Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2007, 19:33   #21
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht

"Wie heeft mijn portefeuille gepikt? Laten we er in dialoog achterkomen." dixit Keulen M..
Nee,ik ben geen racist hoor.
Oud 21 maart 2007, 19:59   #22
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb werkelijk geen enkel diploma. Ben ik nu dom?
Maar nee gij, je gaat alleen wat moeilijker de beter betaalde jobkes vinden, maar waar een wil is is ook een weg.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 20:43   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wie zegt dat ik die zoek?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 20:50   #24
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik die zoek?
Ik bedoelde het in het algemeen, niet enkel jij.
Oud 21 maart 2007, 20:51   #25
Bhairav

Standaard

Ah zo.
Ben ik niet goed genoeg?
Oud 21 maart 2007, 20:52   #26
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

nee ge zijt heet

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 20:58   #27
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah zo.
Ben ik niet goed genoeg?
Dat weet ik niet, ik ken u niet.
Oud 21 maart 2007, 21:00   #28
Bhairav

Standaard

Een geluk.
Oud 21 maart 2007, 21:02   #29
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een geluk.
Wat? dat ik het niet weet of u niet ken

Laatst gewijzigd door alberto : 21 maart 2007 om 21:07.
Oud 21 maart 2007, 21:02   #30
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
ik heb meerdere licentiaatsdiploma's, en ook één graduaatje en daar vind je juist MAKKELIJKER werk mee omdat ze die minder moeten betalen.
Welke licentiaatsdiploma's heb je dan waarmee je geen werk vind? OrthopedagogieK of die kanten uit?
Oud 21 maart 2007, 21:50   #31
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Er is ook nog een Vlaams gezegde:

De baron zij tegen de pastoor:" hou jij ze dom ik zal ze armhouden".

Vroeger was het hier ook zo, godsdienst dient om mensen te onderdrukken.
Tja, daar hebben de sossen natuurlijk een dikke electorale kluif aan. Na de ontvoogding van de Europese arbeidersklasse moesten ze een nieuwe niche aanboren om dom te houden, en (kans)arm. Elio Du Rupo heeft dat ook goed begrepen. Niets electoraal zo interessant als een hoop onzelfredzamen die zich van alles op de mouw laten spellen door een clubke kaviaarsossen.
In die zin zal historisch blijken dat de sossen met hun pampercultuur eigenlijk de grootste racisten zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 21:55   #32
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
ik heb meerdere licentiaatsdiploma's, en ook één graduaatje
Daar geloof ik geen zak van. Inscannen en posten die handel.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 22:00   #33
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zou het kunnen dat de allochtonen met islamroots door hun godsdienst van bij de aanvang "dommer" worden gehouden? Meisjes hoeven daar eigenlijk weinig of helemaal niet naar schhol, ze hebben een andere bestemming in het leven, en het leren afdreunen van koranverzen blijkt ook geen goede basis te zijn voor de aanvang van hogere studies alhier...
nochthans heb ik wel al les gegeven aan vlaamse allochtone deernes, en aan nog geen enkele vlaamse allochtone kerel. Aan het unief.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 22:03   #34
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vermoed vnl lui
Oud 21 maart 2007, 22:26   #35
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Allochtonen en onderwijs.
Het Vlaamse onderwijs zou meer allochtonen met een hoger diploma moeten voortbrengen. Maar hoe pak je zoiets aan? ,,Begin bij de ouders'', zegt handelsingenieur Ugur Yildirim.

Dat ze aan de Vlaamse hogescholen en universiteiten niet dik zijn gezaaid, weten we al. De Universiteit Hasselt bijvoorbeeld telt 5 procent studenten van vreemde afkomst. Aan de VUB is dat 6,5 procent. Vooral de slaagkansen zijn een probleem. Zo haalt aan de Universiteit Antwerpen maar dertien procent van de studenten van Maghrebijnse en Turkse afkomst zijn diploma.

De 23-jarige Ugur Yildirim heeft zijn diploma handelsingenieur aan de Universiteit Hasselt wel gehaald, zelfs met glans. Een halfjaar geleden, toen hij net was afgestudeerd, kreeg hij van de universiteit de eerste bijzondere prijs voor de Meest Verdienstelijke Allochtone Student - een initiatief om allochtone rolmodellen te creëren. Een bekroning voor hemzelf, maar vooral voor zijn ouders.
Want aan hen heeft hij zijn diploma te danken, zegt Yildirim. ,,Hun ambitie was de vijf zonen naar de universiteit of hogeschool te sturen.''

Veel zulke verhalen zijn er in de Turkse wijk van Beringen-Mijn niet te rapen. ,,Dat komt vooral omdat de meesten op korte termijn denken. Ze willen dat hun kinderen zo snel mogelijk geld verdienen, en ze vinden het daarom goed dat die op hun achttiende de school verlaten.''

Vader en moeder Yildirim zagen het anders. Een goed diploma was voor hen belangrijker dan het snelle geld. Nochtans verschillen zij op het eerste gezicht niet van andere Turkse ouders in Beringen.Van buren en kennissen hebben we vaak te horen gekregen hoe goed wij het deden. En dat ze opkeken naar onze diploma's. Maar tegelijk deden ze geen moeite hun eigen kinderen te stimuleren.

Ugur Yildirim noemt dat ,,bijna hypocriet''. ,,Iedereen vindt een diploma zeer belangrijk. Binnen de Turkse gemeenschap is een diploma zelfs een statussymbool, een beetje zoals een mooie wagen. Toch doen mensen te weinig moeite. Een auto is gemakkelijker te krijgen dan een diploma.

Over de problematische schoolloopbaan van veel allochtonen heeft Yildirim een duidelijke mening. ,,We moeten niet klagen dat er te weinig kansen zijn. We moeten klagen dat we de kansen die worden aangeboden, niet grijpen.
Het knelpunt zit volgens hem in de lagere school. ,,De meeste ouders van Turkse afkomst kennen het onderwijssysteem niet goed. Ze laten hun kinderen maar doen. En wat gebeurt er als je je kinderen niet controleert? Het eerste dat ze vergeten, is hun schoolwerk. Het gevolg is dat ze op het einde van het basisonderwijs met een achterstand zitten. En dan worden ze naar het technisch of beroepsonderwijs georiënteerd. Dat verkleint de mogelijkheden op hogere studies later.
De ouders van Ugur kwamen naar elke vergadering van de basisschool. ,,En met slechte punten moest ik niet thuiskomen.

In het college van Beringen was Ugur Yildirim een van de enige leerlingen van vreemde oorsprong. ,,Van racisme heb ik eigenlijk weinig last gehad. Ik heb dat ook nooit uitgelokt.
Weer legt Yildirim een belangrijke verantwoordelijkheid bij de allochtonen zelf. ,,Wanneer je met een groepje jonge Turken 's nachts op straat kabaal maakt, dan is het niet verwonderlijk dat iemand dingen zegt waar hij achteraf spijt van heeft. Veel hangt af van je houding.

uit de Standaard 190307
Zelfreflectie. Het wordt tijd
Oud 21 maart 2007, 22:44   #36
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Daar geloof ik geen zak van. Inscannen en posten die handel.
gij gelooft ook niet dat israel land steelt....toch is het zo.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 22:52   #37
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Welke licentiaatsdiploma's heb je dan waarmee je geen werk vind? OrthopedagogieK of die kanten uit?
ik heb het niet over mijzelf zoals uit mijn post blijkt, IK heb zonder problemen werk gevonden met mijn eerste licentiaat. Eigenlijk heb ik toen geeneens moeten "vinden" of "zoeken", de grootbanken kwamen ons toendertijd al halen vanaf 1ste lic.

Maar bijvoorbeeld licentiaatsdiploma's zoals germaanse/romaanse/filosofie/pol&soc/geschiedenis/sociologie en ja zelfs ook rechten tov
een technisch graduaat of graduaat boekhouden/rechten/verzekeringen/bank&financiewezen/informatica ?

Wees maar zeker dat die graduaten eerder aan de slag zullen zijn en meer gevraagd worden. Of ze evenver kunnen doorgroeien , dat is wat anders
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 21 maart 2007, 22:58   #38
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
nochthans heb ik wel al les gegeven aan vlaamse allochtone deernes, en aan nog geen enkele vlaamse allochtone kerel. Aan het unief.
de proffen zijn precies ook niet meer wat ze geweest zijn.

of het moet de Limburgse universiteit zijn
Oud 21 maart 2007, 23:05   #39
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoegenaamd niet, u bent een van de meer intelligente leden hier op het forum
Oud 22 maart 2007, 00:12   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Weet je wat zo opvallend is? Over jongeren met Aziatische achtergrond wordt niet gesproken. Confer het boek van Charles Murray (Losing ground): Aziaten halen steevast betere cijfers en hebben een hogere tewerkstellingsgraad dan "blanken" (hetzelfde geldt voor joden). Toch benadrukt men telkens weer de "achtergesteldheid" van zwarten en Noord-Afrikanen alsof "someone's to blame", meestal die "racistische" en "discriminerende" blanke dus die wel Aziaten vlotjes aan een hogere positie helpt.

Bizar, op zijn minst.

PS Wat de islam met het thema te maken heeft, is me bijster.
Wel als je er wat over leest af en toe, dan komt steeds datzelfde terug, de allesomvatende Koran... Wetenschappelijk onderzoek enz... wordt niet echt enthousiast onthaald, omdat het het geloof zou kunnen ontwrichten...

In verschillende publicaties van Islamkenners komt men daar op terug. Nu zeg ik niet dat dat de hoofdoorzaak is, van het probleem hier. Maar het legt ondere andere de onderontwikkelde status van veel moslim landen uit.

Ge ziet dat bv, bij het SA daar moeten amerikanen en europeanen de olie komen oppompen... daar komt geen arabier bij kijken. Ja om te ontvangen aan de pomp, maar dat is het. Ofwel is dat uit onwetendheid ofwel voelen ze zich daar te schoon voor, maar zelf als ze het zouden weten en zich er te schoon voor zouden voelen, waarom dan niet door veel goeiekopere aziaten laten doen, die ook moslim zijn, en zelf de voledige controle in handen houden...

En dat is niet dat ze dom zijn verre van, maar als je leert over en met de Koran dan kunde nie veel weten van basis fysica en wiskunde etc... Dat leggen ze namelijk niet uit in het dikke alwetende boekje.

Bij ons in de middeleeuwen was dat net hetzelfde, wij hadden ook alleen de bijbel en het theologisch onderzoek, niks dat god of nog beter de kerk van zijne pied de stalle mocht stampen... gelukkig dat er daar een paar figuren toch doorgezet hebben op gevaar van eigen leven. of europa was nog altijd even achterlijk en onderontwikkeld.

Ze hebben daar bij de kruistochten op pause gedrukt en sinds dien is de tijd daar kompleet blijven stilstaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be