![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vrij onderwijs is een PAK goedkoper (krijgen minder subsidies) dan het staatsonderwijs. Die cijfers moeten wel ergens te vinden zijn denk ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als mensen een religie willen beleiden moeten ze dat maar doen in hun privéleven. Religie is iets persoonlijk, instellingen als scholen en onderwijs moeten zich daar niet mee moeien.
Het opent alleen maar deuren voor de introductie van creationisme en indoctrinatie in archaïsche denkbeelden. Als het 'vrije' (eigenlijk een echte contradictio in terminis) onderwijs 'beter' is, waarmee, veronderstel ik, bedoeld wordt dat de leraars beter les geven op een positieve manier, moeten die leraars maar gaan werken in het echte vrije onderwijs, en dat is het staatsonderwijs. Ik ben altijd naar gemeenschapsscholen geweest, en ik heb niet de indruk dat ik over minder kennis of intellectuele capaciteiten beschik dan vrienden of kennissen die naar het vrije onderwijs zijn geweest. Professoren van de KUL moesten naar het vaticaan komen toen ze op het matje werden geroepen wegens stamcelonderzoek; dat zegt toch iets over hoe 'vrij' het katholieke onderwijs wel is nietwaar? Laatst gewijzigd door Zonlicht : 16 maart 2007 om 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud-VVD-leider en oud-eurocommissaris Frits Bolkestein stelt dat ,,culturele capitulatie'' de grootste bedreiging vormt voor Europa. Hij zei dat woensdag bij de presentatie van een boek over Europa van de hand van Bolkesteins vroegere medewerker in Brussel, Derk-Jan Eppink.
Bolkestein citeerde voorbeelden die hem zorgen baren uit het boek 'Europese Mandarijnen' van Eppink. Zo nam op twee landen na niemand in de EU het op voor Denemarken ten tijde van de cartooncrisis vorig jaar en niemand verdedigde de Paus toen die in september vorig jaar ervan werd beschuldigd dat hij een verband legde tussen de islam en geweld. Bolkestein verwees ook naar EU-plannen om een lexicon op te stellen met woorden die vermeden dienen te worden om geen link te leggen tussen islam en geweld. ,,Zelfcensuur en apologetisch gedrag'', aldus Bolkestein. Hij sloot zich verder aan bij veel kritiek van Eppink. Kritiek die ervoor had gezorgd dat premier Kok in 1999 veel moeite moest doen bij voorzitter Roman Prodi van de commissie om Bolkestein geaccepteerd te krijgen. ,,Woorden zijn als stenen'', zou Prodi tegen Kok gezegd hebben, daarmee bedoelend dat hij de eerdere kritiek van Bolkestein niet vergeten was. De Europese Commissie is volgens Eppink een religieus kerkgenootschap waarin criticasters werden gezien als verraders en nestbevuilers. ,,Het is mij ook overkomen'', zei Bolkestein. Commissarissen hadden vaak geen onafhankelijke geest, maar dienden alleen de belangen van hun eigen land. ,,Ik noemde ze poedels van hun eigen president.'' Toen hij kritiek had op plannen om van de EU een immigratie-unie te maken, ,,scheelde het weinig of ik was voor racist uitgemaakt'', aldus Bolkestein, die door anderen ook wel de ,,Hezbollah van de liberalisering'' werd genoemd. De inmiddels 73-jarige Bolkestein bleek nog steeds een fel tegenstander van toetreding van Turkije tot de EU. Dat leidt volgens hem alleen maar tot de toetreding van Oekraïne, Wit-Rusland, Moldavië, Georgië, Armenië en Azerbeidzjan. Samen met de Balkanlanden telt de EU dan al snel veertig landen. ,,Dan zijn we onbestuurbaar'', aldus Bolkestein.
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O; nieuwe Sowjet-unie?
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en publiek onderwijs; Nu heeft men ook nog een systeem voor extra-subsidie voor "probleemscholen" en "concentratie"scholen (lees gekleurde scholen) .. Hoe functioneert dat in Nederland - daar treft mij het feit dat er blijbaar meer Islamietische scholen zijn dan hier (ook omdat we dat niet zo'n goed idee vinden)...
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Subsidies zijn ook in Nederland nogal een omstreden zaak; de meeste commentaren vind je per zoekwoord met overgenomen verkeerde klank/spelling: "soepsidie"
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...sidie&where=nl
![]() |
#47 |
|
![]() Ik zou zeggen: laat ze hier de boel overnemen, dan trekken wij naar het Midden-Oosten en dan kunnen wij veilig met droge voeten toekijken hoe zijn de smeltende poolkappen gaan trotseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Niet waar! De mijne"! "Wel waar"! De mijne"! We zullen het eens uitvechten om te zien wie van ons twee nu de Enige Echte Ware God aanbidt... ![]() Ik ben niet onder de indruk van de argumenten van meneer Lewis.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 maart 2007 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een hardnekkige mythe en een fabeltje, mijn beste, gegroeid uit het feit dat voorheen de gegoede burgerij hun kinderen naar katholieke scholen stuurden en het "plebs" in staatsscholen belandde. Vandaar het predikaat "betere kwaliteit". Er is geen enkele studie voorhanden die bewijst dat het katholieke net beter onderwijs aflevert.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 maart 2007 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met andere woorden : Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 maart 2007 om 08:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Weg met die hele handel.
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn kinderen niet naar een religieuze school gestuurd. Maar ik schaar mij wat betreft de keuze van anderen voor religieus onderwijs achter de aan Voltaire toegeschreven uitspraak: "Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik sta met mijn leven in voor uw recht om het te zeggen.'’ Laatst gewijzigd door Sjaax : 22 maart 2007 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een wensdroom, niet meer dan dat. De laatste god sterft samen met de laatste mens.
![]() |
#56 |
|
![]() Evengoed blijf ik TEGEN.
![]() |
#57 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 maart 2007 om 07:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uiteraard, maar dit verandert niets aan de realiteit. The gods are here to stay. Jammer genoeg...
![]() |
#59 |
|
![]() Ik vind het niet realistisch om de mensheid bewezen onnutte overlast in wetten op te dringen.
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |