Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 23:31   #501
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Dus in feite komt het er op neer dat die persoon zijn principes moet verchoochelen omdat een paar progressieve lui opeens een nieuwe wet heeft ingevoert ( die ik nog onjuist vind ).

Hoezo vrijheid van meningsuiting!
Gewoon een kwestie van doen waarvoor je betaald wordt of je spullen pakken!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:44   #502
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat klopt, maar je vergeet erbij te vertellen waarom. De meeste van die "wetenschappers" die in jouw kraampje passen, zijn schatplichtig aan één of andere katholieke organisatie. Hun objectiviteit valt daardoor ernstig te betwijfelen. Het feit is en blijft dat de dagelijkse praktijk al jarenlang en in heeft uitgewezen dat er geen noemenswaardig verschil is tussen kinderen die door hetero's worden opgevoed en kinderen die door homoseksuelen worden opgevoed. Dat is een waarheid waar je op geen enkele manier omheen kan blijven fietsen, Paulus, hoezeer je die werkelijkheid ook tracht te verdringen.

Raf.
jij verkiest wellicht wetenschappers die schatplichtig zijn aan de homos, of zelf homos zijn?Ja zeg, zo kunnen we bezig blijven hé...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:48   #503
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik blijf benieuwd of u en uw progessieve gelijkgezinden deze positie zullen behouden de dag dat het VB hier ergens aan de macht komt en van de ambtenarij medewerking gaat eisen om hun nieuwe wetten en reglementen uit te voeren.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:48   #504
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wordt je maar geen ambtenaar.
of dan word je maar geen homo
Oud 19 maart 2007, 23:50   #505
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je dan niet een beetje begrip dat er mensen zijn die dit immoreel en onjuist vinden vanwege zijn/haar (geloofs)overtuiging?
En als er toch genoeg andere ambtenaren zijn die wel homohuwelijken willen voltrokken, wat is dan het probleem? Waarom die groep gewetensbezwaren wel dwingen tot iets wat ze niet willen doen?
Persoonlijk vind ik dat die mensen groot gelijk hebben als ze zich verzetten tegen onjuiste of immorele wetten.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:51   #506
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik blijf benieuwd of u en uw progessieve gelijkgezinden deze positie zullen behouden de dag dat het VB hier ergens aan de macht komt en van de ambtenarij medewerking gaat eisen om hun nieuwe wetten en reglementen uit te voeren.
Als ik het niet eens ben met de wetten zal ik de ambtenaren aanzetten tot een boycot van die wetten.
Oud 19 maart 2007, 23:52   #507
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het toch nog steeds duidelijk dat het beter is om een kind te laten opgroeien binnen een man-vrouw relatie dan bij een homokoppel.

