Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2007, 20:08   #41
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Slechts mensen met een zekere sportiviteit zullen dit dag in dag uit volhouden. M.a.w. slechts een minderheid. Voor dergelijke mensen zijn er producten als ligfietsen en velomobielen ontwikkeld. Algemeen zullen die evenwel niet worden.
Volledig mee akkoord.
Het probleem is natuurlijk dat onze hele infrastructuur (wellicht ook Marlboro's werkplek) afgestemd (of verslaafd) is aan die spotgoedkope transportkosten. Ik geef grif toe dat je dat van vandaag op morgen niet kan veranderen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 20:15   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Volledig mee akkoord.
Het probleem is natuurlijk dat onze hele infrastructuur (wellicht ook Marlboro's werkplek) afgestemd (of verslaafd) is aan die spotgoedkope transportkosten. Ik geef grif toe dat je dat van vandaag op morgen niet kan veranderen.
Mmmmm. Wagens vind ik nu niet onmiddellijk een "spotgoedkope transportkost". Eerder een heel dure. Wie aankoopprijs, taksen, belastingen, onderhoud, brandstof... allemaal optelt, komt aan een flinke hap in het budget uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 20:17   #43
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
21km, dat is maar een dik uurtje fietsen.

"nodig" is zeer relatief. Je kan evengoed zeggen: omdat de consument maar een fractie van de werkelijke kosten moet betalen, is autorijden belachelijk goedkoop. Daarom zoekt hij/zij niet naar andere oplossingen.

Dat is op te vangen door de arrogante SUVende verkavelingzombies overmatig te taxeren, om de laagste inkomens korting te kunnen geven.

Maar een dik uurtje fietsen,dat klopt alleen houd je geen rekening met het weer + dat je al 9uren op je werk kwijt bent en dan nog eens als je met de velo zou rijden nog eens 2 u extra kwijt bent.Ik werk dan ook nog eens in ploegen en op de banen dat ik zou moeten rijden vind ik het alles behalve veilig.Dat zijn dus per dag dat ik minstens 11U van mijn dag kwijt ben en dan heb ik nog niets thuis gedaan,heb nog geen boodschappen kunnen doen,een mens of de meeste toch hebben ook nog eens hobby's en mensen willen en moeten zich ook kunnen ontspannen + mensen met een al dan niet groot gezin hebben nog eens meer werk en dan heb je ook nog de alleenstaande ouder die mee moeite rond komt en ik kan gerust nog genoeg voorbeelden opnoemen.

En ik kan geen andere oplossing nemen.Openbaar vervoer gaat helemaal niet.

Hetgeen ik terug krijg van het werk voor mijnen diesl is een lachertje.
Autorijden is dus helemaal niet goedkoop,integendeel.
Iedere week mag ik 50 euro tanken en dan hangt het er nog vanaf of ik bv ergens ver naartoe rijd naar een feest/dancing/cafe/pretpark enz.....
Dan heb je ook nog verzekering en wegentaks.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 20:19   #44
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Mmmmm. Wagens vind ik nu niet onmiddellijk een "spotgoedkope transportkost". Eerder een heel dure. Wie aankoopprijs, taksen, belastingen, onderhoud, brandstof... allemaal optelt, komt aan een flinke hap in het budget uit.

Idd.Klein onderhoud en dan nog eens groot onderhoud,dan naar de keuring na 4j wat ik ook niet spotgoedkoop vind,dan eens nieuwe remblokken,nieuwe banden enz.....Een wagen kost stukken van mensen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 20:20   #45
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Iedereen dat hier bij hoog en bij laag blijft beweren dat we moeten overschaken naar openbaar vervoer en dat takseren van wagen dé oplossing is, lopen leuk mee in de gedachtengang van spleettand. Velen kunnen niet zonder de wagen, gewoon omdat de afstanden te groot zijn of omdat er geen openbaar vervoer is, of omdat ze continu goederen moeten vervoeren, noem maar op.
Kijk dan eens naar Californië. Als de overheid hier een inspanning wil leveren voor het milieu, dat ze dan beginnen met een volledig netwerk van waterstof tankstations te bouwen. Van zodra deze er zijn (bouwen van dit tank station netwerk kan bijvoorbeeld eerst in Brussel waar de meeste vervuiling is), zullen de mensen wel overschakelen op waterstof wagens.
Maar ja, als je maar wacht en wacht en wacht en maar belastingen meer heft, dan verhelpt dit totaal niet het probleem.

