Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2007, 14:50   #21
Marlboro
Banneling

Standaard

Het is toch wel zeer opvallend hoe de nachtwinkels en dergelijke als paddestoelen uit de gond schieten.
Waar sommigen en ik zeg wel sommigen het geld vandaan halen kunnen we al een aantal zaken naar raden en zo is geld geen enkel probleem natuurlijk en daarvoor dan een nachtwinkel of andere te kunnen openen.
Er zit zeer zeker een reukje aan want als je zelfs gewoon naar de gentse overpoort gaat dan zie je genoeg.

Er word ook veel te weinig controle op gedaan vind ik en dat telt voor iedereen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 14:51   #22
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Aha, dus de buren hebben geklaagd. Ik kan me voorstellen dat zij liever een winkel dan een horecatent hebben en dus bezwaar aantkenen tegen de komst van uw bistro. Dat zou ik dan toch geen discriminatie willen noemen.

Wat ik me wel afvraag is: Hoe heeft die belwinkel zo snel kunnen reageren?
Vanaf 1 maart geldt o.m. dit:

Citaat:
De wet voorziet dat de gemeente nachtwinkels aan een voorafgaande vergunning kan onderwerpen. Dit is geen verplichting, maar een facultatieve beleidsmaatregel uitgaande van de gemeenten. Gemeenten zullen dan een vergunning voor nachtwinkels kunnen weigeren op basis van objectieve criteria zoals:

de ruimtelijke ligging van de nachtwinkel
de handhaving van de openbare orde, veiligheid en rust
Was er in Anwerpen tot dan geen vergunningsplicht voor nachtwinkels?

Laatst gewijzigd door discuz : 23 maart 2007 om 14:55.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 14:57   #23
StoorZender
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Aha, dus de buren hebben geklaagd. Ik kan me voorstellen dat zij liever een winkel dan een horecatent hebben en dus bezwaar aantkenen tegen de komst van uw bistro. Dat zou ik dan toch geen discriminatie willen noemen.

En dat is nog het ergste: de eigenaar van het pand heeft contractbreuk gepleegd en heeft waarschijnlijk enkele weken na het tekenen van mijn contract, een tweede contract getekend met de nachtwinkeluitbater. Mijn partner had helaas al wel zijn deel van de waarborg gestort.
De rechtszaak loopt al, maar of het iets gaat opleveren??
StoorZender is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 15:45   #24
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StoorZender Bekijk bericht
En dat is nog het ergste: de eigenaar van het pand heeft contractbreuk gepleegd en heeft waarschijnlijk enkele weken na het tekenen van mijn contract, een tweede contract getekend met de nachtwinkeluitbater. Mijn partner had helaas al wel zijn deel van de waarborg gestort.
De rechtszaak loopt al, maar of het iets gaat opleveren??
Als u toch geen vergunning kan krijgen, is dit dan geen geluk bij een ongeluk? Anders zat u met een pand zonder dat u er iets mee kon aanvangen.

Naja, iig geluk met die rechtzaak.
Oud 23 maart 2007, 16:27   #25
araneus
Gouverneur

Standaard

Hoe kunnen nachtwinkels geld verdienen ? Wel dat is heel éénvoudig, zwart werk en zwarte producten. Ik zie regelmatig de typische uitbaters van een nachtwinkel met één of twee karren in de Colruyt producten meezeulen. Hoewel zij verplicht zijn om de melden dat dit voor commercieel gebruik is en er dus een factuur dient opgesteld te worden, gebeurt dit niet !

Je ziet het ook onmiddellijk aan de producten die in de nachtwinkels worden aangeboden, je ziet er dikwijls de goedkope merken van de grote supermarkt ketens die een factor 3 duurder zijn geworden.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 16:35   #26
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Hoe kunnen nachtwinkels geld verdienen ? Wel dat is heel éénvoudig, zwart werk en zwarte producten. Ik zie regelmatig de typische uitbaters van een nachtwinkel met één of twee karren in de Colruyt producten meezeulen. Hoewel zij verplicht zijn om de melden dat dit voor commercieel gebruik is en er dus een factuur dient opgesteld te worden, gebeurt dit niet !

Je ziet het ook onmiddellijk aan de producten die in de nachtwinkels worden aangeboden, je ziet er dikwijls de goedkope merken van de grote supermarkt ketens die een factor 3 duurder zijn geworden.
De kassabon kan dienst doen als factuur, alles staat erop. De uitbater zullen dit trouwens altijd aangeven, aangezien ze anders dubbele taxen moeten betalen.
Oud 23 maart 2007, 16:35   #27
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Degenen die ik het meest racisme en discriminatie hoor roepen zijn de extreem-rechtsen.
Die worden er ook het meest mee geconfronteerd. Door de onaangepaste allochtonen en door de linkiewinkies.
Oud 23 maart 2007, 16:42   #28
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Weer een ziek verhaaltje erbij .. 't begnint er wel meer en meer op te lijken dat het niet aan de allochtone bevolking ligt hoor, want die mensen willen ook een zaak opstarten. De inhoud even tussen beide gelaten. Wat wel meer en meer een probleem wordt zijn de autochtone positief discriminanten. En daar kan je natuurlijk gewoon op slaan
Op het CGKR moet je sowieso niet rekenen . en ik ben nog steeds tegen het bestaan van deze instelling en ook nog aan wachten tot pater Jozef eens wordt aangepakt dat ie een paar maand niet meer kan spreken.
Oud 23 maart 2007, 16:44   #29
Boadicea

Standaard

Citaat:
Als u toch geen vergunning kan krijgen, is dit dan geen geluk bij een ongeluk? Anders zat u met een pand zonder dat u er iets mee kon aanvangen.

Naja, iig geluk met die rechtzaak.
Wat een leedvermaak! Een bistro zorgt niet meteen voor geluidsoverlast, maar de mannen die telkens staan te roepen en te brullen bij de nachtwinkels, zijn minder aangenaam.

Daarnaast kon de man in kwestie er nog een pita zaak van maken, moest die bistro niet door gaan. Dan had hij tenminste het pand en kon hij in beroep gaan tegen het besluit.

Nou: in mijn buurt is een petitie getekend tegen de komst van weeral een nieuwe moskee. De stad ging er rekening mee houden. Men ging paal en perk stellen aan de opkomst en wildgroei van gebedshuizen.
Ondertussen is de moskee er intussen en een andere moskee, die overlast veroorzaakt in een rustige woonstraat, kreeg tegen de wil van de bewoners ook toestemming tot uitbreiding. Tegen de komst van die moskee was ook bezwaar aangetekend.
Nu, gebedstempels geven wel overlast, vermits het alle parkeerplaatsen inpalmt. De geluiden van de minaret weerklinken in de huiskamers van omwonenden. Het zorgt voor veel passage en verkeershinder.

Ik geloof dat een bistro een eiland van rust is temidden van de gebedshuizen, belwinkels VZW theehuizen en andere multi-overlast.
Oud 23 maart 2007, 17:02   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kassabon kan dienst doen als factuur, alles staat erop. De uitbater zullen dit trouwens altijd aangeven, aangezien ze anders dubbele taxen moeten betalen.

De bedoeling is wel om geld te verdienen hé Brandaan,

Als ge een pak water in de Colruyt kunt kopen aan 3/4 van de prijs van de GB

En ge het daarna in 't zwart aan 2 tot 3 X de prijs per fles kunt verkopen moete wel nen oen zijn om dat aan te geven nietwaar...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 17:07   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je het zo ziet, heeft het natuurlijk zijn positieve kantjes.
Of het een verband heeft weet ik niet, maar sinds wij onze honden hebben is mijn vriendin nooit meer lastig gevallen.

Het heeft er zeker iets mee te maken, ze zijn er als de dood voor, had zijne staart nog maar tegen enen geweest hadden we daar wa meegemaakt denk ik ...

Ge had ze moeten zien spurten jong, en ik tegen dien hond, ' ja ze vinden u onrein, grolt maar nekeer goe, ' tandjes zien ...
Oud 23 maart 2007, 17:07   #32
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Degenen die ik het meest racisme en discriminatie hoor roepen zijn de extreem-rechtsen.
Je hallucineert al even intensief als de profeet van de verrijkers. Waarschijnlijk in combinatie met gehoorstoornissen of waangedachten. (Sommige mensen horen nu eenmaal stemmetjes die er niet zijn).
Laat je verzorgen kay-gell.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 17:11   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoogstwaarschijnlijk net door niet om al te veel papieren te geven hé...
Oud 23 maart 2007, 17:28   #34
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De bedoeling is wel om geld te verdienen hé Brandaan,

Als ge een pak water in de Colruyt kunt kopen aan 3/4 van de prijs van de GB

En ge het daarna in 't zwart aan 2 tot 3 X de prijs per fles kunt verkopen moete wel nen oen zijn om dat aan te geven nietwaar...
Joh, ik dacht dat ze het als hobby deden.....

Het is trouwens volkomen legaal om producten voor de driedubbele prijs door te verkopen, als de gek het ervoor wil geven. Deze ondernemers zullen net zoals de meeste andere zelfstandigen dan ook gewoon belasting betalen, aangezien men de broodwinning niet in gevaar wil brengen.

Laatst gewijzigd door Brandaan : 23 maart 2007 om 17:34.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 17:37   #35
StoorZender
Vreemdeling

Standaard

"Als u toch geen vergunning kan krijgen, is dit dan geen geluk bij een ongeluk? Anders zat u met een pand zonder dat u er iets mee kon aanvangen.

Naja, iig geluk met die rechtzaak."

Ja en nee.
Ja: wie weet in wat voor strontsituatie we nu dan hadden gezeten?!

