![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#521 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen hoor, de ambtenaren die het niet eens zijn met het homohuwelijk mogen van mij staken wat ze willen, maar als ze weigeren, worden ze m.i. wel ontslagen. Precies wat ik zei over uw fictieve conservatieve wetten.
|
|
|
|
|
|
#522 |
|
Minister
|
Een vraagje nog en dan zijn we ervanaf. In mijn hypothetisch voorbeeld zal u het bewind niet verwijten dat ambtenaren die uw oproep tot boycott volgen ontslagen worden?
|
|
|
|
|
|
#523 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, hier ben ik consequent in. Wetten kunnen veranderd worden, en zolang ambtenaren in dienst zijn moeten ze binnen die wetten blijven.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 maart 2007 om 00:10. |
|
|
|
|
|
#524 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#525 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 20 maart 2007 om 00:17. |
|
|
|
|
|
|
#526 | |
|
Minister
|
Citaat:
Men mag er 2 vrouwen op na houden maar toch kan men met maar een huwen. Discriminatie? Is het verbod op broer-zushuwelijken discriminatie? |
|
|
|
|
|
|
#527 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet. Werk is geen vrijheid. Je krijgt zaken opgedragen die je misschien niet leuk vindt, maar je hebt er zelf voor gekozen, en als er dan iets is dat je absoluut niet kan doen, omdat je daar niet voor in kan staan, dan moet je daar maar mee stoppen. Door een huwelijk te weigeren compromitteer je de vrijheid van de homoseksuelen.
|
|
|
|
|
|
#528 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#529 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En de ambtenaar doet niet wat hem/haar wordt opgedragen. Ongehoorzaamheid wordt bestraft, mijn beste René.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 maart 2007 om 00:22. |
|
|
|
|
|
#530 |
|
Minister
|
U beweerde dat de homo in kwestie in zijn vrijheid belemmerd werd. Dat vereist enkel dat hij bediend wordt en daarom hoeft niet elke ambtenaar te bedienen. Gaat u van elke dokter eisen dat ze euthanasie toepassen wanneer erom gevraagd?
|
|
|
|
|
|
#531 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2) Ik weet niet waar uw woont, maar hier in België klopt uw stelling al jaren niet meer. Welkom in de 21ste eeuw. Mensen rechten ontzeggen die je voor jezelf wel gunt is een uiting van een manifest gebrek aan inlevingsvermogen (stel je voor dat ik jou zou verbieden om te huwen met de partner van jouw keuze?) egoïsme (omdat je die rechten niet wil delen met anderen, zoals er vroeger ook mannen tegen stemrecht voor vrouwen waren) en een meerderwaardigheidsgevoel (de onderliggende reden omdat je die anderen niet wil laten delen in rechten die jij wel hebt is omdat je je beter voelt, zoals diezelfde mannen die tegen stemrecht van vrouwen waren het vooroordeel hadden dan vrouwen minder intelligent waren). 3) Het is reeds gebeurd (het huwelijk werd helaas wel door de rechter nietig verklaard). Wat ik wil zeggen is dat als een ambtenaar de vrijheid moet hebben om een wet niet uit te voeren omdat hij die immoreel vindt, dan moet dit in beide richtingen werken, zowel voor de (Belgische) wet die homohuwelijken toe laat, als de (Franse) wet die homohuwelijken verbiedt.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 maart 2007 om 00:54. |
|
|
|
|
|
|
#532 |
|
Minister-President
|
Kan ik mee leven, maar wat doe je dan in het geval dat in een zeer conservatief dorp geen enkele schepen homohuwelijken wil sluiten? Dan sta je daar mooi met een wet die niet kan uitgevoerd worden. Er moet een garantie bestaan dat elke burger elke gemeente zich op zijn rechten kan beroepen. Desnoods door een regeringscommisaris die de bevoegdheid van de huwelijken op zich neemt...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 maart 2007 om 00:58. |
|
|
|
|
|
#533 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wel typisch voor tegenstanders dat ze er direct polygamie en incest er bij sleuren... Ik heb geen principiële bezwaren tegen volwassen partners die er beiden voor kiezen om met elkaar te huwen of hun partner op een andere manier wettelijk willen beschermen. Voor mijn part mogen broer en zus, 2 broers of 2 zussen dus huwen, als ze daar zelf voor kiezen (natuurlijk moeten die broer en zus er zich wel van bewust zijn dat kinderen die kunnen ontstaan uit hun relatie ernstige kansen op genetische afwijkingen kunnen hebben, maar dat is een andere kwestie). Met polygamie of polyandrie moet je ook rekening houden met de wens van alle partners en hun onderlinge verbanden, maar dat zou ons te ver leiden... Enfin, polygamie, polyandrie en incest tussen volwassen familieleden die zelf bewust in stemmen met die relatie zijn maatschappelijke thema's die beter in een eigen discussie besproken worden dan in een thema over homohuwelijken... Terug naar het eigenlijke onderwerp dan maar?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 maart 2007 om 00:57. |
|
|
|
|
|
|
#534 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Homo's moeten te allen tijde kunnen huwen.
Een rechtstaat moet ruimte laten voor gewetensbezwaarden. Homo's moeten te allen tijde kunnen huwen. Een rechtstaat moet ruimte laten voor gewetensbezwaarden. Homo's moeten te allen tijde kunnen huwen. Een rechtstaat moet ruimte laten voor gewetensbezwaarden. Een ambtenaar van de burgelijke stand moet de wet uitvoeren. De gemeente heeft de plicht erin te voorzien dat de wet wordt uitgevoerd. Nieuwe ambtenaren mogen erop worden getoetst dat ze alle wetten willen uitvoeren. |
|
|
|
|
|
#535 | |||
|
|
Citaat:
Neen Paulus, bij die volkeren is er gewoon geen 'vader', geen 'moeder', die over de opvoeding beslissen. En die mensen volgen wat "gewoon" is binnen hun gemeenschap. Citaat:
Nee nee nee Paulus, het ging over opvoeding. Citaat:
|
|
|
|
#536 |
|
|
En dat is ook geen antwoord op mijn vraag.
|
|
|
#537 |
|
|
de kinderen Pandi zijn echt opgetogen over hun hetero-ouders.Echt.
|
|
|
#538 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|