Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 07:37   #21
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Volledig isoleren en als het stout wordt;militair castreren.De VS hebben er verkeerd aangedaan zich weer te laten chanteren.Noord-Korea is niet te vertrouwen.Het communisme moet er weg.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 07:39   #22
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Niet de enige, maar als 5% van de bevolking deze propaganda gelooft, is het toch al 5% minder die eventueel in opstand zou komen tegen het regime.China is in de eerste plaats een Chinese Maoïstische dictatuur. Met marxisme heeft China niet veel meer te maken.Wie tref je daarmee? De totalitaire elite natuurlijk. Kim Sung Il zal geen moment honger lijden, de bevolking daarentegen...Noord-Korea staat in de top 5 van de grootste legers ter wereld. Ze volgen ook nog steeds het principe van de "menselijke golf" in oorlogsvoering. Beeld maar eens in hoeveel doden dit langs beide kanten zou eisen. Noord-Korea kan een oorlog voeren met 1 miljoen doden, de Westerse landen kunnen geen 5 000 doden in korte tijd aan hoor.China houdt alleen de hand boven het Noord-Koreaanse hoofd wegens gebrek aan beter. Met ideologie heeft dit niets te maken, met geopolitiek des te meer.
Noord-Korea kan militair rap uitgeschakeld wrden met een verrassingsaanval uit de lucht.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 08:47   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ge moet dat rustig laten ontdooien.] China is heet genoeg. Geef dat nog tien, twingtig jaar, en dat hoofdstuk sluit zich vanzelf.

Het slechtste wat we kunnen doen is onszelf een superioriteitsgevoel aanmeten en Noord Korea de les spellen. Noord Korea heeft nog altijd minder kwaad op zijn geweten dan Europa en Amerika - twee machten die tientallen miljoenen doden op hun geweten hebben.

Noord Korea heeft nooit iemand lastiggevallen, nooit een land bezet (laat staan drie vierde van de wereld gekoloniseerd), nooit miljoenen mensen doodgebombardeerd, nooit genocides gepleegd, nooit een atoombom gegooid en nooit twee totaal krankzinnige wereldoorlogen gestart - in tegenstelling tot Europa en Amerika, die toch zondermeer de meest kwaadaardige culturen in de geschiedenis van de mensheid kunnen worden genoemd.
Tja, lichtjes laten ontdooien... Wss op zijn Stalins...
Er zijn daar al miljoenen mensen gestorven van de honger en als de kapitalistische wereld (of Chavez) niet dringend inspringt met noodhulp, verwacht men weer rond de vier miljoen hongerdoden...
Voor de rest worden de mensen daar, net als in de paradijzen, als kwallen beschouwd...

Maar ja, uw eigen bevolking uitmoorden of uithongeren, dat is bij onbeschoft links doodnormaal...

Hetgeen CO² vermeldt, is hetzelfde als ik onder post #2... Maar mijn post was ironisch... die van onze vriend doodernstig...

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 maart 2007 om 08:49.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 08:54   #24
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
We "moeten" niks doen, we kúnnen proberen om de regimes zodanig te veranderen dat de bevolking geen honger meer lijdt. Dus néen geen militaire interventie, néen geen staatsgreep gesteund door geheime diensten. Volkeren zijn soeverein en wij moeten daar van af blijven zonder hun toestemming.

Stelleke imperialisten
En, hoe gaat U de toestemming van deze bevolking vast krijgen?...
U denkt wss dat daar een volksdemocratie heerst
Oud 18 maart 2007, 10:41   #25
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noord Korea heeft nooit iemand lastiggevallen, nooit een land bezet (laat staan drie vierde van de wereld gekoloniseerd),
Ze zijn Zuid-Korea binnen gevallen, en zonder de Amerikaanse interventie was heel Korea nu een Stalinistische hel.

Citaat:
nooit miljoenen mensen doodgebombardeerd, nooit genocides gepleegd,
Doen ze nog alle dagen aan de lopende band. Niet bombarderen misschien, maar wel laten wegrotten in concentratiekampen.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 10:57   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Doen zoals een echte poco....

Erover zwijgen... dan bestaat er geen Noord-Korea... en dus geen communistisch regime... en dus geen uitgehongerde bevolking...

