![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De schuld van wie of wat hen naar hier gehaald heeft misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij behoren +75 jarigen nog tot de uitzonderingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Game over voor Edina...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja maar hij was hier eerst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al eerder schreef zat ik (ik ben nu 50 jaar) in een klas vol met 2 generatie allochtonen van Marokkaanse afkomst,dit is dus zeker niet uitzonderlijk dat je in mijn buurt waar ik woon heel veel allochtonen die 70-80 jaar zijn
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk zullen er in de toekomst meer allochtone bejaarden in de bejaardentehuizen zitten. Daar gaat het toch niet over?
Het gaat erover dat men vindt dat deze mensen een aparte behandeling verdienen (zie openingspost: TAAL / VOEDING / JAARLIJKSE UITSTAPPEN). Ik blijf me daarom afvragen waarom mijn moeder (autochtoon, gewerkt, niet geëmigreerd) zich zal moeten aanpassen aan Fatima (allochtoon, huisvrouw, geëmigreerd) of aan Naima (op haar 65ste naar hier gehaald door haar kinderen). Waarom mag er op slag worden van uitgegaan dat Fatima en Naime hun "eigen" verzorgingspersoneel moeten krijgen, terwijl mijn moeder een boete aan haar been zal krijgen als ze nog maar durft opperen dat ze liever Mieke als bejaardenverzorgster heeft dan Fatima? (zie de onmiddellijke aanklacht van Edina tov Circe hierover). Mijn vraag blijft: waarom zou men gaan beknibbelen op het budget dat voor drie autochtonen is voorzien omdat de drie allochtonen meer geld zullen kosten als men aan hun gestelde eisen gaat voldoen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kul in pakskes circe,er zullen geen allochtonen in rusthuizen zitten,dat is nu één van de weinige voordelen van het Moslimgeloof
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat het nu al een "trend" is om bejaarde ouders te laten overkomen, ze een tijdje in huis te halen en ze dan te dumpen bij het OCMW zeker?
Dit is al een hele tijd aan de gang, zelfs Mieke Vogels vond het "erover".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kent er de ballen van,achter mijne hoek hebben ze een dertig tal serviceflats speciaal voor allochtonen laten bouwen 5 jaar terug(door het OCMW) alle zijn nu uit armoede verhuurt aan drugsverslaafde en gehandicapte,dus praat/schrijf nu eens iets waar je echt iets over weet hé ..
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 maart 2007 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je schreef eerder dat die serviceflats te duur waren.
En wat is het verschil tussen serviceflats voor allochtonen en serviceflats voor autochtonen? Het toilet in de juiste richting? Ik heb het over de bejaardentehuizen van het OCMW! Mensen die dus geen geld hebben om zich een privé bejaardentehuis te kunnen veroorloven. Ik heb geen weet van OCMW serviceflats waar men gratis kan wonen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 maart 2007 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden is gewoon dat de familieband hechter is dan bij ons,zo simpel is dat circe
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 maart 2007 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet echter(!) niet dat het opnemen van een bejaarde in huis enkel kan indien er iemand THUIS is (dus geen tweeverdieners). Bovendien moet je er vooral niet vanuit gaan dat inwonende bejaarden een betere behandeling zouden krijgen. Ik heb al leuke verhaaltjes gehoord over de "hechtere"familiebanden en de manier waarop ze met hun grootouders omgaan! Maar daar gaat het hier (nogmaals) niet over: voor mijn part is dat ook "behoud van hun eigen cultuur", ik ga daar nu eens niet over wakker liggen. Ik lig echter wèl wakker over de manier waarop mijn moeder zich zal moeten leren aanpassen moest ze ooit in een tehuis terechtkomen. Het schrijnende beeld van die vlaamse bejaarde die een kamer moest delen met een taal-onkundige turkse mevrouw blijft me namelijk bij. Die dame was helemaal niet dement (geen van beiden) maar de turkse weigerde gewoonweg zelfs maar één woord (goedemorgen?) aan te leren waardoor beide bejaarde dames de ganse dag in uiterste stilte hun kamer deelden. Daarvoor pas ik! Dan sleuren ze me maar voor het CGKR als het zover komt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden beter hun jongeren ook zo eens behandelen hé,want daar zit veel krapul tussen hoor ![]()
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Ik ken anders wel belgen die al decennia in Afrika wonen, er noch de taal kennen, er enkel een westers levenspatroon op nahouden en zich amper of niet met de bewoners inlaten tenzij je orders geven aan hun boys (personeel) wil interpreteren als integratie, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yeah right. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die komen shoppen op de avenue Louise, de kassen van fundamentalistische organisaties vullen, en vertrekken daarna (gelukkig). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus de winkeliers van de Avenue Louise storten hun winsten door aan fundamentalistische organisaties? Tiens, een mens leert toch elke dag iets bij.
|
![]() |
![]() |