Maar ook Nee: zo'n pand vind je gewoon niet meer. Dicht bij de Meir, Centraal Station, modern, volledig uitgerust en nog betaalbaar!
En die rechtszaak zal wel eens heel lang kunnen aanslepen: de eigenaar verbergt zich achter een web van firma's, adressen en zelfs 2 nationaliteiten. (welke doet er hier niet aan toe)
StoorZender is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 17:39   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is trouwens volkomen legaal om producten voor de driedubbel prijs door te verkopen, als de gek het ervoor wil geven. Deze ondernemers zullen netzoals de meeste andere zelfstadigen dan ook gewoon belastin betalen, aangezien men de broodwinning niet in gevaar wil brengen.

Natuurlijk is dat legaal, hé business is business, hé, alleen moeten ze wel in orde zijn met :

HACCP normen, Wet op de voedselveiligheid, Al dan niet een vestingingsattest hebben, Bekwaam zij om handel te mogen drijven... (ge moogt niet zomaar ne winkel beginnen hé) startkapitaal in orde, in orde met alle sociale wetgeving, alle verguningen, handelsregister en BTW nummer. En een bewijs van bekwaamheid dat ze een boekhouding kunnen voeren...

Kom ne winkel beginnen is nie simpel, ...

En dan die spullen kopen bij de Colruyt met een factuurke, want een kasticketje is nie genoeg normaal gezien hé.
Oud 23 maart 2007, 17:40   #37
Boadicea

Standaard

Citaat:

Het is trouwens volkomen legaal om producten voor de driedubbele prijs door te verkopen, als de gek het ervoor wil geven. Deze ondernemers zullen net zoals de meeste andere zelfstandigen dan ook gewoon belasting betalen, aangezien men de broodwinning niet in gevaar wil brengen.
Nog een reden waarom ik niet snap hoe die nachtwinkels overleven. Ze zijn dikwijls duur en liggen meestal in verpauperde wijken.
Ik koop mijn artikelen meteen bij de GB of Colruyt: meer keuze en een betere prijs.
Alleen sigaretten en tabak moeten ze aan de legale prijs verkopen en dat is naast drank dan ook het enige wat het belangste deel van hun omzet is. Mensen die midden in de nacht naar tabak of alcohol smeken, die vinden er hun gading. Vele voedingswaren zijn er over datum en de algemene hygiëne is in vele van die winkels niet echt om over naar huis te schrijven.
Oud 23 maart 2007, 17:43   #38
Boadicea

Standaard

Citaat:
"Als u toch geen vergunning kan krijgen, is dit dan geen geluk bij een ongeluk? Anders zat u met een pand zonder dat u er iets mee kon aanvangen.

Naja, iig geluk met die rechtzaak."

Ja en nee.
Ja: wie weet in wat voor strontsituatie we nu dan hadden gezeten?!

Maar ook Nee: zo'n pand vind je gewoon niet meer. Dicht bij de Meir, Centraal Station, modern, volledig uitgerust en nog betaalbaar!
En die rechtszaak zal wel eens heel lang kunnen aanslepen: de eigenaar verbergt zich achter een web van firma's, adressen en zelfs 2 nationaliteiten. (welke doet er hier niet aan toe)
Die nationalteit doet er wel toe, want waarschijnlijk heeft hij die nachtwinkel ook toegelaten met het "eigen volk" eerst principe. Wie weet steekt hij wel mee in het complot om die vergunning niet te laten doorgaan. Dan heeft hij jouw geld en zijn vrienden de zaak.
Oud 23 maart 2007, 17:49   #39
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Natuurlijk is dat legaal, hé business is business, hé, alleen moeten ze wel in orde zijn met :

HACCP normen, Wet op de voedselveiligheid, Al dan niet een vestingingsattest hebben, Bekwaam zij om handel te mogen drijven... (ge moogt niet zomaar ne winkel beginnen hé) startkapitaal in orde, in orde met alle sociale wetgeving, alle verguningen, handelsregister en BTW nummer. En een bewijs van bekwaamheid dat ze een boekhouding kunnen voeren...

Kom ne winkel beginnen is nie simpel, ...
Uiteraard moet men daar allemaal aan voldoen, dat spreekt voor zich. Als zo'n zaak echter winstgevend is waarom zouden ze dan (vaker dan andere ondernemers) de belasting ontduiken?
Citaat:
En dan die spullen kopen bij de Colruyt met een factuurke, want een kasticketje is nie genoeg normaal gezien hé.
Op een kasticket staat genoeg, in principe is een BTW-nummer genoeg en dat staat er negen van de 10 keer op.
Oud 23 maart 2007, 18:01   #40
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Potverdoemme die multicultuur. Bistro MO klinkt toch mooi? Wa kan dien huisboas dor nou op tege hebbe?

Welke buren willen ne kleine, Belgische zelfstandige kloten?
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be