Eigenlijk voert de VS,zowel als Rusland, hier een erg verstandige politiek....ze zijn aanwezig bij iedere onderhandeling,houden de boel in de gaten(een losgeslagen mini-kernmachtje in enige wanorde, kan als een vos in een kiekenkot zijn),en helpen mee om ieder en elk geldpotje van het regime dicht te houden....(vandaar de huidige "eis" van Noord-Korea dat "de VS" een geblokkeerde rekening IN MACAO,China,helpt vrijgeven of.....)

Vrijwel alle hard-cash opbrengende economische aktiviteiten van Noord-Korea gebeuren in onderaanneming voor Zuid-Koreaanse bedrijven,dat moet PIJN doen bij de "verheven leiding" in PjongYang,het degradeert hen tot een natie van onder-onderaannemertjes...

Hun export van raketten en zo is vrijwel onmogelijk,iedereen die die dingen van Noord-Korea koopt wordt "gehounded" door de Internationale gemeenschap tot ze beseffen welk slecht idee dat wel was..(in Yemen weten ze daar nog van)

We kennen het regime ondertussen,onderhandelingen zijn voor hen gewoon een methode om zichzelf te blijven bestendigen.....iedere keer als ze schijnbaar iets "getekend" hebben,en een beetje (voedsel)hulp gaan krijgen komen ze met een nieuwe eis af...

Maar,het moet gezegd,de toekomst van Noord-Korea moet bepaald worden in Beeing,Tokio en Seoul! En deze hoofdsteden houden een stevige hand op wat binnen- en buiten gaat!

Er zijn berichten dat Pjongyang er niet meer op moet rekenen dat Beeing ieder en elk oprispingetje van "de Verheven leider" tolereert...de grenzen van China en het "bevriende" Noord-Korea zijn trouwens nooit "open" geweest!

Bemerk ook de steeds grotere irritatie(vermoedlijk is het zelfs woede) in Japan.het enige dat de zaak daar nog een beetje tegenhoudt is het feit dat Japan en Zuid-Korea,de twee meest geavanceerde economieen in het Verre Oosten,niet bereid zijn een echt (militair en economisch)bondgenootschap te vormen wegens de gebeurtenissen 60 jaar geleden...

....een gemiste kans

Laatst gewijzigd door kelt : 18 maart 2007 om 10:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 11:08   #27
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eigenlijk voert de VS,zowel als Rusland, hier een erg verstandige politiek....ze zijn aanwezig bij iedere onderhandeling,houden de boel in de gaten(een losgeslagen mini-kernmachtje in enige wanorde, kan als een vos in een kiekenkot zijn),en helpen mee om ieder en elk geldpotje van het regime dicht te houden....(vandaar de huidige "eis" van Noord-Korea dat "de VS" een geblokkeerde rekening IN MACAO,China,helpt vrijgeven of.....)

Vrijwel alle hard-cash opbrengende economische activiteiten van Noord-Korea gebeuren in onderaanneming voor Zuid-Koreaanse bedrijven,dat moet PIJN doen bij de "verheven leiding" in PjongYang,het degradeert hen tot een natie van onder-onderaannemertjes...

Hun export van raketten en zo is vrijwel onmogelijk,iedereen die die dingen van Noord-Korea koopt wordt "gehounded" door de Internationale gemeenschap tot ze beseffen welk slecht idee dat wel was..(in Yemen weten ze daar nog van)

We kennen het regime ondertussen,onderhandelingen zijn voor hen gewoon een methode om zichzelf te blijven bestendigen.....iedere keer als ze schijnbaar iets "getekend" hebben,en een beetje (voedsel)hulp gaan krijgen komen ze met een nieuwe eis af...

Maar,het moet gezegd,de toekomst van Noord-Korea moet bepaald worden in Beeing,Tokio en Seoul! En deze hoofdsteden houden een stevige hand op wat binnen- en buiten gaat!

Er zijn berichten dat Pjongyang er niet meer op moet rekenen dat Beeing ieder en elk oprispingetje van "de Verheven leider" tolereert...de grenzen van China en het "bevriende" Noord-Korea zijn trouwens nooit "open" geweest!

Bemerk ook de steeds grotere irritatie(vermoedelijk is het zelfs woede) in Japan.het enige dat de zaak daar nog een beetje tegenhoudt is het feit dat Japan en Zuid-Korea,de twee meest geavanceerde economieën in het Verre Oosten,niet bereid zijn een echt (militair en economisch)bondgenootschap te vormen wegens de gebeurtenissen 60 jaar geleden...

....een gemiste kans
Prima reactie, Kelt...

Alleszins veel beter dan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Doen zoals een echte poco....

Erover zwijgen... dan bestaat er geen Noord-Korea... en dus geen communistisch regime... en dus geen uitgehongerde bevolking...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Ik beschouw mezelf als een hevige anti-marxist, maar ik kan me niet herinneren dat ik even platvloerse commentaren geef. Heb jij echt geen enkel inhoudelijk argument of ben je gewoon bewust belachelijk aan het doen? Ik hoop echt dat het laatste van toepassing is, want amai....

http://forum.politics.be/showpost.ph...02&postcount=4

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 maart 2007 om 11:22.
Oud 18 maart 2007, 11:10   #28
Chipie
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 maart 2007 om 11:11.
Oud 18 maart 2007, 12:34   #29
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Noord-Korea kan militair rap uitgeschakeld wrden met een verrassingsaanval uit de lucht.
Bombarderen kan iedereen, maar de grond innemen is nog iets anders.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 16:44   #30
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We "moeten" niks doen, we kúnnen proberen om de regimes zodanig te veranderen dat de bevolking geen honger meer lijdt. Dus néen geen militaire interventie, néen geen staatsgreep gesteund door geheime diensten. Volkeren zijn soeverein en wij moeten daar van af blijven zonder hun toestemming.

Stelleke imperialisten
Is het volk soeverein in Noord Korea?
Oud 18 maart 2007, 17:22   #31
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Is het volk soeverein in Noord Korea?
neen, dat weet ik wel.
Het is een ondemocratisch systeem en een ondemocratische leider, ze zijn nooit verkozen. Maar dat kan NOOIT een excuus zijn om dat land aan te vallen. Ik vind de "democratie" in de VS ook een achterlijk systeem, dat de noden van de armen niet beantwoordt. moet ik het daarom "aanvallen". Trouwens, als we alle dictaturen in de wereld moeten aanvallen gaat ge héel lang bezig zijn. Of is het jullie enkel te doen om de "kommunisten"? Dat zou ik pas zielig vinden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 17:35   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

Stelleke imperialisten
Er is geen Noord-Koreaans "volk". Er is slechts een Koreaanse Natie, die door communistische bezettingslegers in twee gedeeld werd. Het is het recht van de Koreaans Natie om zich weer te verenigen onder democratisch bestuur. Aangezien Zuid-Korea de enige democratische staat van de twee is, is het haar recht om Noord-Korea met geweld terug in de Koreaanse staat te krijgen. Als zij daar hulp van buitenaf voor nodig hebben dan is dat maar zo.

In de laatste 50 jaar zijn miljoenen mensen daar gestorven als gevolg van hongersnood, politieke repressie en ontberingen. Dat vind ik heel wat belangrijker dan hoogdravende principes tegen imperialisme.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 17:37   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, dat weet ik wel.
Het is een ondemocratisch systeem en een ondemocratische leider, ze zijn nooit verkozen. Maar dat kan NOOIT een excuus zijn om dat land aan te vallen. Ik vind de "democratie" in de VS ook een achterlijk systeem, dat de noden van de armen niet beantwoordt. moet ik het daarom "aanvallen". Trouwens, als we alle dictaturen in de wereld moeten aanvallen gaat ge héel lang bezig zijn. Of is het jullie enkel te doen om de "kommunisten"? Dat zou ik pas zielig vinden.
Als gij op straat belaagd wordt door een gangster met een mes, die u probeert te doden, mag ik u dan niet bevrijden als ik daar de kracht en de mogelijkheid to e heb?

(gij, metafoor voor het volk van Noord-Korea, de levensbedreigende gangster is uiteraard Kim Jong-Il en ik ben het Westen )
Oud 18 maart 2007, 17:41   #34
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Als gij op straat belaagd wordt door een gangster met een mes, die u probeert te doden, mag ik u dan niet bevrijden als ik daar de kracht en de mogelijkheid to e heb?

(gij, metafoor voor het volk van Noord-Korea, de levensbedreigende gangster is uiteraard Kim Jong-Il en ik ben het Westen )
mja, in hoeverre gaat die vergelijking op?