Deze regering heeft totaal geen lange termijn visie, en probeert op alle mogelijke middelen de staatskas te vullen. Deze regering misbruikt termen zoals, racisme, co2 uitstoot, veiligheid enkel en alleen om er munt uit te slaan.

Men beweert dat wij verslaafd zijn aan olie... eeeuh, sorry, maar indien ik morgen kan rijden op waterstof of een ander alternatief, denk ik dat we met z'n allen dat snel zullen doen. Maar er moet een gelijkwaardig alternatief bestaan.
Weet je wie verslaafd is aan het zwarte goud? Europa, regeringsleiders, oliebarons, enz.

Laatst gewijzigd door oz457 : 17 maart 2007 om 20:25.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 20:23   #46
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
Yeps , en dan gaan klagen dat vw , volvo en ford hier weg zullen gaan

En vergeet ons niet Opel weldra ook met minder .

In het beste geval -1000 personeelsleden en in het andere geval sluiten .

En dan zal het een ramp zijn voor velen.

We zijn nog steeds niet zeker van een volgende model !!!!
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 21:17   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon alle rechtstreekse en onrechtstreekse kosten (ziekteverzekering bv.) doorrekenen. M.a.w. presenteer de vervuiler gewoon de werkelijke kost zodat hij voor 100% opdraait voor zijn gedrag. Meer moet dat niet zijn.
agreed.

dat is voor alles de beste oplossing. Daarom ben ik voor een minimales staat die zich bijna uit alle domeinen terugtrekt en de economie zijn werk laat doen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:19   #48
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook dat is niet voor iedereen weggelegd, daar de vastgoedprijzen in dit land gewoon de pan uit swingen.
Jammer genoeg hebt u daarin gelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:25   #49
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Leve Verhofstadt!

De kampioen van de belastingsverlagingen!

Alles gaat goed!
Oud 17 maart 2007, 22:28   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Je moet je leven gewoon vanaf dag 1 dat je begint te werken bouwen rond het concept auto-loos. Ik plan en kies in functie van het niet nodig hebben van een auto. Dit levert mij een massale besparing op per maand....
Oud 17 maart 2007, 22:28   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat onze hele infrastructuur afgestemd (of verslaafd) is aan die spotgoedkope transportkosten.
Heb je zelf een auto?

If so... dan zou je dit niet zeggen. Ik vind een auto handig, leuk en voor mij zelfs onmisbaar (woon-werk is ondoenbaar via openbaar vervoer tenzij ik wil veranderen in een zombie die enkel nog uit bed komt om te gaan werken). Maar een auto is pokkeduur! Anno eind jaren negentig kon je nog stellen dat een auto zo'n 10 tot 12-14 belgische frankskes per kilometer kost (afhankelijk van luxe car of budget wagen). Dat houdt de volgende dingen in:
* slijtage en onderhoud
* vermindering restwaarde (restwaarde is de som die je krijgt voor je gebruikte wagen als je hem verkoopt)
* brandstof
* verzekering en autotaks
(gegevens van Test-Aankoop in die tijd)

Wat zien we vandaag?

