Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 07:47   #1221
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hoe komt het dat niemand van jullie een foto plaatsen van saddams wreedheden? Leg me dat eens uit? Of van de Taliban? Of van de terroristen in irak die elke dag mensen vermoorden?
En na een mooi weekend...nog steeds geen reactie van de hypocrieten.
Hilarisch! Idd, zwijgen is het beste. Jullie passen perfect tussen de Europese leiders.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 08:28   #1222
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En na een mooi weekend...nog steeds geen reactie van de hypocrieten.
Hilarisch! Idd, zwijgen is het beste. Jullie passen perfect tussen de Europese leiders.

Hoe komt het dat hier nog geen foto's staan van door hongersnood stervende kinderen?
Hypocriet.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 12:19   #1223
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Hoe komt het dat hier nog geen foto's staan van door hongersnood stervende kinderen?
Hypocriet.
En waarom ben ik dan de hypocriet?

By the way, er zijn al meerdere foto's en opmerkingen gemaakt op dit forum over kinderen die sterven van de hinger hoor.
Oud 19 maart 2007, 14:12   #1224
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat niemand van jullie een foto plaatsen van saddams wreedheden? Leg me dat eens uit? Of van de Taliban? Of van de terroristen in irak die elke dag mensen vermoorden?
Allez, omdat ge zo graag gruwelfilmkes bekijkt: hier en hier en hier

Wat er interessant aan is, is niet zozeer de gruwel van de Taliban, maar wel de website waarop ze te vinden zijn. Het is de website van de Revolutionary Association of Women of Afghanistan. Eén van de meest aangrijpende websites over Afghanistan en het lot van de vrouwen daar onder de Taliban én onder de bezetting en oorlog.
Hun teksten en analyses zijn straffer dan de filmkes, precies omdat ze zich zowel verzetten tegen de achterlijke religieuze zotten als tegen de nietsontziende imperialisten uit de VS en het Westen.

Het toont aan dat wie zich verzet tegen de politiek van de VS niet automatisch en noodzakelijk aan de kant van de godsdienstwaanzinnigen hoeft te staan. Dat geldt voor Afghanistan maar dat geldt evengoed voor Irak. Niet elk verzet is religieus geïnspireerd of afkomstig van Al Ciada.

Het is niet "you are with us, or you are with the terrorists" al probeert Bush de wereld zo voor te stellen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:36   #1225
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Het geweld daalt in NW-Bagdad.
http://www.mnf-iraq.com/index.php?op...687&Itemid=128
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:49   #1226
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ak/index.shtml

En de terroristen hebben terug chloor uitgevonden. 300 gewonden en 8 doden.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:51   #1227
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Citaat:
"De Irakezen zijn pessimistischer dan ooit"

ma 19/03/07 - Vier jaar na het begin van de Amerikaanse bombardementen op Irak zijn de Irakezen pessimistischer dan ooit over de goede afloop van de militaire operatie.

Dat blijkt uit een enquête in opdracht van de BBC en Amerikaanse media. Tweeduizend Irakezen zijn ondervraagd.

(foto Belga)

82 procent van de ondervraagden heeft geen vertrouwen in de Amerikaanse en de geallieerde troepen. 78 procent is gekant tegen de aanwezigheid van de Amerikanen en hun bondgenoten.
86 procent van de Irakezen is bang dat een familielid iets zal overkomen. 74 procent voelt zich onveilig in zijn eigen woonwijk.

Amper 42 procent van de Irakezen denkt dat zijn leven beter zal worden. Bij peilingen in 2004 en 2005 waren de meeste Irakezen - 80 procent - nog hoopvol over de toekomst.

Verjaardag met gemengde gevoelens

In de VS wordt de verjaardag met gemengde gevoelens herdacht. Afgelopen weekend waren er verschillende betogingen van zowel voor- als tegenstanders van de oorlog. Dat leidde tot enkele opstootjes.

(foto Belga)

Intussen worden de tegenstanders wel steeds talrijker. Nog slechts een op de drie Amerikanen gelooft in de goede afloop van de oorlog.
De oorlog heeft in vier jaar tijd heel veel slachtoffers gemaakt.
Tienduizenden Irakezen kwamen al om bij bomaanslagen, maar het precieze aantal doden is onbekend. Schattingen van het aantal dodelijke slachtoffers schommelen tussen 30.000 en 180.000 doden. De VS verloor zeker 3.200 soldaten.
Nog elke dag zijn er verschillende aanslagen en komen er tientallen mensen om.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 15:01   #1228
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Toch kan men de toestand verbeteren als men maar bereid is met een volgehouden inspanning voldoende middelen in te zetten;daarna trekken de irakezen hun plan.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 17:05   #1229
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Allez, omdat ge zo graag gruwelfilmkes bekijkt: hier en hier en hier

Wat er interessant aan is, is niet zozeer de gruwel van de Taliban, maar wel de website waarop ze te vinden zijn. Het is de website van de Revolutionary Association of Women of Afghanistan. Eén van de meest aangrijpende websites over Afghanistan en het lot van de vrouwen daar onder de Taliban én onder de bezetting en oorlog.
Hun teksten en analyses zijn straffer dan de filmkes, precies omdat ze zich zowel verzetten tegen de achterlijke religieuze zotten als tegen de nietsontziende imperialisten uit de VS en het Westen.

Het toont aan dat wie zich verzet tegen de politiek van de VS niet automatisch en noodzakelijk aan de kant van de godsdienstwaanzinnigen hoeft te staan. Dat geldt voor Afghanistan maar dat geldt evengoed voor Irak. Niet elk verzet is religieus geïnspireerd of afkomstig van Al Ciada.

Het is niet "you are with us, or you are with the terrorists" al probeert Bush de wereld zo voor te stellen.
Ah, natuurlijk, de gruwel is hier niet interessant, dat is maar bijkomstig.

Zoals ik het al zei, je kan het gewoonweg niet over je lippen krijgen.
Je bent precies gebrainwashed.

Het gaat jou niet meer om de daden, enkel om wie het doet. Alles mag als het maar geen amerikanen zijn.
Oud 19 maart 2007, 17:07   #1230
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En er is weer bijna een dag voorbij gegaan. Nog steeds geen antwoord gehad.

Oud 19 maart 2007, 17:12   #1231
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon om jou te kl*ten!
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 17:16   #1232
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik het al zei, je kan het gewoonweg niet over je lippen krijgen. Je bent precies gebrainwashed.

Het gaat jou niet meer om de daden, enkel om wie het doet. Alles mag als het maar geen amerikanen zijn.
Moeilijk discussiëren met iemand die niet kan lezen... Ik herhaal mezelf:

Citaat:
de gruwel van de Taliban ... het lot van de vrouwen daar onder de Taliban ... de achterlijke religieuze zotten...de godsdienstwaanzinnigen
Is mijn standpunt zo duidelijk?

Het is jammer genoeg niet de kern van de zaak. Dat is wel dat er een andere keuze mogelijk is dan degene die Bush ons oplegt. Het is niet "you are with us or you are with the terrorists" want dat is een tautologie.

De andere optie is steun aan progressieve, seculiere organisaties in de opbouw naar een progressief en seculier regime dat de klemtoon legt op gelijke rechten voor man en vrouw, gratis en voor iedereen toegankelijk onderwijs, gratis en voor iedereen basisgezondheidszorg en een economische ontwikkeling gericht op de bevrediging van de basisbehoeften van de bevolking in harmonie met de natuur.

Om al die redenen is de aanwezigheid van (meer) VS-troepen in Irak (of Westerse troepen in Afghanistan) een slechte zaak.

Je hebt hopelijk via de media meegekregen dat de Irakezen vandaag bijzonder pessimistisch zijn over hun toestand en over de aanwezigheid van de bezettingstroepen? Die mensen zijn pessimistisch omdat ze de realiteit ervaren in plaats van de zege- en propagandabulletins van de bezetters als zoete koek te slikken.
Misschien heb je eens gekeken naar de website die ik je gegeven heb, zodat je kan lezen wat Afghaanse vrouwen vinden van de bezetting van hun land? I doubt it, maar allez...

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 maart 2007 om 17:19.
Oud 19 maart 2007, 17:18   #1233
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb toch een paar links gegeven. Niet op geklikt? Niet gruwelijk genoeg? Naast de kwestie? Past het niet in je mantra?

Oud 19 maart 2007, 17:28   #1234
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Gewoon om jou te kl*ten!
Wellicht is dit een eerlijk antwoord.
Oud 19 maart 2007, 20:08   #1235
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard De Irakezen zijn pessimistischer dan ooit

Citaat:
Vier jaar na het begin van de Amerikaanse bombardementen op Irak zijn de Irakezen pessimistischer dan ooit over de goede afloop van de militaire operatie.

Dat blijkt uit een enquête in opdracht van de BBC en Amerikaanse media. Tweeduizend Irakezen zijn ondervraagd.

82 procent van de ondervraagden heeft geen vertrouwen in de Amerikaanse en de geallieerde troepen. 78 procent is gekant tegen de aanwezigheid van de Amerikanen en hun bondgenoten.

86 procent van de Irakezen is bang dat een familielid iets zal overkomen. 74 procent voelt zich onveilig in zijn eigen woonwijk.

Amper 42 procent van de Irakezen denkt dat zijn leven beter zal worden. Bij peilingen in 2004 en 2005 waren de meeste Irakezen - 80 procent - nog hoopvol over de toekomst.

In de VS wordt de verjaardag met gemengde gevoelens herdacht. Afgelopen weekend waren er verschillende betogingen van zowel voor- als tegenstanders van de oorlog. Dat leidde tot enkele opstootjes.

Intussen worden de tegenstanders wel steeds talrijker. Nog slechts een op de drie Amerikanen gelooft in de goede afloop van de oorlog.

De oorlog heeft in vier jaar tijd heel veel slachtoffers gemaakt.

Tienduizenden Irakezen kwamen al om bij bomaanslagen, maar het precieze aantal doden is onbekend. Schattingen van het aantal dodelijke slachtoffers schommelen tussen 30.000 en 180.000 doden. De VS verloor zeker 3.200 soldaten.

Nog elke dag zijn er verschillende aanslagen en komen er tientallen
HIER

Laatst gewijzigd door Gun : 19 maart 2007 om 20:09.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 20:09   #1236
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Gewoon om jou te kl*ten!
Had het niet beter kunnen uitdrukken
Oud 20 maart 2007, 08:03   #1237
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeilijk discussiëren met iemand die niet kan lezen... Ik herhaal mezelf:

Is mijn standpunt zo duidelijk?

Het is jammer genoeg niet de kern van de zaak. Dat is wel dat er een andere keuze mogelijk is dan degene die Bush ons oplegt. Het is niet "you are with us or you are with the terrorists" want dat is een tautologie.

De andere optie is steun aan progressieve, seculiere organisaties in de opbouw naar een progressief en seculier regime dat de klemtoon legt op gelijke rechten voor man en vrouw, gratis en voor iedereen toegankelijk onderwijs, gratis en voor iedereen basisgezondheidszorg en een economische ontwikkeling gericht op de bevrediging van de basisbehoeften van de bevolking in harmonie met de natuur.

Om al die redenen is de aanwezigheid van (meer) VS-troepen in Irak (of Westerse troepen in Afghanistan) een slechte zaak.

Je hebt hopelijk via de media meegekregen dat de Irakezen vandaag bijzonder pessimistisch zijn over hun toestand en over de aanwezigheid van de bezettingstroepen? Die mensen zijn pessimistisch omdat ze de realiteit ervaren in plaats van de zege- en propagandabulletins van de bezetters als zoete koek te slikken.
Misschien heb je eens gekeken naar de website die ik je gegeven heb, zodat je kan lezen wat Afghaanse vrouwen vinden van de bezetting van hun land? I doubt it, maar allez...
Jou standpunt is helemaal en al lang duidelijk ja.

Dit forum maakt dit heel goed duidelijk zelfs.
Oud 20 maart 2007, 08:08   #1238
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb toch een paar links gegeven. Niet op geklikt? Niet gruwelijk genoeg? Naast de kwestie? Past het niet in je mantra?
Je plaats nu snel wat links omdat het aanbreng. Wat er gebeurt interesseert jou niet.

Ik stelde trouwens een vraag, ik vroeg niet aan iedereen om foto's te plaatsen wat taliban en terroristen gedaan hebben, ik vroeg hoe het komt dat de mistoestanden van taliban en terroristen niet dagelijks aangehaald worden en blijkbaar de vergeet put in mogen? Hypocresie vloeit er vanaf. Stortvloed eigenlijk.

Lezen is blijkbaar niet het sterkste punt van jullie anti-vs'ers. Ik vroeg WAAROM jullie dergelijke dingen niet posten. Nu snel enkele links posten omdat ik erover begin beantwoord mijn vraag niet. Jullie klagen constant alle mistoestanden aan van de VS, verzinnen er zelfs bij om maar te kunnen blaffen en vingers wijzen en de wantoestanden van de tegenstanders van de VS....die worden verzwegen en verdienen geen aandacht bij jullie. WAAROM?!!!!
Oud 20 maart 2007, 08:10   #1239
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Had het niet beter kunnen uitdrukken
Je kloot er enkel jezelf mee, het bewijst enkel dat alles wat jullie hier uitspugen niet jullie mening is en dat het maar wat gebash is om heel andere redenen dat de dingen waar jullie voor staan en in geloven.
Heel goed voor jullie geloofwaardigheid.
Oud 20 maart 2007, 10:37   #1240
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Je plaats nu snel wat links omdat het aanbreng. Wat er gebeurt interesseert jou niet.

Ik stelde trouwens een vraag, ik vroeg niet aan iedereen om foto's te plaatsen wat taliban en terroristen gedaan hebben, ik vroeg hoe het komt dat de mistoestanden van taliban en terroristen niet dagelijks aangehaald worden en blijkbaar de vergeet put in mogen? Hypocresie vloeit er vanaf. Stortvloed eigenlijk.

Lezen is blijkbaar niet het sterkste punt van jullie anti-vs'ers. Ik vroeg WAAROM jullie dergelijke dingen niet posten. Nu snel enkele links posten omdat ik erover begin beantwoord mijn vraag niet. Jullie klagen constant alle mistoestanden aan van de VS, verzinnen er zelfs bij om maar te kunnen blaffen en vingers wijzen en de wantoestanden van de tegenstanders van de VS....die worden verzwegen en verdienen geen aandacht bij jullie. WAAROM?!!!!
Inderdaad is er wel enige balansverstoring waarneembaar.

Ik denk dat het lijden van millioenen onschuldige burgers op veel mensen de overheersende indruk maakt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be