Zouden wij ook moeten intervenieren toen Pinochet aan de macht was?

Waar ligt de grens? Waarom die fixatie op N-korea als er elders in de wereld OOK gruwelijke genocides gewoon "gebeuren" terwijl daar niemand oog voor heeft. Ik vind het nogal raar om zo selectief te zijn.

Ik vind dat de internationale "dwang" om te moeten intervenieren in soevereine staten teveel een vrijbrief geeft aan "wereldpolities" zoals de VS om op willekeurige basis en zonder VN mandaat tussen te komen waar hun belangen op het spel staan.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 18 maart 2007 om 17:42.
Oud 18 maart 2007, 17:45   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, daar heb je absoluut gelijk in. Maar dat is de schuld van de VN zélf die nooit iets doet. Ten tijde van de bloedige onderdrukking van de Hongaarse opstand negeerden ze de telexen van Hongaarse regeringsleden zelfs, laat staan dat er gereageerd werd!
Oud 18 maart 2007, 18:07   #36
Heftruck

Standaard

Citaat:

Waar ligt de grens? Waarom die fixatie op N-korea als er elders in de wereld OOK gruwelijke genocides gewoon "gebeuren" terwijl daar niemand oog voor heeft. Ik vind het nogal raar om zo selectief te zijn.

Ik vind dat de internationale "dwang" om te moeten intervenieren in soevereine staten teveel een vrijbrief geeft aan "wereldpolities" zoals de VS om op willekeurige basis en zonder VN mandaat tussen te komen waar hun belangen op het spel staan.
Ik denk dat jij nog niet weet wat er allemaal gebeurt in Noord-Korea..
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 18:14   #37
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen Noord-Koreaans "volk". Er is slechts een Koreaanse Natie, die door communistische bezettingslegers in twee gedeeld werd.
Je weet (alweer) duidelijk niet waarover je praat, Korea WAS! ... en daar stopt het. Indien je je een beetje zou geïnformeerd hebben zou je weten dat de laatste 60 jaar Noord en Zuid een totaal (TOTAAL) verschillende koers hebben gereden en om in wielertermen te blijven: het ene land is een gevleugeld klimmer van geen 60 kg terwijl de andere een spurtbom is van tegen de 90 kg. Allebei anders opgevoed, voorbereid, begeleid, gevoed, ...

Citaat:
Het is het recht van de Koreaans Natie om zich weer te verenigen onder democratisch bestuur.
Wanneer je van rechten spreekt ga je er van uit dat het uit vrije wil en niet onder dwang gebeurt voor de 2 naties?

Citaat:
Aangezien Zuid-Korea de enige democratische staat van de twee is, is het haar recht om Noord-Korea met geweld terug in de Koreaanse staat te krijgen.
Dom, naïef en kortzichtig. En je weet dat!

Citaat:
Als zij daar hulp van buitenaf voor nodig hebben dan is dat maar zo.
Ga jij mee vechten?

Citaat:
In de laatste 50 jaar zijn miljoenen mensen daar gestorven als gevolg van hongersnood, politieke repressie en ontberingen. Dat vind ik heel wat belangrijker dan hoogdravende principes tegen imperialisme.
Maar hier heb je dan wel zeker een punt en geef ik je voor de vole 100% gelijk

Laatst gewijzigd door Gun : 18 maart 2007 om 18:16.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 18:18   #38
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klein vraagje: gisteren ook terzake zaterdag gezien?
Oud 18 maart 2007, 18:19   #39
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Klein vraagje: gisteren ook terzake zaterdag gezien?
nee totaal niet. Zeg es?
Oud 18 maart 2007, 18:34   #40
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Het geheime leven van de rode dictator

Citaat:
nee totaal niet. Zeg es?
Was zeker de moeite ...
Citaat:
Een portret van Kim Jung Il, een wispelturig leider op de as van het kwaad. Al zit hij niet meer zo gebeiteld op die as sinds Noord-Korea beloofd heeft zijn kernprogramma op te doeken in ruil voor energiesteun. Misschien komt rede met de jaren, want afgelopen maand werd de man 65. Kim Jung Il is de grote leider van Noord-Korea, sinds het overlijden van zijn vader in 1994. Uitzonderlijke getuigenissen en nooit geziene beelden uit het geheime leven van de rode dictator. Een reportage van Java Films, 2007.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be