Hoe je het ook wend of keert, het feit dat een kind bij twee homo's wordt geplaatst lijkt mij toch niet normaal en slecht voor het kind zelf, dit omdat een kind bij een uitzonderingsgeval wordt geplaatst waarbij het niet uitgesloten is dat een kind hierdoor een verkeerde opvoeding krijgt. Heteroseksualiteit is immers de norm, terwijl homoseksualiteit een afwijking is.
Dat wil niet zeggen dat ik daarom homofoob ben, want u mag van mij gerust samenleven met een andere man als u dat wil, maar homo-adoptie en homohuwelijk zijn beiden gewoon immoreel. Bij homo-adoptie is dat omdat het niet bewezen is dat dit de beste opvoeding voor een kind is ( en met kinderen wordt er niet mee geexperimenteerd ), en bij homohuwelijk is dat omdat dit een traditionele waarde vernietigd of belachelijk maakt.
Zo'n argument valt in het niet met het toenemend aantal eenoudergezinnen. Moet men hun kinderen afpakken en in een heterogezin plaatsen?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:53   #508
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
of dan word je maar geen homo
Ik begin je posts eerder grappig dan irritant te vinden. Volgens mij ben jij gewoon iemand die het leuk vindt anderen te beledigen, en tegelijkertijd met een man in bed ligt.
Oud 19 maart 2007, 23:53   #509
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Als ik het niet eens ben met de wetten zal ik de ambtenaren aanzetten tot een boycot van die wetten.
Daar begint het al. Ambtenaren hebben volgens u toch niet het recht wetten te boycotten? Het was toch toepassen of ophoepelen?
Oud 19 maart 2007, 23:54   #510
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe zit het dan met ambtenaren die al ingesteld zijn voor de intreding van die nieuwe wet en hier nu niet aan mee kunnen werken door bv. godsdienstige bezwaren. Mogen die dan wel weigeren ?
ja, inderdaad.Wetten zijn immers niet retro-aktief.Toen deze ambtenaar in dienst kwam, bestond die onnozele wet nog niet.Die is hem zoals een oorvijg in het gezicht geslingerd, en in zijn eer en geweten krijgt deze man het niet over zijn hart aan zulk schandaal mee te werken.Men kan hem dus niet dwingen om dit te doen, en evenmin hem verwijten dat hij zijn werk niet goed doet.Of ze laten hem gerust, en kiezen een andere ambtenaar, met minder gewetensbezwaren, om het vuile werk op te knappen, of ze zetten hem op vervroegd pensioen, met een volledige uitkering uiteraard.
Oud 19 maart 2007, 23:55   #511
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je dan niet een beetje begrip dat er mensen zijn die dit immoreel en onjuist vinden vanwege zijn/haar (geloofs)overtuiging?
Heb ik júist. Maar ik heb ook begrip voor homoseksuelen en hanteer strikt het gelijkheidsbeginsel. U weet vast dat D66 streeft naar maximale geloofsvrijheid.
Citaat:
En als er toch genoeg andere ambtenaren zijn die wel homohuwelijken willen voltrokken, wat is dan het probleem? Waarom die groep gewetensbezwaren wel dwingen tot iets wat ze niet willen doen?
Ze worden nergens toe gedwongen, maar als hun werk dat vereist, dan moeten ze opstappen of het toch maar doen.
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat die mensen groot gelijk hebben als ze zich verzetten tegen onjuiste of immorele wetten.
In jouw ogen onjuist of immoreel, maar het is niet aan hun daarover te beoordelen, ze voeren overheidstaken uit.
Oud 19 maart 2007, 23:56   #512
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begin je posts eerder grappig dan irritant te vinden. Volgens mij ben jij gewoon iemand die het leuk vindt anderen te beledigen, en tegelijkertijd met een man in bed ligt.
Uw fantasmes doen mij ook lachen...Maar ik ben wel gelukkig dat ik u niet in mijn omgeving heb
Oud 19 maart 2007, 23:56   #513
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar begint het al. Ambtenaren hebben volgens u toch niet het recht wetten te boycotten? Het was toch toepassen of ophoepelen?
Met de boycot bedoel ik dat ze het werk staken, en indien dat geen resultaat heeft, opstappen.
Oud 19 maart 2007, 23:56   #514
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren hebben volgens u toch niet het recht wetten te boycotten?
Wel als het immorele wetten zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 23:56   #515
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw fantasmes doen mij ook lachen...Maar ik ben wel gelukkig dat ik u niet in mijn omgeving heb
Mijn handjes zijn niet zo los als u denkt hoor!
Oud 19 maart 2007, 23:59   #516
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Eigendom? Een wet kan geen eigendom zijn, het is een regeling die voor iedereen van dat land geldt. Een regeling kan niet gestolen worden.
Daarbij, moest die wet toch het eigendom van mannen en vrouwen zijn, dan kunnen holebi's er enkel gebruik van maken omdat er hetero's zijn die hun "eigendom" met hen gedeeld hebben. Holebi's hebben het huwelijk niet gestolen, de meerderheid van de hetero's hebben het met hen gedeeld. Er zijn enkel een paar egoïstische hetero's die niet graag delen, en holebi's valselijk beschuldigen van diefstal (wat dus laster en eerroof is).
in één woord: ZEVER.
Oud 20 maart 2007, 00:00   #517
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Met de boycot bedoel ik dat ze het werk staken, en indien dat geen resultaat heeft, opstappen.
Nochtans wilt u in deze discussie dit "stakingsrecht" uitsluiten. Principes gelden weer alleen voor de eigen standpunten.
Oud 20 maart 2007, 00:00   #518
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wet op het huwelijk is niet onjuist of immoreel, het wordt enkel door een groep conservatieven met een hoop vooroordelen en het waanidee dat ze meerderwaardig zijn dan holebi's immoreel bevonden. Het zich meerderwaardig beschouwen dan anderen, dat is pas immoreel. Niemand verplicht u om te huwen met iemand van hetzelfde geslacht en u wordt dus in uw vrijheid gelaten. Maar laat mij dan ook in mijn vrijheid om wel te willen huwen met mijn partner van hetzelfde geslacht. Het zijn trouwens uw zaken niet met wie ik huw (zolang mijn partner daar ook mee in stemt), ik moei mij toch ook niet met uw huwelijkspartnerkeuze?

Indien ambtenaren zich mogen verzetten tegen wetten die ze immoreel vinden, dan mogen vb. Franse ambtenaren die voorstander zijn van het homohuwelijk de Franse wetgeving die homohuwelijken verbiedt naast zich neer leggen en gewoon homohuwelijken sluiten?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 00:01   #519
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Zo'n argument valt in het niet met het toenemend aantal eenoudergezinnen. Moet men hun kinderen afpakken en in een heterogezin plaatsen?
Bij éénoudergezinnen komt dit door een scheiding of door het overlijden van de vader of moeder of nog een andere rede, maar van oorsprong is het kind geboren in een man-vrouw relatie, men kan niet weten wat er daarna ging gebeuren. Bij homo-adoptie wordt een kind bij twee mensen van hetzelfde geslacht geplaatst en weet men dit wel. Ik ga eenoudergezinnen niet meteen veroordelen, maar een vader én moeder is wel het beste voor een kind.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 00:01   #520
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in één woord: ZEVER.
ocharme, geen argumentjes gevonden?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be