Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 11:48   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De jouwe echter....
Oud 4 maart 2007, 13:17   #242
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ga jij dan naar 'gemiddelde' VB-meetings?
Ik ga er af en toe naartoe en daar word niets verkeerds gezegd.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 14:03   #243
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik geloof je graag maar wie ben ik?

Voor degenen die partijmeetings bijwonen zal er zelden iets verkeerd gezegd worden. Ieder kiest er voor zich de partij uit die verwoordt wat hem het meest aanspreekt en de rest moet hij er wel bijnemen.
Het VB mag nog zeggen wat het wil, het zal door de politieke tegenstanders hoe dan ook als 'verkeerd' bestempeld worden, simpelweg omdat het niet bij het gedachtengoed van de tegenstanders aansluit.
En dat geldt voor alle partijen en hun aanhorigen. De politiek correcten hebben enkel een voetje voor omdat zij de macht hebben. Zij bestempelen het VB als baarlijke duivels en mestkevers. Hun volgelingen nemen dat niet alleen over, ze doen er ook nog met plezier hun schepje bovenop en het plezier van het demoniseren kan niet meer op. Hun kopstukken hebben immers gelijk. Zelfs als ze ongelijk hebben. Zij kregen de grootste kudde schapen achter zich dus zijn zij de onfeilbare politieke pausen van Rome.
Oud 4 maart 2007, 14:06   #244
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik ga er af en toe naartoe en daar word niets verkeerds gezegd.
Als iemand die de ideologie aanhangt is het natuurlijk moeilijker om een objectieve mening daarrond te vormen.
Oud 4 maart 2007, 14:10   #245
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als iemand die de ideologie aanhangt is het natuurlijk moeilijker om een objectieve mening daarrond te vormen.

Voor degenen die een andere ideologie aanhangen is dat minstens even moeilijk.
Oud 4 maart 2007, 14:49   #246
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Met niets verkeerds bedoel ik racistisch of wat dan ook.
Oud 4 maart 2007, 15:03   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vergeefse moeite, Marlboro.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het VB mag nog zeggen wat het wil, het zal door de politieke tegenstanders hoe dan ook als 'verkeerd' bestempeld worden, simpelweg omdat het niet bij het gedachtengoed van de tegenstanders aansluit.
Oud 5 maart 2007, 18:58   #248
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Erg respectvol is de affiche idd niet t.o.v. de 3 partijen, maar is dat juist niet logisch? Het VB wordt over het algemeen al verantwoordelijk gesteld voor alle zonden van Israël, hun kiezers worden uitgescholden voor mestkevers, ze worden zelfs genegeerd door de openbare omroep, ...

Ze zouden stom zijn als ze in hun campagne hun tegenstanders met respect zouden behandelen.

Zeer, zéér juist "Savatage" het zou stom zijn als ze .....
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 19:42   #249
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
tegenwoordig zie je ze al her en der in het straatbeeld. de fameuze apen van het VB, op grote affiches.
iedereen die ooit een cursus marketing gevolgd heeft ziet dat dit een uiterst zwakke campagne is. de nadruk ligt in deze campagne immers niet op de eigen sterkten, maar op de zwakten van tegenstanders (cd&v, vld, spa).
een dodelijke fout in de campagnevoering. dit is zelfs geen vergelijkende reclame meer. dit is platte vuilspuiterij naar de concurrentie, en dat werkt averechts.
heeft het VB geen inspiratie meer?
zijn de ideëen op?
de crisis waarin het VB verkeerd schemert alleszins door in deze zwakke precampagne.

natuurlijk vindt de doorsnee VB'er alles wat zijn partij doet of zegt fantastisch (ze zijn niet bepaald zelfkritisch) maar ik zie een partij op zijn retour.
Hehehe..., voor een slechte campagne wordt er wel veel over gepraat en gepost.
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:14   #250
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Nee, dat is niet logischer. Jullie en de onverdraagzame allochtonen zagen toch zo graag over de ander, terwijl wij daar niet echt van gediend zijn, dus lijkt het mij logischer dat jullie het gewoon onder elkaar uitvechten en de rest proberen verder te laten werken aan constructieve politiek.

Ik ben zo Belgisch (of Vlaams als jullie dat graag horen) als maar zijn kan en ik heb toch ook niet om al dat gezaag van jullie of islamfundamentalisten gevraagd. Ik vind andere culturen persoonlijk een verrijking, maar verwacht wel van hen dat zij ook openstaan voor onze cultuur en zich niet er net zo voor afsluiten als jullie voor die van hen. Telt die mening ook, of moeten jullie niet zo weten van Vlamingen die jullie visie niet toegedaan zijn.
Sorry, u zou misschien een punt hebben als niet elke partij buiten het VB een fanatiek aanhanger van de multicul was.

Wat u zegt is hallucinant en kan ik enkel als volgt interpreteren.

"Ik heb altijd gestemd voor de multicul, maar besef nu dat het met nogal wat moslims absoluut fout loopt. Ik weiger echter om daar mijn persoonlijke verantwoordelijkheid voor te dragen en kies ervoor om die moslims samen met degenen die al veel langer dan ik inzien dat er een enorm probleem is te deporteren. Vervolgens was ik Pontius Pilatus gewijs mijn handen in onschuld. "

Ik heb geen probleem met andere culturen of meningen op volgende voorwaarden:

1. dat ze daadwerkelijk een verrijking zijn voor de maatschappij. Een godsdienst die in de middeleeuwen is blijven steken en een bevolkingsgroep die eruit springt in de criminaliteits- en werkloosheidsstatistieken hoort daar niet bij.
2. dat ze compatibel zijn met de hier (nog?) heersende waarden en normen. I.e. scheiding kerk-staat, gelijkwaardigheid man-vrouw, vrijheid van meningsuiting.
3. Dat ze numeriek absorbeerbaar zijn voor onze samenleving.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 maart 2007 om 20:28.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 21:22   #251
Dynamics
Burger

Dynamics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Sorry, u zou misschien een punt hebben als niet elke partij buiten het VB een fanatiek aanhanger van de multicul was.

Wat u zegt is hallucinant en kan ik enkel als volgt interpreteren.

"Ik heb altijd gestemd voor de multicul, maar besef nu dat het met nogal wat moslims absoluut fout loopt. Ik weiger echter om daar mijn persoonlijke verantwoordelijkheid voor te dragen en kies ervoor om die moslims samen met degenen die al veel langer dan ik inzien dat er een enorm probleem is te deporteren. Vervolgens was ik Pontius Pilatus gewijs mijn handen in onschuld. "

Ik heb geen probleem met andere culturen of meningen op volgende voorwaarden:

1. dat ze daadwerkelijk een verrijking zijn voor de maatschappij. Een godsdienst die in de middeleeuwen is blijven steken en een bevolkingsgroep die eruit springt in de criminaliteits- en werkloosheidsstatistieken hoort daar niet bij.
2. dat ze compatibel zijn met de hier (nog?) heersende waarden en normen. I.e. scheiding kerk-staat, gelijkwaardigheid man-vrouw, vrijheid van meningsuiting.
3. Dat ze numeriek absorbeerbaar zijn voor onze samenleving.
Annahnger van multicul noemen jullie het. Aaanvaarders van realiteit noem ik het. Is er één cultuur op aarde die niet ontstaan is uit interactie met anderen. Jullie willen de groei van de Vlaamse Cultuur isoleren en stoppen door die interactie te ontezggen, net zoals veel allochtonen. Aanvaard nu toch dat buiten de huidskleur niet veel verschil is tussen jou, en een aanhanger van de islamitische cultuur die evenmin openstaat voor andere culturen.

VB gelooft toch zo graag in sprookjes hè. God schiep de aarde, en toen de Vlamingen, hun cultuur komt niet voort uit interactie met anderen.

En je scheert ze toch zo graag over één kam hè. Mag ik dan uit jouw ideeën ook destilleren dat jij een ptentiële nieuwe Timothy McVeigh bent. Er zijn genoeg allochtonen die zich ook best aan onze cultuur willen aanpassen. En de restgroep sluit zich daarvoor af, net zoals een partij... Zou het VB nog geen banden hebben aangehaald met Osama Bin Laden, ook zo'n aanhanger van eigen cultuur eerst. Ik zie gewoon realiteit. Mensen worden meer gedefinieerd door agressie, angst en frustratie in hun gedragspatroon dan door een vesrchil in huidskleur. Mocht u ergens anders geboren zijn, was u waarschijnlijk een frevent aanhanger van Al Qaida.

PS: Laat interpretaties van mijn woorden over aan mensen die er de intellectuele vermogens voor hebben. Wat is er in godsnaam zo hallucinant aan wat ik zeg. Ik ben een contructief persoon dat graag met ander constructieve openstaande personen aan een maatschappij werkt. U en die islamfundamentalisten sluiten zich op en laat zich in met destructieve krachten zoals haat voor jullie ideeën. Het zou toch makkelijker zijn als jullie bvb Amerika krijgen om met zijn allen oorlogje te spelen en wij het Oosten van de planeet om aan een echte samenleving te werken.

En vergelijk mij aub niet met Pontius Pilatus. Dat soort lafheid en verraderschap speelt zich meer af in de rangen van het VB. Hé, goede maatjes Vanhecke en Dewinter.

Groeten

Laatst gewijzigd door Dynamics : 21 maart 2007 om 21:40.
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 01:42   #252
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
een aanhanger van de islamitische cultuur die evenmin openstaat voor andere culturen.
Wat jij cultuur noemt? 5% cultuur opdringen waaraan 95% godsdienst aanvasthangt. 10 jaar geleden hoorde je geen vets van de islam en nu zou opeens Vlaanderen gedoemd zijn zonder de islam. Wat zijn we allemaal blij dat er nu opeens het verhaaltje is van de boze wolf is met de drie poesjes, dat er Fatimah de poes is in de fabeltjeskrant of dat we allemaal lekker nietsvermoedend halal eten zoals de moslims, zodat de linksen verzekerd zijn van hun macht. Wat een verrijking zeg, maar eigenlijk toch bedankt, ik pas voor dit volksverraad en alsmaar meer voorkomende stasi-praktijken

Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 maart 2007 om 01:52.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 02:03   #253
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
10 jaar geleden hoorde je geen vets van de islam en nu zou opeens Vlaanderen gedoemd zijn zonder de islam.
Wacht een secondje: Is het niet zo dat er een bende gekken is die plots beweert dat we gedoemd zijn MET de islam???
En dat deze islam nog steeds met een massale vier procent een reële bedreiging vormt?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 15:10   #254
Marlboro
Banneling

Standaard

Moslims kweken als konijnen en het is op lange termijn dat je moet kijken.
Ze hebben nu al zoveel te zeggen,wat moet dat dan niet binnen o zovele jaren zijn?
Oud 22 maart 2007, 18:12   #255
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Moslims kweken als konijnen en het is op lange termijn dat je moet kijken.
Ze hebben nu al zoveel te zeggen,wat moet dat dan niet binnen o zovele jaren zijn?
Het aantal islamieten is dalende in Belgie. In de states stijgt het.
Waarom moslims kweken als konijnen is me een raadsel. Ben jij een konijn?
Wat hebben in gods naam moslims hier te zeggen? Ik heb nog nooit een moslim over mijn deur gehad om mij te bekeren, ik heb geen enkel moslim invloed gemerkt behalve da de invloed van duizend jaar geleden
- algebra
- algoritmen
- alcohol
enz...
welke zever sla jij hier nu eigenlijk uit?
Hou je met konijnen bezig hé, van mensen snap je geen éne bal
Oud 22 maart 2007, 18:15   #256
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Wacht een secondje: Is het niet zo dat er een bende gekken is die plots beweert dat we gedoemd zijn MET de islam???
En dat deze islam nog steeds met een massale vier procent een reële bedreiging vormt?

U 4% islamieten is een leugen Feremanske, het zijn er reeds 3 x méér; binnen pakweg 10 jaar van nu zullen het zeker 5 x méér zijn, want die kweken gelijk ....
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 18:26   #257
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
U 4% islamieten is een leugen Feremanske, het zijn er reeds 3 x méér; binnen pakweg 10 jaar van nu zullen het zeker 5 x méér zijn, want die kweken gelijk ....
Zowel de Koning Boudewijnstichting als de islamieten zelf beweren dat het er maar vier procent zijn. En dan is dat nog ruim gerekend: alle mensen die uit een overwegend islamitisch land komen worden als islamiet bestempeld.

