![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoogstens bewijs je dat bliksem en donder niet het werk is van de dondergod Donar die met zijn hamer lelijk tekeer gaat. Sedert wanneer matigt de wetenschap het zich aan uitspraken te doen aangaande "de wil van God", of zelfs over "God" tout court? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals de discussies over God: is God de God uit de bijbel of gewoon iets? Je spreekt af wat je onder de noemer God verstaat en zet de discussie verder. Je gaat niet discussiëren over wat een woord precies betekent, want dat is nutteloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is dat ook pure logica en pure rede? Je haalt selectief uit Democritus' leer wat toevallig in je kraam te pas komt, maar over andere dingen uit die leer, die je weerspreken, rep je met geen woord. Weinig deugdelijke wijze van redeneren. Allesbehalve pure logica en rede, beste vriend! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Wetenschap komt constant in aanvaring met de zgn god. Wetenschap maakt vaak referentie naar de gedachte van een god. Sommige wetenschappers geloven in god. Maar dat weet jij uiteraard ook wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Ja ja, maar dat kan zo wel wezen. U zegt dat alles leeft maar mijn vraag is w�*t is leven?
Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2007 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar goed... Citaat:
Als we Hem definiëren, dan kunnen we dat alleen met die aspecten die ons begripsvermogen niet te boven gaan. Niet simpel dus, hé Dycore. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat leven is, is maar afhankelijk van de criteria die je stelt. Die criteria zijn door de wetenschap al meerdere malen bijgesteld. Maar als je consequent bent, dan moet een kristal ook leven zijn, zoals kortsmos. Als je nog consequenter bent, moet je tot de conclusie komen dat alle materie leeft. Niet alles. Er is ruimte, dat leeft niet. Alle sterren, planeten, leven. Zijn schaalvergrotingen van atomen die constant in beweging zijn door adhesie en cohesie vergelijkbaar met zwaartekracht. Laatst gewijzigd door Dycore : 24 maart 2007 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je geeft het zélf toe, ik heb het eventjes rood geverfd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Ik had het al toegegeven. Het is geen wetenschappelijk bewijs. Maar ik weet het wel. Er is geen leven na de dood. Ik wéét het. Ga je mij dat ontkennen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tot gisteren was die goudvis een levende goudvis. Vandaag is hij een hoopje materie waarop weliswaar leven gedijt in de vorm van bacteriën die het lijkje doen ontbinden. Je hanteert het begrip leven als een substantieel iets, terwijl het o.a. in geloofszaken als een predicaat (of noem het een adjectief voor mijn part) wordt gehanteerd. Er is dus een belangrijk onderscheid tussen "het leven" op zich (substantieel), en een "levend wezen" (predicatief). In het geval van mijn goudvis: waar is mijn levende goudvis gebleven? Weet jij het? Kan je je stelling wetenschappelijk staven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Net zoals ik geloof dat er wél leven na de dood is. Ik weet het evenmin als jij. Geloof jij dat 1+1=2? Ja? Dan ben je een dikke sukkelaar. Ik wéét dat 1+1=2. (Ik veronderstel dat jij dit ook weet.) "Weten" houdt in dat je 100% zekerheid hebt. Die heb jij niet, en ik al evenmin. Heb dus niet de pretentie te stellen dat je het wéét, Dycore. Ik doe dat ook niet. Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 24 maart 2007 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 24 maart 2007 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |