Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 10:29   #441
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is dan ook precies wat ik zeg in een posting daarvoor.

Het is een krachtig argument tegen de posting van Raf die zei dat het wel een circelredenering was.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=434

Het feit dat je me gelijk geeft, en daar ook geen circelredenerin,g in ziet, bewijst dat andermaal.

Paulus.
Dus je bent ermee akkoord dat het een nul argument was?
Oud 19 maart 2007, 10:40   #442
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
al-Mawsoo’ah al-Fiqhiyyah

Door Al-Bayhaqi van Abu Moosa, die schreef dat de profeet heeft verteld: “Indien een man seksuele relatie heeft met een andere man, zijn ze allebei schuldig aan zina, en als een vrouw een seksuele relatie heeft met een andere vrouw, zijn ze allebei schuldig aan zina”

Dat is wat mij betreft al het eigendomscertificaat dat nodig is om het homohuwelijk principieel te weigeren.
Da's heel tof enzo, maar dergerlijke boekjes komen bij mij niet veel verder dan de kachel of 't recyclagepapier. Merk trouwens het verschil tussen burgerlijk en religieus huwelijk..

Laatst gewijzigd door Heftruck : 19 maart 2007 om 10:40.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 10:50   #443
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Mocht er iets met mij gebeuren, zodat ik niet meer voor mijn eigen kinderen kan zorgen en daardoor aangewezen zou zijn op een vervangingsgezin, zou ik opteren voor een heterogezin voor mijn kinderen.
En is dat dan dé garantie op een goeie opvoeding, op een gelukkig leven? Onlangs zijn er nog 5 kinderen vermoord in een heterogezin... Stel je eens voor dat zoiets bij een holebi-koppel zou gebeurd zijn. Het land stond op z'n kop.

Mocht er ooit iets met mij gebeuren dan zou ik veel liever mijn kinderen zien opgroeien in een liefdevol holebigezin dan in een homofoob heterogezin waarin mijn kinderen van jongs af aan geleerd zou worden hoe ze anderen moeten haten en bekijken als minderwaardig. Dat zou pas een slechte opvoeding zijn.
Ouders van homofoben hebben gefaald in hun opvoeding, zo simpel is het.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 12:17   #444
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat je me gelijk geeft, en daar ook geen circelredenerin,g in ziet, bewijst dat andermaal.
Jouw nul-argument bewijst juist niks, nada, nougabollen...

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:19   #445
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jouw nul-argument bewijst juist niks, nada, nougabollen...

Raf.
Het bewijst dat het niet om een circelredenering gaat, andermaal bevestigd door Ozymandias.

Het toont ook aan dat jij dingen 'circelredeneringen' noemt, die er geen zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:23   #446
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
En is dat dan dé garantie op een goeie opvoeding, op een gelukkig leven?
Neen. En dat beweer ik ook niet.

Paulus.
Oud 19 maart 2007, 13:32   #447
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bewijst dat het niet om een circelredenering gaat, andermaal bevestigd door Ozymandias.

Paulus.
Nee, door te zeggen dat je nooit kan *bewijzen* dat een kind geen verschil ondervindt van een opvoeding door ouders van het gelijke geslacht, zeg je dat je ook niet kan bewijzen dat er géén verschil is.

Op z'n best is dat argument tegen homo-adoptie een nul-argument. Dát zei ik.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:36   #448
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Nee, door te zeggen dat je nooit kan *bewijzen* dat een kind geen verschil ondervindt van een opvoeding door ouders van het gelijke geslacht, zeg je dat je ook niet kan bewijzen dat er géén verschil is.

Op z'n best is dat argument tegen homo-adoptie een nul-argument. Dát zei ik.
Je bevestigde dat Rafs bewering, dat het om een circelredenering ging, inderdaad geen circerlredenering is. Let op het woordje 'nee', maar...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=438

Voor de rest heb je gelijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2007 om 13:36.
Oud 19 maart 2007, 13:36   #449
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Paulus.
Je bent dus niet akkoord dat het een cirkelredenering is maar wel akkoord dat het een nul-argument is?
Oud 19 maart 2007, 13:37   #450
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Je bent dus niet akkoord dat het een cirkelredenering is maar wel akkoord dat het een nul-argument is?
Ik heb dat ook niet als argument aangevoerd. Mijn argument was, dat je op zijn minst kan spreken van enige twijfel, gezien zelfs prominente wetenschappers het oneens zijn over de kwestie.

En men zou nooit mogen beslissingen nemen over het lot van kinderen zo lang er twijfel bestaat over de kwaliteit van hun opvoeding.

Weet je dat de adoptiewet voor homoseksuelen, met de kleinst mogelijke meerderheid is goedgekeurd? Dat is democratisch verantwoord weet ik wel, maar ik veroordeel het moreel. Er had consensus moeten zijn. Het gaat hier om het lot van onweerbare kinderen. DE meest kwetsbaren van onze maatschappij. Veel meer dan over het recht van homoseksuelen zoals het veelal benaderd wordt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2007 om 13:48.
Oud 19 maart 2007, 13:37   #451
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook niet als argument aangevoerd.

Paulus.
Dat kan zijn,maar de vraag blijft.
Oud 19 maart 2007, 13:47   #452
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat kan zijn,maar de vraag blijft.
Een vermelding dat iets niet te bewijzen valt is inderdaad geen argument. Maar dat werd ook niet als argument gebruikt, dan wel om argumenten te weerleggen.

Sommigen doen net alsof het bewezen zou zijn dat het voor het kind net hetzelfde is, waar het opgevoed wordt en ook d�*t valt hoegenaamd niet te bewijzen.

Paulus.
Oud 19 maart 2007, 13:47   #453
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook niet als argument aangevoerd. Mijn argument was, dat je op zijn minst kan spreken van enige twijfel, gezien zelfs prominente wetenschappers het oneens zijn over de kwestie.

En men zou nooit mogen beslissingen nemen over het lot van kinderen zo lang er twijfel bestaat over de kwaliteit van hun opvoeding.

Weet je dat de adoptiewet voor homoseksuelen, met de kleinst mogelijke meerderheid is goedgekeurd? Dat is democratisch verantwoord weet ik wel, maar ik veroordeel het moreel. Er had consensus moeten zijn. Het gaat hier om het lot van onweerbare kinderen. Veel meer dan over het recht van homoselsuelen zoals het veelal benaderd wordt.

Paulus.
Maar het feit blijft dat het er stond. En ik wijs gewoon aan dat het een nul-argument is. Maar datzelfde geldt ook voor die twijfel. Je mag nooit beslissingen nemen over het lot van kinderen zo lang er twijfel bestaat over de kwaliteit van hun opvoeding, schrijf je. Maar eerlijk gezegd zou dan nooit iemand een kind mogen nemen, want laten we een mogelijke oorlog, klimaatsverandering, nationale ramp, werkloosheid, armoede, hongersnood of ouderlijk misbruik even buiten beschouwing laten, dan blijft het nog zo dat hetero-koppels ook geen zékerheid kunnen bieden over de opvoeding van een kind. Ze zijn ook niet "zonder twijfel" goede ouders. Dus op zich is dat weer een nul-argument...
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:54   #454
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Maar het feit blijft dat het er stond. En ik wijs gewoon aan dat het een nul-argument is. Maar datzelfde geldt ook voor die twijfel. Je mag nooit beslissingen nemen over het lot van kinderen zo lang er twijfel bestaat over de kwaliteit van hun opvoeding, schrijf je. Maar eerlijk gezegd zou dan nooit iemand een kind mogen nemen, want laten we een mogelijke oorlog, klimaatsverandering, nationale ramp, werkloosheid, armoede, hongersnood of ouderlijk misbruik even buiten beschouwing laten, dan blijft het nog zo dat hetero-koppels ook geen zékerheid kunnen bieden over de opvoeding van een kind. Ze zijn ook niet "zonder twijfel" goede ouders. Dus op zich is dat weer een nul-argument...

Neen.

