![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je de laatste versie van je browser. Als dat niet het geval is kan updaten flink helpen. Ook regelmatig eens je PC kuisen van Spyware etc kan flink helpen. Hier staan er een paar handige dingetjes die misschien helpen. http://www.download.com/Best-free-se...3.html?tag=dir |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een oplossing van de vrije markt en dat vind ik vies. de SPA moet dat oplossen. toch bedankt! Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 maart 2007 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht nog maar eens een paar jaar,als uw huisbank merkt dat je geen probleemgeval bent zul je ongetwijfeld een aanbod krijgen om een deel van je terugbetaalde lening terug op te nemen bijvoorbeeld "om eens alles binnen in het nieuw te zetten"... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 maart 2007 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We hebben hier op het forum wat anecdotisch bewijs dat sommige mensen meer benaderd worden door Citibank dan andere. Genoeg aanwijzigingen denk ik om te onderzoeken of hun mailings rekening houden met het al dan niet werkloos zijn. Als dat zo is kan dat wettelijk voorkomen worden. Hoedanook, in de persmededeling op hun site ontkent de bank de targeting niet, ze ontkennen enkel dat ze krediet leveren als het risico volgens hen te groot is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() you tell me.
Waarom zouden ze een reclameboy als voorzitter ingehaald hebben? Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 maart 2007 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf maar vragen naar concrete wanpraktijken waaraan Citibank zich te buiten zou gaan, maar tot nu toe weet niemand mij iets te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de sossen het werkelijk menen, dan hadden ze al jaren terug de zogenaamde "geldschieters" aangepakt. Die private ondernemingen die krediet bezorgen aan al wie het vraagt, zijn niet onderworpen aan de kredietregels voor de banken. Hun intrestvoet bepalen ze zelf. Vaak lenen zij geld aan regelrechte woekerrentes. In plaats van een internationale bank aan te pakken, zouden ze misschien die geldschieters eens kunnen bewerken. Ik heb echter de indruk dat het om een goedkope verkiezingsstunt gaat en dat er misschien wel eens druk is geweest vanuit de Belgische bankmiddens om die vervelende buitenlandse concurrent wat te beschadigen. Citibank is immers sedert jaar en dag aan een opmars bezig in dit land. Enkele jaren geleden was het nog louter een internetbank (in die tijd trad ik tot de bank toe), maar gaandeweg is die uitgegroeid tot een bank met ook een reeds filialen tot in de kleine steden van Vlaanderen. Ongetwijfeld zint dat de grote Belgische banken niet, die toch ook te maken hebben met de concurrentie van de kleine Belgische banken als Argenta bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik trouwens eens vernemen wat Citibank in die "paar waarschuwingen en pro justitia'" ten laste werd gelegd? Een bank maakt geen "slachtoffers". Een bank verleent krediet aan wie erom vraagt en die bereid is de voorwaarden van de banken te volgen. Wie echter boven zijn stand leeft, veel consumeert, weinig spaart maar toch leningen moet af te betalen, moet niet de schuld op de bank schuiven maar wel de vinger naar zichzelf wijzen. Misschien moeten die mensen maar eens leren "consuminderen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als klant van Citibank beantwoord ik geenszins aan wat u schetst. Ik zou trouwens eens willen weten waar u de informatie vandaan haalt om de doorsnee klant van Citibank aldus te omschrijven...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u mij dan eindelijk eens uitleggen wat wettelijk en onwettelijk is met betrekking tot de bankwereld? En waar Citibank dus zich juist op de grens beweegt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet goed in waarom Citibank geen reclame zou mogen maken voor hun dienstverlening en producten. Heeft u een wet achter de hand waarmee u kunt aantonen dat wat ze doen verkeerd is? Wees gerust, wettelijk heeft u geen enkel been om op te staan. Ook de SP.a niet. En waarom zou Citibank geen leningen aan werklozen in het bijzonder mogen geven? Wat is daar pervers aan? Wees gerust dat Citibank aan een werkloze geen lening zal toekennen van tien miljoen oude BEF! Geen enkele bank neemt een dergelijk risico. Wel is een geringe som in overeenstemming met het inkomen mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt hier voortdurend beweerd dat Citibank alleen maar of specifiek reclame naar werklozen stuurt. Dit is onzin. Immers, een bank heeft helemaal geen inzage in de bestanden van de RVA. Bijgevolg kan een bank geenszins weten of iemand werkloos dan wel werkhebbende is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De waarschuwingen e.d.: dat zeggen ze er in hun persmededeling niet bij. Zie http://www.citibank.be/pdf/nl/PR150307_citibank_nl.pdf Als kan bewezen worden dat targeting van werklozen onwettig is, begaan ze een misdrijf, en dan zijn de gedupeerden wel degelijk slachtoffers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is larie. Geen enkele bank heeft toegang tot de bestanden van VDAB. Trouwens, de VDAB is geen instelling die de werkloosheid vaststelt, maar wel een opvolgings- en bemiddelingsinstelling. De RvA doet dat wel.
Beide instellingen zijn echter overheidsinstellingen en hun bestanden mogen niet door derden geraadpleegd worden. M.a.w. ik lees hier de meest groteske bewering als zou een bank erin slagen de databases van dergelijke instellingen in te kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |