![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor mij is het principe van de volkssoevereiniteit niet heilig, wat niet wil zeggen dat ik pro-imperialisme ben. Maar welke volkssoevereiniteit bestaat er als de "vertegenwoordiger" van het volk een dictator is? Verder wil ik hier de sjiîtische milities niet verdedigen, maar hun acties waren een reactie op de vele bloedige aanslagen op sjiïtische menigtes en processies, en op hun heilige plaatsen, door soennitische fanatici zoals wijlen Zarqawi. De partij van Al Sadr vormt een onderdeel van het sjiîtisch kartel de UIA, en de SCIRIpartij heeft ook milities, maar dat wil niet zeggen dat iedereen in de regering voorstander is van het "systematisch executeren" van soennieten. De Koerden van Talbani en Barzani alleszins niet. Zij hebben weinig te winnen bij een religieuze burgeroorlog (de meerderheid van de Koedren is soenniet, maar er zijn ook sjiïtisvche Koerden). De huidige toestand in Irak is verschrikkelijk, maar toch wens ik geen terugkeer naar een dictatuur, zelfs niet naar een niet-sectaire dictatuur. Ik denk dat velen in Irak hier ook zo over denken. Je kan moeilijk stellen dat de enige keuze die ze hebben de keuze tussen de huidige chaos of een nieuwe Saddam is.
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Het zijn de terroristen die hopen mensen vermoorden.Van een muppet-regering is geen sprake;die zou er wel anders uitzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor het overige vol met leugens en overdrijvingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men u ernstig moet nemen was uw idool stalin ook een lafaard gezien de miljoenen mensen die hij vermoord heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar ik vind je goedgelovigheid echt aandoenlijk.
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het bevestigt dat je dingen blindelings aanvaard zonder na te denken over de geloofwaardigheid ervan.
Laatst gewijzigd door Pietje : 25 maart 2007 om 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Al Sadr zei na Samarra zelfs nog: "“It was not the Sunnis who attacked the shrine of Imam Al-Hadi, God’s peace be upon him, but rather the occupation [forces] and Ba’athists…God damn them. We should not attack Sunni mosques. I ordered Al-Mahdi Army to protect the Shi’i and Sunni shrines." Dat de baathisten er iets mee te maken zouden gehad hebben is mi belachelijk maar hij sprak alleszins toch niet etnisch-religieus sektaire taal uit.) Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 25 maart 2007 om 12:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat we ons aan de feiten moeten houden. Daarna kunt ge daar nog uw bizarre ideologie oversmeren als ge wilt. Maar feiten eerst please. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Tuurlijk weet die niks beters.... De regering van Irak is verkozen, en met democratie hebben vakbondsmensen zoals pietje altijd moeilijkheden
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Daar kunnen we het toch over eens zijn denk ik. Maar we spreken wel over de regering hé. Niet over de milities en hun wraak-acties, ook al zijn die milities verbonden met partijen die in de regering zitten. We spreken over de regering: de staat dus. En die is vandaag in Irak uitermate selectief in zijn acties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |