![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 14:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Wees maar gerust, beste Sfax, dat ik deze standpunten niet alleen anoniem van achter mijn computer verkondig. En waar zit precies het sociale in het verdienen van geld met de miserie van anderen?
Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Het is overigens belachelijk om te doen alsof die wapenexport essentieel is voor ons land. Alsof er geen andere zaken te exporteren zijn. Het is puur opportunisme. En zoals StevenNr1 terecht opmerkte had ik het over Saoedi-Arabië waar de mensenrechten dagelijks met de voeten worden getreden. Maar hetzelfde geldt wel degelijk voor Israël. En natuurlijk ook voor landen als Noord-Korea. Maar daar hebben we gelukkig geen wapenonderdelen aan geleverd... Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() "De protesten zijn niet éénzijdig. Of dacht je nu echt dat die bezwaren enkel gelden voor westerse landen? Maar de grootste afnemers van ons zijn nu eenmaal westerse landen."
Raar dat alleen Israël en de VS genoemd werden door de grote vredestichter in het debat. Trouwens iets gelezen in onze pers over een grote zwendel in verrijkt uranium door medewerkers van Kabila dat waarschijnlijk beland in het paradijs van de mensenrechten Iran. In de amerikaanse en de britse bladen stond het wel. Maar ons landje steunt natuurlijk de prille democratie in Congo met royale giften, training van militairen en wapens. Opnieuw de vredestichters hebben er net zoals De Gucht en Flahaut, blijkbaar geen boodschap aan, of zouden ze het niet weten ? Dat noem ik selectief zijn, of beter nog hypocriet.
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 15:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog goed hun hypocriet gezanik over FN-leveringen aan Nepal. Laatst gewijzigd door Hans1 : 16 maart 2007 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar tot dan leven we in de realiteit en die realiteit is spijtig genoeg niet zo rooskleurig dat we al onze defensieorganismen overboord kunnen gooien. Het lidmaatschap van een organisatie als de NATO is misschien minder evident dan tijdens de koude oorlog (toen er wel degelijk een groot veiligheidsrisico bestond vanuit de Sowjetunie) toch heeft het ook in de huidige context nog zijn nut. Want hoe je het ook draait of keert, we leven in een wereld waarin groepen in staat zijn om onze samenleving serieus te ontwrichten en waarin het beter is te beschikken over een militair apparaat dat in staat is om adequaat tegen die dreiging te reageren. Al ben ik het gerust eens met diegenen die beweren dat er een democratische discussie moet ontstaan die duidelijk de spelregels voor de nieuwe NATO moet bepalen en dat dit niet het monopolie van de Generaals mag zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie echt de noodzaak van dat lidmaatschap van de NAVO niet in. Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn bij mijn weten slechts 2 operaties geweest buiten het grondgebied, namelijk de operaties in Kosovo en Afghanistan.
De operatie in Kosovo heeft er toe geleid dat er een einde kwam aan het etnisch bloedvergieten en ik veronderstel dan ook dat je hier niet tegen kan zijn ? De aanwezigheid in Afghanistan is inderdaad meer betwistbaar omdat de NATO hier op sleeptouw werd genomen door de VSA als vergelding voor de aanslagen in NY en Washington. Anderzijds hebben ze toch een eind gemaakt aan het bijzonder gewelddadige regime van de Taliban en dat is toch ook een overweging die je moet in acht nemen Maar zoals ik reeds zei, een bezinning over welke taken de NATO juist kan en mag uitoefenen moet het voorwerp worden van een ruim democratisch debat. Maar ik zou het kind toch niet met het badwater weggooien als ik jou was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Typische Belgisch, nietwaar? Wapenhandel aan buitenlanders met geld vinden ze fantastisch. De grens over met de handel en trek het je niet aan wie of wat ze bezit en wat er mee gebeurd. High tech wapens zijn nu eenmaal een goede bron van inkomsten. De overheid geeft meer om geld dan op mensen, dat is duidelijk.
Een binnenlandse sportschutter, die een nieuwe vergunning moet hebben, wordt wel hevig uitgeperst en op de rooster gelegd, voor hij een simpel vuurwapen in handen krijgt, om mee op kaarten te schieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En niet zeveren Edina; je durft aan de arbeiders in kwesie niet eens gaan verkondigen dat jij vindt dat ze maar werkloos moeten worden. Daarvoor heb je de guts niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlaanderen voert quasi alleen display systemen uit, en nog een klein aantal electronica producten voor AEW etc. Het zijn allemaal producten die een klein deel uitmaken van de westerse oorlogsfilosofie die erop doelt om met zo min mogelijk materiaal zoveel mogelijk resultaat te verkrijgen. Dankzij deze vernieuwingen verloopt oorlog met veel minder bloedvergieten en verwoesting, de tijd waar bommentapijten de standaard waren is gelukkig voorbij.
Ik heb medelijden met de wereldverbeteraars die hierop een waterdichte controle willen plaatsen, wat moet er nog allemaal in die mensen hun hersenpan omgaan als alles zo ethisch verantwoord moet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2007 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 maart 2007 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En om alles terug eventjes in zijn context te plaatsen, we voeren slechts electronica uit en men klaagt over het gebrek aan controle. Maar als je vanaf pagina 48 in de PDF wat begint te lezen, dan lijkt het mij toch dat men vrij goed weet waar welke van onze producten eindigen. België doet al meer dan zijn best als het op ethische kwesties aankomt, kijk naar de vernietiging van de BL.755 stock en het verbod op landmijnen. We moeten hier geen heksenjacht van gaan maken, anders zal Barco op termijn haar activiteiten verhuizen naar een ander land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |