![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
|
![]() Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat onze hele infrastructuur (wellicht ook Marlboro's werkplek) afgestemd (of verslaafd) is aan die spotgoedkope transportkosten. Ik geef grif toe dat je dat van vandaag op morgen niet kan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Mmmmm. Wagens vind ik nu niet onmiddellijk een "spotgoedkope transportkost". Eerder een heel dure. Wie aankoopprijs, taksen, belastingen, onderhoud, brandstof... allemaal optelt, komt aan een flinke hap in het budget uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
|
![]() Citaat:
Maar een dik uurtje fietsen,dat klopt alleen houd je geen rekening met het weer + dat je al 9uren op je werk kwijt bent en dan nog eens als je met de velo zou rijden nog eens 2 u extra kwijt bent.Ik werk dan ook nog eens in ploegen en op de banen dat ik zou moeten rijden vind ik het alles behalve veilig.Dat zijn dus per dag dat ik minstens 11U van mijn dag kwijt ben en dan heb ik nog niets thuis gedaan,heb nog geen boodschappen kunnen doen,een mens of de meeste toch hebben ook nog eens hobby's en mensen willen en moeten zich ook kunnen ontspannen + mensen met een al dan niet groot gezin hebben nog eens meer werk en dan heb je ook nog de alleenstaande ouder die mee moeite rond komt en ik kan gerust nog genoeg voorbeelden opnoemen. En ik kan geen andere oplossing nemen.Openbaar vervoer gaat helemaal niet. Hetgeen ik terug krijg van het werk voor mijnen diesl is een lachertje. Autorijden is dus helemaal niet goedkoop,integendeel. Iedere week mag ik 50 euro tanken en dan hangt het er nog vanaf of ik bv ergens ver naartoe rijd naar een feest/dancing/cafe/pretpark enz..... Dan heb je ook nog verzekering en wegentaks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
|
![]() Citaat:
Idd.Klein onderhoud en dan nog eens groot onderhoud,dan naar de keuring na 4j wat ik ook niet spotgoedkoop vind,dan eens nieuwe remblokken,nieuwe banden enz.....Een wagen kost stukken van mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 316
|
![]() Iedereen dat hier bij hoog en bij laag blijft beweren dat we moeten overschaken naar openbaar vervoer en dat takseren van wagen dé oplossing is, lopen leuk mee in de gedachtengang van spleettand. Velen kunnen niet zonder de wagen, gewoon omdat de afstanden te groot zijn of omdat er geen openbaar vervoer is, of omdat ze continu goederen moeten vervoeren, noem maar op.
Kijk dan eens naar Californië. Als de overheid hier een inspanning wil leveren voor het milieu, dat ze dan beginnen met een volledig netwerk van waterstof tankstations te bouwen. Van zodra deze er zijn (bouwen van dit tank station netwerk kan bijvoorbeeld eerst in Brussel waar de meeste vervuiling is), zullen de mensen wel overschakelen op waterstof wagens. Maar ja, als je maar wacht en wacht en wacht en maar belastingen meer heft, dan verhelpt dit totaal niet het probleem. Deze regering heeft totaal geen lange termijn visie, en probeert op alle mogelijke middelen de staatskas te vullen. Deze regering misbruikt termen zoals, racisme, co2 uitstoot, veiligheid enkel en alleen om er munt uit te slaan. Men beweert dat wij verslaafd zijn aan olie... eeeuh, sorry, maar indien ik morgen kan rijden op waterstof of een ander alternatief, denk ik dat we met z'n allen dat snel zullen doen. Maar er moet een gelijkwaardig alternatief bestaan. Weet je wie verslaafd is aan het zwarte goud? Europa, regeringsleiders, oliebarons, enz. Laatst gewijzigd door oz457 : 17 maart 2007 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
En vergeet ons niet Opel weldra ook met minder . In het beste geval -1000 personeelsleden en in het andere geval sluiten . En dan zal het een ramp zijn voor velen. We zijn nog steeds niet zeker van een volgende model !!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() Citaat:
dat is voor alles de beste oplossing. Daarom ben ik voor een minimales staat die zich bijna uit alle domeinen terugtrekt en de economie zijn werk laat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
La causa nostra:Mani pulite |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Je moet je leven gewoon vanaf dag 1 dat je begint te werken bouwen rond het concept auto-loos. Ik plan en kies in functie van het niet nodig hebben van een auto. Dit levert mij een massale besparing op per maand....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
If so... dan zou je dit niet zeggen. Ik vind een auto handig, leuk en voor mij zelfs onmisbaar (woon-werk is ondoenbaar via openbaar vervoer tenzij ik wil veranderen in een zombie die enkel nog uit bed komt om te gaan werken). Maar een auto is pokkeduur! Anno eind jaren negentig kon je nog stellen dat een auto zo'n 10 tot 12-14 belgische frankskes per kilometer kost (afhankelijk van luxe car of budget wagen). Dat houdt de volgende dingen in: * slijtage en onderhoud * vermindering restwaarde (restwaarde is de som die je krijgt voor je gebruikte wagen als je hem verkoopt) * brandstof * verzekering en autotaks (gegevens van Test-Aankoop in die tijd) Wat zien we vandaag? 1. De restwaarde is relatief gezien (tov. aankoopsom) afgenomen. Er is een overaanbod van tweedehandswagens. 2. De brandstof is duurder geworden, deels door de internationale markten en spanningen in het Midden Oosten, maar evenzeer door de door paars (wij verlagen uw belastingen) ingevoerde extra accijnzen. (het door Reynders uitgedokterde cliquet systeem o.a. waarbij de accijnzen hoger worden bij een prijsstijging van olie, maar niet verlagen bij een prijsdaling van olie) 3. Verzekering is de voorbije jaren ongezond duurder geworden. Ik rij momenteel met een bedrijfswagen (waar ik ook wel een deel voor betaal) maar als ik merk wat men vandaag betaalt voor verzekering en dat vergelijk met de tijd dat ik nog een eigen wagen had dan sla ik pal achterover. Sommige mensen (zogenaamde risicoprofielen hoewel ze nog geen ongevallen hebben gehad) mogen al eens makkelijk 1 tot anderhalf keer hun maandloon neerleggen voor een goede verzekering. 4. De autotaks... daar wil Paars nu wat aan doen om die duurder te maken. Je mag mij nu toch ECHT eens uitleggen wat er zo spotgoedkoop is aan een auto?
__________________
The oncoming storm Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 maart 2007 om 22:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
|
![]() En dan kun je je afvragen waarom de armen steeds armer worden en de rijker steeds rijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Een liter stookolie kost ongeveer 20 fr. Een liter diesel kost ongeveer 40 fr. Twee dezelfde producten waarvan het één dubbel zo duur is als het ander. Dit zijn puur en alleen taksen. En als je dan weet dat in die 20 fr. van de stookolie ook al taksen en BTW zitten, dan weet je het wel. Dan spreek ik nog niet van de wegenbelasting, de BTW op de nieuwe wagen, de taksen op de verzekeringspremie, en......waarschijnlijk vergeet ik nog enkele dingen op te noemen. Nee beste vriend, de auto is de melkoe van de regering.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Veel succes ermee, maar ook niet vriend, buur en familie lastigvallen voor een verplaatsing hé. Het spel eerlijk spelen!
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Partijlid
Geregistreerd: 7 november 2005
Berichten: 202
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Ik woon in een grootstad, en de meeste van mijn collegas hebben ook geen auto. Ze huren bvb een busje als ze grote dingen moet verplaatsen. Tis inderdaad niet eerlijk, maar goedkoper wel degelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huren van 1 busje voor 1 dag bij een goedkope verhuurder. €70+ 22 cent per kilometer na de eerste 100km.
Komt bij een verplichte glasbraak en lakschadeverzekering van 2 keer €10 Je moet al goed in je schoenen staan en de klappen van dezweep kennen om door te hebben hoe die verzekeringen werken. Zeker rondgaan rond de wagen met een verantwoordelijke van die firma en op alle kleine detaïls wijzen. Als je dat niet doet, kan je er de donder op zeggen dat ze je waarborg van €500 of meer met plezier niet teruggeven. Maar kom, da's een detaïl. Ik,zonder wagen zou een ramp zijn. Maar ja, aangezien dat anderen mij willen opleggen wat Ik doe, of wat ik zou moeten betalen, dat ik daar maar mee moet akkoord gaan. Zolang de kosten de baten hier niet uit evenwicht brengen blijf ik hier, maar deze productieve persoon in de maatschappij beslist uiteindelijk zelf om hier te blijven of niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Komt daarbij dat ik werk met "flexibele" uren, ik weet wanneer ik begin maar ik weet bijna nooit op voorhand wanneer ik stop. Een fijne job, daar niet van , maar geen job voor openbaar vervoer of voor carpooling. Mensen die bij ons op de nachtshift werken hebben zelfs helemaal geen mogelijkheid op geregeld of op openbaar vervoer. Toch zullen ook zij hun bijdrage moeten leveren.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
|
![]() Belgique is een vampier die geld nodig heeft.
Veeel geld, om de inefficientie te handhaven. De taksen op de rij- brandstof is heel hoog. Niet zo op de vliegtuigbrandstof.(schijntje) Men wil het toerisme en de vliegtuigbedrijvigheid niet in gevaar brengen. Als de wagens zouden kunnen rijden op regenwater zal de regering enorme taksen heffen op andere dingen, die iedereen nodig heeft. ---------------------- Een artikel van Ivo Belet -- Europees parlementslid. 29-09-2005 Olie peperduur in België De belastingen op olieproducten zijn in België torenhoog. De tarieven die de Belgische regering hanteert, zijn van de hoogste in de EU, en dit zowel wat de BTW als de accijnzen betreft. 1. BTW op olieproducten. De EU legt de lidstaten een minimumtarief op van 15% voor het gros van de olieproducten. Neem bvb. de BTW op benzine : landen als Luxemburg (15%), Cyprus (15%), Duitsland (16%), Spanje (16%), en Groot-Brittannië (17,5%) leunen zo dicht mogelijk aan bij dat minimumtarief. België daarentegen zit met z'n 21% in de top-6 (na Zweden, Denemarken en Hongarije met 25%, Polen en Finland met 22%). 2. Accijnzen op olieproducten. De toestand wordt erger als je de accijnzen op olieproducten naast elkaar gaat leggen. België haalt hier met gemak de top-4 (na Groot-Brittannië, Nederland en Duitsland). Ook hier legt de EU minimum-tarieven op. Voor benzine bijvoorbeeld mogen de lidstaten niet zakken onder de 287 euro/1000 liter. België zit daar ver boven : met een tarief van 592 euro/1000 liter vraagt de Belgische regering meer dan het dubbele van wat Europa minimaal oplegt. (cijfers van juni 2005, intussen nog fors gestegen) Als gevolg van die hoge belastingen, ligt de prijs van bijvoorbeeld benzine in België gevoelig boven het Europese gemiddelde. Opnieuw halen we hier vlot de top-5 van de duurste landen met de hoogste prijzen voor olieproducten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Partijlid
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
|
![]() De enige zinnige maatregel voor het milieu wordt door de sossen de grond in geboord. Van de CO2 lig ik niet echt wakker, maar de kankerverwekkende roetuitstoot waarmee ons Belgenlandje heel hoog scoord is echt niet gezond.
Het is statistisch wel degelijk bewezen dat kanker niet gezond is ! De meest logische stap is een extra heffing op oude dieselkachelende auto's in de hoop dat men overschakeld om een gezondere versie .... Op termijn wordt de lucht er effectief netter van en het brengt nog geld op. Maar nee hoor, we mogen de kansarme sukkelaars niet discrimineren van de sossen ![]() Een klein benzine autoke is veel minder vervuilend dan een oude diesel mercedes. En een roetfilter kost een paar honder Euro, als dat er niet van af kan, kan een auto er ook niet van af ... Allemaal commentaar geven over de vervuiling maar er effectief iets aan doen hooow maar, onze levensstandaard mag er niet op achteruitgaan ééhj ![]() |
![]() |
![]() |