1. De restwaarde is relatief gezien (tov. aankoopsom) afgenomen. Er is een overaanbod van tweedehandswagens.
2. De brandstof is duurder geworden, deels door de internationale markten en spanningen in het Midden Oosten, maar evenzeer door de door paars (wij verlagen uw belastingen) ingevoerde extra accijnzen. (het door Reynders uitgedokterde cliquet systeem o.a. waarbij de accijnzen hoger worden bij een prijsstijging van olie, maar niet verlagen bij een prijsdaling van olie)
3. Verzekering is de voorbije jaren ongezond duurder geworden. Ik rij momenteel met een bedrijfswagen (waar ik ook wel een deel voor betaal) maar als ik merk wat men vandaag betaalt voor verzekering en dat vergelijk met de tijd dat ik nog een eigen wagen had dan sla ik pal achterover. Sommige mensen (zogenaamde risicoprofielen hoewel ze nog geen ongevallen hebben gehad) mogen al eens makkelijk 1 tot anderhalf keer hun maandloon neerleggen voor een goede verzekering.
4. De autotaks... daar wil Paars nu wat aan doen om die duurder te maken.

Je mag mij nu toch ECHT eens uitleggen wat er zo spotgoedkoop is aan een auto?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 maart 2007 om 22:37.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:53   #52
Piet Hein
Minister

Standaard

En dan kun je je afvragen waarom de armen steeds armer worden en de rijker steeds rijker.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:59   #53
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kan evengoed zeggen: omdat de consument maar een fractie van de werkelijke kosten moet betalen, is autorijden belachelijk goedkoop.

Hoe kom je erbij dat autorijden maar een fractie kost van de werklelijke kost. Wie betaald dan de rest bij?

Een liter stookolie kost ongeveer 20 fr. Een liter diesel kost ongeveer 40 fr.
Twee dezelfde producten waarvan het één dubbel zo duur is als het ander. Dit zijn puur en alleen taksen. En als je dan weet dat in die 20 fr. van de stookolie ook al taksen en BTW zitten, dan weet je het wel.

Dan spreek ik nog niet van de wegenbelasting, de BTW op de nieuwe wagen, de taksen op de verzekeringspremie, en......waarschijnlijk vergeet ik nog enkele dingen op te noemen.

Nee beste vriend, de auto is de melkoe van de regering.
Oud 17 maart 2007, 23:01   #54
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je moet je leven gewoon vanaf dag 1 dat je begint te werken bouwen rond het concept auto-loos. Ik plan en kies in functie van het niet nodig hebben van een auto. Dit levert mij een massale besparing op per maand....
Veel succes ermee, maar ook niet vriend, buur en familie lastigvallen voor een verplaatsing hé. Het spel eerlijk spelen!
Oud 17 maart 2007, 23:18   #55
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
De fabriekanten moeten er maar voorzorgen dat er milieuvriendelijke wagens worden gebouwd zo simpel is dat.
.
Die bestaan toch ondertussen
"Rechtse zak" is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 23:20   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Veel succes ermee, maar ook niet vriend, buur en familie lastigvallen voor een verplaatsing hé. Het spel eerlijk spelen!
Ik woon in een grootstad, en de meeste van mijn collegas hebben ook geen auto. Ze huren bvb een busje als ze grote dingen moet verplaatsen. Tis inderdaad niet eerlijk, maar goedkoper wel degelijk.
Oud 18 maart 2007, 03:27   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het huren van 1 busje voor 1 dag bij een goedkope verhuurder. €70+ 22 cent per kilometer na de eerste 100km.
Komt bij een verplichte glasbraak en lakschadeverzekering van 2 keer €10

Je moet al goed in je schoenen staan en de klappen van dezweep kennen om door te hebben hoe die verzekeringen werken.
Zeker rondgaan rond de wagen met een verantwoordelijke van die firma en op alle kleine detaïls wijzen. Als je dat niet doet, kan je er de donder op zeggen dat ze je waarborg van €500 of meer met plezier niet teruggeven.

Maar kom, da's een detaïl.

Ik,zonder wagen zou een ramp zijn. Maar ja, aangezien dat anderen mij willen opleggen wat Ik doe, of wat ik zou moeten betalen, dat ik daar maar mee moet akkoord gaan.

Zolang de kosten de baten hier niet uit evenwicht brengen blijf ik hier, maar deze productieve persoon in de maatschappij beslist uiteindelijk zelf om hier te blijven of niet.
Oud 18 maart 2007, 08:39   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik woon in een grootstad, en de meeste van mijn collegas hebben ook geen auto. Ze huren bvb een busje als ze grote dingen moet verplaatsen. Tis inderdaad niet eerlijk, maar goedkoper wel degelijk.
Als wij hier iets dergelijks zouden willen doen dan moet ik al een taxi bellen om bij het busje te geraken.

Komt daarbij dat ik werk met "flexibele" uren, ik weet wanneer ik begin maar ik weet bijna nooit op voorhand wanneer ik stop. Een fijne job, daar niet van , maar geen job voor openbaar vervoer of voor carpooling.

Mensen die bij ons op de nachtshift werken hebben zelfs helemaal geen mogelijkheid op geregeld of op openbaar vervoer. Toch zullen ook zij hun bijdrage moeten leveren.
Oud 18 maart 2007, 09:13   #59
Don Quichote
Banneling

Standaard

Belgique is een vampier die geld nodig heeft.
Veeel geld, om de inefficientie te handhaven.

De taksen op de rij- brandstof is heel hoog.

Niet zo op de vliegtuigbrandstof.(schijntje)
Men wil het toerisme en de vliegtuigbedrijvigheid niet in gevaar brengen.

Als de wagens zouden kunnen rijden op regenwater zal de regering enorme taksen heffen op andere dingen, die iedereen nodig heeft.

----------------------
Een artikel van Ivo Belet -- Europees parlementslid.

29-09-2005 Olie peperduur in België

De belastingen op olieproducten zijn in België torenhoog.
De tarieven die de Belgische regering hanteert, zijn van de hoogste in de EU, en dit zowel wat de BTW als de accijnzen betreft.

1. BTW op olieproducten.
De EU legt de lidstaten een minimumtarief op van 15% voor het gros van de olieproducten. Neem bvb. de BTW op benzine : landen als Luxemburg (15%), Cyprus (15%), Duitsland (16%), Spanje (16%), en Groot-Brittannië (17,5%) leunen zo dicht mogelijk aan bij dat minimumtarief.
België daarentegen zit met z'n 21% in de top-6 (na Zweden, Denemarken en Hongarije met 25%, Polen en Finland met 22%).

2. Accijnzen op olieproducten.
De toestand wordt erger als je de accijnzen op olieproducten naast elkaar gaat leggen. België haalt hier met gemak de top-4 (na Groot-Brittannië, Nederland en Duitsland).
Ook hier legt de EU minimum-tarieven op. Voor benzine bijvoorbeeld mogen de lidstaten niet zakken onder de 287 euro/1000 liter.
België zit daar ver boven : met een tarief van 592 euro/1000 liter vraagt de Belgische regering meer dan het dubbele van wat Europa minimaal oplegt. (cijfers van juni 2005, intussen nog fors gestegen)

Als gevolg van die hoge belastingen, ligt de prijs van bijvoorbeeld benzine in België gevoelig boven het Europese gemiddelde. Opnieuw halen we hier vlot de top-5 van de duurste landen met de hoogste prijzen voor olieproducten.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 09:30   #60
postbus24
Partijlid

Standaard

De enige zinnige maatregel voor het milieu wordt door de sossen de grond in geboord. Van de CO2 lig ik niet echt wakker, maar de kankerverwekkende roetuitstoot waarmee ons Belgenlandje heel hoog scoord is echt niet gezond.
Het is statistisch wel degelijk bewezen dat kanker niet gezond is !
De meest logische stap is een extra heffing op oude dieselkachelende auto's in de hoop dat men overschakeld om een gezondere versie .... Op termijn wordt de lucht er effectief netter van en het brengt nog geld op.

Maar nee hoor, we mogen de kansarme sukkelaars niet discrimineren van de sossen
Een klein benzine autoke is veel minder vervuilend dan een oude diesel mercedes. En een roetfilter kost een paar honder Euro, als dat er niet van af kan, kan een auto er ook niet van af ...
Allemaal commentaar geven over de vervuiling maar er effectief iets aan doen hooow maar, onze levensstandaard mag er niet op achteruitgaan ééhj
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be