Ik zie die zogenaamde islamieten hier pinten pakken, in monokine over het strand lopen, en plat antwerps klappen. Ik zie er weinig in moskeeën en nog minder om de paar uur bidden. Ik heb er eigenlijk nog nooit één zien bidden op straat, op het werk, in een openbare plaats. Dat geeft toch te denken: als islamiet zijn ze hiertoe verplicht.

Ik hoor ook nooit iets over de islam, of over islamieten. Behalve dan vanwege de zotten van het VB. Die daar dan ook om het even wat over vertellen, zodat ik daar geen bal meer van geloof.

Ik zie dus dat de islamieten overrompeld worden door het Vlaamse en niet omgekeerd. Ik zie ook dat ze dat plezant vinden.
Oud 22 maart 2007, 18:51   #258
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie die zogenaamde islamieten hier pinten pakken, in monokine over het strand lopen, en plat antwerps klappen. Ik zie er weinig in moskeeën en nog minder om de paar uur bidden. Ik heb er eigenlijk nog nooit één zien bidden op straat, op het werk, in een openbare plaats. Dat geeft toch te denken: als islamiet zijn ze hiertoe verplicht.
Volgens u zijn de islamieten van hun geloof verplicht van pinten te pakken en in monokini over het strand te lopen en plat antwerps te klappen, zijde gij zeker?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 19:07   #259
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Wat jij cultuur noemt? 5% cultuur opdringen waaraan 95% godsdienst aanvasthangt. 10 jaar geleden hoorde je geen vets van de islam en nu zou opeens Vlaanderen gedoemd zijn zonder de islam. Wat zijn we allemaal blij dat er nu opeens het verhaaltje is van de boze wolf is met de drie poesjes, dat er Fatimah de poes is in de fabeltjeskrant of dat we allemaal lekker nietsvermoedend halal eten zoals de moslims, zodat de linksen verzekerd zijn van hun macht. Wat een verrijking zeg, maar eigenlijk toch bedankt, ik pas voor dit volksverraad en alsmaar meer voorkomende stasi-praktijken
Ja meneer, 10 jaar geleden waren de gastarbeiders er nog niet. Voelt u zich wel goed, of is dit echt hoe simpel u denkt dat de wereld in elkaar zit, en u meent het?Allee dan.Waaruit denk jij dat jouw cultuur voor een groot deel voorkomt. Je bent misschien atheïstisch, maar uw cultuur is wel gedefinieerd door godsdienst. En dat 95% godsdienst is is wat u er van maakt omdat u duidelijk geen allochtonen kent (ik heb het nu over normale mensen hè, niet diegenen die constant over Islam doorzagen zoals anderen over Vlaamse zaak, want jullie zijn hetzelfde, hoe erg jullie dat ook mogen vinden)
Oud 22 maart 2007, 19:22   #260
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Zowel de Koning Boudewijnstichting als de islamieten zelf beweren dat het er maar vier procent zijn. En dan is dat nog ruim gerekend: alle mensen die uit een overwegend islamitisch land komen worden als islamiet bestempeld.

Ik hoor ook nooit iets over de islam, of over islamieten. Behalve dan vanwege de zotten van het VB. Die daar dan ook om het even wat over vertellen, zodat ik daar geen bal meer van geloof.

Ik zie dus dat de islamieten overrompeld worden door het Vlaamse en niet omgekeerd. Ik zie ook dat ze dat plezant vinden.
Meneer Feremans, u ontkent evengoed realiteit als de mensen van het VB. Er gaan zaken mis met de intaractie tussen Vlamingen en allochtonen. Omdat de ene de Vlaamse cultuur als hoogste goed ziet en voor anderen een migrant niets mis kan doen. U kan niet ontkennen dat er zich problemen vormen als en migrantenfamilie per se aan haar stricte religieuze waarden wil vasthouden, en dat gebeurt wel eens. Aan de andere kant is er het VB dat elk islamitisch gebruik als potentieel terroristische actie ziet. Beide kanten zijn even onconstructief.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be