Vlamingen willen dit echt niet.

Laatst gewijzigd door Tomas : 14 maart 2007 om 21:33.
Oud 14 maart 2007, 21:39   #37
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

De wetenschap spreekt mekaar tegen dat trager rijden het aandeel in fijn stof significant vermindert. Maar bon, als men naiêf wil zijn en blijven, nooit de moeite doet om de wetenschappelijke studies én de economische studies erop na te lezen... blijf dan maar "de groenen" nalopen.

Deze opzet heeft geen enkele ecologisch fundament, maar daarvoor heeft u waarschijnljik véél te weinig inzicht in de Belgische machtsstructuren op politiek en financieel-economisch vlak.
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:42   #38
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Bullshit; hoe wil hij dat gaan bereiken, terwijl het verbruik net hoger ligt?
Ik heb het niet gezegd, Peeters heeft verwezen naar die studie hé.
En ik denk dat die studie meer steek houdt dan wat jij en ik ervan maken.
Oud 14 maart 2007, 21:42   #39
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij, zelfs mensen die voor het belang stemmen, hebben niet het flauwste idee van waar deze partij echt op aanstuurt.

Een drastische verandering van de samenleving en de vrijheden, die we verworven hebben.

Als je het VB goed observeert, leer je hun afkeer kennen voor de verdedigers van de kleine man (de vakbonden). Je ziet hun bazenpoeperij (voor de ondernemers). Ze willen strenger en harder. Millitaire en politionele macht ipv democratische, dat is hun ding. Dat houden ze achter de hand. En dat zien we nu nog niet. En dat is jammer, want geloof me, de Vlamingen willen dit echt niet.
Eerst weet je het niet en dan weet je het wel, maar is wat je denkt te weten de waarheid dan?

Laatst gewijzigd door alberto : 14 maart 2007 om 21:43.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:46   #40
Tomas
Gouverneur

Standaard

werkslaaf, ik zie dat anders. Kijk, onze longen, en ons lichaam worden ongemerkt langzaam gevuld met vuiligheid. En we moeten daar wat drastischer iets aan doen. en de politieke partij die daar bijna heel haar programma op ent, dat is Groen!. Al de anderen kan het eigenlijk niet zo schelen. En willen we boven het partijpolitieke gekibbel echt wat doen, zullen we ze nodig hebben. Want van de anderen valt alleen te verwachten dat ze uit zijn op 'wie zal voor mij stemmen' en hoe ga ik mijn beleid daarop afstemmen.

Echte leiders van een volk nemen soms onpopulaire maatregelen op de korte termijn omdat ze zicht hebben op het geheel en denken op de langere termijn en daadwerkelijk iets willen veranderen. Dat uitlaatgassen niet zo gezond zijn voor onze longen, daar is men het er echter wel over eens. Aan ingenieurs misschien al om milieuvriendelijke wagens op de makt te brengen. Het is altijd een samenloop van factoren. Door naar andere factoren te wijzen, ontneem je je eigen verantwoordelijkheid, dunkt mij.

Laatst gewijzigd door Tomas : 14 maart 2007 om 21:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be