Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2007, 12:41   #41
Banneling

Standaard

Ik begin stilaan te geloven dat er een sadist in Edina schuilt.
Miljoenen moslima's lijden door en gaan gebukt onder de hoofdkooi die Edina hier wil opdringen/vergoeilijken als symbool van vrouwen-emancipatie.
In feite werpt ze zich op als morele collabotateur in de wreedste misdaden die tegen vrouwen gepleegd werden en is er nog fier op ook.

Citaat:
In Iran worden vrouwen gearresteerd en gegeseld omdat hun hidjaab niet zorgvuldig is vastgemaakt, zodat er enkele haarlokken zichtbaar zijn. Tot welke ziekelijke kronkelredeneringen de fixatie op de hidjaab kan leiden blijkt uit het beroemde citaat: "Het is de plicht van vrouwen om hun hoofd te bedekken, omdat het haar van vrouwen vibraties uitstraalt die mannen opwinden, misleiden en corrumperen" En dit komt niet van een onontwikkelde fanaticus, maar van de beroemde ayatollah Rafsanjani.
In Turkije is het dragen van religieuze kledij - in praktijk de fez voor mannen en de hidjaab voor vrouwen - in principe bij wet verboden. Maar onder druk van de toenemende islamisering van de samenleving kan men die wetten steeds minder doen naleven, zelfs niet aan de universiteiten. Na een geval van verkrachting in een overvolle autobus in Egypte schreven de fundamentalistische kranten eensgezind dat het de schuld van het slachtoffer was: zij had weliswaar een lange rok gedragen, maar geen hoofddoek en geen sluier, dus zij had het zelf uitgelokt. In Kasjmir dreigden de fundamentalisten ermee alle vrouwen die geen burqa droegen in de benen te schieten of met zwavelzuur te verminken. Tijdens de burgeroorlog in Algerije werden vrouwen het slachtoffer van de gruwelijkste represailles als zij niet de verplichte hidjaab droegen. Het GIA had alle lycea en universiteiten formeel verboden nog onderwijs te verstrekken tenzij leraressen en vrouwelijke leerlingen de sluier dragen. Bovendien moeten gemengde klassen, muziekonderricht en lichamelijke opvoeding voor meisjes afgeschaft worden. Leerkrachten en professoren die dit verbod trotseren werden vermoord. De wraakacties tegen vrouwen die zich "onislamitisch" kleedden waren dikwijls van een weerzinwekkende wreedheid. Een vrouw zwavelzuur in haar gezicht of op haar benen gooien was een standaardstraf. Begin 1995 publiceerde de krant El Watan bijvoorbeeld het geval van een familie die volledig werd uitgemoord door een bende FIS-strijders die hun huis waren binnengedrongen. De enige overlevende was een meisje van negen jaar. Het kind was herhaaldelijk verkracht en met een bijl bewerkt. Abla Cherif, een journalist van El Watan beschrijft ook het lot van een vrouw die samen met haar twee dochters door fundamentalisten werd ontvoerd en vermoord: "Een van de daders werd later gearresteerd en hij legde een gedetailleerde verklaring af ... Zij hadden de vrouw aan een boomstronk vastgebonden zodat zij de verkrachting van haar beide dochters moest aanzien. ... Na die collectieve verkrachting werden de meisjes gemarteld en onthoofd." De moeder werd daarna met een verfbrander gefolterd en eveneens onthoofd. En zo zijn er duizenden gevallen ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 12:44   #42
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag het...ALS ik met nazi symbolen/KKK/... symbolen/klederdracht mag rondlopen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 12:52   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er voorstander van dat de staat volledig neutraal is, ook en vooral op religieus vlak.
Een ambtenaar in kontakt met het publiek, moet dus geen tekenen dragen van zijn godsdienstige overtuiging. Hij of zij mag niet de minste indruk wekken te behoren tot een groep mensen, met een risiko dat hij iemand die niet tot die groep zou behoren, zou achterstellen in de bediening.

Een kinderoppas in een kinderopvang van de stad, moet dus geen hoofddoek dragen.
Dit geldt niet voor een privé kinderopvang (daar gelden wel andere wetten, o.a. rookverbod).

Een muzelman die zijn vrouw verbiedt om in een kinderoppas van de stad te gaan werken, moet ook aanvaarden dat zijn vrouw geen vrijwillig werkloze is.
En wij moeten ons zorgen maken voor die muzelman. Want hij zou ook wel eens voorstander kunnen zijn van besnijdenissen waarbij gans de klitoris van zijn dochters weggesneden zou worden.
En hij zal alleszins geen voorstander zijn om aktie te voeren tegen die besnijdenissen in verre moslim-ontwikkelingslanden.
Met andere woorden: hij is niet geïntegreerd in onze maatschappij. Niet in de "rechtse" kant van onze maatschappij, maar ook niet in de "linkse" kant.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 12:55   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is Edina nu met hare foulard op een wandelingetje gaan maken.

Ze heeft namelijk horen zeggen dat er "vuilblokkers" in haar straat durven rondlopen die vrouwen zonder foulard mogen verkrachten van de partij!

En ze moet zich toch kunnen emanciperen zeker!
Maar ze doet het wèl vrijwillig hoor!

Dus laten we haar met zijn allen steunen: allez hop hop Edina! mét foulard op naar buiten! Emanciperen zal je!! vrijwillig of niet vrijwillig meid!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2007 om 12:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 13:05   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hier de top van de OPEN VLD...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 13:08   #46
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij is Edina nu met hare foulard op een wandelingetje gaan maken.

Ze heeft namelijk horen zeggen dat er "vuilblokkers" in haar straat durven rondlopen die vrouwen zonder foulard mogen verkrachten van de partij!

En ze moet zich toch kunnen emanciperen zeker!
Maar ze doet het wèl vrijwillig hoor!

Dus laten we haar met zijn allen steunen: allez hop hop Edina! mét foulard op naar buiten! Emanciperen zal je!! vrijwillig of niet vrijwillig meid!
Volgens mij is ze een wandelingetje gaan maken omdat antwoord geven op de vragen die ik opwierp te moeilijk is voor haar bijna-geïslamiseerde geest.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze is gaan mediteren om in het reine te komen met haar geweten nu ze beseft dat ze door haar extreme dhimmitide eigenlijk moreel medeverantwoordelijk is voor de brutale verkrachting van dat onrein (niet-gehoofddoekt) meisje uit Middelkerke.
Waarschijnlijk worstelt ze nog met de gedachte dat die onreine tiener maar als een geëmancipeerde moslima, dus goed verpakt, door het leven had moeten gaan. Door haar ongeëmancipeerd gedrag heeft ze het zelf uitgelokt, althans volgens de groene logica.
Oud 25 maart 2007, 13:36   #47
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat is precies het verschil tussen een vrouw verplichten een hoofddoek aan te doen, en een vrouw verbieden een hoofddoek aan te doen?

Lijkt me, in beide gevallen, precies hetzelfde machozwijn gedrag. Uw eigen ideetje van "hoe het hoort" opleggen aan een vrouw. Een vrouw die niets met u te maken heeft, en, laten we eerlijk zijn, ook liever niets met u te maken wil hebben.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2007 om 13:38.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 13:39   #48
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Hier de top van de OPEN VLD...
Nee hoor, partijvergadering van de Antwerpse Groenen met voormalige ACV-vakbondsvrouw Mia de Vits (rechts) te gast.
Ze zijn zich aan het beraden over groene kernthema's, zoals de oprichting van een emancipatie-insitituut ter ondersteuning van moslima's die zich (nog) niet vrijwillig emanciperen en nog met naakt hoofschaamhaar naar het werk gaan.
De mandaten zullen bezet worden door kandidaten die uit de VDAB-databank van allochtonen gerecruteerd zullen worden ( positieve discriminatie, je weet wel) en zullen onderworpen worden aan een examen waarin ze hun kennis van de "groene emancipatieregels" moeten demonstreren (inclusief de verscheidene technieken waarop de hoofddoek geknoopt en gedragen dient te worden door de geëmancipeerde moslima).
Kennis van het Nederlands is niet vereist. Kennis van de islamitische kuisheidsregels is een troef.
Oud 25 maart 2007, 13:42   #49
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Volgens mij is ze een wandelingetje gaan maken omdat antwoord geven op de vragen die ik opwierp te moeilijk is voor haar bijna-geïslamiseerde geest.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze is gaan mediteren om in het reine te komen met haar geweten nu ze beseft dat ze door haar extreme dhimmitide eigenlijk moreel medeverantwoordelijk is voor de brutale verkrachting van dat onrein (niet-gehoofddoekt) meisje uit Middelkerke.
Waarschijnlijk worstelt ze nog met de gedachte dat die onreine tiener maar als een geëmancipeerde moslima, dus goed verpakt, door het leven had moeten gaan. Door haar ongeëmancipeerd gedrag heeft ze het zelf uitgelokt, althans volgens de groene logica.
Ben jij hier nu de verdediger van de westerse tolerantie tegenover vrouwen?

Als ik zie hoe jij hier op een totaal respectloze manier te keer gaat tegen Edina, gewoon omdat haar opinies u niet aanstaan, dan mag ik concluderen dat zelf de meeste achterlijke moslim van u nog een paar truken kan opsteken.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2007 om 13:43.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 13:54   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Flippend Rund;2556059]Ben jij hier nu de verdediger van de westerse tolerantie tegenover vrouwen?
Als je met Westerse tolerantie de tolerantie bedoelt die links en groen aan de dag leggen tgo moslims die onreine (niet gehoofddoekte) meisjes verkrachten en/of lastig vallen,
als je met Westerse tolerantie het aanmoedigen bedoelt om een recht op achterlijkheid uit te oefenen in de 21ste eeuw, in een geseculariseerd land, recht op achterlijkheid die enkel in de kaart speelt van fundi's,
nee, dan adresseer je je aan de verkeerde.

Citaat:
Als ik zie hoe jij hier op een totaal respectloze manier te keer gaat tegen Edina,
Ik hoef geen respect op te brengen voor collaborateurs aan het opkomend islamitisch radicalisme, noch voor promotoren van het islamofascisme.
Citaat:

gewoon omdat haar opinies u niet aanstaan, dan mag ik concluderen dat zelf de meeste achterlijke moslim van u nog een paar truken kan opsteken
De meeste achterlijke moslims kunnen het best bij Edina terecht : ze redeneren precies op dezelfde golflengte.

Extreem links en moslimfundamentalisten : twee handen op één buik.
Oud 25 maart 2007, 13:59   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wat is precies het verschil tussen een vrouw verplichten een hoofddoek aan te doen, en een vrouw verbieden een hoofddoek aan te doen?

Lijkt me, in beide gevallen, precies hetzelfde machozwijn gedrag. Uw eigen ideetje van "hoe het hoort" opleggen aan een vrouw. Een vrouw die niets met u te maken heeft, en, laten we eerlijk zijn, ook liever niets met u te maken wil hebben.
Nergens wordt énige vrouw VERBODEN om zich in te pakken al naar believen Flippende.

Wat wèl wordt gevraagd in deze maatschappij is dat men zich op sommige plaatsen, in sommige functies en op bepaalde ogenblikken aanpast aan de gangbare normen.

Ik mag bijvoorbeeld NIET in bikini op het werk verschijnen.

Niet zozeer dat dit in het arbeidsreglement zo vermeld staat, maar ik wéét nu eenmaal dat ik in geschikte arbeidskledij (zo neutraal mogelijk) moet gaan werken. En ik ben er nogal zeker van dat een bikini niet bepaald als "geschikte arbeidskledij" aanzien wordt.

Vind jij het dan normaal dat ik luidkeels sta te roepen "ZE STUREN ME TERUG NAAR "MOEDER AAN DE HAARD" TOESTANDEN" omdat ik geen bikini mag dragen?

Ga jij me emanciperen door een manifestatie te organizeren met "blijf van mijn bikini" slogans? Of een "Ik eis het recht op mijn bikini" programma? Of zoals de Edina's van deze wereld die ook de hoofdschaamharigen wensen uit te laten: ocharme, l�*�*t die Circe toch eens uit met haar bikini! Dan kan het menske tenminste ook eens emanciperen zoals wij.

Nochtans: niemand verbiedt me om een bikini te dragen hoor: alleen kan ik er normaliter niet mee op straat, niet mee in de supermarkt en zeker niet mee naar het werk!
Ik ben dus nog beperkter dan de hoofdschaamharigen!

Waarom protesteer je d�*�*r niet tegen? Het kan je toch niet storen dat ik in bikini rondloop? Het is toch maar een lapje stof? en ik draag het volledig uit eigen vrije wil (ook wel omdat mijn man het zo graag ziet en ik anders niet buiten mag, maar kom).

Maar ik kan er wèl mee naar het strand! Zelfs winter én zomer!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2007 om 14:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:59   #52
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

leuk zou zijn , in een hoerekot
meneer heeft een obsessie?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 17:01   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nergens wordt énige vrouw VERBODEN om zich in te pakken al naar believen Flippende.

Wat wèl wordt gevraagd in deze maatschappij is dat men zich op sommige plaatsen, in sommige functies en op bepaalde ogenblikken aanpast aan de gangbare normen.

Ik mag bijvoorbeeld NIET in bikini op het werk verschijnen.

Niet zozeer dat dit in het arbeidsreglement zo vermeld staat, maar ik wéét nu eenmaal dat ik in geschikte arbeidskledij (zo neutraal mogelijk) moet gaan werken. En ik ben er nogal zeker van dat een bikini niet bepaald als "geschikte arbeidskledij" aanzien wordt.

Vind jij het dan normaal dat ik luidkeels sta te roepen "ZE STUREN ME TERUG NAAR "MOEDER AAN DE HAARD" TOESTANDEN" omdat ik geen bikini mag dragen?

Ga jij me emanciperen door een manifestatie te organizeren met "blijf van mijn bikini" slogans? Of een "Ik eis het recht op mijn bikini" programma? Of zoals de Edina's van deze wereld die ook de hoofdschaamharigen wensen uit te laten: ocharme, l�*�*t die Circe toch eens uit met haar bikini! Dan kan het menske tenminste ook eens emanciperen zoals wij.

Nochtans: niemand verbiedt me om een bikini te dragen hoor: alleen kan ik er normaliter niet mee op straat, niet mee in de supermarkt en zeker niet mee naar het werk!
Ik ben dus nog beperkter dan de hoofdschaamharigen!

Waarom protesteer je d�*�*r niet tegen? Het kan je toch niet storen dat ik in bikini rondloop? Het is toch maar een lapje stof? en ik draag het volledig uit eigen vrije wil (ook wel omdat mijn man het zo graag ziet en ik anders niet buiten mag, maar kom).

Maar ik kan er wèl mee naar het strand! Zelfs winter én zomer!
C,
Ik zal hierop maar niets zeggen....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 17:30   #54
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ben jij hier nu de verdediger van de westerse tolerantie tegenover vrouwen?

Als ik zie hoe jij hier op een totaal respectloze manier te keer gaat tegen Edina, gewoon omdat haar opinies u niet aanstaan, dan mag ik concluderen dat zelf de meeste achterlijke moslim van u nog een paar truken kan opsteken.
Uw naam zegt genoeg.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 18:08   #55
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

De afschaffing van de hoofddoek op het werk is een futiele poging van de SP-A om de islamisering tegen te gaan.

Naar één hoofddoek op het werk kraait geen kat... vele hoofddoeken op het werk die ook vrije moslimah's doet terugkeren op hun roots, dat heeft wat hoofden gedraaid, en gezorgd voor paniekregels.

Gelukkig zien we de sterke aard van de door-de-Vlaamse-overheid-onderdrukte moslima naar boven komen die in alle verfoeiing toch het symbool van eer, trouw en geloof blijft dragen.

Er is geen enforcering van deze wet. Men pakt de hoofddoek niet af van de moslimah, omdat ze weten dat het gebouw wellicht spoedig in lichterlaaien staat. En dat noemen ze macht.

Laatst gewijzigd door Raven : 25 maart 2007 om 18:09.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:25   #56
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is MAAR een hoofddoek.
Wat stoort dat nu? Andere mensen kleden zich slecht... moet dat ook verboden worden?
dat is al zo , als iemand achter een loket zit word ik al niet meer geconfronteerd met hun potentieel slechte smaak : ze dragen een uniform
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:26   #57
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
C,
Ik zal hierop maar niets zeggen....
waarom niet ? haar argumenten te sterk ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:43   #58
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Een hoofddoek is sowieso al een teken van zich niet te willen aanpassen en vooral een teken van politiek verzet.
En op de koop toe ook nog eens om hun willeke hier op te dringen.
Zij mogen wel met een hoofddoek op de pasfoto maar toen dat meiske die een enorm litteken heeft aan haar hoofd deze wat wilde verbergen dan mocht dat zelfs niet eens,ach juist,het was geen moslima dus dan mag het niet.lol.
In Wezet heeft een vrouw met dubbele nationaliteit - Belgische en Turkse - het van de rechtbank gedaan gekregen om met hoofdoek op de foto op haar Belgische IK te prijken. Op haar Turkse paspoort prijkt een foto zonder hoofddoek, want in Turkije mag het niet...
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 25 maart 2007 om 22:44.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:43   #59
Casca
Minister

Standaard

Ik vind dat mensen moeten ophouden met de Staat te gebruiken om elkaar te kloten.

Laatst gewijzigd door Casca : 25 maart 2007 om 22:46.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:48   #60
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Het is wel waar dat de hoofddoek deel maakt van de moslim cultuur maar het staat nergens vermeld in de koran iets over een draag plicht.
En waar staat er vermeld dat wij ons iets moeten aantrekken van moslim-kultuur?Trekken ze zich in islamietische landen iets aan van onze kultuur?Nee toch?
Ik krijg het vliegend schijt van al die kulturo-religieuze rotzooi...We hebben er eeuwen over gedaan om het juk van de RKK, nog zo een import-woestijngodsdienst, van onze schouders te werpen, en nu komen er weer een bende gehallucineerde godsdienstwaanzinnigen ons hun waanideeën opdringen,met geweld dan ook nog dikwijls, want als ge iets tegen hun zegt, schrijven ze u ten dode op.Dan staat er een prijs op uw hoofd: als er éne u kapotmaakt, word hij beloond met een plaats in het paradijs, als beloning voor bewezen diensten aan de goede zaak...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be