Er is wel zekerheid dat als kinderen een vader en een moeder hebben, dit geen nadelige gevolgen heeft, precies omdat ze een vader of moeder zouden hebben.

De twijfel rijst, wanneer er sprake is van twee papa's of twee mama's. D�*�*r is er twijfel over, d�*�*r zijn wetenschappers het oneens met elkaar.

Niet over een papa én een mama. Dat wordt als normaal beschouwd. Bij u niet?

Paulus.
Oud 19 maart 2007, 15:14   #455
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel zekerheid dat als kinderen een vader en een moeder hebben, dit geen nadelige gevolgen heeft, precies omdat ze een vader of moeder zouden hebben.

De kinderen van Dutroux zullen het graag horen...

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 maart 2007, 15:22   #456
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De kinderen van Dutroux zullen het graag horen...

Raf.
Van non-argumenten gesproken, kan dit wel tellen vind ik. Bovendien nog een niveau lager dat wat men doorgaans al 'laag' noemt. En aan uw smileys te zien, vindt u het nog lachwekkend ook...

Tjah?!

Paulus.
Oud 19 maart 2007, 15:27   #457
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van non-argumenten gesproken, kan dit wel tellen vind ik. Bovendien nog een niveau lager dat wat men doorgaans al 'laag' noemt. En aan uw smileys te zien, vindt u het nog lachwekkend ook...
Ik vind het inderdaad bijzonder lachwekkend dat jij hier met een uitgestreken smoel de grootst mogelijk zever als ultieme waarheid zit te verkondigen. NEEN, er is geen enkele zekerheid dat als kinderen een vader en een moeder hebben, dit geen nadelige gevolgen heeft. Dat wou ik met mijn voorbeeld van de kinderen van Dutroux duidelijk maken. Blijkt dat jij daar echter een tekeningetje bij nodig hebt...

Tjah?!

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 19 maart 2007, 15:35   #458
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het inderdaad bijzonder lachwekkend dat jij hier met een uitgestreken smoel de grootst mogelijk zever als ultieme waarheid zit te verkondigen. NEEN, er is geen enkele zekerheid dat als kinderen een vader en een moeder hebben, dit geen nadelige gevolgen heeft. Dat wou ik met mijn voorbeeld van de kinderen van Dutroux duidelijk maken. Blijkt dat jij daar echter een tekeningetje bij nodig hebt...

Tjah?!

Raf.
raf, vraagske :

voor sommige mensen is het (homo)huwelijk een ethische kwestie

een schepen die zou stellen, ik trouw u (homokoppel) niet, want dat is tegen mijn principes, maar bel eens naar die schepen, die doet dat wel, zou dat voor u kunnen ?

ik vergelijk even met de huisarts van een terminale vriend van mij, die zei, ik geef u alles wat ge wilt, maar euthanasie, daar doe ik niet aan mee, dan moet ik u doorverwijzen ...

die vriend van mij kan daar (nog efkens ) mee leven, zou jij dat pikken van die schepen, of heeft die man dat recht niet volgens jou maw zou hij vervolgd moeten worden ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 maart 2007 om 15:36.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 15:38   #459
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tjah?!

Raf.
Raf, leer eens lezen.

Er staat in mijn argumentatie wel bij: precies omdat ze een vader en moeder hebben...

Ik meen te weten dat de slachtoffers van Dutroux (ik wist niet dat hij kinderen had?) niet slachtoffer waren precies omdat ze een vader én een moeder hebben ipv twee papa's of twee mama's.

Maar wel omdat er iets serieus mis is met Dutroux zelf.

Zo moeilijk is dat nu toch niet?

Paulus.
Oud 19 maart 2007, 15:38   #460
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een schepen die zou stellen, ik trouw u (homokoppel) niet, want dat is tegen mijn principes, maar bel eens naar die schepen, die doet dat wel, zou dat voor u kunnen ?
Nee, dat kan absoluut niet. Ofwel neemt die schepen zijn mandaat op en oefent hij zijn bevoegdheden uit zonder aanziens des persoons, ofwel volgt hij zijn principes en legt hij zijn ambt neer.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be